TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

11 apr 2018, 23:19

Dat vliegt daar vol Russische vliegtuigen. Radars zullen er dan wel staan. Of is het onder de radar vliegen? 
Een helikopter was het , die kan overal opstijgen(met een vat).  Of hangt er weer geen nr plaat aan zoals in Oekraïne ?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 apr 2018, 07:16

Waar moeit Frankrijk zich mee?
Ze hebben van alles bewijzen maar nooit worden ze getoond ; ze willen oorlog met de Rus.
Trump, Macron en May moeten in staat geacht worden een derde wereldoorlog te ontketenen.
Het is niet de eerste keer dat er om na later bleek drogredenen een oorlog gevoerd werd (Irak). Vooropgesteld dat het regime in Syrië niet deugt, maar het is in het verleden wel links of rechtsom door deze drie gesteund.
Als de oorlog in Vietnam kon eindigen door het verzet van de burgers zou er nu een vermeden kunnen worden door burgers die overal ter wereld zich ertegen verzetten.
Als er wordt opgetreden dan onder de vlag van de Verenigde Naties , te beginnen met boycotten van Syrie zoals ze met N- korea hebben gedaan , maar niet als kiekens zonder kop aanvallen.
Het was beter dat de Westerse landen weg zouden blijven van het WK voetbal in Rusland! Dat zou Poetin een pak geld en prestige kosten, want hij waant zich ook ....
De enige hier met verstand is Duitsland... Die begrijpen goed genoeg hoe het werkt.
Diegenen die denken dat Trump, May en Macron uit morele verontwaardiging handelen, zijn lichtgelovig. Zij willen vooral de binnenlandse problemen naar de achtergrond dringen net zoals Thatcher destijds terug populair werd door de Falkland oorlog te beginnen.
Ditmaal kunnen Trump, May, Macron en consoorten de waarschuwing van Rusland beter ernstig nemen: "als er bij jullie raketaanval in Syrië één Russische soldaat sneuvelt, dan beschouwen we dat als een oorlogsverklaring tegen Rusland".

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

13 apr 2018, 09:59

Als het er bovenarms zou op komen  te zitten dan zal er automatisch niet veel gevoetbald worden in Rusland , denk ik .

Er moeten daar nogal wat 'belangen' liggen in dat kapotgeschoten Syrië dat Rusland  zich als een teek vastklemt aan Assad  en hem kost wat kost  blijft verdedigen .
Dat de  dreigende (oorlogs)dans van de grootmachten nu volop gespeeld wordt is toch een bewijs dat iedereen daar graag een lepel in de pot houdt ? Imperialisme van de bovenste beste soort ?

Moest het niet interessant zijn dan laten ze elkaar ginder toch gewoon verder opblazen en kapotschieten ?
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

13 apr 2018, 10:21

Phoebe schreef:....

Er moeten daar nogal wat 'belangen' liggen in dat kapotgeschoten Syrië dat Rusland  zich als een teek vastklemt aan Assad  en hem kost wat kost  blijft verdedigen .
....
Niet bepaald financiele belangen , Rusland wil zich niet laten insluiten. Als Syrie onder Westerse invloed komt , gaat Iran het volgende slachtoffer worden van een US-Rusland conflict ( met Israel als poppenspeler )

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 apr 2018, 10:40

De russen hebben in Syrie een maritieme basis en Rusland verkoopt voor miljarden aan wapens aan Syrië. Maar dat is nog niet alles? Volgens de Moscow Times heeft Rusland voor 20 miljard in Syrië geïnvesteerd.
En de Russen mogen aardgas en olie uit de grond halen daar.
Geef toe, zo een vriend val je toch niet aan of af?
Rusland streeft al eeuwen naar militaire maritieme bases aan de wereldzeeën, dat was ook de reden waarom ze in 1979 Afghanistan binnen vielen.
Hun huidige havens kampen met ijs (Moermansk) of lange aanvoerlijnen (Wladiwostok) of de doorvaart is afhankelijk landen die niet in het bevriende kamp zitten.
De hoofdreden voor het verhoogde engagement van Rusland was dus de strijd tegen IS te zijn, iets wat president Poetin ook altijd heeft volgehouden.
Dan is er de aanwezigheid van de Verenigde Staten in het conflict. Rusland beschouwt een militaire interventie van de VS vaak als een poging van de VS om hun geopolitieke invloed verder uit te breiden.
De  economische sancties die worden uitgevaardigd door het Westen, brengen Rusland in een diepe, economische crisis.
Door zich als een sterke macht te profileren in Syrië krijgt Rusland opnieuw aanzien. Moskou toont dat Rusland een land blijft waar rekening mee moet worden gehouden, en wil de nationale trots herstellen.
Door zich achter het regime van Assad te scharen, zet Rusland ook het Westen voor het blok.
Gast

