SeniorenNet krijgt een make-over!

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 feb 2018, 15:33

Zoekfunctie
1°Ondanks de nobele pogingen om dit forum wat gebruiksvriendelijker te maken, heb ik niet kunnen uitvinden hoe ik, in een topic van 99 pagina's sneller dan 1 pagina per keer kan bekijken om er een ooit ingezonden bijdrage weer te vinden. Zelfs zoeken op basis van een "trefwoord" geeft massa's te doorbladeren mogelijkheden. Is het niet mogelijk om binnen een topic meteen te bladeren naar een welbepaalde pagina ?2° In het frame waarbinnen ik kan antwoorden op een posting of een pb staat mijn tekst altijd vast op de lettergrootte "very small" kan ik die 'vaste' positie veranderen of is het normaal dat telkens voor elke tekst te moeten doen ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

02 feb 2018, 15:45

socrates schreef:Zoekfunctie
1°Ondanks de nobele pogingen om dit forum wat gebruiksvriendelijker te maken, heb ik niet kunnen uitvinden hoe ik, in een topic van 99 pagina's sneller dan 1 pagina per keer kan bekijken om er een ooit ingezonden bijdrage weer te vinden. Zelfs zoeken op basis van een "trefwoord" geeft massa's te doorbladeren mogelijkheden. Is het niet mogelijk om binnen een topic meteen te bladeren naar een welbepaalde pagina ? 
het vinden van de zoekterm is inderdaad niet evident op die manier, maar pas eens bij het zoeken

Code: Selecteer alles

Geef resultaten weer als: Ber.  Ond. 

aan zodat bericht (Ber.) aangevinkt staat. Denk dat dit meer is wat je zoekt

socrates schreef:
2° In het frame waarbinnen ik kan antwoorden op een posting of een pb staat mijn tekst altijd vast op de lettergrootte "very small" kan ik die 'vaste' positie veranderen of is het normaal dat telkens voor elke tekst te moeten doen ?
Eerste dat dit probleem meld, kan je wat browser gegeven geven? 

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 feb 2018, 15:53

SenNet Medewerker schreef:
socrates schreef:Zoekfunctie
1°Ondanks de nobele pogingen om dit forum wat gebruiksvriendelijker te maken, heb ik niet kunnen uitvinden hoe ik, in een topic van 99 pagina's sneller dan 1 pagina per keer kan bekijken om er een ooit ingezonden bijdrage weer te vinden. Zelfs zoeken op basis van een "trefwoord" geeft massa's te doorbladeren mogelijkheden. Is het niet mogelijk om binnen een topic meteen te bladeren naar een welbepaalde pagina ? 
het vinden van de zoekterm is inderdaad niet evident op die manier, maar pas eens bij het zoeken

Code: Selecteer alles

Geef resultaten weer als: Ber.  Ond. 

aan zodat bericht (Ber.) aangevinkt staat. Denk dat dit meer is wat je zoekt

socrates schreef:
2° In het frame waarbinnen ik kan antwoorden op een posting of een pb staat mijn tekst altijd vast op de lettergrootte "very small" kan ik die 'vaste' positie veranderen of is het normaal dat telkens voor elke tekst te moeten doen ?
Eerste dat dit probleem meld, kan je wat browser gegeven geven? 
Ik gebruik meestal Chrome maar heb ook bij Firefox hetzelfde probleem
Voor dit antwoord laat ik de tekst zoals het programma die automatisch maakt
De rode kleur heb ik zelf aangebracht
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 feb 2018, 16:00

Ik heb dit  nu nog eens via Firefox geschreven, hier staat deze font en lettergrootte (normal ?) blijkbaar standaard, ik kan evenwel de Font size kiezen; dat kon ik bij Chrome ook maar daarbij was very small de standaard. Hoe kan ik in Chrome een standaard font vastleggen ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

06 feb 2018, 15:11

Raar,
ik plaats een paar keer per week een plaatje met een gedichtje op mijn "vleugels van papier".
Ook vandaag wilde ik dat doen. Plaatje uploaden: geen probleem. Klik om terug naar het forum te gaan.
Maar dan kom ik niet op het forum terecht, maar op de homepage.

Wat is de oorzaak?

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

06 feb 2018, 15:39

Kwam door een aanpassing die deze middag is gedaan, dit zou opgelost moeten zijn

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

06 feb 2018, 15:49

SenNet Medewerker schreef:Kwam door een aanpassing die deze middag is gedaan, dit zou opgelost moeten zijn
Bedankt meneer SNM, het is me gelukt !
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 feb 2018, 11:10

Dag sennetmedewerkers...

Ik gebruik graag de smileys
maar hoe komt het dat als ik die achteraan mijn zinnetje zet
ze toch iedere keer onder het zinnetje in mijn bericht komt te staan.?
dat ziet er zo onnozel uit...
misschien weet iemand een oplossing..?

Dank U alvast op voorhand....
Oma-C :)

(Ik gebruik de Chrome browser)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 feb 2018, 09:24

Kan zijn dat ik wat verkeerd doe ?

Het gebeurd regelmatig dat als ik antwoord op een posting en daar een stukje tekst plak uit een krant bijvoorbeeld en die tekst is "VET "(Bold) dan word die ook in het berichtvak "vet" neergezet.
Geen probleem dus om die te veranderen met tekst te markeren en op het "B" icoontje te drukken .... dat reageert niet .... raar.
Italic/Onderstrepen/Lettergrootte aanpassen gaat allemaal wel.

Nu is dat geen groot probleem : ik wis die tekst en voer hem handmatig in op de plaats waar ik het geplakte 
stuk had geplakt ..... eigenaardig de getypte tekst komt automatisch in "vet" te staan en is niet te veranderen!


 

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

09 feb 2018, 09:27

@Paul,

Plakken zonder de opmaak te bewaren kan je beter eerst [BBCODE] klikken helemaal rechts bovenaan. Ander gaat hij de opmaak mee proberen over te nemen

@oma-C,

Dat is eerste wat ik er van hoor, zou niet weten waarom dat bij jou gebeurd, niemand anders heeft dit al laten weten... zal het eens bekijken maar moeilijk op te lossen als ik niet weet wat het veroorzaakt

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 feb 2018, 09:45

SenNet Medewerker schreef:@Paul,

Plakken zonder de opmaak te bewaren kan je beter eerst [BBCODE] klikken helemaal rechts bovenaan. Ander gaat hij de opmaak mee proberen over te nemen
Juist eens geprobeerd met BBCode : zelfde resultaat  "Bold" tekst is niet uit te schakelen. 


SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

09 feb 2018, 10:04

vreemd, kijk even naar mijn voorbeeld, bij jou is dit niet zo ?



Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 feb 2018, 18:26

Dank je sennetmedewerker... :)
ik vind het raar.... :roll: en soms is het niet
maar er zijn ergere dingen hoor :wink:
Fijn weekend... en groetjes  :)
Oma-C
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

15 feb 2018, 13:50

Hier helemaal geen problemen mee...met wijzigen of wat dan ook !!
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 feb 2018, 17:49

Blijkbaar is het minder goed of beter functioneren van de forumtopics gebonden aan het type browser dat men gebruikt. Bij Chrome krijg ik bv. een ander fontformaat dan bij Firefox of verbeeld ik mij dat maar ?
Om te citeren via die "dubbele",, is mij ook nog niet gelukt

"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour