TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 jun 2018, 14:48

Sofke, voeg geen dwaasheden toe aan de stapel die er al ligt.

Het ging erom dat Trump - in tegenstelling tot wat we gewoon beginnen geraken van politici - ook doet wat hij zegt. Of ik het daarmee eens ben of helemaal oneens ben, doet zelfs niet ter zake.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

29 jun 2018, 18:08

Wil. schreef:Sofke, voeg geen dwaasheden toe aan de stapel die er al ligt.

Het ging erom dat Trump - in tegenstelling tot wat we gewoon beginnen geraken van politici - ook doet wat hij zegt. Of ik het daarmee eens ben of helemaal oneens ben, doet zelfs niet ter zake.
Maar ge schrijft wel "maar ik gun hem het voordeel van de twijfel" - terwijl ieder gezond denkend mens zijn beslissingen onethisch en/of destructief voor zijn land vindt. Wie denkt hier met aantal onderontwikkelde neuronen verbindingen ?

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

04 jul 2018, 14:27

t Is te hopen dat ze hem terug verkiezen binnen een paar jaar, Europa minder afhankelijk van USA zodat er hier terug een leger komt , dienstplicht voor de jongeren geeft minder crapuul op straat.
Gast

04 jul 2018, 14:48

walteropdemaan schreef:t Is te hopen dat ze hem terug verkiezen binnen een paar jaar, Europa minder afhankelijk van USA zodat er hier terug een leger komt , dienstplicht voor de jongeren geeft minder crapuul op straat.
Dienstplicht ? Daar hebben ze geen geld meer voor .... allemaal opgesoupeerd in " 't Fornuis"

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 jul 2018, 11:23

Als de Britse regering haar plannen voor een zachte brexit doorvoert, hoeft ze niet te rekenen op een handelsverdrag met de Verenigde Staten. Deze waarschuwing doet de Amerikaanse president Donald Trump .
Trump zei dat May zijn advies over de aanpak van de brexit in de wind heeft geslagen.
Hij zegt over zichzelf dat hij een " stabiele genie" is maar als je hem volgt kom je gewoon tot de conclusie dat hij een grote ruziestoker is, en van die meningsverschillen wil profiteren om zoveel mogelijk naar zich toe te halen.
Diplomatisch is het niet wat hij zegt maar op wij verliezen wel onze cultuur met boerkini's in het zwembad en dat soort belachelijke toestanden.
Hij wil de economische grootmacht Europa kapot om zijn eigen producten te kunnen afzetten.
Trump zegt gewoon vrijuit dat hij de EU markt kapot wil en hij draait daar zelfs geen doekjes om. Hij wil dat onze welvaart, onze economie en onze samenleving gewoon om zeep gaat en dat elke lidstaat terug op zichzelf aangewezen zal zijn. Voor mij is dat een regelrechte oorlogsverklaring en onze regeringsleiders staan erbij en kijken ernaar. Duidelijker dan dit kan hij toch niet zijn?

May zal inderdaad moeten kiezen voor welk kamp ze kiest. Je kan niet op beide paarden gokken, dan verlies je.
En Boris prijst hij de hemel in ,natuurlijk hun visie leunt dicht bij elkaar aan.
Wat Mister Trump wel vergeet dat ze hun VS verkregen hebben door een hele cultuur uit te moorden en te discrimineren. (de Indianen wel te verstaan).
Dat Trump eerst eens in de VS zijn zaken tracht op orde te krijgen in plaats van elders chaos te scheppen.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

14 jul 2018, 08:49

De USA is voor groot deel afhankelijk van de wapenindustrie, dus moeten ze ervoor zorgen dat ze ergens wel oorlog kunnen voeren, gesponsord door de NAVO welteverstaan.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jul 2018, 10:29

berretz schreef:De USA is voor groot deel afhankelijk van de wapenindustrie
De VS spenderen 3,5% van het bbp aan de wapenindustrie. Groot deel?

