TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 dec 2017, 12:44

Spartel, spartel - als in een oerconservatief en raciaal verdeeld  Alabama - een Republikeins nest vanouds -een Democraat tot senator wordt verkozen is er één en ander gaande. Met dat verlies krimpt de Republikeinse meerderheid in de senaat tot 51-49.Ook in enkele andere staten, zoals Nevada ,dreigen de republikeinen hun zetel kwijt te spelen.Dan is hun meerderheid gebroken en kan de holbewoner in het Witte Huis geen enkele wet meer gestemd krijgen ( wat overigens nu ook maar nauwelijks lukt). In november volgen er dan tussentijdse verkiezingen. ..

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 dec 2017, 12:55

Frits, je postte eerst iets over de dalende approval ratings van Trump. Wanneer ik daar de veel sneller dalende ratings van Obama tijdens dezelfde periode van zijn ambt naast plaats, begin je over het verlies van een zetel in Alabama.

Dat is een voorbeeld van het verschuiven van de bewijslast. Dat is een drogredenering. Zucht :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 dec 2017, 23:02

""anneer ik daar de veel sneller dalende ratings van Obama tijdens dezelfde periode van zijn ambt naast plaats, "


Plaats  wat jij wil waar je dat wilt  he beste man.Ik heb het over Trump - geen enkele president is zo impopulair geweest na 1 jaar in het witte Huis -nu ja, na 1 jaar Mar a Lago. Mag ik dat dan ook koppelen aan het dreigende verlies van de Republikeinse meerderheid ja? Het een heeft namelijk met het andere te maken.


Exact een jaar na zijn verkiezingsoverwinning op Hillary Clinton blijven de populariteitscijfers van Donald Trump historisch laag. Bijna 60 procent van de Amerikanen keurt het beleid van de president af, tegenover 37 procent die wel tevreden is.Trump is op die manier de eerste president in 70 jaar die op dit moment van het presidentschap een negatieve ‘approval rating’ toebedeeld krijgt van de Amerikanen. Die rating wordt berekend door het aantal mensen die het beleid goed te keuren af te trekken van het aantal mensen die het afkeuren. Met een gemiddelde score van -20 doet Trump het bovendien nog veel slechter dan de tweede minst populaire president na een jaar, Bill Clinton, die een jaar na zijn verkiezing +3,5 haalde. Trumps voorganger Obama kreeg  na een jaar een netto score van +9,5 toebedeeld, George W. Bush haalde een recordscore van +75 toen de hele VS zich achter hun president schaarde na de aanslagen van 11 september 2001.(8/11/2017)

"New research shows that Donald Trump is the most unpopular president in recent years by a longshot.Of all the recent presidents, that is, everyone from Ronald Reagan onward, Donald Trump has the worst approval ratings. As his presidency continues, they fall further. This factoid may come as no surprise, but what might is the degree to which he's tailing behind his predecessors.In recent poll findings published by Pew Research Center, Trump's highest rating so far in his first year is 39 percent."

"
There’s bad news and there’s worse news for President Donald Trump in new polls released this week. First comes the latest round of polling showing that Trump is the most unpopular president on record. Just 32% of respondents to a new Associated Press-NORC poll said they approved of the job Trump is doing as president, while an overwhelming 67% they disapproved.Among those who don’t think the president is doing a good job, more than half say they “strongly disapprove” of his work.The poll — conducted earlier this month — also suggests that nearly 70% of Americans believe the United States is “heading in the wrong direction.”
(16/12/2017)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 dec 2017, 01:10

Mij niet gelaten wie er de meest onpopulaire is. Als je daar vrolijk van wordt, lees dan alles over die invalshoek.

Het punt is: the Donald is nog altijd de baas. Hij scoort vandaag weer, hoor ik. De belastinghervorming is al door het huis van afgevaardigden. Als de economie goed zou beginnen draaien, dan is de kans zelfs groot dat hij herverkozen wordt. Stel je voor...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 dec 2017, 10:22

" "ees dan alles over die invalshoek."

Irrelevant. Nooit in moderne tijden was een president zo impopulair. Punt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 dec 2017, 10:58

Populariteit speelt geen rol. De president beslist. Punt.


