Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
redpoppy
Moderator SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jan 2016, 16:12 
OK. bedankt Very Happy
de bloggers zullen er blij mee zijn, want nu komen daar al eens klachten over.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I ♥ Seniorennet
Silver Wolf

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jan 2016, 17:02  Onderwerp: Slapende topics
Beste medewerkers van sen.net.

Vroeger heb ik al eens aangekaart, dat er heel wat slapende topics rond blijven zwerven op seniorennet.
Vaak start een auteur een topic en mengt zichzelf na één of twee blz. niet eens meer in de discussie. Soms vrees ik, dat er zo'n oude topics blijven overleven, terwijl de auteur zelf dat mogelijk en helaas niet meer doet.

Zelf sloot ik op 1 november 2015 een topic af, maar die blijft daar nu al die maanden doelloos zweven. Ik haalde wel op voorhand mijn teksten weg ter bescherming van mijn kopijrecht.
Vreemd is ook, dat op die lege topic intussen nog ettelijke keren werd ingelogd .....

Vervelend is dan ook , dat men wel kan vragen om een slot op de topic te leggen, maar enkel de eigen bijdragen manueel stuk voor stuk kan/moet deleten....

Ik kan alleen maar veronderstellen, dat al die slapende uitgedoofde topics de hele site nodeloos verzwaren.

Maar ja, ik ben ook maar één van de ontelbare bezoekers alhier.

Met dank voor jullie inzet!

S.W.
redpoppy
Moderator SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 29 Jan 2016, 17:25 
SilverWolf,

Een forum bestaat niet alleen voor de schrijver van een bepaald topic.Het kan ook interessant zijn voor andere die komen lezen.Als wij elk topic van vorige jaren moeten verwijderen zijn alle fora leeg.Er worden nog regelmatig topics gelezen die al jaren oud zijn, er is altijd wel iemand die het goed vind om te lezen of de aangeboden info kan gebruiken.

I ♥ Seniorennet
SenNet Medewerker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 30 Jan 2016, 10:59 
redpoppy schreef:
SilverWolf,

Een forum bestaat niet alleen voor de schrijver van een bepaald topic.Het kan ook interessant zijn voor andere die komen lezen.Als wij elk topic van vorige jaren moeten verwijderen zijn alle fora leeg.Er worden nog regelmatig topics gelezen die al jaren oud zijn, er is altijd wel iemand die het goed vind om te lezen of de aangeboden info kan gebruiken.

Correct, bovendien heeft het aantal berichten en topics geen impact op de performance van het forum
Canadees

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 30 Jan 2016, 18:47 
@ ... SenNet Medewerker,

Mag ik het hier ook nog eens plaatsen?

Canadees schreef op 12 jan 2016 om 15:20

Mijn wens:

In het "Forum" - "Computervragen" - "Categorie" - " Software", zou ik het een hele verbetering vinden, mocht er daar "Subrubrieken" kunnen gemaakt worden!

Gezien er momenteel verschillende besturingssystemen in gebruik zijn, zou dat een beter overzicht betekenen.
Momenteel ben je verplicht iemands "onderschrift" te gaan lezen, wat ik trouwens altijd doe, doch bij sommige vraagstellers staat er geen onderschrift.
Dan moeten de helpers er steeds naar vragen om een gericht antwoord te kunnen geven.

Ook is het niet steeds evident om een bepaald "topic" terug te vinden betreffende een specifiek "onderwerp", waarvan we bijna zeker weten dat het al eens aan bod is geweest.
Ik in elk geval moet vaak de zoekfunctie gebruiken, die ook niet altijd foutloos werkt, met het nodige tijdverlies tot gevolg.

Hoe ik dat zie: wel gewoon onderverdelingen maken die duidelijk zijn.
Zodat diegene die hulp/advies nodig heeft, zijn vraag kan plaatsen in de rubriek die specifiek handelt over het door hem/haar gebruikte besturingssysteem.

Het "Forum Software" onderverdelen waar men terecht kan met alle vragen over:
- Windows XP (???)
- Windows Vista
- Windows 7
- Windows 8.1
- Windows 10

Dát zou pas een echte verbetering zijn!!!
Wat niet gezegd kan worden van het wegnemen van de mogelijkheid om website in het groen te kunnen lezen!

