TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

23 jun 2018, 18:12

Het is hier de laatste dagen bijzonder rustig. :D Blijkbaar is voetbal nog altijd veel belangrijker dan politiek. :lol:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

23 jun 2018, 22:41

Is al 2 weken zo, de laatste eu wordt gespaard voor de vakantie. Ge weet de vlieger, kleding, de bar, enz .
Dat Merkel en Trump het maar uitvechten.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

24 jun 2018, 08:12

De EU weet het niet meer, en de Belgen ook al niet meer. An de ene kant willen ze dat de kinderen van gevangenen IS-Vrouwen naar Belgie overgebracht worden -dus scheiden van hun moeders, en aan de andere kant halen ze Trump door de mangel omdat hij kinderen scheid van hun moeders die ook worden gevangenen gezet. Wat wordt het dan: "eieren of Jong"?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

24 jun 2018, 17:19

miel schreef:De EU weet het niet meer, en de Belgen ook al niet meer. An de ene kant willen ze dat de kinderen van gevangenen IS-Vrouwen naar Belgie overgebracht worden -dus scheiden van hun moeders, en aan de andere kant halen ze Trump door de mangel omdat hij kinderen scheid van hun moeders die ook worden gevangenen gezet. Wat wordt het dan: "eieren of Jong"?
Als het er van IS zijn mogen ze voor mijn part allemaal ginder blijven...……..
De zon is gratis voor iedereen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 jun 2018, 09:26

Hoera!
Trump heeft zijn persoonlijk record van 60 leugens in één week met brio verpulverd. Vorige week werd hij betrapt op 103 leugens, een gemiddelde van 15 per dag. In Nevada lukte het hem zelfs om niet minder dan 18 onwaarheden in één en dezelfde speech te stoppen. Over heel zijn presidentschap staat de teller nu op 1829 leugens, de ene al flagranter dan de andere. Geef die man de Nobelprijs "Liegen zonder verpinken".

https://www.thestar.com/news/donald-tru ... check.html

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jun 2018, 10:09

Afbeelding

Als dat het soort leugens is waarover het gaat, doe dan de boeken maar dicht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 jun 2018, 10:29

Doe eens de moeite om één en ander te lezen he. Dat opgeblazen sujet is de vleesgeworden leugen.

https://www.thestar.com/news/world/anal ... ecord.html

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jun 2018, 11:15

Je plaatst een link. Ik lees daar wat door. Het hierboven geplaatste soort onzin vind je daar. Dan weten we genoeg.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 jun 2018, 11:51

Ach ja - sommigen zijn willens nillens door hun ideologie zo verblind dat ze niets (willen) zien.

Een concreet voorbeeld van manifeste (economische) leugens van de laatste dagen( en zo zijn er dus een pak)

Trump: "United States Steel is now expanding and opening six new plants."

Fact: At the time Trump spoke, U.S. Steel had only announced a major development at one facility since Trump introduced his steel tariffs: it said it was restarting two shuttered blast furnaces at its plant in Granite City, Illinois. Chuck Bradford, an industry analyst who follows U.S. Steel, said he was "not aware" of the company opening any other facilities. U.S. Steel did not respond to repeated requests for comment about this.


Als hier te lande De Wever in alle ernst achter een micro zou gaan staan en " zes nieuwe vestigingen in de haven van bedrijf X" zou aankondigen terwijl daar zo goed als niets van aan is zou het kot te klein zijn. Zeker als hij zulke mededelingen 3 keer per dag zou doen, dag na dag.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jun 2018, 16:28

Ik kan daar best inkomen, maar die eerste link die je geplaatst hebt, is van hetzelfde kaliber als Trump. Ze zitten zich bezig te houden met onbenulligheden zoals 'was het 1,5 uur of 1u 5 min'?' Dat wordt allemaal bij de 'onwaarheden' geklasseerd. Dan maak je je zaak compleet ongeloofwaardig.

Ik ben helemaal niet ideologisch gebonden aan Trump, maar ik gun hem het voordeel van de twijfel. We zullen over een paar jaar zien waar de VS dan staan. Hij is in elk geval een president die veel doet van wat hij beloofd had of wat vorige presidenten verzuimd hadden te doen. Om er maar enkele te noemen:
- de muur tussen de VS en Mexico wordt verder gebouwd
- de verhuis van de ambassade naar Jeruzalem
- het inreisverbod voor moslims uit 5 gevaarlijke landen
- klimaatverdrag opgezegd
- Noord-Korea aangepakt
- na de gifgasaanval van Syrië: bombardementen (remember de rode lijn die werd overschreden?)
- nucleaire deal met Iran teruggedraaid
- obamacare aan het demonteren

Ik zeg niet dat het allemaal goede initiatieven zijn, maar hij doet wat hij daarover zegt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

28 jun 2018, 17:44

Wil. schreef:... Om er maar enkele te noemen:
- de muur tussen de VS en Mexico wordt verder gebouwd
- de verhuis van de ambassade naar Jeruzalem
- het inreisverbod voor moslims uit 5 gevaarlijke landen
- klimaatverdrag opgezegd
- Noord-Korea aangepakt
- na de gifgasaanval van Syrië: bombardementen (remember de rode lijn die werd overschreden?)
- nucleaire deal met Iran teruggedraaid
- obamacare aan het demonteren

Ik zeg niet dat het allemaal goede initiatieven zijn, maar hij doet wat hij daarover zegt.
Als extreem-rechtse patriot vind jij dat dus allemaal goede tot zeer goede voorstellen. Typekes als jij veroorzaken oorlogen - met een vorm van wereld-vernietigings kamikaze drang.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 jun 2018, 19:24

" "het inreisverbod voor moslims uit 5 gevaarlijke landen"

Tja, het allergevaarlijkste land - de bakermat en de sponsor wereldwijd van terroristen als IS - is er toevallig wel niet bij: Saoudi-Arabië. Hoe zou dat komen?

""Noord-Korea aangepakt"

Dat is pure volksverlakkerij en een PR stunt. Er is helemaal niets "aangepakt". Geen enkel concrete afspraak, enkel een "intentieverklaring". Ondertussen loopt de seriële leugenaar Trump uit te bazuinen dat N-Korea al bezig is met de afbouw van zijn nucleaire capaciteit wat volstrekte nonsens is. Door die PR stunt heeft dictator Kim zijn positie en aanzien in de regio  enkel versterkt.

""obamacare aan het demonteren"

Iets wat wij vanzelfsprekend vinden - een verplichte ziekteverzekering - weer afbouwen waardoor de mensen met een bescheiden inkomen weer in de miserie gaan terechtkomen als ze ziek zijn noem jij een succes. Nou..

"de muur tussen de VS en Mexico wordt verder gebouwd"

Ach ja, die muur die - for sure - door de Mexicanen ging betaald worden. Niets daarvan klopt er. Er is nog helemaal niet echt begonnen met die muur ; de prikkeldraad , fences en border controls bestonden al veel langer. Als er effectief een muur komt zal de Amerikaanse belastingbetaler daar moeten voor opdraaien. Dat is overigens al door Trump gesuggereerd.

""klimaatverdrag opgezegd"


Het vasthouden aan fossiele brandstoffen om zijn rijke vriendjes van de petroleumbusiness en aanverwanten een plezier te doen.


Het koppig vasthouden aan eigenwijze foute inzichten is geen kwaliteit maar een drama voor de Amerikaanse samenleving. Zijn momentane protectionisme is totale dwaasheid in een tijd van globalisatie. Als Joe Sixpack de rekening gepresenteerd zal krijgen via prijsstijgingen zal hij wel moeten terugkrabbelen.
De volgende president zal overigens zonder dralen die zinloze "verwezenlijkingen" ( die er eigenlijk helemaal geen zijn) van een megalomane en bovenal onbekwame egotripper terug gaan draaien.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 jun 2018, 09:35

