weeral vluchtmisdrijf

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

23 jul 2018, 11:01

En nog maar eens.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vr ... ~a0659619/

Die vlucht zal wel weer een "paniekreactie" zijn zekers?
Al die zogezegde of gefantaseerde paniekreacties, dat is dikke flauwekul !
Enkel wie een gebrek aan normen of waarden heeft, laat zijn oerbrein de zaken overnemen.
Wie wel normen en waarden heeft, daarbij zegeviert het verstand.
Die stopt onmiddellijk en probeert zoveel mogelijk hulp te bieden aan het slachtoffer.
Het kan het verschil maken tussen leven en dood.
Natuurlijk ook onder die voorwaarde dat de overheid eindelijk eens haar verantwoordelijkheid zou nemen, en regelmatig reanimatietechnieken laat oefenen in de klassen.

Het kan ook zijn dat de laffe chauffeur zijn verstand wél werkte, en besloot te vluchten omdat die wat te verbergen had.
Gedronken? Gesnoven? Iets anders op de kerfstok?
Een gepaste straf dringt zich op.
1 jaar effectieve gevangenis, en als de vrouw het niet overleeft: 5 jaar effectieve gevangenis !!
Maar ja, er zal wel beslist weer een verlichte rechter zijn die 14 dagen rijverbod geeft en onmiddellijk vrij "onder voorwaarden".
:evil:
Ondank is 's werelds loon

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

28 jul 2018, 10:58

Volgens onze rechtspraak betreffende dat vluchtmisdrijf is iemand vermoorden of laten vermoorden het stomste wat je kan doen als je iemand weg wil hebben. Daar krijg je 25 jaar bak voor. Drink een paar neuten, wacht met de wagen langs de weg tot de betrokkene passeert, rij hem plat en maak dat je wegkomt. Pakken ze u niet dan is het gratis, pakken ze u wel dan ben je er met een paar weken rijverbod en een symbolische boete vanaf.
Waar is de tijd dat ik met mijn fiets een kras maakte in een wagen en een papiertje met mijn adres en telefoonnummer tussen de eigenaar zijn ruitenwisser stak????
De zon is gratis voor iedereen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 jul 2018, 11:26

De kabinetten van de ministers Koen Geens (justitie) en François Bellot (mobiliteit) werken samen om de straffen tegen “wegdelinquenten” te versterken. 
De ministerteams  voorzien ook een verlenging van de gevangenisstraf voor vluchtmisdrijf tot 8 jaar als het ongeval een dodelijke afloop kent.
In januari werden de wetsvoorstellen in principe aan het parlement voorgelegd.
In hoeverre dat het al wet is weet ik ook niet, zoals gewoonlijk gaat er daar nogal wat tijd over.
Ice

29 jul 2018, 10:46

In januari al en er werd sindsdien nog níks mee gedaan?
Hoeveel slachtoffers van vluchtmisdrijf zijn er sinds januari reeds gevallen?!

Zou dat te maken hebben met het profiel van de meerderheid plegers van vluchtmisdrijf?
Degenen die onze wetten aan hun laars lappen en zonder verzekering, zonder rijbewijs, met gestolen voertuigen en zelfs met rijVERBOD blijven rondkarren?
Daar wordt natuurlijk met geen woord over gerept want dat is allochtoon kiesvee.
Wij worden opgevoed als je iets aan de hand krijgt dat je ter plaatse blijft en eerst gaat kijken of je die mens in nood kunt helpen, dat is vanzelfsprekend?
Een enkel geval van paniek daargelaten.
Echter voor wie opgevoed met de mentaliteit van ontkennen en liegen en dan nog goed beseft dat hij eigenlijk niet mocht rijden omdat ie wettelijk niet in orde is met rijbewijs, verzekering ed, die maakt zich altijd uit de voeten om zijn straf te kunnen ontlopen, het slachtoffer kan hem geen moer schelen.

Voor diezelfde reden vluchten bestuurders 'onder invloed' van gelijk welke substantie maar dát hoor je zélden, het is meestal straattuig dat verkeersregels dan ook nog negeert en dan moet het strenger straffen natuurlijk zolang mogelijk gerekt worden!!
MaLoReg

29 jul 2018, 11:15

Idefix schreef: Waar is de tijd dat ik met mijn fiets een kras maakte in een wagen en een papiertje met mijn adres en telefoonnummer tussen de eigenaar zijn ruitenwisser stak????
Idd vroeger deden we dat zo!

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

21 aug 2018, 08:38

Nu weeral in St.Niklaas is er door marginaal tuig van de richel een huisgezin verwoest ! . Een kindje van 5 overlijdt ter plaatse en de mama en ander kind van 8 jaar in kritieke toestand naar ziekenhuis gebracht . God weet wat  ze  misschien voor de rest van hun leven te lijden hebben als gevolg van dit ongeluk d.i. als ze er al doorkomen !

Opnieuw onwaarschijnlijk crapuul ,  al gekend bij de politie als drugsdealer en gebruiker , verschillende verkeersinbreuken en ook diefstal met geweld . Men onderzoekt nu , nadat ze met een rotvaart door het centrum reden, of ze op de vlucht waren van een ander ongeval waarbij een fietser werd aangereden, eveneens in St. Niklaas.

Ze hebben dus waarschijnlijk al een waslijst aan feiten op hun strafblad  en toch lijkt dat onverbeterlijk rot gedrag  niet genoeg beteugeld geweest te zijn om hen te doen inzien dat ze door hun gedrag levens verwoesten . Benieuwd welk een verhaal verder  door Justitie aan deze criminele feiten zal gebreid worden ?  Hoe rechters en wetgever dit nù opnieuw gaan beoordelen  ?

