TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 aug 2017, 21:53

Ik zie nergens bewijs van oorlogswapens en dito aanslagen zoals het opblazen van overheidsgebouwen met een kindercrèche. Je kan er niet naast kijken: die extreem-rechtse milities richten hun geweld zeer vaak richting overheid - de "elite" weet je wel . Het is een typisch Amerikaans verschijnsel dat wortelt in het heilige wapenbezit en het blijkbaar al even heilige recht om daar gebruik van te maken als iets of iemand je niet aanstaat. Verder zit er bijna steeds een racistische ondertoon bij en het verheerlijken van een nooit bestaand verleden toen alles wit, peis en vree was.
En natuurlijk lopen er bij de ideologische tegenstanders ook figuren met baseballknuppels rond die al even graag de beuk er in gooien. Dat soort schorremorrie zie je ook bij ons bij betogingen etc. Maar van zwaar geweld met dito wapens dat van anti-fascisten zou komen en gericht is tegen instellingen heb ik nog nooit gehoord.

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

16 aug 2017, 21:55

Hoe meer antifaschisten er zijn hoe liever dat ik het heb.Zolang deze zich niet laten verleiden tot geweldpleging.Wat faschisten de wereld ooit al aangedaan hebben is genoeg gekend zekers.Faschisten.....neo-nazis....kkk en nog andere rechtse extremisten één pot nat.Mestkevers die stinken uit hun bek en die mensen met een andere kleur als een bedreiging zien voor hun bestaan.Kan een zinnig mens zich dat nu voorstellen dat je andere mensen naar het leven staat en haat alleen al omwille van hun huidskleur.Wie voor dat allegaartje nog maar een beetje sympathie kan opbrengen heeft ze niet allemaal meer op een rij.
Gast

16 aug 2017, 21:56

Wil. schreef:...[

Antifa tegenbetogers, gewapend met een baseball bat op het ogenblik dat de auto het volk inrijdt. De standaarduitrusting voor een vreedzame betoging, zeker?....
Wat een primitieve sukkels , zeg ! De neo-nazi's hadden tenminste wat oorlogschiettuig meegebracht.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 aug 2017, 22:01

Overigens amuseren de Amerikaanse media zich nu kostelijk met het in alle richtingen rondjes draaien van Trump wanneer het over zijn vader - Fred Trump -gaat die in 1927 zou gearresteerd zijn bij een optocht van de...Ku Klux Klan in New York. :lol:
Very bad , bad news - fake media! :lol:

"An article from a June 1927 edition of the New York Times records seven men being arrested after a brawl in New York, including “Fred Trump of 175-24 Devonshire Road, Jamaica” – the same name and address as the current US President’s father.
The fight was said to have been between members of the white supremacist Klan and supporters of the Italian fascist movement.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2017, 22:13

frits1955 schreef:Ik zie nergens bewijs van oorlogswapens en dito aanslagen zoals het opblazen van overheidsgebouwen met een kindercrèche. Je kan er niet naast kijken: die extreem-rechtse milities richten hun geweld zeer vaak richting overheid - de "elite" weet je wel . Het is een typisch Amerikaans verschijnsel dat wortelt in het heilige wapenbezit en het blijkbaar al even heilige recht om daar gebruik van te maken als iets of iemand je niet aanstaat. Verder zit er bijna steeds een racistische ondertoon bij en het verheerlijken van een nooit bestaand verleden toen alles wit, peis en vree was.
Mensen die gebouwen opblazen en kinderopvangdiensten, zijn uitschot en mogelijk zelfs terroristen, naargelang de definitie. Ik heb geen relatie met die mensen maar besef ook dat de overheid goed op weg is om bijna totale controle over de burgers te krijgen.
En natuurlijk lopen er bij de ideologische tegenstanders ook figuren met baseballknuppels rond die al even graag de beuk er in gooien. Dat soort schorremorrie zie je ook bij ons bij betogingen etc. Maar van zwaar geweld met dito wapens dat van anti-fascisten zou komen en gericht is tegen instellingen heb ik nog nooit gehoord.
In Charlottesville werd door de KKK, neo-nazi's en andere rechtse groepen niet opgeroepen om de anderen te lijf te gaan. De Antifa-groepering is speciaal de tegenbetoging komen vervoegen om boel te maken.
Een betoging veronderstelt dat mensen hun mening luid uitroepen. Daar is niks verkeerd mee, zelfs al lust je die mening niet. Als je gaat tegenbetogen en je brengt alvast een baseball knuppel mee, wat ben je dan eigenlijk van plan?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2017, 22:31

frits1955 schreef: The fight was said to have been between members of the white supremacist Klan and supporters of the Italian fascist movement.
Dus: rechtse KKK fascisten tegen Italiaanse fascisten ???
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

16 aug 2017, 22:42

Overigens amuseren de Amerikaanse media zich nu kostelijk met het in alle richtingen rondjes draaien van Trump wanneer het over zijn vader - Fred Trump -gaat die in 1927 zou gearresteerd zijn bij een optocht van de...Ku Klux Klan in New York.
Very bad , bad news - fake media!
En Michelle Obama haar voorouders waren slavenhouders :lol: Gelukkig ook maar fake news :lol:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

