De Oosterweelverbinding gaat ons zwaar op de maag liggen
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
In het Vlaamstekort van 600 miljoen Euro zijn de uitgaven van de Oosterweelverbinding niet opgenomen, als die wel worden opgenomen hebben we direkt een ander plaatje nl. 1,15 miljard Euro in 2020.
Maar de volgende jaren stapelen de kosten nog hoger tot een 5 miljard Euro , een 3 miljard word toegeschreven aan de Oosterweel.
Wat hebben voorafgaande studies al niet gekost? ; en zijn we aléén stap dichter bij het toeslibben van het verkeer rond Antwerpen?
Waarom de Liefkenshoektunnel niet gebruiken voor het al maar toenemende vrachtverkeer en de Kennedytunnel voor autoverkeer?
Dit moet toch realiseerbaar zijn tot de Oosterweel een feit is of een utopie.
Maar de volgende jaren stapelen de kosten nog hoger tot een 5 miljard Euro , een 3 miljard word toegeschreven aan de Oosterweel.
Wat hebben voorafgaande studies al niet gekost? ; en zijn we aléén stap dichter bij het toeslibben van het verkeer rond Antwerpen?
Waarom de Liefkenshoektunnel niet gebruiken voor het al maar toenemende vrachtverkeer en de Kennedytunnel voor autoverkeer?
Dit moet toch realiseerbaar zijn tot de Oosterweel een feit is of een utopie.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Ze hadden in de jaren zeventig moeten doorzetten met de grote ring rond Antwerpen.
Kiezen om het verkeersinfarct decennialang te laten aanslepen op een kleine ring, was niet alleen slecht bestuur.
Het was zelfs crimineel slecht bestuur.
Graag de namen van de politieke criminelen die toen de grote ring hebben tegengehouden.
Kiezen om het verkeersinfarct decennialang te laten aanslepen op een kleine ring, was niet alleen slecht bestuur.
Het was zelfs crimineel slecht bestuur.
Graag de namen van de politieke criminelen die toen de grote ring hebben tegengehouden.
Ondank is 's werelds loon
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Met dank aan de groenen die altijd alles terug op zijn kop zetten!wardje schreef: ↑10 jul 2019, 12:27In het Vlaamse tekort van 600 miljoen Euro zijn de uitgaven van de Oosterweelverbinding niet opgenomen, als die wel worden opgenomen hebben we direct een ander plaatje nl. 1,15 miljard Euro in 2020.
Maar de volgende jaren stapelen de kosten nog hoger tot een 5 miljard Euro , een 3 miljard word toegeschreven aan de Oosterweel.
Wat hebben voorafgaande studies al niet gekost? ; en zijn we alléén stap dichter bij het dichtslibben van het verkeer rond Antwerpen?
Waarom de Liefkenshoektunnel niet gebruiken voor het al maar toenemende vrachtverkeer en de Kennedytunnel voor autoverkeer?
Dit moet toch realiseerbaar zijn tot de Oosterweel een feit is of een utopie.
En gij gelooft dat Frits? Wel ik kan u het tegendeel garanderen. Waar ik woon werden de
mensen tegengehouden en aangesproken door groepjes Groenen/deelden ze pamfletten
uit en probeerden met alle macht voorbijgangers te overtuigen van HUN GROEN IDEE.
Ze bemoeiden zich dus wel degelijk en op een Groene manier: dus héél opdringerig;
mensen tegengehouden en aangesproken door groepjes Groenen/deelden ze pamfletten
uit en probeerden met alle macht voorbijgangers te overtuigen van HUN GROEN IDEE.
Ze bemoeiden zich dus wel degelijk en op een Groene manier: dus héél opdringerig;
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Nochtans....als ze willen hebben ze er het geld voor, het is al het derde jaar op rij dat ze de kilometer heffing voor vrachtwagens hebben ingevoerd, en dat brengt jaarlijks +/- 700 miljoen op, geld dat ze daarvoor niet hadden, dus kunnen ze nu met dat geld de Oosterweelverbinding realiseren......en ze hebben ook geld van de accijns op de brandstof, de wegen taks ,ze kunnen ook nog een wegentaks voor buitenlanders zoals het in vele landen al is vragen en misschien nog de LEZ taks verhogen,, en ze gaan nog wat uit hun mouw schudden, alleen dat verdwijnt allemaal spoorloos in het zwarte gat.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
En lees ik vandaag dat de opbrengst van de auto's, dus al de accijns op de brandstof, al de btw op de herstelling en op nieuwe auto's, op de ban den , dus alles wat met de auto te maken heeft brengt meer dan 20 miljard op.......waar gaat dat geld naartoe????????
Naar de suskes??????
Naar de suskes??????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
hahaha tokio toch
Antwerpen word de rijkste stad , appartementen stijgen met bijna 15000 euro
Strakjes is niet betaalbaar in Antwerpen , of gaan ze grote opkuis doen
Tel eens samen ze gaan de weg op van Nederland
En dan die stijging er nog eens bovenop Auto's en taksen enz , we geraken er uit Tokio opeens is de schuldenlast verdwenen .
Wat gaan ze doen , met klimaat en wagens Als dat gaat wegvallen
Antwerpen word de rijkste stad , appartementen stijgen met bijna 15000 euro
Strakjes is niet betaalbaar in Antwerpen , of gaan ze grote opkuis doen
Tel eens samen ze gaan de weg op van Nederland
En dan die stijging er nog eens bovenop Auto's en taksen enz , we geraken er uit Tokio opeens is de schuldenlast verdwenen .
Wat gaan ze doen , met klimaat en wagens Als dat gaat wegvallen