weeral vluchtmisdrijf

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 okt 2015, 09:15

Het zoveelste geval van vluchtmisdrijf.
Iets van het laagste van het laagste wat je als mens kan doen.
Iemand aanrijden en laten sterven als een hond in de goot.
Maar anderzijds wel slim gezien van de dader om te vluchten.
Want die weet ook wel wat hij riskeert:
als hij wordt aangehouden, is hij de volgende dag terug vrij “onder voorwaarden”.
Plus 15 dagen rijverbod en daarmee is de kous af.
In afwachting van een proces als dat er ooit komt, over zoveel jaren.
En dan zal hij met een “goede” advocaat pleiten dat het meisje eigenlijk de schuldige was.
En dan komt hij ervan af met twee jaar voorwaardelijk.

Behalve een gat in de begroting, is er dus een enorm gat in het vertrouwen van het volk in het gerecht.
Het gerecht is ONrechtvaardig. :evil:


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... nden.dhtml
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 okt 2015, 09:30

Zo lang dat ze zo'n lage straffen blijven uitspreken voor vluchtmisdrijf zal het vluchtmisdrijf op zich zeker niet dalen. Er hangt te weinig aan vast.
Ice

29 okt 2015, 10:01

WIE heeft de mentaliteit om vluchtmisdrijf te plegen? Wie waant zich superieur? Wie lapt élke wet aan zn laars? Dàt zijn de redenen waarom vluchtmisdrijven steeds meer voorkomen!
Politie 'gaat op zoek' naar de dader...welja...om daarna door justitie lichtjes op de vingers getikt te worden en het crapuul laten lopen!

Serieus, mensen, dit wordt àl te gortig! Straffeloos je wagen als wapen gebruiken om mensen van de weg te maaien en dan gewond te laten liggen, dat zijn enkel monsters die dit doen!
Dit is moord, geen ongeval!! En dient dan ook zo te worden bestraft!

Als ze de nummerplaat hebben, dan weten ze ook WIE deze misdaad pleegde en vermits er wéér helemaal niks bij staat, gaat het gegarandeerd weer over een stuk vreemd vuil - "Wedden dat het zo'n nieuwe Belg-patser is, die niet verzekerd is?"

En wéér zijn het de wetgevers die we met de vinger moeten wijzen, zij laten toe dat vreemd gespuis hun gewaande superioriteit beloond wordt ipv gestràft, dus gaan ze gewoon door met hun misdaden, gesteund door de politieke landverraders! :x

TWEE DAGEN GELEDEN:
Chauffeur die voetganger doodreed en zwaargewonde passagier voor dood achterliet, vrijgelaten
Die man, een vijftiger, overleed ter plaatse, terwijl de betrokken wagen nog een verkeerslicht en drie geparkeerde wagens raakte en vervolgens tegen een huisgevel botste.

De passagier van het voertuig raakte daarbij zwaargewond en werd in schok overgebracht naar het ziekenhuis, maar de bestuurder ging er na de klap vandoor.
Vandaag liet het parket hem voorleiden bij de onderzoeksrechter met de vraag hem onder aanhoudingsbevel te plaatsen voor onopzettelijke doodslag, onopzettelijke slagen en verwondingen en vluchtmisdrijf.

"De onderzoeksrechter heeft de man verhoord", zegt parketwoordvoerster Jennifer Vanderputten. "Deze verklaarde geen voetganger te hebben gezien. Zijn voertuig heeft inderdaad een geparkeerd voertuig geraakt, dat vervolgens de voetganger heeft geraakt.
De man werd in verdenking gesteld voor onvrijwillige slagen en verwondingen, onvrijwillige doodslag en vluchtmisdrijf en hij werd vrijgelaten onder voorwaarden, onder meer de voorwaarde om vorming te volgen bij het Belgish Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV)."
Maw: hij komt ervan af zonder straf!
En dàt is de reden van toenemend vluchtmisdrijf: wéér de straffeloosheid (tenminste als je géén Belg bent want die worden wél zwaar gestraft, zelfs zonder enige bewijs!)

Als je dit zo beschouwt, dan zal het volk het recht in eigen handen moeten nemen want dit kan zo niet verder! :x
Als het een van mijn kleinkinderen zou zijn, dan geraakte deze moordenaar niet eens in de rechtszaal, zeker weten!!

