De bestuurders (chauffeurs) van De Lijn

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)
Gast

07 dec 2015, 14:42

Ik zou hier een oproep willen plaatsen, gericht aan alle chauffeurs van de bussen van De Lijn.
Verleden week had ik dus een "ongevalleke" via een bus van De Lijn.
Chauffeur deed, net voor ik moest uitstappen, een overbodig maneuver, nl. zijn rem induwen precies of hij moest 10 bussen tot stilstand brengen, terwijl hij al bijna stil stond.
"Ongevalleke" heeft voor mij grote gevolgen en grote kosten, pees schouder volledig afgescheurd.
Ik ben geen racist, wie mij een beetje kent, die weet dat. Maar sinds de Lijn al die allochtone chauffeurs heeft aangenomen, zijn onze logge vertrouwde bussen geen veilig vervoermiddel meer, maar echte killing machines op onze wegen. Leren die bestuurders in feite nog wat "respect" betekent?
Ze racen alsof ze met een 4x4 in de woestijn aan het racen zijn, ongeacht of er oudere personen aan boord zijn, zelfs mensen die zich verplaatsen met een stok, geen respect en racen maar....
Beste chauffeurs van de Lijn, ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, maar aub, er zijn ook mensen van jullie origine aan boord, meestal toch, en wij Vlaamse ouderen, verdienen wij geen enkel respect?
Als oudere ben je niet meer zo vlug, wij zijn kwetsbaarder, vooral lichamelijk, bestuur de bus correct maar laat jullie cowboytoeren voor op privé terrein, en dan nog....
Wat op jullie hoofd nog ontbreekt is een grote cowboyhoed, aub zeg, jullie dragen de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van alle mensen aan boord, maar de meesten van jullie lappen dat allemaal aan hun laars.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 dec 2015, 16:11

Helaas! Maar goed uitgedrukt.
Van vreemde origine.
We zullen ermee moeten leven

oF denkt u dat al die verkozenenen, al degene die werk hebben aan de Belg denken? Hun mentaliteit zal de onze worden, en weesaub nog vriendelijk tegenover hen of U bent de racist!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 dec 2015, 16:29

Ik vrees alleen Leah dat je pleidooi hier niet veel zoden aan de dijk gaat zetten! Je bent beter dat je dit op FB en openbare media zet.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 dec 2015, 16:58

Daar ben ik het mee eens!! Maar weet dat een meerderheid van ....... Op FB en sociale media zitten en zij bepalen wie er wie uitlacht.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

07 dec 2015, 17:01

Prima Vera schreef:Ik vrees alleen Leah dat je pleidooi hier niet veel zoden aan de dijk gaat zetten! Je bent beter dat je dit op FB en openbare media zet.

een goede opmerking prima vera :wink:
leah plaatst dit op face book,en ik zou een klacht hebben ingediend tegen de lijn verdorie! dan kunnen ze de schuldige berispen,ook hier hebben wij van die coboy's rijden.
ik zou toch in uw plaats een schrijven richten tot de lijn 8)
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 dec 2015, 17:04

Een schrijven naar de Lijn. in het vet dan?

Ze zullen lachen!!
Gast

07 dec 2015, 20:39

Dank voor de reacties beste mensen.

paullamb, lachen kunnen ze zoveel als ze willen, maar dokken zullen ze!

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

07 dec 2015, 20:47

Ik gun het u hoor. Laat iets weten als het zover is.
Gast

07 dec 2015, 21:09

Ik hou jullie zeker op de hoogte Paul.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

07 dec 2015, 21:14

Normaal mag je blijven zitten tot de bus tot stilstand gekomen is, en als je recht staat moet je u goed vasthouden, ook de bussen van de lijn zijn uitgerust met een speciaal systeem waar door als men stopt voor een halte dat dit nooit bruusk gebeurt, dit systeem kan misschien ook fout gezeten hebben.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Gast

07 dec 2015, 21:36

Ik hield mij vast Lowie, mijn arm werd precies uit zijn voegen gesleurd.
Het was de eindhalte, ik zat nog alleen op die bus. Dat stop-systeem waar jij over spreekt, nog nooit wat van gemerkt hoor.
Met de bus rijden is tegenwoordig meer een overlevingstocht dan een veilig vervoer van plaats A naar plaats B.
Dank voor jouw reactie.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

07 dec 2015, 21:45

Jammer dat je geen getuigen hebt, *leah*.... Heb je, na het afstappen, niemand aangesproken?
Ik vrees er, jammer genoeg, ook voor dat je weinig resultaat zal boeken...
Anderzijds, als iedereen zwijgt, komen de gekende gevolgen....

Ik hoop dat ik ongelijk heb !

Wiana
Gast

08 dec 2015, 09:46

Dat is waar Wiana en ik heb de chauffeur ook niet aangesproken, ik was totaal van de kaart en verging van de pijn.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

09 dec 2015, 13:18

*leah* schreef:Dank voor de reacties beste mensen.

paullamb, lachen kunnen ze zoveel als ze willen, maar dokken zullen ze!
Leah, als je daar niet direct de chauffeur hebt over aangesproken én er géén getuigen zijn zullen ze niet dokken. Ik twijfel niet aan wat je vertelt, maar De Lijn en hun advocaten zullen zeggen : "Kun je bewijzen dat je op de dag en het uur dat je zegt met die bus onderweg was? En kun je bewijzen dat de chauffeur iets verkeerd heeft gedaan? Ben je zeker dat het letsel dat je hebt geen andere oorzaak heeft? " enzoverder
Gast

09 dec 2015, 14:34

Flupke, paullamb,

Ik ben net te weten gekomen dat de bewuste bus waar ik toen opzat reed in onderaanneming van De Lijn.
Je kunt gelijk hebben flupke, ik zie wel.