17 aug 2017, 01:52

De linksen wereldwijd smullen van de nasleep van de gebeurtenissen in Charlottesville.
Nieuwsredacties, al dan niet fake, draaien overuren.
extreemrechts wordt goed te kakken gezet terwijl extreemlinks uit de wind wordt gezet.
Dat is wat ik vaststel.
Ondank is 's werelds loon
Gast

17 aug 2017, 08:21

extreemrechts wordt goed te kakken gezet terwijl extreemlinks uit de wind wordt gezet. Dat is wat ik vaststel.
Wat ik vaststel is dat er bij links niet vreedzaam kan betoogd worden. Die betogingen lopen steevast uit op rellen, zie de betogingen tegen de G20 in Hamburg en de rellen in Brussel begin dit jaar en dit zijn geen alleenstaande feiten.
Is er een rechtse betoging duiken die extreem linksen altijd op, ambiance verzekerd en dan wordt nadien de focus in de mainstreammedia altijd op rechts gericht. Dus ja, extreemlinks wordt uit de wind gezet.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 aug 2017, 08:52

:lol: :lol: Ocharme, die arme dutsen van KKK'ers, 3 percenters en Oathkeepers - die stoute anti-fascisten zetten hen weer in een slecht daglicht.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 aug 2017, 08:58

"Dus: rechtse KKK fascisten tegen Italiaanse fascisten ???"

We zitten in de jaren '20 he Will... De KKK toen waren gewoon racisten die niet liever dan "strange fruit" zagen bengelen aan de bomen. Het was toen bon ton om op de vuist te gaan met (criminele) immigranten uit Italië of Ierland. Pas veel later is er een versmelting gekomen tussen het racisme en het extreem-rechtse gedachtengoed.
Gast

17 aug 2017, 09:36

Dicksy schreef:
extreemrechts wordt goed te kakken gezet terwijl extreemlinks uit de wind wordt gezet. Dat is wat ik vaststel.
Wat ik vaststel is dat er bij links niet vreedzaam kan betoogd worden. Die betogingen lopen steevast uit op rellen, zie de betogingen tegen de G20 in Hamburg en de rellen in Brussel begin dit jaar en dit zijn geen alleenstaande feiten.
Is er een rechtse betoging duiken die extreem linksen altijd op, ambiance verzekerd en dan wordt nadien de focus in de mainstreammedia altijd op rechts gericht. Dus ja, extreemlinks wordt uit de wind gezet.
Is het niet zo dat de "vreedzame" betogingen van extreem-rechts altijd toegelaten worden ( behalve in Gent :lol: ) , en dat de politie altijd te keer gaat tegen betogingen van extreem-links ?
Gast

17 aug 2017, 10:17

Is het niet zo dat de "vreedzame" betogingen van extreem-rechts altijd toegelaten worden ( behalve in Gent
) , en dat de politie altijd te keer gaat tegen betogingen van extreem-links ?
Is het niet zo dat een vreedzame toegelaten betoging van rechts altijd naar de kl..wordt geholpen door niet toegelaten antifachistische tegenbetogers ? Die hebben geen toelating nodig, die komen zowiezo en dat wordt dan oogluikend toegelaten.
Is het niet zo dat elke, maar dan ook elke betoging, waar links bij betrokken is steevast uitmondt in rellen tegen de ordediensten en vernielingen van andermans goed ! :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 aug 2017, 10:58

frits1955 schreef:"Dus: rechtse KKK fascisten tegen Italiaanse fascisten ???"

We zitten in de jaren '20 he Will... De KKK toen waren gewoon racisten die niet liever dan "strange fruit" zagen bengelen aan de bomen. Het was toen bon ton om op de vuist te gaan met (criminele) immigranten uit Italië of Ierland. Pas veel later is er een versmelting gekomen tussen het racisme en het extreem-rechtse gedachtengoed.
De KKK waren toen in overgrote meerderheid leden van de democratische partij. Tot heel ver in de 20e eeuw is de democratische partij de tegenstander gebleven voor gelijke berechtiging van zwarten, terwijl de republikeinen zich ervoor hebben ingezet. Ted Cruz heeft vorig jaar de democratische partij 'the party of the KKK' genoemd. Dat werd niet in dank afgenomen. Daaruit blijkt al dat het overzetten van de situatie van toen naar vandaag heel moeilijk is. Het zou me benieuwen wiens grootvader daar nog allemaal tussen zat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 aug 2017, 11:00

"Is het niet zo dat een vreedzame toegelaten betoging van rechts "

Je ziet het zo voor je - zo'n kaalgeschoren white supremacist blinkt zijn schedel nog eens op en vraagt aan zijn moeder:"Zit mijn jasje goed? Zit mijn dasje goed? Is mijn AK 47 gepoetst en de hakenkruisvlag gestreken? Dan kunnen we gaan wandelen"