Verder ben ik de mening toegedaan, dat het ook gemakkelijker zou zijn voor de vraagstellers, die dan eventueel vlugger zelf op zoek zullen gaan of zijn/haar probleem (op dat moment) al niet eens aan bod is geweest.
Nu zal een vraagsteller vlugger geneigd zijn om hulp te vragen over een probleempje dat reeds eens behandeld is geweest.

Zo in de trend van: ik heb Windows 7, ik ga daar eens kijken in het "forum Windows 7" of mijn probleem er niet tussenzit?
Niet, ... OK dan, ik zit op de juiste plaats, ik stel nu mijn vraagje hier maar !!!

Er is toch ook al een eigen "Forum" voor vragen over:
- Linux
- Macintosh
- Internet
- Multimedia

Maar ... of onze "Pascal" daar oren naar heeft, is een andere vraag!

Vriendelijke groetjes,

Canadees.

Bron: http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=190405

*******************************************************************************************************************************************

Canadees schreef op 28 jan 2016 om 11:23 nogmaals

Zo zou ik, én ik vermoed velen, het een héle verbetering vinden om in het "Software Forum" onderverdelingen te maken naargelang de in gebruik zijnde besturingssystemen!
Kwestie van dat "de kat haar jongen nog terugvind". Smile

Op andere computerfora gaat dat toch en is dus duidelijk vééééééél overzichtelijker!
Voor de helpers, dus gedaan met te vragen: "Welk besturingssysteem, ... Windows Vista, Windows 7,8 ,8.1 of 10?"

Hier enkele voorbeelden (zonder de websites te vermelden) dat het wel kan:

Hallo Pascal .... of SenNet Medewerker? Smile

Bron: http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=190730

*************************************************************************************************************************************************

Canadees.
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 30 Jan 2016, 20:09 
dat kan voor sommigen een verbetering zijn
maar dan voor anderen een doolhof , waar een moeder haar eigen jong niet meer terug vind
is allemaal maar navenant men bedreven op een forum is of niet
zulk mes snijd aan beide kanten
maar alle inbreng zal overwogen worden
klinker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 30 Jan 2016, 20:41 
Het kan verrijkend zijn om eens op bezoek te gaan bij de buren.
Doe je dat niet dan roest je vast in je eigen,soms bekrompen, visie en oude gewoonten waardoor de klok blijft stilstaan en dat is nog nooit goed gebleken.
Een oud spreekwoord zegt: "stilstand is achteruitgang".
Een website voor senioren mag gerust modern en fris ogen en moet vooral overzichtelijk en dus gebruiksvriendelijk zijn. Dat is mijn mening hé.
SenNet Medewerker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 30 Jan 2016, 22:41 
Eerlijk gezegd acht ik mijzelf niet bevoegd om forum indelingen te gaan beslissen. ik ben immers geen vaste gebruiker van dit forum dus ik kan daar ook moeilijk een standpunt over innemen.

De mogelijkheid tot verder indelen is zeker iets dat technisch kan toegevoegd worden. Het effectief indelen is eerder iets dat de moderators op zich moeten nemen wat mij betreft. Er zijn nog geen concrete stappen ondernomen voor het forum aan te passen, al staat het wel op de planning. Als het zover is zal dit dan ook in overleg met de moderators gebeuren.

Er zijn buiten indeling nog meer mogelijkheden die besproken kunnen worden. Bv wat denk ik ook handig zou zijn is de mogelijkheid van een topic als vraag te markeren zodat dit zo ook kan herkend worden met ook de mogelijkheid om een reactie erop als antwoord aan te duiden door poster en moderators (en op de index ook zichtbaar welke vraag beantwoord is)
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 30 Jan 2016, 23:08 
verhaegen schreef:
dat kan voor sommigen een verbetering zijn
maar dan voor anderen een doolhof , waar een moeder haar eigen jong niet meer terug vind
is allemaal maar navenant men bedreven op een forum is of niet
zulk mes snijd aan beide kanten
maar alle inbreng zal overwogen worden