rud54
Lid geworden op: 14 jul 2012, 23:15

29 okt 2015, 11:51

Uit de velen onderwerpen die handelen over verkeer is op dit forum gebleken dat velen hier nog steeds geen twee dingen tegelijk kunnen als chauffeur. Snelheid matigen is niet zo moeilijk maar velen heb het er nog steeds moeite mee. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om als een wildkonijn rond te rijden maar hun snelheid in het oog houden kunnen ze niet. Ik verschiet er niet van dat zulke dingen gebeuren. Zo van die zaken krijg je dan, en dan maar snel gaan lopen. Die snelheidsduivels gewoon van de baan halen voor ergere dingen gebeuren en hun auto naar de sloop brengen. Dan zullen ze pas nadenken voor ze nog eens zo gezwind de baan op gaan. Uiteraard aard zijn er ook fietsers elke regel aan hun laars lappen. Gebruik van GSM tijden fietsen of rood rijden zijn ook van die ernstige dingen. Haal ook die fietser van de baan en ook die fiets mag gerust naar de sloop.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

29 okt 2015, 13:09

ice schreef :"TWEE DAGEN GELEDEN:
Chauffeur die voetganger doodreed en zwaargewonde passagier voor dood achterliet, vrijgelaten " en "Maw: hij komt ervan af zonder straf!
En dàt is de reden van toenemend vluchtmisdrijf: wéér de straffeloosheid (tenminste als je géén Belg bent want die worden wél zwaar gestraft, zelfs zonder enige bewijs"

Hoe kom je erbij dat die man er vanaf komt zonder straf?? De man werd vrijgelaten onder voorwaarden, dat kan van alles zijn, in dit geval onder andere het volgen van een vorming Als hij zich niet aan de voorwaarden houdt kan hij in de cel belanden. Nu gaat het gerecht verder onderzoek uitvoeren naar het ongeval en dan de man voor de rechtbank brengen. Daar zal hij wél zijn straf krijgen. Waarschijnlijk niet zo veel als we allemaal voor zulke misdaad zouden willen, maar de straf komt er wel degelijk.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 okt 2015, 14:07

Ice schreef: Als ze de nummerplaat hebben, dan weten ze ook WIE deze misdaad pleegde en vermits er wéér helemaal niks bij staat, gaat het gegarandeerd weer over een stuk vreemd vuil - "Wedden dat het zo'n nieuwe Belg-patser is, die niet verzekerd is?"
"Voorlopig zijn de eigenaar en het voertuig nog niet teruggevonden", vertelde parketwoordvoerder Gilles Blondeau gisteravond.

Ook vandaag wordt in alle toonaarden gezwegen over de dader.
Het laat zich dus raden.
En men wil dit het liefst weer onder de mat schuiven.
Volgens mij is de dader al lang naar Marokko gevlucht.
In één trek naar het zuiden doorgereden met z'n beschadigde BMW, de boot op en naar mama thuis.
Ondank is 's werelds loon

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

29 okt 2015, 14:34

Twee dagen is wel lang. Zeker wanneer het voertuig gekend is. Zou die gast nu eens niet willen bellen met zijn Gsm? Fluitje van een cent om hem zo te traceren? Maar ja, misschien is die wel niet waterdicht. Misschien dan toch een punt om voor een verplichte GPS-opsporingchip in de auto's te opteren.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

29 okt 2015, 16:41

Beter nog dan het gesofistikeerd speelgoed, waarvoor we met z' allen voor mogen betalen, zou ik kiezen voor het ei van Columbus... de klikspaan mét vergoeding. Zoiets was ten tijde van "cowboy and indian" zeer efficient én wat méér is... afgezien van het beloofde vindersloon, spotgoedkoop !
Een programma als "opsporing verzocht" kan al een aanzet zijn... :wink:
Fazal

29 okt 2015, 16:56

Opgelet, alhoewel ik dat een voortvluchtige nooit zal vergeven, is het toch niet uitgesloten dat het meisje niet voldoende heeft uitgekeken, en de aanstormende auto, ofwel niet heeft gezien, of, het gevaar niet voor de volle 100% heeft kunnen inschatten.

Het is evengoed mogelijk dat ze zelfs helemaal niet uitgekeken heeft, en de straat is overgestoken, zònder, rekening te houden met de gevaren eraan verbonden.

Want er worden zodanig veel wetjes en reglementen uitgevonden, dat men op den duur niet meer weet waarover het eigenlijk gaat!

Feit is, dat er niet voldoende door ouders en leerkrachten, op de gevaren daarvan wordt gewezen! Men hoeft maar gewoon de regeltjes te volgen, en verder hoeft men er niet verder meer bij na te denken. Dat zoiets levensgevaarlijk is, daar denken de meeste dus helemaal niet meer aan!

En ja, je bent er dan wel vet mee, als je door een of ander kieken wordt dood gereden, dat je wettelijk gezien in uw recht bent (geweest)!

Het zal onze goede en rechtvaardige god (sic!), en ja, zelfs klein Pierke, wel worst wezen, 'wie', in de fout is gegaan!

Ik neem wel aan dat het heel moeilijk-, ja, soms zelfs onmogelijk is, het
menselijk benul op een aanvaardbaar peil bij te brengen.
En dat zoiets al vanaf de prille jeugd dient te gebeuren, blijkt al helemaal niet haalbaar te zijn.

