Prijzen de lijn

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

08 jan 2016, 17:07

den lowie schreef : "Rare redenering, als je voor meer personen wil betalen dan er werkelijk zijn pleeg je bedrog !!"

Je pleegt inderdaad bedrog. Want je betaalt zogezegd wel voor meer personen, maar door het feit dat het aantal personen waarvoor een groepskorting gegeven wordt NIET aanwezig is , betaal je dus te weinig PER PERSOON.

den lowie schreef ook nog : "Zal het nog straffer zeggen in de handleiding van de bus chauffeurs van de lijn staat letterlijk dat men de reizigers het goedkoopste biljet moet verkopen"

Dat klopt inderdaad , maar het moet het goedkoopste biljet zijn WAAR ZE RECHT OP HEBBEN . En op een groepsticket voor 5 personen heb je GEEN recht als je slechts met 3 bent !! Dat staat ook duidelijk in de voorschriften.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

08 jan 2016, 19:02

Juridisch heeft de lijn geen poot om op te staan !!

Maar ja wie zou nu daarvoor na de rechtbank trekken ??
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 jan 2016, 14:08

U blijft volharden in de boosheid Lowie :wink:
U hebt geen recht op dat groepsticket omdat u met te weinig personen bent.
Ik zal het anders uitleggen .
De Lijn is in feite lief voor een groepje mensen, omdat zij met meerderen iets meer winst opleveren : 6 eu is altijd meer dan 3 eu pp.
U hebt met 3 personen dus geen recht op die korting.
U zal ook geen ticket voor 30 personen gaan vragen, want daar scheur jij je broek aan.
Maar als zakenman ben jij natuurlijk een lepe vos :)
Ik vind 3 eu voor een ticket wel veel geld ! Gelukkig nooit moeten betalen.
Voorheen een lijnkaart, dan een jaartje gratis, nu 50 eu per jaar.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

10 feb 2016, 09:57

De redenering van den Lowie is nochthans vrij simpel. Een bus die "slechts" voor 3 mensen als lijndienst op treed is daarvoor te log gebouwd en te breed en te lang. Stap jij graag op een bus met enkel die terroristen die "niets" betalen waarvoor jij voor het volle pond moet opdraven ? Nee toch...

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

10 feb 2016, 13:56

Koop toch een lijnkaart, 1.40€ per rit.
De prijs per rit als je op de bus of tram betaald is zo hoog om de passagiers te ontraden om op de bus of tram te betalen , dat geeft teveel oponthoud voor de tram of bus bestuurder.
Wil je me ook even doorgeven Telloortrekker waar die bus vol met niet-betalende terroristen rijd, dan kan ik die veiligheidshalve mijden.
Hier rijden denk ik gelukkig maar, meer bussen met mensen die een abo of sociaal abo hebben en dus wel in regel zijn, maar niets moeten ontwaarden bij het opstappen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

10 feb 2016, 16:30

Sorry Kitten, bij "ons" is het de gewoonte geworden dat de allochtone medemens méér van het openbaar vervoer gebruik maakt dan Jan Modaal.
Nog even en dit zal voor het merendeel der 's lands dorpen het geval zijn.
Of de Lijn er zo blij mee is, valt nog te bezien... :?

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

10 feb 2016, 17:46

Sorry telloortrekker, maar de meest wat jij benoemd als " allochtonen " hebben een sociaal abo. Zelfde prijs als een senioren kaart.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