Maandenlang kon ik niet vinden hoe het hier in elkaar stak, ik kreeg oude berichten en nu zei iemand "deurtje gemist" dat is denk ik een Belgische term en kwam ik dus via een gegeven link weer bij de actuele berichten terecht.
Ik vond het lastig om dat op eigen houtje te vinden, maar dat zal wel aan mij liggen. Vroeg me zelfs af of meneer Verhaegen nog "bestond". Gelukkig wel dus. Ik heb niet alleen een deurtje gemist maar een heel groot gebouw denk ik. Wink
maria-magdalena

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 18 Feb 2016, 0:52  Onderwerp: Verandering/verbetering
Beste mensen die het beste voorhebben met seniorennet.
Wil u a.u.b niet vergeten dat er een groot deel supersenioren, actieve senioren, avontuurlijke senioren, maar ook senioren met een visuele handicap, of beperkingen zijn.

Voor velen is de mogelijkheid niet meer te kunnen overschakelen naar een groene achtergrond voor de teksten een ramp

Als ik soms in de rubriek rechts van de algemeenheden de profielen van sommige Sennetters lees... 42, 45, 50 jaar
Ik had mij toen geschaamd om senior genoemd te worden.

Harde wekers, verlies het noorden niet en blijf denken aan de echte senioren met minieme computerkennis, want dat maakte het in de begindagen zo boeiend. Je kon op seniorennet en moest bijna niets van de computer weten.
Heb medelijden met de semi-computer-analfabeten, want zij en vooral zij hebben veel plezier aan dit medium.
maria- magdalena. Een luis in de pels
nacht is niet boos
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 18 Feb 2016, 13:19 
Sennet is zoals ik het begrijp veel meer dan alleen computervraagstukken. Er is een complete winkel bij gekomen als ik zo mijn dagelijkse aanbiedingen lees via email.
Vragen betr. computers, laptops of tablets of internet problemen is maar een heel klein onderdeel van sennet. En ik behoor tot de senioren boven de 65 en ik krijg aldaar altijd meer dan voldoende begrijpelijke hulp aangeboden. Verder zoek ik binnen de subforums de onderwerpen die passen bij mijn leeftijd en omstandigheden. Dus eigenlijk begrijp ik uw bericht niet helemaal.
De ontwikkelingen zijn supersnel en ook mijn moeder moest afhaken en bleken de beste computerlessen niet te voldoen aan haar niveau ( inmiddels). Nou makkelijk zat. De laptop de deur uit en dat was het dan. En ze mist er niets aan.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner
Opa Brombeer
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 30 Maa 2016, 7:01 
Wat is hier aan de hand?

In de meeste van de door mij opgestarte topics in de rubriek Klassieke muziek zoals Mozartjaar, De piano, De viool, klassieke muziek, De vijftien symfonieën van Dmitri Sjostakovitsj, Symfonieën van Pjotr Iljitsj Tsjaikowski, De symfonieën van Antonin Dvorák, Johann Sebastian Bach en het orgel, De zes Brandenburgse Concerten van J. S. Bach, "Trilogia Romana" van Ottorino Respighi, De vier symfonieën van Johannes Brahms, en De negen symfonieën van Ludwig van Beethoven, lijkt niets meer te werken.
In al deze topics is de eerste prent verdwenen en bovendien werken de linken die verwijzen naar verdere uitleg over het onderwep ook niet meer.

Aan al deze topics had ik uren werk.
Graag enige verduidelijking hieromtrent.

Opa Brombeer
sacho

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 30 Maa 2016, 8:55 
Alle foto's geplaatst via www.seniorennet.nl zijn onbereikbaar net zoals de website zelf. U hebt de foto's/linken destijds geüploaded via .nl, gecopëerd en geplakt in .be.

redpoppy
Moderator SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 30 Maa 2016, 9:31 
de afbeeldingen zijn al terug.Dit is meestal van korte duur ook op de blogs zijn er soms dagen dat elke afbeelding een kruisje is.Dit komt altijd in orde zonder ingrijpen van de blogger zelf.
De website .nl is gewoon bereikbaar nu.

Laatst aangepast door redpoppy op Wo 30 Maa 2016, 9:38, in totaal 1 keer bewerkt

I ♥ Seniorennet
sacho

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 30 Maa 2016, 9:38 
Afbeeldingen al terug?
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=41472

Ga naar: