sipralexa gebruikers (lexapro)

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

riley
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:12

03 mar 2016, 10:51

zijn er mensen die dit medicijn gebruiken of gebruikt hebben en wat zijn uw ervaringen ermee ?

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

03 mar 2016, 21:42

Mijn zoon heeft maanden Sipralexa genomen en vond dat zijn gevoelens op den duur compleet vervlakten. Zijn depressie ging er totaal niet mee over.

Stillewaters
Lid geworden op: 21 sep 2020, 08:52

22 sep 2020, 10:14

Ik heb vroeger sipralexa genomen, nu neem ik iets anders. Het is juist dat antidepressiva in het algemeen op het gemoed werkt. Mensen met een depressie zijn over het algemeen gevoelige mensen die vaak heel opgewekt de wereld kunnen verzetten en daan weer uitglijden naar sombere dagen. Niet verwarren met een bipolaire stoornis want dit is helemaal iets anders. Vaak zijn mensen met een depressie te goed, te braaf en minder assertief. Ze durven geen "neen" zeggen en kunnen niet altijd meteen reageren op iets wat hen gezegd wordt.
Zelf ben ik afgestapt van de sipralexa omdat het voor mij niet genoeg werkte. Een dokter heeft we gewezen op de verschillende medicijnen: de SSRI waaronder sipralexa valt en de SNRI waaronder mijn medicijn Venlafaxine valt.
Het verschil tussen beide kan je makkelijk opzoeken met google 》 zie wikipedia.
Bij mij wordt dit aangevuld met 1 pilletje mirtazapine 30 bij het slapen gaan.
Weet dat het heel elangrijk is antidepressiva correct te nemen elke dag, het is niet verslavend in de zin dat je de dosis moet vermeerderen, echter is het zeer moeilijk of onmogelijk om het te stoppen.
Zelf neem ik reeds 15 jaar elke dag 1 pilletje smorgens, 1 pilletje savonds en daar voel ik me goed bij
VRIENDELIJKE GROET