10 feb 2016, 18:44

kitten schreef:Sorry telloortrekker, maar de meest wat jij benoemd als " allochtonen " hebben een sociaal abo. Zelfde prijs als een senioren kaart.
Ik zie wat ik zie! In het Antwerpse zijn het alleen de autochtone 65+'ers die hun abonnement ontwaarden... Nochtans is dat verplicht...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 feb 2016, 19:05

kitten schreef:Koop toch een lijnkaart, 1.40€ per rit.
De prijs per rit als je op de bus of tram betaald is zo hoog om de passagiers te ontraden om op de bus of tram te betalen , dat geeft teveel oponthoud voor de tram of bus bestuurder.
Wil je me ook even doorgeven Telloortrekker waar die bus vol met niet-betalende terroristen rijd, dan kan ik die veiligheidshalve mijden.
Hier rijden denk ik gelukkig maar, meer bussen met mensen die een abo of sociaal abo hebben en dus wel in regel zijn, maar niets moeten ontwaarden bij het opstappen.
Je zou je wel eens dik kunnen vergissen! Rij maar eens met tram 3 van Schoten naar de stad. Er is er praktisch géne éne die ontwaardt! Ze rijden praktisch allemaal zonder betalen. Van bruine allochtoon tot zwarte allochtoon.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

10 feb 2016, 21:16

Wat ook de beweegredenen geweest zijn van "de lijn" om systemen te ontwikkelen waarbij iemand niet moet bewijzen dat hij/zij een geldig vervoersbewijs heeft , maar het is nefast voor de samenleving.
Men voedert de argwaan tussen personen die betalen/ontwaarden en diegenen die zomaar opstappen.
Is het nu zo moeilijk om een systeem te ontwikkelen waarbij iedereen die opstapt zich aanmelt bij de bestuurder?
In Spanje kom je niet op de bus zonder eerst je vervoersbewijs te laten zien en op de "tren" rijden kontroleurs mee. De gebruikers zijn daar wel gediciplineerd.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

10 feb 2016, 22:10

miel schreef:Wat ook de beweegredenen geweest zijn van "de lijn" om systemen te ontwikkelen waarbij iemand niet moet bewijzen dat hij/zij een geldig vervoersbewijs heeft , maar het is nefast voor de samenleving.
Men voedert de argwaan tussen personen die betalen/ontwaarden en diegenen die zomaar opstappen.
Is het nu zo moeilijk om een systeem te ontwikkelen waarbij iedereen die opstapt zich aanmelt bij de bestuurder?
In Spanje kom je niet op de bus zonder eerst je vervoersbewijs te laten zien en op de "tren" rijden kontroleurs mee. De gebruikers zijn daar wel gediciplineerd.
De regel van De Lijn is dat je je vervoersbewijs moet ontwaarden of laten zien aan de chauffeur!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

10 feb 2016, 23:26

Fokke schreef:De regel van De Lijn is dat je je vervoersbewijs moet ontwaarden of laten zien aan de chauffeur!
Dat zie je verkeerd Fokke als je een stadstram bekijkt ! Als iedereen die in zo'n harmonica stapt terug naar voor moet lopen om de "watman" in zijn klein extra beveiligd kot te storen ... dat staat die waarschijnlijk 10 minuten aan elke halte !
In een bus stap je vooraan op, dus dat kan !

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

10 feb 2016, 23:51

Flashback schreef:
Fokke schreef:De regel van De Lijn is dat je je vervoersbewijs moet ontwaarden of laten zien aan de chauffeur!
Dat zie je verkeerd Fokke als je een stadstram bekijkt ! Als iedereen die in zo'n harmonica stapt terug naar voor moet lopen om de "watman" in zijn klein extra beveiligd kot te storen ... dat staat die waarschijnlijk 10 minuten aan elke halte !
In een bus stap je vooraan op, dus dat kan !
Ik had het over de bus. Maar in de tram staan ook ontwaardingsapparaten ... meestal voor Johannes Lul :lol: .
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

11 feb 2016, 00:00

Die staan er wel maar kunnen geen abonnement of sms lezen !
En Johannes Lul ... die past niet in die dingen ! :lol:

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

11 feb 2016, 00:22

Flashback schreef:Die staan er wel maar kunnen geen abonnement of sms lezen !
En Johannes Lul ... die past niet in die dingen ! :lol:
Wel de nieuwe generatie abonnementen... zoals die van de oude generatie! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!