Ter vergelijking: Rusland: 4,2%, de Arabische wereld zo'n 6% en Saoedi-Arabië zelfs 10,2%
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

14 jul 2018, 10:59

berretz schreef:De USA is voor groot deel afhankelijk van de wapenindustrie
Alsof daar op elke hoek van elke straat een tank staat.
Kom kom.
:roll:
Ondank is 's werelds loon

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 jul 2018, 11:35

je moet toch rekening houden dat het BBP van de VS groter is dan de opgenoemde landen of heb ik dat zo verkeerd voor.
Dus zal het geld dat aan de wapenindustrie wordt gespendeerd uiteindelijk bij de VS groter zijn.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jul 2018, 12:14

Het hangt er allemaal van af hoe je het bekijkt. Kijk je naar de zuivere uitgave voor defensie in miljarden dollar dan is de VS met grote voorsprong de nr 1in de wereld.

"De Verenigde Staten (596 miljard dollar) voeren de lijst aan, op ruime afstand gevolgd door China (215 miljard), Saudi-Arabië (87,2 miljard) en Rusland (66,4 miljard). Vier Europese landen bevinden zich in de top-15: het Verenigd Koninkrijk (55,5 miljard), Frankrijk (50,9 miljard), Duitsland (39,4 miljard) en Italië (23,8 miljard). België gaf in 2015 4,1 miljard dollar uit."  ( cijfers SIPRI 2015)

Ga je kijken naar het aandeel van defensie in het bbp krijg je de verhoudingen die Wil. reeds postte.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jul 2018, 13:48

Zuiver in getallen uitgedrukt staat de VS bovenaan. Maar mijn reactie sloeg niet op de 'grote uitgaven' die bepaalde landen doen aan hun militair apparaat, maar wel op de uitspraak van Berretz die schreef: "De USA is voor een groot deel afhankelijk van de wapenindustrie"

Welnu, 'een groot deel' kun je alleen maar uitdrukken in percentages. Niet in nominale getallen. Ergo...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

14 jul 2018, 14:58

Hopelijk komt de dag nooit maar laat ons hopen dat we hun industriële wapencapaciteit nooit meer nodig hebben. Het is in de jaren veertig wel anders geweest! Een overgroot deel van de Europeanen zouden de voeten van hun bevrijders gekust hebben. NB: De Britten hebben minder bijgedragen als ze altijd wat rond bazuinden. Dit geldt trouwens ook voor WWI. Après moi, les mouches!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

15 jul 2018, 04:36

Ik vind dit goed nieuws:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tr ... ~accd7cae/

GO Trumpie, GO !

Een tweede ambtstermijn voor de president die niemand wou.
Maar vriend en vijand, verzuurd links en de democraten met Hillary op kop, moeten nu toch wel toegeven dat hun lastercampagne leugenachtig was:
Trump is niet de president die ons in (wereld)oorlogen ging storten!
Het is integendeel een leuke president, met wiens onbehouwen stijl we regelmatig kunnen lachen.
Het is een hele verfrissing na Obama, door de poco media aan de macht gestemd omwille van zijn huidskleur.
Trump werd in de verkiezingsstrijd door de poco media afgebrand omdat hij rechts en populist is.
Maar het volk besliste daar even anders over ...
Ondank is 's werelds loon

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 jul 2018, 11:34

Volgens de Britse pers is hij een onbehouwen boer.
Die zelfs voor de koningin ging lopen bij het schouwen der troepen.
MaLoReg

15 jul 2018, 12:24

Ja dat is onbehouwen maar zeg nu zelf, al dat gedoe van Sire en Edelman en weet ik nog wat, dat stoot mij telkens tegen de borst. Waarom zo'n ophef maken, ze hebben gene poot uitgestoken om die titel te verdienen-schaf al die rimram af-laat ze gaan werken zoals wij doen, ze zijn geen haar beter.