En denk nu niet dat ik die voortvluchtige tracht te verdedigen, maar ik sluit niet uit dat het zuiver aan het kind zelf gelegen is, bij gebrek aan benul van benul, hetgeen hen door ouders en leerkrachten toch wel degelijk met de broodnodige 'kracht', 'zou moeten' worden bijgebracht!

Of die automobilist nu te snel heeft gereden of niet, het is als zwakkere weggebruiker van levensbelang, afstand en snelheid van een aankomend voertuig te kunnen inschatten! En als hen dat van in het begin, niet naar behoren wordt ingeprent, wees er dan maar zéker van, dat er in de toekomst nog heel wat meer slachtoffers zullen vallen!

Nu is het altijd wel gemakkelijk altijd de autobestuurder met de vinger te wijzen, maar er dient met de werkelijke oorzaak wel degelijk rekening worden gehouden.

En dat, is niet allemaal zomaar simpel aan al die reglementjes te wijten!
Gast

29 okt 2015, 18:10

12 jaar is geen klein kind meer.
Bestuurders van BMW's denken dat ze met niets of niemand rekening moeten houden, echte wegpiraten. Van mij mag deze, als ze hem vinden, levenslang krijgen.

Dit is geen aanval op u hé Fazal, maar ik stel me in de plaats van die ouders, moet vreselijk zijn.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

29 okt 2015, 18:23

Het ene heeft niks met het andere te maken. Maar toch. Sommige wagens hebben precies een aantrekkingskracht voor gevaarlijke chauffeurs,

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151029_01944835
Laatst gewijzigd door ED. op 29 okt 2015, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

29 okt 2015, 18:33

*leah* schreef:12 jaar is geen klein kind meer.
Bestuurders van BMW's denken dat ze met niets of niemand rekening moeten houden, echte wegpiraten. Van mij mag deze, als ze hem vinden, levenslang krijgen.

Dit is geen aanval op u hé Fazal, maar ik stel me in de plaats van die ouders, moet vreselijk zijn.
Dank u, maar daar ga ik toch niet 'hélemaal' mee akkoord.
Mocht ik nu met een BMW rijden, dan zou ik toch ook alle (mogelijke) voorzichtigheid in acht nemen. In feite, is het eender welk voertuig men gebruikt.

Ik rijdt momenteel met een Skoda Octavia, en die doet zo maar eventjes chrono, 105 km/u, en trekt op als een opgedreven kanon. Maar ik ga bvb nóóit over de toegelaten snelheid, en ik hou er zéker rekening mee, dat sommige zwakke weggebruikers mij mogelijks niet (zouden) hebben gezien.

Dus, dat is niet zomaar aan alleen maar BMW-rijders te wijten.
Maar ik kan goed aannemen, dat de bewuste bestuurder van (toevallig) die BMW, voor de volle 100% in de fout is gegaan. Het onderzoek zal het uitwijzen, en dat hoop ik maar.

Het is in ieder geval, zelfs al rijdt men maar 30km/u, dat als er' plotseling' en zonder voorgaande verwittiging, vlak voor uw wagen, een onverwacht maneuver wordt gemaakt, het soms heel moeilijk kan zijn om die persoon nog op tijd te kunnen ontwijken. En daar wordt door de zwakkere weggebruiker meestal veel te weinig rekening mee gehouden.

En eerlijk gezegd, zoiets heb ik eigenlijk al veel te dikwijls meegemaakt, maar tot nog toe, en gelukkig maar, nog geen ongeluk gehad.
Maar ik moet wel toegeven, dat het soms toch wel al randje boordje is geweest. :?
Gast

29 okt 2015, 21:05

Dat neem ik aan Fazal, dat jij ook met een BMW op je snelheid zou letten, maar je koopt geen BMW hé. Dat is een bepaald genre mens die met deze auto's rijdt, ik ga niet veralgemenen, maar als je ergens gevaarlijk wordt ingehaald of ene weigert om te "ritsen", 9 van de 10 keren is het een BMW. Ik zou tegen al die chauffeurs eens willen zeggen: "het is niet omdat jullie met een BMW rijden dat je alle regels en veiligheidsvoorschriften aan je laars mag lappen, jullie zijn geen haar beter of meer dan al de andere weggebruikers". Zijn meestal dertigers en veertigers, die zullen wel niet komen lezen op sn denk ik, dus boter aan de galg.
Gast

29 okt 2015, 21:09

Ze hebben foto's vrijgegeven van de daders, Ice heeft nog gelijk ook!!

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

29 okt 2015, 21:26

Ze hebben naar TLL geluisterd.
http://www.politie.be/fed/nl/opsporinge ... -op-281015

Terwijl jullie bezig zijn, kun je de overige berichten"gezocht" ook eens bekijken. Links aanklikken.