Drie belangrijke vragen

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

14 apr 2016, 13:12

YYZ schreef:
bluevelvet schreef:Wat wil je Vesselin dat God nog tegen u met luide stem spreekt of een engel naar de aarde zend om u een boodschap te brengen?
BV, kan je ons eerst laten weten wat je graag wil horen, dan regelen we wel iets voor je. :wink:
Ik denk dat je dat aan Vesselin moet vragen !

En die "we" waaronder je post, doet me denken aan het motto van Anonymous :"We zijn Legioen" van "we are legion, we do nog forget, expect us......"
Kan m.i. gebaseerd zijn op de evangeliën : Een van de twee door demonen bezeten gaf aan Jezus als naam "mijn naam is legioen, want we zijn met velen". Als men dan weet dat een Romeins legioen toen uit een 6000-tal mannen bestond geeft ons een idee om hoeveel demonen het zou kunnen geweest zijn. (Marcus hoofdstuk 5).

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

14 apr 2016, 13:15

bluevelvet schreef:Ik denk dat je dat aan Vesselin moet vragen ! En die "we" waaronder je post, doet me denken aan het motto van Anonymous :"We zijn Legioen" van "we are legion, we do nog forget, expect us......" Kan m.i. gebaseerd zijn op de evangeliën : Een van de twee door demonen bezeten gaf aan Jezus als naam "mijn naam is legioen, want we zijn met velen". Als men dan weet dat een Romeins legioen toen uit een 6000-tal mannen bestond geeft ons een idee om hoeveel demonen het zou kunnen geweest zijn. (Marcus hoofdstuk 5).
Aan spreukjes geen gebrek, never underestimate the power of stupid people in large groups. :wink:

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

14 apr 2016, 13:23

bluevelvet schreef:
YYZ schreef:
bluevelvet schreef:Wat wil je Vesselin dat God nog tegen u met luide stem spreekt of een engel naar de aarde zend om u een boodschap te brengen?
BV, kan je ons eerst laten weten wat je graag wil horen, dan regelen we wel iets voor je. :wink:
Ik denk dat je dat aan Vesselin moet vragen !

En die "we" waaronder je post, doet me denken aan het motto van Anonymous :"We zijn Legioen" van "we are legion, we do nog forget, expect us......"
Kan m.i. gebaseerd zijn op de evangeliën : Een van de twee door demonen bezeten gaf aan Jezus als naam "mijn naam is legioen, want we zijn met velen". Als men dan weet dat een Romeins legioen toen uit een 6000-tal mannen bestond geeft ons een idee om hoeveel demonen het zou kunnen geweest zijn. (Marcus hoofdstuk 5).
Dat wilde ik niet eens zo stellen, het kwam wel in mijn gedachte op ....maar het is buitengewoon vervelend en het neigt naar mensen tegen elkaar opzetten, terwijl we hier de deelnemers op 1 hand kunnen tellen. Ik ga ook niet meer reageren als YYZ zich verschuilt achter, "wij" en "ons".
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

14 apr 2016, 13:32

Wilsophie schreef:Dat wilde ik niet eens zo stellen, het kwam wel in mijn gedachte op ....maar het is buitengewoon vervelend en het neigt naar mensen tegen elkaar opzetten, terwijl we hier de deelnemers op 1 hand kunnen tellen. Ik ga ook niet meer reageren als YYZ zich verschuilt achter, "wij" en "ons".
Leef je nu echt in een stolp of zo? Niet moeilijk dat je naar bevrijding smacht, denk je dat zoiets gaat lukken door alsmaar in je cirkeltjes te blijven draaien? Wanneer ga je die cirkel eens doorbreken? Er is enkel wij, niet wij tegen zij zoals dat blijkbaar altijd in je hoofd speelt.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

14 apr 2016, 13:42

Als er enkel "wij " is en je hebt geen persoonlijke mening als "ik" dan vind ik dat een trieste zaak mijn beste.
En weer intimideer je met uitspraken alsof ik naar bevrijding zoek.
Ik heb daar al iets over uitgelegd en daarom ga ik niet in cirkeltjes praten, dat doe jij wel. Gezemel over een uitleg t.a.v. de letterlijke Olijfberg of niet, wat ik allang gedaan heb.
Kortom , ik kap ermee, want ik heb belangrijkere dingen te doen dan dit gezever..
Ga jij verder met wullie en zullie. Ik schaar mij niet onder "legio". Ik ben een persoonlijk individu met een eigen visie en een eigen mening en een eigen verantwoordelijkheid.
Het uitgangspunt van : "er bestaat alleen een "wij" deel ik niet.
Succes verder.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

14 apr 2016, 14:12

Wilsophie schreef:Als er enkel "wij " is en je hebt geen persoonlijke mening als "ik" dan vind ik dat een trieste zaak mijn beste. En weer intimideer je met uitspraken alsof ik naar bevrijding zoek. Ik heb daar al iets over uitgelegd en daarom ga ik niet in cirkeltjes praten, dat doe jij wel. Gezemel over een uitleg t.a.v. de letterlijke Olijfberg of niet, wat ik allang gedaan heb. Kortom , ik kap ermee, want ik heb belangrijkere dingen te doen dan dit gezever.. Ga jij verder met wullie en zullie. Ik schaar mij niet onder "legio". Ik ben een persoonlijk individu met een eigen visie en een eigen mening en een eigen verantwoordelijkheid. Het uitgangspunt van : "er bestaat alleen een "wij" deel ik niet. Succes verder.
Dank, wij gaan in al onze utopische gespletenheid dan maar onder onze Bodhiboom zitten, hier op de Wezenberg. :wink:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

14 apr 2016, 15:20

Bluevelvet schreef:Je bewering dat er geen logisch argument bestaat mag naar de prullenmand
Je hebt ze op geen enkele rationele manier weerlegd.
Alleen maar met de gebruikelijke geloofsargumenten en die zijn gebaseerd op een irrationele premisse.
Voor mij is jouw argumentatie volkomen waardeloos.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain