Prijzen de lijn

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

11 feb 2016, 08:53

kitten schreef:Sorry telloortrekker, maar de meest wat jij benoemd als " allochtonen " hebben een sociaal abo. Zelfde prijs als een senioren kaart.
Inderdaad ... een A-sociaal abonnement ! Profiterole hé ... smaakt héérlijk, als het maar van de "krijg" is hé.... :cry:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

11 feb 2016, 21:03

Een sociaal abo is er voor iedereen met een laag inkomen, heeft niets te maken met huidskleur of origine; Dit abo is een niet te ontwaarden kaart die je gewoon bij moet hebben en dus door andere passagiers niet te onderscheiden van een niet betaler.
Waarom zou men het risico lopen van een boete, als je voor 50€ een heel jaar kan rijden.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

11 feb 2016, 21:23

kitten schreef:Een sociaal abo is er voor iedereen met een laag inkomen, heeft niets te maken met huidskleur of origine; Dit abo is een niet te ontwaarden kaart die je gewoon bij moet hebben en dus door andere passagiers niet te onderscheiden van een niet betaler.
Waarom zou men het risico lopen van een boete, als je voor 50€ een heel jaar kan rijden.
Op de website van de Lijn staat dat je steeds je abonnement moet ontwaarden of tonen. Zijn er daarop uitzonderingen?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

12 feb 2016, 08:28

Een gepensioneerde met mobibkaart moet zijn kaartje ook telkens die op de tram/ bus stapt "ontwaarden". Zonder uitzondering.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

12 feb 2016, 10:35

Fokke schreef:
kitten schreef:Een sociaal abo is er voor iedereen met een laag inkomen, heeft niets te maken met huidskleur of origine; Dit abo is een niet te ontwaarden kaart die je gewoon bij moet hebben en dus door andere passagiers niet te onderscheiden van een niet betaler.
Waarom zou men het risico lopen van een boete, als je voor 50€ een heel jaar kan rijden.
Op de website van de Lijn staat dat je steeds je abonnement moet ontwaarden of tonen. Zijn er daarop uitzonderingen?
Er zijn geen uitzonderingen.
Ofwel heb je een kaart die je in de ontwaarder moet steken, ofwel heb je een abonnement dat je aan de chauffeur moet laten zien, ofwel heb je betaald per sms en moet je die sms aan de chauffeur laten zien

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

12 feb 2016, 10:39

flupke2 schreef:
Fokke schreef:
kitten schreef:Een sociaal abo is er voor iedereen met een laag inkomen, heeft niets te maken met huidskleur of origine; Dit abo is een niet te ontwaarden kaart die je gewoon bij moet hebben en dus door andere passagiers niet te onderscheiden van een niet betaler.
Waarom zou men het risico lopen van een boete, als je voor 50€ een heel jaar kan rijden.
Op de website van de Lijn staat dat je steeds je abonnement moet ontwaarden of tonen. Zijn er daarop uitzonderingen?
geen uitzonderingen.
Ofwel heb je een kaart die je in de ontwaarder moet steken, ofwel heb je een abonnement dat je aan de chauffeur moet laten zien, ofwel heb je betaald per sms en moet je die sms aan de chauffeur laten zien
Iemand die zich aan de regels houdt doet het inderdaad zo en steekt zijn middelvinger niet op! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 feb 2016, 11:03

Een optie is nog niet vernoemd : iemand die 50 eu voor een jaar betaalde, moet zijn kaart nergens instoppen, maar voor een toestelletje houden dat een geluid maakt als je het goed deed.
Waarschijnlijk een "teller", om te zien hoeveel mensen van de kaart gebruik maken.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 feb 2016, 11:42

Telloorlekker en de anderen die zich zo benadeeld voelen door de mensen die ze zo denigrerend "bruin" noemen: doe dan zoals zij en rij zwart en neem de consequenties erbij als je gepakt wordt.

Lieve hemel jullie zijn toch zoo arm en zoo sukkelachtig en zoo benadeeld door de maatschappij daar in "'t stad". Ik zou verhuizen als ik jullie was.

Neem me niet kwalijk, het moest er eens uit.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

12 feb 2016, 11:59

Helena van Troje schreef:Telloorlekker en de anderen die zich zo benadeeld voelen door de mensen die ze zo denigrerend "bruin" noemen: doe dan zoals zij en rij zwart en neem de consequenties erbij als je gepakt wordt.
Lieve hemel jullie zijn toch zoo arm en zoo sukkelachtig en zoo benadeeld door de maatschappij daar in "'t stad". Ik zou verhuizen als ik jullie was.
Neem me niet kwalijk, het moest er eens uit.
Zat jij ook in dat paard van Troje? :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

12 feb 2016, 12:46

Ja , Helena heeft gelijk, ga vlug naar Tenerife of zoiets inde aard, want blijkbaar zijn jullie hier heel ongelukkig over de gang van zaken
Ik rij al heel mijn leven hier in de stad met tram en bus, en ik ben er over het algemeen heel content over.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

12 feb 2016, 12:56

kitten schreef:Ja , Helena heeft gelijk, ga vlug naar Tenerife of zoiets inde aard, want blijkbaar zijn jullie hier heel ongelukkig over de gang van zaken
Ik rij al heel mijn leven hier in de stad met tram en bus, en ik ben er over het algemeen heel content over.
Ik niet, maar die keren dat ik wel met bus of tram rij ben ik zo astrant van mijn ogen open te houden en te zien wat er te zien is... Onze vaststellingen zijn duidelijk anders, zelfs tegengesteld. Voor wie het interesseert en zich een mening wil vormen: Neem gewoon eens de tram of de bus in Antwerpen en oordeel zelf! 8O
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

12 feb 2016, 13:04

Ik woon buiten de stad, met slechte verbindingen. daarom gebruik ik zelden of nooit het openbaar vervoer.
Maar mijn zoon is buschauffeur bij De Lijn in Leuven. En als ik hoor wat die vertelt gaan mij soms de haren in mijn nek rechtop staan. Daar zou ik een boek kunnen over schrijven.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

12 feb 2016, 14:09

flupke2 schreef:Ik woon buiten de stad, met slechte verbindingen. daarom gebruik ik zelden of nooit het openbaar vervoer.
Maar mijn zoon is buschauffeur bij De Lijn in Leuven. En als ik hoor wat die vertelt gaan mij soms de haren in mijn nek rechtop staan. Daar zou ik een boek kunnen over schrijven.
Ik denk dat hij voor dat boek geen uitgever zal vinden... :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

12 feb 2016, 19:26

Op de tram zie ik gewoon reizigers die meerijden , de ene al wat donkerder dan de andere en soms een hele kakofonie van talen, mat wat stoort mij dat als ik mijn bestemming zonder problemen kan bereiken.
Astrant rondkijken ??? wat is dat ? In een conversatie geloof ik dat astrant: brutaal kritisch repliceren is, maar astrant kijken?

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

02 mar 2016, 20:16

Hier op het forum wordt steeds geschreven over 50 euro voor gepensioneerden.
Vandaag heb een brief van "de lijn" gelezen, en daarop staat dat de prijs voor mensen die nu intekenen 51 euro bedraagt. Dat is dus 2 % opslag op 6 maanden tijd.
Ons (bruto)pensioen is toch niet opgeslagen.
Zal de prijs voor "de lijn" dezelfde richting uit gaan zoals de zorgverzekering, die is ook al van 25 naar 50 euro opgetrokken.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.