htlm website met beveiligde pagina's voorde leden

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

walter63
Lid geworden op: 08 dec 2015, 19:20
Locatie: Kessel-Lo

08 dec 2015, 20:44

ik ben bezig om een website te bouwen voor onze wielerclub. Graag zou ik enkele pagina's achter een login steken zodat ze enkel voor onze leden toegankelijk zijn. Hoe begin ik hier aan?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

08 dec 2015, 21:26

Beste walter63,

Kan je gebruik maken van PHP sripttaal of .htaccess op je webserver of uitsluitend html?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

walter63
Lid geworden op: 08 dec 2015, 19:20
Locatie: Kessel-Lo

09 dec 2015, 13:33

Beste Coderunner,
ik weet het zelf niet, ik ben ook maar een leek in het website bouwen. Ik gebruik het programma wdl website builder 4 en zoek dingen via het internet.
Ik weet dat ik een inlogpagina en een ledenlijst moet maken maar weet niet juist hoe hieraan te beginnen

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

09 dec 2015, 15:19

Beste walter63,

Dat is juist het belangrijkste of je webprovider PHP of .htaccess ondersteunt anders kan je het wel vergeten!
Welke webprovider gebruik je om je website op de plaatsen?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

walter63
Lid geworden op: 08 dec 2015, 19:20
Locatie: Kessel-Lo

09 dec 2015, 16:26

beste Coderunner,
de huidige website staat bij http://www.easyhost.be/nl/,
de site die ik zelf gemaakt heb staat momenteel bij telenet maar dit is slechts een tijdelijke oplossing

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

09 dec 2015, 17:07

Beste walter63,

Okay nu kunnen we verder.
Waar je website nu opstaat (Telenet) werkt dit niet want wordt niet ondersteund.
De andere http://www.easyhost.be/nl vermoed ik dat die dat wel ondersteunen dus daar moet je het op uittesten.

Het makkelijkste is door een map aan te maken met de pagina's die alleen voor de leden bestemd zijn m.a.w. af te schermen voor andere bezoekers door gebruik te maken van .htacccess
De werkwijze wordt >> hier << uitgelegd.
Je maakt dus 2 bestanden aan nl. .htaccess en .htpasswd
Plaats het .htacccess bestand in de af te schermen map en het .htpasswd bestand in de "root" van je website.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

walter63
Lid geworden op: 08 dec 2015, 19:20
Locatie: Kessel-Lo

09 dec 2015, 17:21

Hallo Coderunner,
bedankt voor de info en de hulp.
Ik zal het eens proberen (maar ik kan momenteel nog niet aan de provider omdat de vorige webmaster de inloggegevens nog moet doorgeven)

Vriendelijke groeten en nogmaals bedankt,
Walter

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

09 dec 2015, 17:38

Beste walter63,

Dat is met alle plezier gedaan en bedankt voor de update.

Succes!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.