Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
hoshinkido

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Feb 2017, 14:27 
paul doe zoals lotte1 het zeg,dit is de juiste manier.
maar niet eerst tekst schrijven en dan foto bijvoegen..dit kan niet hoor.
mvgr
acer G771O. 6ram,500GB SSD....2TB.hd W10 .64bit,2,67 ghz, anti virus bitdefender 2018 ,
explorer11 C.cleaner, .malware bytes.gadwin printscreen

telenet fiber
*Joy*

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Feb 2017, 14:44  Onderwerp: Even getest !!!
@ Paul,

Ga even iets uittesten én zien of het lukt Rolling Eyes
Zoals je ziet ....geen problemen op Jouw manier

redpoppy
Moderator SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Feb 2017, 16:34 
test  

hier ook geen probleem
eerst tekst dan foto toevoegen, dat gaat zeker wel.(Windows10 en Edge)
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I ♥ Seniorennet
Paul Siemons

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Feb 2017, 17:31 
Werkt hier niet.

Ook hetvolgende : citaat aanklikken .... daarop reageren met tekst bij te voegen ... naar optie foto invoegen gaan en de richtlijnen volgen ... alles in orde ... terug naar forum : geen foto"link" te zien en bijgetypte tekst verdwenen uitgezonderd het citaat!!!
lotte

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Feb 2017, 17:45 
Paul Siemons schreef:
Werkt hier niet.

Ook hetvolgende : citaat aanklikken .... daarop reageren met tekst bij te voegen ... naar optie foto invoegen gaan en de richtlijnen volgen ... alles in orde ... terug naar forum : geen foto"link" te zien en bijgetypte tekst verdwenen uitgezonderd het citaat!!!

Ook getest, zelfde probleem als bij u na een citaat
sacho

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Feb 2017, 17:49 
Dat was altijd al zo met citaat.
Tabblad dupliceren en in het tweede uw foto opladen, link copieren en plakken in het eerste waar u de tekst bijschrijft.
lotte

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 02 Feb 2017, 17:55 
Nog iets wat ik niet wist
dank je wel sacho voor de hulp Wink
DERDEKEER

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 15 Nov 2017, 3:49  Onderwerp: Inderdaad overzichtelijke Internetpagina maar geen rekening
Beste medewerkers Bij seniorennet,

ik ben jarenlang weg gebleven van seniorennet wegens de te drukke startpagina en nu bemerk ik dat deze VEELverbeterd is.
Anderzijds is het zo dat naar mijn mening er geen rekening wordt gehouden met tabletbezitters.
Het is namelijk zo, dat de ruimte die overblijft nadat men zijn virtuele toetsenbord heeft geactiveerd dusdanig klein is dat men steeds moet scrollen om een overzicht te hebben van zijn eigen tekst.
Er wordt reeds ongeveer een duimbreed bovenaan in beslag genomen door drie rijen namelijk: de rij van de verschillende Internetpagina's de tweede rij waar het internetadres op vermeld staat en dan de derde rij met allerhande symbolen als Facebook en de openstaande pagina's ; vervolgens is er dan een brede strook meer dan een duimbreed te waar jullie seniorennet nutteloze breedte gebruikt om de rubrieken, actueel, vrije tijd interactief enzovoort, dan komt er nog ruimte voor zoeken wat perfect op die bovenste balk zou kunnen gebeuren.
Met de verschrikkelijke Windows: kon men in tegenstelling met de XP gemakkelijk de bovenste drie rijen tijdelijk uitschakelen wat mij nu niet meer lukt Met Windows 10.
Het volgende probleem Bij jullie is: ik heb de lettertype op extra groot gezet en toch blijven de letters microscopisch klein.
Wat ook nog zeer belangrijk is: maak kollom nog iets smaller a.u,b. Zodat bij vergroten van de tekst de lijnen niet links en rechts naast het scherm verdwijnen zoniet moet men voor iedere lijn van links naar rechts scrollen. Men kan deze wel vergroten via de andere weg maar dan wordt u bovenste balk (Met jullie embleem en meer dan een duimbreed) zoals eerder genoemd met de aanduiding Rubrieken, actueel enzovoort NOG breder.

Zeer benieuwd of u deze aanwijzingen ter-Harte zal kunnen nemen verblijf ik ondertussen met oprechte groeten en vol afwachting.
Derdekeer

Hieronder nog even bijkomende info waarom ik werk met mijn virtuele toetsenbord en andere onaangenaamheden van Windows.(Ik heb grondige spijt dat ik zes jaar geleden niet geluisterd hebt naar vrienden en andere kennissen om appel PC aan te schaffen omdat ik zo 10 jaar lang gewoon was met XP blindelings te werken. Daarna is Windows met zijn gehate onmogelijke Windows 10 op de proppen gekomen)

[mijn Windows tablet Surface is na een update heel moeilijk gaan doen. geruime tijd geleden kon ik hem niet meer openen er verscheen enkel een blauw scherm, dusdanig flauw van kleur dat het bijna niet te onderscheiden was van het zwarte scherm als de computer uit is. Gelukkig vond ik bij een Nederlandse helpdesk de oplossing zodat ik niet genoodzaakt was ¤99 te betalen in "Windows help" want mijn garantie was zogenaamd voorbij. Sindsdien is ook de mogelijkheid om mijn schermtoetsenbord tevoorschijn te halen bij libreoffice onmogelijk en mijn extern toetsenbord is onderweg in de motorhome denkelijk gekneld geraakt want een achttal toetsen op een rij zijn niet meer te activeren. Het virtueele toetsenbord Opent zich wel nog in andere toepassingen zoals mails.

Mijn kleinzoon heeft een viertal jaar geleden geweigerd mijn Office te downloaden wegens te oud (1996 )wel gaf hij mij enige tijd later de Code om de Office voor studenten tijdelijk te downloaden maar nu worden de "word" documenten welke reeds 10 jaar en langer opgeslagen zijn niet meer geopend!

in afwachting van iets te vernemen de groetjes en oprecht bedankt.
Derdekeer[/b][size=18][/size][size=24][/size][b][/b]
SYSTEEMINFO
ACER ASPIRE ONE Z 2009/06
Microsoft Windows XP Home Edition
SINDS 01/2014 TABLET P.C Microsoft "SURFACE PRO"8Gb RAM 256 Gb flash .windows 8,1
SenNet Medewerker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 15 Nov 2017, 11:02  Onderwerp: Re: Inderdaad overzichtelijke Internetpagina maar geen reken
DERDEKEER schreef:

Zeer benieuwd of u deze aanwijzingen ter-Harte zal kunnen nemen verblijf ik ondertussen met oprechte groeten en vol afwachting.

Zonder echt duidelijk beeld van hoe jij het nu juist bedoeld is het moeilijk te oordelen wat we er aan kunnen veranderen.

Jouw situatie is ook wel eerder uniek dan algemeen, wat moeilijk voor ons is om maatregelen te nemen die dan voor andere niets gaan wijzigen.
De plaats is nu eenmaal gelimiteerd en met een half scherm toetsenbord is er sowieso niet veel ruimte meer. De eerste 3 balken die je bv vermeld zijn standaard dingen van jouw browser, daar kan je zelf dingen voor doen om deze te minimaliseren zoals bijvoorbeeld je bookmark panel uit zetten of andere browsers die kleinere interface hebben gebruiken. Je zegt zelf dat het aan die 'verschikkelijke Windows versie' ligt dat je dat niet meer kan, maar dat is zeker niet waar. Dat zijn functies van je browsers niet van windows, zo werkt F11 voor Full screen nog steeds onder de meeste browsers, ook onder Windows 10 enkel Edge is wat raar maar heeft ook een shortcut ([windowstoets + shift + enter] als ik met niet vergis)

Ik heb enkele aanpassingen gedaan dat de zoekfunctie niet meer onder het menu terecht komt, dat kon hier op het forum bij kleinere resoluties inderdaad wel eens voorvallen en dat was niet de bedoeling
hoshinkido

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 22 Nov 2017, 17:00 
een pluim voor sennet,alle forums aangepast ...om bv;nieuw bericht profiel enz..
is een mooie verbetering en ruimer zicht.bedankt
acer G771O. 6ram,500GB SSD....2TB.hd W10 .64bit,2,67 ghz, anti virus bitdefender 2018 ,
explorer11 C.cleaner, .malware bytes.gadwin printscreen

telenet fiber
lotte

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 22 Nov 2017, 20:09 
hoshinkido schreef:
een pluim voor sennet,alle forums aangepast ...om bv;nieuw bericht profiel enz..
is een mooie verbetering en ruimer zicht.bedankt

Maar de mogelijkheid om meer contrast te geven vind ik niet terug Rolling Eyes
SenNet Medewerker

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 22 Nov 2017, 20:18 
lotte schreef:

geen probleem: https://chrome.google.com/webstore/detail/high-contrast/djcfdncoelnlbldjfhinnjlhdjlikmph?hl=nl Wink
socrates

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 22 Nov 2017, 21:26 
SenNet Medewerker schreef:
lotte schreef:

geen probleem: https://chrome.google.com/webstore/detail/high-contrast/djcfdncoelnlbldjfhinnjlhdjlikmph?hl=nl Wink

Op deze url vind ik een pagina uit Wiki ? "Space Needle" maar ik vind nergens een mogelijkheid om die add on te downloaden. Telkens wordt mij gezegd dat ik Chrome nodig heb om dat contrast verhogende appje te kunnen toepassen. Ik heb Chrome al lang in gebruik, snap dus niet waarom ik het nog eens zou moeten installeren.

Ondertussen is het contrast op de site van Sennet zelf blijkbaar toch verhoogd al blijft de flauw-"grijze" tekst toch moeilijk leesbaar
Wie niet wint wordt geen held. Soc 2017
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 23 Nov 2017, 9:26 
als je firefox gebruikt
https://support.mozilla.org/nl/kb/lettertypen-en-kleuren-die-websites-gebruiken-wijzigen#w_aangepaste-lettertypekleur
kun je zelf bepalen welke kleur de letters moeten zijn
en zoals je ziet , kun je ook de achtergrondkeur aanpassen

Wiana

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 23 Nov 2017, 9:35 
Is er ook een oplossing als je IE gebruikt, meneer Verhaegen ?

De tekst is wel héél lichtgrijs !

En nee, ik gebruik geen Google Chrome.

Dank ,

Wiana

Laatst aangepast door Wiana op Do 23 Nov 2017, 10:05, in totaal 1 keer bewerkt

Ga naar: