Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

SeniorenNet krijgt een make-over!
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Seniorennet Café Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SenNet Medewerker

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jan 2016, 18:20    Onderwerp: SeniorenNet krijgt een make-over! Reageer met quote

Quote:
Je hebt het misschien wel al gemerkt: SeniorenNet ziet er een beetje anders uit dan je gewend was. Het lettertype, de titeltjes, de menubalk, alles oogt wat moderner, én toegegeven, al heel wat mooier. Je ziet echter nu nog maar een fractie van de vernieuwingen die er de volgende maanden zitten aan te komen! Geen zorgen, SeniorenNet blijft nog altijd dezelfde website met nieuwsoverzichten, nuttige informatie over allerhande onderwerpen, leuke mailgroepen, fora en chatboxen, grappige en schattige foto’s, enzovoort. Dezelfde website dus, maar dan beter!

Na de grote veranderingen op de SenNet Shop, is het nu de beurt aan grote broer SeniorenNet om een heuse make-over te ondergaan. Na 15 jaar is het namelijk wel eens tijd om de rimpeltjes die je favoriete website gekregen heeft, glad te strijken tot een flitsend nieuw geheel.

We doen dat natuurlijk niet zomaar! De bedoeling is dat de hele website vernieuwd en verbeterd wordt, zodat je in de toekomst nog meer plezier beleeft op SeniorenNet. Er is nu al een hele schat aan informatie te vinden, maar dankzij de nieuwe lay-out zal die informatie veel duidelijker te lezen zijn én ook aantrekkelijker verpakt zijn. Daardoor is surfen op SeniorenNet binnenkort nog fijner, nog interactiever en bovendien ook mobielvriendelijk. Zo kan je zonder problemen de hele website bekijken uit je luie zetel via je tablet of smartphone!

Daarnaast staan er ook enkele extraatjes voor de deur, zoals een evenementenkalender en nieuwe boeiende thema’s.

SenNet Magazine
Ook voor onze nieuwsbrief, SenNet Magazine, hebben we grootste plannen. De e-mail die je wekelijks in je mailbox krijgt blijft voorlopig nog even de oude, maar de archiefpagina op de website zal er snel helemaal anders uitzien. Zo kunnen we je onder andere sneller trakteren op interessante informatie, wordt de leesbaarheid van de artikels verhoogd en zal je uiteraard ook alle artikels perfect op je smartphone of tablet kunnen nalezen.

We gaan in maart alvast van start met een nieuwe rubriek. Eentje waarbij we jullie, onze trouwe lezers en ongetwijfeld verrassend boeiende personen, in de kijker zetten. Daarom gaan wij op zoek naar bijzondere en pakkende verhalen. Heb jij iets unieks meegemaakt? Heb je een ongewone hobby of een merkwaardig talent? Wil je daarnaast graag je verhaal met ons en de andere SeniorenNetters delen? Stuur dan een mailtje naar redactie@sennetmagazine.be en vertel ons kort wat er zo bijzonder is aan jouw verhaal.

Logo
Bij al dat nieuws hoort natuurlijk ook een nieuw logo! Hoe dat eruit zal zien, verklappen we nog niet, maar we zijn er in ieder geval trots op! (Ben je al nieuwsgierig?)

Updates
Hou zeker de startpagina van SeniorenNet in de gaten, want we houden jullie op de hoogte van alle vernieuwingen. Wie weet wordt er al snel een tipje van de sluier opgelicht?

Daarnaast horen wij ook heel graag je mening. Heb je suggesties, vragen, vind je dat iets beter kan? Laat het ons dan gerust weten in dit topic.

Onder dit account zullen wij, de technische medewerkers van SeniorenNet, proberen iedereen zo goed mogelijk te woord te staan. Om zo eventuele opmerkingen, vragen, suggesties over alle aspecten van de site en de plannen die we hebben te beantwoorden.

We kunnen momenteel nog niets prijs geven maar misschien dat we hier in de toekomst ook wel wat concretere previews plaatsen van wat je allemaal kan verwachten. Of ideeën waar we mee spelen uit de doeken doen om ook jullie standpunten te horen

Bedankt alvast!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilba

BerichtGeplaatst: Di 12 Jan 2016, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Goede morgen,
Bedankt voor jullie vele werk;
Graag het volgende probleempje. Als gebruiker van fotoalbum kon ik foto's opladen via een plug-in. Dat ging heel vlot met gebruik van Java.
Na de installatie van Windows 10, werkt de plug in niet meer. Ik kan nu nog foto's opladen via "bladeren" en per 10 foto's opladen. Dit is nogal tijdrovend.
Mogelijk is er een oplossing?
Vriendelijke groeten,
wilba.

Naar boven
SenNet Medewerker

BerichtGeplaatst: Di 12 Jan 2016, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

wilba schreef:
Goede morgen,
Bedankt voor jullie vele werk;
Graag het volgende probleempje. Als gebruiker van fotoalbum kon ik foto's opladen via een plug-in. Dat ging heel vlot met gebruik van Java.
Na de installatie van Windows 10, werkt de plug in niet meer. Ik kan nu nog foto's opladen via "bladeren" en per 10 foto's opladen. Dit is nogal tijdrovend.
Mogelijk is er een oplossing?
Vriendelijke groeten,
wilba.

Het gebruik van Java applets wordt meer en meer geblokkeerd door browser fabrikanten gezien de beveiliginsrisico's die de plugin met zich meebrengt. Manueel kan je wel nog beslissen om er toch gebruik van te maken en dan werkt die multi-upload ook terug meteen. Er zal echter een oplossing moeten komen zonder java, iets dat we sowieso zullen maken met het vernieuwen van de fotoalbums

Naar boven
Elektro

BerichtGeplaatst: Di 12 Jan 2016, 15:50    Onderwerp: Ga naar pagina 1,2.3 enz. Reageer met quote

beste medewerker

Ik ben een fervent bezoeker van sennet rn daarom deze vraag:
Als ik nu bvb. in computer software een bepaald onderwerp wil bezoeken maar dat is al ongeveer een jaar geleden dan moet ik telkens pagina na pagina achteruit gaan en dat duurt dus wel even.

Nu jullie toch aan het vernieuwen zijn is dat misschien een suggestie om bv. ineens (ik zeg maar wat )een 10-tal pagina’s verder te gaan i.p.v pagina 1,2,3 enz.

Ram 4GB DDR3
Outlook 2007,IE11,firefox54.0.1
windows media player.
Laptop:windows 7 home premium 64 bit IE11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
SenNet Medewerker

BerichtGeplaatst: Di 12 Jan 2016, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hier op het forum gaat de paginering van 1-2-3...29-30-31
op zich is er met die weergave niets verkeerd (we kunnen er maar enkele oplijsten) Maar er zou wel de mogelijkheid komen om meteen naar een pagina te gaan dmv een dropdown selectie.

Het forum is zeker iets dat in een van de vroegere stadiums een volledige vernieuwing zal krijgen waarbij dergelijke zaken sowieso veel beter zullen zijn.

Naar boven
hoshinkido

BerichtGeplaatst: Di 12 Jan 2016, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

chapeau voor de medewerkers van sennet,mag ook eens vermeld worden Cool

telenet fiber
Naar boven
bomma camping

BerichtGeplaatst: Zo 17 Jan 2016, 20:09    Onderwerp: Seiorennet. Reageer met quote

Ik voel mij vereerd dat ik lid mag zijn van seniorennet Very Happy .Graag dan ook mijn oprechte dank voor het mooie werk dat jullie verrichten Wink .

Alterego1

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan 2016, 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

Mag ik de medewerkers ook even een vraagje stellen?

Als jarenlang bezoeker had ik de gewoonte mijn pagina in de groene kleur
e zetten.Dat was op de home page gewoon aan te klikken,je deed dat één
keer en dan had je je pagina voor altijd in de groene kleur.

Welnu,dat blijk dus momenteel niet meer te kunnen.

Kan daaraan verholpen worden?

Graag vernam ik dan hoe dat nu moet.