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:...
Ik zeg niet dat het allemaal goede initiatieven zijn, maar hij doet wat hij daarover zegt.
Als extreem-rechtse patriot vind jij dat dus allemaal goede tot zeer goede voorstellen.
Tot zover het gezond verstand :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 jun 2018, 09:52

frits1955 schreef:" "het inreisverbod voor moslims uit 5 gevaarlijke landen"

Tja, het allergevaarlijkste land - de bakermat en de sponsor wereldwijd van terroristen als IS - is er toevallig wel niet bij: Saoudi-Arabië. Hoe zou dat komen?
Dat heette vroeger 'Real Politik'.
In het Midden-Oosten worden de kaarten gedeeltelijk herschikt. Iran is het grote gevaar omwille van de kans op een kernwapen. Saoedi-Arabië is hun aartsvijand. Liever dan zélf de boel te gaan opkuisen, laat Trump het over aan de Saoedi's om Iran klein te houden.
""Noord-Korea aangepakt"

Dat is pure volksverlakkerij en een PR stunt. Er is helemaal niets "aangepakt". Geen enkel concrete afspraak, enkel een "intentieverklaring". Ondertussen loopt de seriële leugenaar Trump uit te bazuinen dat N-Korea al bezig is met de afbouw van zijn nucleaire capaciteit wat volstrekte nonsens is. Door die PR stunt heeft dictator Kim zijn positie en aanzien in de regio  enkel versterkt.
Denk je nu dat op die ene ontmoeting ineens álles ging geregeld worden? Bij zo'n eerste ontmoeting worden afspraken gemaakt om bij volgende ontmoetingen over de grote lijnen te praten en daarna over de details. Trump heeft de diplomatieke aanpak omgekeerd: eerst de topmensen en nadien de lagere echelons. Meestal gebeurt het omgekeerd.
Als over enkele jaren Noord-Korea "aanvaardbaar" zou blijken, dan heeft Trump die kar in beweging gebracht.
""obamacare aan het demonteren"

Iets wat wij vanzelfsprekend vinden - een verplichte ziekteverzekering - weer afbouwen waardoor de mensen met een bescheiden inkomen weer in de miserie gaan terechtkomen als ze ziek zijn noem jij een succes. Nou..
Spreek voor jezelf; JIJ vindt dat vanzelfsprekend. Ik zou liever zien dat mijn brutoloon volledig aan mij werd uitgekeerd en dat ik zélf mijn ziekteverzekering zou afsluiten. Het is typisch links gedachtegoed om het 'vanzelfsprekend' te vinden dat de staat wel eens zal bepalen hoeveel die van ons afpakt om daar dan eens 'goede dingen' mee te gaan doen voor de mensen.
"de muur tussen de VS en Mexico wordt verder gebouwd"

Ach ja, die muur die - for sure - door de Mexicanen ging betaald worden. Niets daarvan klopt er. Er is nog helemaal niet echt begonnen met die muur ; de prikkeldraad , fences en border controls bestonden al veel langer. Als er effectief een muur komt zal de Amerikaanse belastingbetaler daar moeten voor opdraaien. Dat is overigens al door Trump gesuggereerd.
Afbeelding
""klimaatverdrag opgezegd"


Het vasthouden aan fossiele brandstoffen om zijn rijke vriendjes van de petroleumbusiness en aanverwanten een plezier te doen. 
Het komt erop meer dat hij die zaken in zijn verkiezingsprogramma had aangekondigd. Hij dóet ook wel het een en ander. En dat kun je van heel wat andere presidenten niet zeggen.
Voorbeeld: Obama zegt dat een gifgasaanval in Syrië de rode streep is die niet mag overschreden worden. Wat gebeurde er achteraf ?? Niets.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

29 jun 2018, 11:04

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:...
Ik zeg niet dat het allemaal goede initiatieven zijn, maar hij doet wat hij daarover zegt.
Als extreem-rechtse patriot vind jij dat dus allemaal goede tot zeer goede voorstellen.
Tot zover het gezond verstand :roll:
Als het niet allemaal goede initiatieven zijn , dan had je ze ook niet mogen vermelden als "onderhuids voorstander". Ook dat is gezond verstand.