Afbeelding

Vandaag nog eens in het huis van afgevaardigden en de meest onpopulaire president haalt deze slag thuis. Zure druiven?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

16 jan 2018, 23:45

https://www.campusreform.org/?ID=10363


Ook  lichamelijk  is  hij  goedgekeurd voor de dienst  ! :D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 jan 2018, 00:10

""Ook  lichamelijk  is  hij  goedgekeurd voor de dienst "

Beste Sibarita, tijd om een deftig woordenboek Engels aan te schaffen - in het artikel waar uw link naar verwijst gaat het volstrekt niet over Trump of over zijn lichamelijke conditie .
Gast

17 jan 2018, 00:16

frits1955 schreef:""Ook  lichamelijk  is  hij  goedgekeurd voor de dienst "

Beste Sibarita, tijd om een deftig woordenboek Engels aan te schaffen - in het artikel waar uw link naar verwijst gaat het volstrekt niet over Trump of over zijn lichamelijke conditie .
Op de radio hoor ik net dat Trump ook de cognitieve tests brilliant heeft doorstaan. :lol: Van enige dementie is ueberhaupt geen sprake !  Vraag me alleen af hoeveel hij de testers betaald heeft om te liegen. :), of hij heeft misschien zijn eigen testvragen opgesteld in de stijl van "hoeveel is 2 maal 2" en wie is "rocketman" . 

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

17 jan 2018, 10:15

Frits  ,   was een aanvulling , geen vertaling  !

Dokter: "Trump is fysiek en psychisch gezond" De Amerikaanse president Donald Trump is zowel fysiek als psychisch kerngezond. Dat zegt de dokter die Trump vorige week grondig heeft onderzocht. "Alle klinische data wijst erop dat de president erg gezond is en gezond gaat blijven voor de rest van zijn presidentschap", zegt legerarts admiraal Ronny Jackson
(vrt  nieuws)

Mijn Webster's Seventh New Collegiate Dictionary uit  1965 ,  is wel  niet meer  modern  , maar doet  nog dienst ! :D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 jan 2018, 10:58

The Spirit of Flanders schreef: Op de radio hoor ik net dat Trump ook de cognitieve tests brilliant heeft doorstaan. :lol: Van enige dementie is ueberhaupt geen sprake !  Vraag me alleen af hoeveel hij de testers betaald heeft om te liegen. :), of hij heeft misschien zijn eigen testvragen opgesteld in de stijl van "hoeveel is 2 maal 2" en wie is "rocketman" . 
Die heeft wel een zware taak als president en ik vind dat die zich mag laten bijstaan als er zo'n moeilijke vragen als 2 maal 2 worden gesteld :lol:
..... den deze doet dat toch ook :  
www.youtube.com/watch?v=4YiJ2J8rZyU

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 jan 2018, 11:03

""Frits  ,   was een aanvulling , geen vertaling  !"

Ik vrees dat wij in verschillende werelden leven, Sibarita.
Als jij een link plaatst naar een artikel en daaronder schrijf je dan zelf:" Trump is nu ook in goede fysieke conditie" dan is het toch logisch dat een lezer veronderstelt dat die info uit dat artikel en die link  moet blijken. Neen dus .
Gast

17 jan 2018, 11:06

Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Op de radio hoor ik net dat Trump ook de cognitieve tests brilliant heeft doorstaan. :lol: Van enige dementie is ueberhaupt geen sprake !  Vraag me alleen af hoeveel hij de testers betaald heeft om te liegen. :), of hij heeft misschien zijn eigen testvragen opgesteld in de stijl van "hoeveel is 2 maal 2" en wie is "rocketman" . 
Die heeft wel een zware taak als president en ik vind dat die zich mag laten bijstaan als er zo'n moeilijke vragen als 2 maal 2 worden gesteld :lol:
..... den deze doet dat toch ook :  
www.youtube.com/watch?v=4YiJ2J8rZyU
:lol: goe "gezien" van diene kleine. Gehoord bij de madammen op Radio 2 : één van de tests is het herkennen van een tekening van een neushoorn  :?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 jan 2018, 11:22

Trump: a true and stable genius :lol: :lol:


Afbeelding

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

17 jan 2018, 22:13

Ergens kan ik het niet meer bijhouden..."Hij" is dat..."Hij is  dit.."Hij" is si en la ...kan dit niet meer, kan dat niet meer...is veeeeel te oud... maar nu komen sommige  voor de dag die door een zeker 'boef' als kechs genoemd worden verklaren dat 'hij' nogal met hen heeft gestoeid...
Ja...ben ook niet zo 'jong' meer hoor, maar eerlijk...'t zou lastig zijn geworden hoor... :o :roll: :lol:

Vandaag gehoord dat de beide Korea's wat 'dichter' bij elkaar zijn gekomen, heel goed nieuws trouwens, misschien wat minder goed voor de wapenhandel, er werd nogal commentaar bij geserveerd over de goede diplomatie van Moon Jae-in en de druk van China(?)... maar van de "grotere knop" van Trump geen woord.
Wel maakten ze Trump belachelijk met die "grotere knop", een woordspeling die waarschijnlijk elkeen zou gebruikt hebben, maar vooral door iedereen als klaar en duidelijk overkwam... heel waarschijnlijk ook door Kim Jong_un die als bijna 'held' wordt afgeschilderd in onze o zo eerlijke media... :x 
Wat niet al lachend kan gezegd.....