Ik heb deze week een documentaire gezien over verschillende Russische gevangenissen waarvan de gekendste 'De Zwarte Dolfijn' noemt . Onwaarschijnlijk streng regime in moderne , propere instellingen met efficiënt correct personeel  en de gevangene wordt er werkelijk gestraft voor zijn daden  en aldus bewust gemaakt van wat hij misdaan heeft.  Soms heb ik bijna spijt dat er hier niet zo'n instellingen bestaan om diegenen die nooit hun les leren en de maatschappij verzieken  daar eens een tijdje  in te stoppen . Ik ben er zeker van dat diegenen, die geen levenslang kregen,   er gelouterd uitkomen en dat ze  een reëel besef hebben dat ze  voor een tijd verwijderd werden uit de maatschappij  voor hun misdaad !
Laatst gewijzigd door Phoebe op 21 aug 2018, 08:50, 5 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

21 aug 2018, 08:41

De laksheid hier is hemeltergend! 

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

21 aug 2018, 09:51

Inderdaad Maloreg en ik kan daar ongelooflijk boos over zijn . Dan denk ik in mijn achterhoofd ook nog dat ze misschien  ondertussen wel financieel gesteund  worden door OCMW (leefloon)  om hun crimineel gedrag te kunnen cultiveren en onderhouden zonder dat ze  ook maar één Eurocent bijdragen aan de maatschappij ! .

Hadden ze in de gevangenis gezeten , waar ze  eigenlijk thuishoorden met hun waslijst aan misdrijven ,  dan had dat kindje nog geleefd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Ice

21 aug 2018, 10:06

Tja, Phoebe, dat komt ervan met dat gepamper van politiek en magistratuur. (En laten we een kat een kat noemen: het gaat om gepamperde migranten met moslim achtergrond voor electoraal gewin)

Mogelijk verandert dat alleen als slachtoffers en/of nabestaanden eindelijk eens de slappe rechter, die zulk tuig laat lopen of pampert vanwege politieke correctheid over de afkomst van dat crapuul, rechtstreeks aanklagen voor schuldig verzuim, dood door schuld, tesamen met de minister van justitie geens?  :evil:
Want het blíjft maar duren en volgens mij is dat de enige weg om de politiek en magistratuur te dwíngen om redicivisten al bij een eerste overtreding zodanig te bestraffen dat ze niet in herhaling dúrven vallen uit angst van wat er dan boven hun hoofd hangt - de belgische nationaliteit ontnemen zonder pardon en met de hele familie uitwijzen zou het wel doen vermoed ik.
Want een autochtoon die dit flikt, wordt vanzélf zwaar gestraft, die wordt niet gepamperd maar gekruisigd - de discriminatie er nog bovenop!

En inderdaad, Phoebe, ik heb ook die reportage gezien van de Zwarte Dolfijn, daar komen criminelen héél nederig en gerehabiliteerd uit en zullen álles doen om te vermijden dat ze daar terug terecht komen, dat is wat anders dan die slappe kost en gepamper in onze 'luxe' verblijven.
Om te beginnen kan ook de crimineel hier verplicht worden om zijn verblijf zélf te betalen ipv te teren op de kosten van de belastingbetaler, dat zou ook al helpen...
Laatst gewijzigd door Ice op 21 aug 2018, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
MaLoReg

21 aug 2018, 10:25

Ik reageerde in HLN en  vroeg om namen......wat denk je? Reactie niet geplaatst natuurlijk.
Ice

21 aug 2018, 10:34

MaLoReg schreef:Ik reageerde in HLN en  vroeg om namen......wat denk je? Reactie niet geplaatst natuurlijk.
Bij die censurerende rioolkrant moet je ook niet zijn om je vrije mening kwijt te kunnen...alhoewel ze toch al een beetje zijn móeten bijdraaien vermits de meerderheid van de reacties tegenwoordig allemaal van dezelfde strekking zijn... :twisted:
MaLoReg

21 aug 2018, 10:36

Ja dat is ook zo maar naar namen vragen gaat hen een brug té ver.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

21 aug 2018, 10:37

Opsluiten dat tuig ! Levenslang ! 

Kregen de slachtoffers  en hun familie niet levenslang misschien ? ONSCHULDIG !

Hopelijk komen de advocaten en sociale werkers weer niet aandraven met "verzachtende omstandigheden".

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

21 aug 2018, 16:34

. Benieuwd welk een verhaal verder  door Justitie aan deze criminele feiten zal gebreid worden ?  Hoe rechters en
wetgever dit nù opnieuw gaan beoordelen  ?
Ze krijgen een dure advocaat,(die wij betalen) misschien voorwaardelijk, en in het beste geval een werkstraf,dus komen ze al lachend buiten, er is maar een middel, wat Ice aanhaalt,al wie van vreemde origine is,hier een misdaad begaat en de dubbele nationaliteit heeft, die afnemen en met familie en al er uit ,maar welke politieker durft dat naar voorbrengen......misschien als een politieker zelf eens het slachtoffer wordt van zo een crimineel? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

21 aug 2018, 19:32

Wat dan nog helemaal tegen de borst stuit is dat, terwijl de hulpdiensten verwoede pogingen doen om iemands leven te redden er dan nog kwallen staan te filmen en in de weg te lopen. Als ik er zo eentje zie gaat die gegarandeerd ook lang moeten verzorgd worden. Zoiets haalt het slechtste bij mij boven. :evil: :evil: :evil: :evil:
De zon is gratis voor iedereen