TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 aug 2017, 13:20

Afbeelding

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 aug 2017, 16:29

" Ge moet goed zot zijn om Trump op de handen te gaan dragen als er door zijn toedoen één Noord-Koreaan zou omkomen zonder dat er maar één Amerikaan gevaar liep. "

De Vs hebben een zéér lange traditie van interventies in landen waar ze niks te zoeken hebben ( behalve olie of geopolitieke belangen)...

Afbeelding
Gast

12 aug 2017, 09:15

Trump wil zich nu ook militair gaan bemoeien met Venezuela. Die man is knettergek. :roll:

Oh wacht eens , Venezuela is nogal links en niet echt een VS vriendje , nietwaar. Leve het VS imperialisme ? 8O

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

12 aug 2017, 09:24

The Spirit of Flanders schreef:Trump wil zich nu ook militair gaan bemoeien met Venezuela. Die man is knettergek. :roll:
Oh wacht eens , Venezuela is nogal links en niet echt een VS vriendje , nietwaar. Leve het VS imperialisme ? 8O
Dat is nu typisch iets voor de VS! In landen waar het heel goed gaat moeten ze zich moeien! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

12 aug 2017, 09:31

Fokke schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Trump wil zich nu ook militair gaan bemoeien met Venezuela. Die man is knettergek. :roll:
Oh wacht eens , Venezuela is nogal links en niet echt een VS vriendje , nietwaar. Leve het VS imperialisme ? 8O
Dat is nu typisch iets voor de VS! In landen waar het heel goed gaat moeten ze zich moeien! :lol:
Moeit gij je ook met je ruziemakende buren door er met de riek van uwe pa tussenbeide te komen omdat ge toevallig de vrouw een "lieveke" vindt ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2017, 10:09

frits1955 schreef:De Vs hebben een zéér lange traditie van interventies in landen waar ze niks te zoeken hebben ( behalve olie of geopolitieke belangen)...
Ik ben niet overtuigd. Ik neem een voorbeeld dat me nog goed in het geheugen zit: Bosnië 1995 staat in die lijst.
Wat is het olie- of geopolitieke belang van Bosnië voor de VS?
Waar bleef Europa in die laatste Europese oorlog?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2017, 13:24

"Ik ben niet overtuigd"

Van wat niet? Van de openlijke of (meestal) min of meer verdoken interventies in Chili? El Salvador? Nicaragua? Vietnam?Laos? Cambodja? Irak? Afghanistan? Allicht zal er links of rechts wel een voorbeeld te vinden zijn waar de vorm van interventie niet zo duidelijk is...maar dat doet niets af van het grootste deel van die lijst.
De VS hebben tientallen grote en/of miltaire steunpunten in het Verre Oosten - vanop het momenteel "bedreigde" Guam vertrokken nogal wat bombardementsmissies richting Vietnam, Cambodja etc.
Hoe zou de VS reageren als China of Noord-Korea militaire vestigingen zouden openen in pakweg Midden-Amerika?
Overigens is Noord-Korea een nietige dwerg die totaal geen gevaar vormt voor de VS - wel voor Zuid-Korea of Japan.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 aug 2017, 13:47

Ik geef maar aan dat dat lijstje 'bevooroordeeld' is. Bosnië maakt dat duidelijk.

Anderzijds is het zo dat de VS op tal van plaatsen hebben ingegrepen omdat de gang van zaken hen daar niet zinde.

Gewoonlijk zijn de buitenstaanders kritisch en zeker als ze anti-Amerikaans zijn. Wie was er kritisch tijdens W.O. I en II toen de Amerikanen zich hier kwamen moeien?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 aug 2017, 14:46

D
Wil. schreef:Gewoonlijk zijn de buitenstaanders kritisch en zeker als ze anti-Amerikaans zijn. Wie was er kritisch tijdens W.O. I en II toen de Amerikanen zich hier kwamen moeien?
Dezelfde Frits gaf toen en nu niet thuis, het gebroken geweertje, weetjewel.
Maar goed, de goden en de malloten die de PVDA boven de kiesdrempel willen tillen moeten nu eenmaal hun getal hebben.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2017, 14:50

"Wie was er kritisch tijdens W.O. I en II toen de Amerikanen zich hier kwamen moeien?"

Daar valt ook zeer veel over te zeggen he. De VS moeiden zich pas in WOI in Europa in 1917...In WoII verklaarde Hitler de oorlog aan de VS - de Amerikanen waren helemaal niet van plan zich in de Europese oorlog te begeven; wel in een oorlog met Japan vanwege de zeer grote belangen voor beiden van grondstoffen in de Aziatische regio.
In beide oorlogen heeft de Amerikaanse technologische inzet wel de doorslag gegeven . Ze zijn er ook niet slechter van geworden- integendeel. Die oorlogen hebben zich op geen enkel ogenblik afgespeeld op Amerikaans grondgebied ( behalve heel even op de Aleoeten) en heeft relatief weinig Amerikaanse slachtoffers meegebracht. Anderzijds heeft het hen de positie van politieke en economische wereldmacht opgeleverd. Politiek en oorlog kunnen zeer cynisch zijn.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2017, 14:52

"Dezelfde Frits gaf toen en nu niet thuis, het gebroken geweertje, weetjewel.
Maar goed, de goden en de malloten die de PVDA boven de kiesdrempel willen tillen moeten nu eenmaal hun getal hebben."

???? Een slechte dag of zo? Dit soort van redeneringen slaat toch nergens op? Wie heeft het hier nu over de PVDA of gebroken geweertjes?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2017, 14:54

"Anderzijds is het zo dat de VS op tal van plaatsen hebben ingegrepen omdat de gang van zaken hen daar niet zinde. "

Dat is inderdaad de kern van de zaak.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

12 aug 2017, 15:19

Is dat tegen die tiran(communisme), armoe en uitzichtloosheid of tegen de evtl corruptheid dat die mensen protesteren en zelfs hun leven voor geven ?
Paul Pot heeft men ook laten doen door besluitloosheid.
Laatst gewijzigd door boeffer op 12 aug 2017, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 aug 2017, 15:41

frits1955 schreef: Ze zijn er ook niet slechter van geworden- integendeel. Die oorlogen hebben zich op geen enkel ogenblik afgespeeld op Amerikaans grondgebied ( behalve heel even op de Aleoeten) en heeft relatief weinig Amerikaanse slachtoffers meegebracht.
Ja hoor, die 125.000 gesneuvelde Amerikanen, alleen al tijdens de slag om Normandië, waren natuurlijk peanuts. Stel dat het Ijzeren Gordijn nog een paar honderd kilometer westwaarts was opgeschoven stond je vandaag de dag nog steeds te juichen, nietwaar.
Gast

12 aug 2017, 15:42

Misschien is het dan toch zo een beetje zoals hier geschreven wordt en in navolging van de talrijke interventies van de VS in de wereld:

" Net als zijn grootvader en zijn vader voor hem, gedraagt Kim zich op een voorspelbare en rationele manier voor een leider van een klein en arm land, die tracht zijn macht te bestendigen tegenover rivalen die veel sterker zijn dan hij.

Na te hebben gezien hoe Saddam Hoessein - waarvan we weten dat hij nooit wapens van massavernietiging bezat - en Muammar Gaddafi - die zijn kernprogramma opgaf - door westerse militaire tussenkomsten van de macht werden verdreven, heeft Noord-Korea blijkbaar besloten dat het best een eigen kernarsenaal ontwikkelt.
Een betreurenswaardige, maar volledig begrijpelijke beslissing.”