13 apr 2018, 10:49

De hoofdreden voor het verhoogde engagement van Rusland was dus de strijd tegen IS te zijn, iets wat president Poetin ook altijd heeft volgehouden. 
En niet vergeten dat Rusland gevraagd werd voor bijstand door een soeverein land en een soeverein staatshoofd om steun tegen de koppensnellers van IS wat de VS en zijn vazallen niet kunnen beweren. Zij zijn dat land op eigen initiatief binnen gevallen. Normaal is dat al genoeg voor een oorlogsverklaring van Syrië aan de VS en Co. En weer liet de VN hier begaan net zoals Bush junior de VN langs zich neerlegde en Trump ook beweerde te zullen doen.  

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 apr 2018, 11:20

The Spirit of Flanders schreef:Niet bepaald financiele belangen , Rusland wil zich niet laten insluiten. Als Syrie onder Westerse invloed komt , gaat Iran het volgende slachtoffer worden van een US-Rusland conflict ( met Israel als poppenspeler )
Hier het ingesloten Rusland :roll:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

13 apr 2018, 11:53

Over insluiten gesproken:


Afbeelding

Russische militaire compounds buiten Rusland/voormalige Sovjet republieken: een tweetal? Vietnam en ...Syrië.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 apr 2018, 14:24

Rusland is niet de eerste zorg van de VS. China wel.
Rusland heeft een bbp ter grootte van dat van Spanje. Een langdurige oorlog op meerdere plaatsen is uitgesloten voor Poetin.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

13 apr 2018, 17:36

""Rusland is niet de eerste zorg van de VS. China wel."

Rusland is een reus op lemen voeten - is het altijd al geweest.En vroeger of zeker vandaag volstrekt geen challenger voor de VS. In het huidige opgepookte conflict in Syrië speelt Rusland wel een rol, net zo als Iran en Israël- allicht de  opponenten in een volgend conflict.
Gast

13 apr 2018, 19:02

Het probleem is nu wel dat de rebellen in Syrie ook praktisch verslagen zijn. De "truuk" om Assad weg te werken en er een Westers vriendelijk regime te installeren is mislukt.  Dat brengt het bloed van sommigen tot kookpunt , denk ik.
Gast

13 apr 2018, 19:49

Het probleem is nu wel dat de rebellen in Syrie ook praktisch verslagen zijn. De "truuk" om Assad weg te werken en er een Westers vriendelijk regime te installeren is mislukt.  Dat brengt het bloed van sommigen tot kookpunt , denk ik.
Misschien heeft Israël nog raketten liggen waar op staat " made in the Usa "  die ze kunnen droppen boven Syrië en dan ze weer vertrokken. :roll: 
Gast

13 apr 2018, 22:21

Wil. schreef:...
Rusland heeft een bbp ter grootte van dat van Spanje. Een langdurige oorlog op meerdere plaatsen is uitgesloten voor Poetin.
Leg me eens uit welke invloed het bbp  kan hebben op een "langdurige oorlog" ?  

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

14 apr 2018, 01:05

Iemand sprak hier over de Chinezen. In 1986 veroorloofde ik mezelf te poneren dat de 21ste eeuw hen economisch zou toebehoren. Waar ge met geen woord over leest in onze pers is de uitbouw van hun militaire marine om zowat politie te spelen van de Zuid-Chinese zee tot rond Indië. Komen zal het!
Maak u geen illusies de Chinezen hebben NOOIT de intentie gehad een bedreiging te vormen voor het Westen. Dit werd ons wijsgemaakt in onze jeugd (allez, toch in de mijne).
Nooit vergeten dat de Chinees de Jood is van het Oosten ... de Japanner is nog steeds de Duitser van het Oosten. Maar dit heeft men u waarschijnlijk nooit zo voorgesteld.
BTW, met alle respect voor Joden en Japanners ... maar er bestaat zoiets als de "realiteit" ... en ja, ik heb er ter plekke rondgezworven en met zowel politici als simpele boertjes gepraat via mijn tolken die eerst moesten overtuigd worden dat mijn intenties zuiver nieuwsgierig waren.
Wat zwammen, om een krantenkolom te vullen? Va siffler sur la colline!
Gast

14 apr 2018, 08:34

Ondertussen heeft Trumpie zijn goesting  , enfin toch een beetje zijn goesting , gekregen. :?  Hij heeft een beetje "beautiful , smart ,   .. " rockets mogen afvuren .  :roll:  

Toch raar dat als er ergens een conflict is , de Amerikanen er altijd voor iets tussen zitten .....