Met vriendelijke groeten,

Alterego

verhaegen
Support SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan 2016, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb dat gevraagd gehad via een mail aan de webmaster
en neen
dat kan komt niet terug
tot ook mijn spijt hoor , ik had dat ook liever
maar ik heb daar niets over te zeggen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Therie

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan 2016, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

hallo verhaegen en Alterego 1

ik heb al langer problemen met die kleurtjes
dus nu weet ik dat het een algemeen probleem is dank u
en aan de medewerkers van sennet nog heel veel succes en bedank

groetjes

therie

groetjes therie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
SenNet Medewerker

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan 2016, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben inderdaad beslist toen we aanpassingen aan het doen waren om de groene/contrast en grote letters mogelijkheid te verwijderen.

De manier waarop het nu gedaan werd zorgde er voor dat we alle aanpassingen drievoudig moesten doen. Zelf hielden we de laatste jaren geen rekening meer met die weergaves bij nieuwe ontwikkelingen, waardoor er veel pagina's niet altijd meer correct weergegeven werden.

Met de gegevens die we hadden was het ook een heel grote minderheid dat er gebruik van maakte (minder dan 1%)

Wil dat zeggen dat de groene weergave voorgoed weg is?
Ja, echter houden we wel de mogelijkheid in het achterhoofd om gebruikers op een betere manier zelf, naar eigen wens, een meer contrast rijke site in te stellen.
Die beslissing staat nog niet vast maar werd zeker besproken, wij hebben de kritieken van sommige zeker gelezen en afgewogen.

Met de huidige ontwikkelingen zou ook vermoedelijk nog de 'breed' mogelijkheid verdwijnen. Jullie zullen echter zelf binnenkort zien dat de nood voor die weergave er überhaupt niet meer zal zijn, al kan ik hierover nog geen details geven.

Naar boven
Alterego1

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan 2016, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Tja,veranderen betekent niet altijd verbeteren hé.

Ben 10 jaar actief op SenNet,rubriek geleid enz...

SenNet Medewerker

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan 2016, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Alterego1 schreef:
Tja,veranderen betekent niet altijd verbeteren hé.

Ben 10 jaar actief op SenNet,rubriek geleid enz...

De realiteit is wel dat veel aspecten van deze lang hebben stil gestaan omdat we net niemand wouden die veranderingen verplichten.

De technologie heeft de afgelopen 15jaar niet stil gestaan. We gebruiken echter nog veel zaken uit die tijd. Er zijn niet alleen andere methodes om die dingen nu te doen, ze zijn ook nog eens veiliger, sneller, flexibeler, updatebaar en toekomst gerichter.

Vergelijk het met een auto die 15jaar geleden is gemaakt en al die jaren heeft gereden en eentje die vandaag van de band rolt. Welke zou je kiezen om mee te rijden? Want welke biedt de bestuurder het meeste comfort, veiligheid, mogelijkheden, betrouwbaarheid...

Daarom zijn er nu ook 'drastischere' aanpassingen nodig om terug bij te benen. Maar we proberen (oa hier via openlijk vragen te beantwoorden) met iedereen rekening te houden. We kunnen echter geen site maken dat voor iedereen exact is wat hij er van verwacht.

Wat er uiteindelijk online zal komen is sowieso ook niet definitief en zal mee groeien met wat jullie ook opmerken en wensen. Maar we hopen dat iedereen net als ons er blij mee zal zijn.

Naar boven
redpoppy
Moderator SeniorenNet

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan 2016, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Met de huidige ontwikkelingen zou ook vermoedelijk nog de 'breed' mogelijkheid verdwijnen. Jullie zullen echter zelf binnenkort zien dat de nood voor die weergave er überhaupt niet meer zal zijn, al kan ik hierover nog geen details geven.

even ter info:
als de optie "breed" zou verdwijnen gelieve rekening te houden met de blogs dan aub.Soms is het onmogelijk een reactie oid. te verwijderen als de optie breed niet is aangeduid, de reklame in de rechterkant overlapt het vakje soms om aan te vinken wat men wil verwijderen.
moderator en blogverantwoordelijke
redpoppy

onder de reklame zit nu dus het vakje verborgen dat men moet aanvinken om een reactie in het gastenboek te laten verwijderen.

I ♥ Seniorennet
Naar boven
SenNet Medewerker

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan 2016, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

dergelijk zaken zouden 'indien' de mogelijkheid verdwijnt geen probleem meer mogen zijn

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Seniorennet Café Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 1 van 17

Ga naar: