TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 jul 2018, 13:18

MaLoReg schreef:Ja dat is onbehouwen maar zeg nu zelf, al dat gedoe van Sire en Edelman en weet ik nog wat, dat stoot mij telkens tegen de borst. Waarom zo'n ophef maken, ze hebben gene poot uitgestoken om die titel te verdienen-schaf al die rimram af-laat ze gaan werken zoals wij doen, ze zijn geen haar beter.
Maar Trump moet van jou wel als President Trump worden aangesproken? Waar zit daar de link? Trump heeft nog geen enkele daad gesteld om het respect van zijn presidentschap te verdienen.
Britse Koningshuis en zijn leden hebben volgens mij al véél meer hun sporen verdiend dan diene tist.
MaLoReg

15 jul 2018, 13:23

De link zit er als volgt in: men spreekt de Konigin ook aan op haar titel/Koning ook dus vanzelfsprekend ook de president. Als ze beginnen met al die 'Edelen' (wat is daar edel aan?) aan te spreken met mijnheer/mevrouw dan hoeft de titel president ook niet meer maar tot dan.....

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 jul 2018, 15:12

Als ze beginnen met al die 'Edelen' (wat is daar edel aan?)........
hun delen misschien.... :D

Maar ja wat is een titel,het zijn mensen zoals iedereen,alleen hebben ze meer geld en macht dan jan modaal,en het streelt hun ego als ze zo aangesproken worden,maar als men dan nagaat hoe ze vroeger , en nu aan zo een titel  geraakt zijn dan loopt er veel bloed uit de kast.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 jul 2018, 11:37

Toch "nog" een donker kantje aan Trump.
“Jagers die geld geven aan Trump en Republikeinse partij krijgen speciale vergunning om jachttrofeeën te importeren”.
Naast alle andere" defecten" dat hij vertoont, vermoedde ik allang dat hij alles behalve een dierenvriend is, zeker nadat hij het milieupact opblies. Natuur en dier, minst van zijn zorgen.
Los van jachtethiek is dit platte politieke corruptie.
Daar zie je in wat een (groot) mens klein kan zijn , vindt het zielig.
Maar Trump stelt zich boven alles , maar "Hoge bomen ,vangen veel wind!"

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

29 jul 2018, 10:50

Ewél Wardje , allemaal één pot nat  die monarchie verzamelingen  en Presidenten e.a. machthebbers . Zo herinner jij je toch ook nog  hoe fier Koning Juan Carlos van Spanje poseerde naast zijn neergeschoten olifant als jachttrofee ?  Naast de andere jachtgebieden op vrouwelijke/mannelijke kunne waar royals zowat van overal zich in bekwamen , als bijkomend tijdverdrijf ?


Wat is de verwezenlijking  en voornaamste verdienste van koningshuizen ? Dat ze hun polsgewrichten goed soepel kunnen houden  ? Wuiven met het handje naar hun evenzeer naar hen zwaaiende fans van onderdanen ? Of is het de polsbeweging van de naar boven gekeerde handpalm , welke hun leven lang financieel goed gevuld wordt , zomaar  ... Ze kunnen  hiermee alvast heel goed een vastbenoemde kinesist mee betalen teneinde hun beroeps'polsgewricht' hun ganse 'loopbaan' in stand te kunnen houden !? Ze zijn er dan ook ALLEMAAL in geslaagd door de tientallen jaren heen  , de Britse Royalty op kop ,een familiefortuin op te bouwen waarvan de nullen achter de cijfers de wuivende e.a.  belastingbetalende 'onderdanen' zouden  doen duizelen waarschijnlijk .

Overal de  rode loper uitgelegd krijgen en zich  chronisch omringd weten met 'buigenden' allerhande ?  Och ja , op tijd en stond  ook een familiefoto ,als wapenfeit en verwezenlijking , voor op de koekskesdozen voor hun fans en verder ook maken dat ze de boekskes volkrijgen die  berichten over hun tientallen gratis reizen per jaar met het door de belastingbetaler betaald vliegtuig , boot e.a. bijhorend personeel om hun op tijd en stond te bedienen.  Ons laten lezen hoe duur ze gekleed wel zijn al dan niet in gala met blinkende tiara's en andere joekels van diamanten juwelen  ;  hoe goed ze een verhaaltje aan kinderen kunnen voorlezen  , hoe goed ze wel kunnen supporteren voor voetballers ? , hoe goed ze wel kunnen fietsen ?  Goh  , als men dàt allemaal wel kan verwezenlijken  en op zijn palmares schrijven  ...dan is die grote  jaarlijkse dotatie toch wel verantwoord zeker ?
Opgeleid van kleins af slagen de verzamelde  monarchieën daar wonderwel in . Zo gaan ze dan van tijd tot tijd eens op bezoek bij elkaar om hun  hoogstaande exploten naast elkaar te leggen .

Zo , Trump mag dan al wel een raar trekje hebben ,  dat vind ik ook wel  , maar hij heeft ,meen ik, wel al meer bereikt  voor zijn land en de wereldvrede dan Obama op gans zijn mandaat . Zijn Achilleshiel is , dat de media  wereldwijd een pact lijken gesloten te hebben om wat lacherig over hem te berichten . Het wereldwijde kuddevolk gaat daar dan maar in mee .
Is een Rajoy dan beter .. of een (zatte?) Juncker , een blunderende Merkel , een spartelende Macron  , een onzekere May ?  Of de verzameling betaald vegeterende Royals ?
Tja , die hebben dan dikwijls de vergoelijkende pers mee ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

29 jul 2018, 11:40

MaLoReg schreef:De link zit er als volgt in: men spreekt de Konigin ook aan op haar titel/Koning ook dus vanzelfsprekend ook de president. Als ze beginnen met al die 'Edelen' (wat is daar edel aan?) aan te spreken met mijnheer/mevrouw dan hoeft de titel president ook niet meer maar tot dan.....
Ik herinner me nog levendig de vlaai die ik als tiener rond mijn oren gekregen heb toen in het college van de Pottelberg in Kortrijk een pater aansprak met eerwaardigaard……... :roll: :roll: :roll: :roll:
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

29 jul 2018, 11:42

Ter info; een lid van de Bestendige Deputatie mag ook niet aangesproken worden als "Mijnheer de bestendig gedupeerde" :D
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

29 jul 2018, 11:46

Ik vraag me wel af hoe Trump en Erdogan elkaar aanspreken? Iemand een suggestie??? Het zijn beiden Narcisten...….
De zon is gratis voor iedereen

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

12 aug 2018, 08:39

Luidop zal het alvast met  geen lieve woordjes zijn waarmee den Erdogan Trump betitelt , denk ik , nu  Trump hem economisch nijpt  waar het pijn doet bovenop de  reeds bestaande financiële crisis waarin den Turk zijn land zich al enkele maanden in  bevindt .

Zijn Turkse achterban, kiezers maar eigenlijk  ook àlle zijn landgenoten hebben op korte tijd hun spaargeld met 30% zien ontwaarden ..omdat hun munt , de Lyra, de dieperik induikelde . Erdogan verzoekt  dan ook , zoals men op TV in het Nieuws meekreeg, om alle Turken  wie Dollars , Euro's en goud heeft deze te verkopen en om te zetten in Lyra , teneinde het land te ondersteunen . Hij stelt de bevolking dan verder gerust door te stellen dat de VS de Dollars heeft , maar zij hebben  'Allah'  ..

Ja hallo en wat nog  ?
Ik zie het al voor mij  , aan de kassa van de supermarkten en winkels  , wanneer ze met 'Allah's' willen betalen. :roll:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 aug 2018, 09:22

Ik herinner me nog levendig de vlaai die ik als tiener rond mijn oren gekregen heb toen in het college van de Pottelberg in Kortrijk een pater aansprak met eerwaardigaard……... :roll: :roll: :roll: :roll:[/quote]

:lol: :lol: :lol:

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

12 aug 2018, 13:25

In het Institut St Jean-Baptiste de La Salle in Molenbeek bestuurd door de Broeders van de Christelijke scholen spraken wij de broeder die verantwoordelijk was voor de verkoop  van frisdranken, wafels etc tijdens de speeltijd, aan met Frère Coca. Die kon daarmee lachen, Frère   bollenwinkel was zijn bijnaam. Dit was wel in het begin van de sixties. Er was ook een Frère Lapin maar dit kwam door een euvel aan diens  gebit. Kinderen kunnen soms rigide zijn.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 aug 2018, 16:11

Met de nieuwe beslissingen van Trump tegen Turkije,zet hij wel Europa een pad in de korf,dat ook een gevolg kan hebben voor België, leest ik niet dat de belgische banken ,met Pariba fortis op de eerste plaats voor ongeveer 21 miljard rommelkrediet hebben in Turkije?
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... e/10039077
En als men de reactie hoort van erdogan, die zelfs zegt dat zijn land zal winnen met de hulp van alla,dan is het af te wachten of dit een spelletje ver pissen is of dat we terug naar een banken of oorlog crisis gaan. :( :twisted:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/er ... ~aafd9369/
Er zijn ongeveer 35 miljoen turken in Europa , en als die allemaal naar erdogan luisteren is de dijk gebroken. :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

14 aug 2018, 11:08

tokkio schreef:Met de nieuwe beslissingen van Trump tegen Turkije,zet hij wel Europa een pad in de korf,dat ook een gevolg kan hebben voor België, leest ik niet dat de belgische banken ,met Pariba fortis op de eerste plaats voor ongeveer 21 miljard rommelkrediet hebben in Turkije?
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... e/10039077
En als men de reactie hoort van erdogan, die zelfs zegt dat zijn land zal winnen met de hulp van alla,dan is het af te wachten of dit een spelletje ver pissen is of dat we terug naar een banken of oorlog crisis gaan. :( :twisted:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/er ... ~aafd9369/
Er zijn ongeveer 35 miljoen turken in Europa , en als die allemaal naar erdogan luisteren is de dijk gebroken. :twisted:
Dat is zijn 5de colonne en die luisteren bijna allemaal op enkele uitzonderingen die hun neus in Turkije niet mogen laten zien na. Ik acht Erdogan gek en narcistisch genoeg om zover te gaan...…...
De zon is gratis voor iedereen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 aug 2018, 07:11

Ook een president kan ook het klein kind uithangen.
De Amerikaanse president Donald Trump heeft gisteren tot twee keer toe geweigerd om hulde te brengen aan de overleden senator John McCain.
Elke keer negeerde hij de vragen en bleef hij stoïcijns voor zich uit zitten staren.
Later kwam er toch nog een schriftelijke mededeling.
Volgens de krant The Washington Post zou Trump kwaad zijn omdat hij niet uitgenodigd is voor de begrafenis. Dat had McCain zelf zo verordend voor hij stierf.
Je zou verwachten dat een president toch ietwat meer tact zou hebben,en respect zou tonen voor de beslissingen die een mens neemt voor zijn dood.
Ze waren niet de beste vrienden, zo zei Trump ooit over McCain dat hij geen oorlogsheld was omdat hij krijgsgevangen was genomen.
Maar als president zit hij ook gevangen in zijn cocoon en dat wil hij niet inzien.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 aug 2018, 14:39

""Ze waren niet de beste vrienden, zo zei Trump ooit over McCain dat hij geen oorlogsheld was omdat hij krijgsgevangen
was genomen.
"

Dat komt dan uit de mond van iemand die tot 4 keer uitstel wist te verkrijgen voor zijn dienstplicht in Vietnam en dus nooit daar geweest is terwijl McCain jaren gemarteld werd in Vietnamese gevangenissen. Wie wil nu zo'n bedrieger op een begrafenis zien.