Het openbaar vervoer in onze steden ; positief/negatief

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)
alfa

10 mar 2016, 16:43

Helena van Troje schreef:
Als je in Mechelen naar een voorstelling wil die wat later uitloopt dan geraak je met de bus niet eens meer thuis. Een taxi zal je dan zeggen? Wel ja, een voorstelling met een speciale ouderen pas kost zo goed als niets, maar dan neem je een taxi naar huis die 10€ of meer de rit kost.

Om het half uur is er van bij mij een bus naar het station, dat is toch een minimum vrees ik.

Volgens mij is het nemen van openbaar vervoer iets van universitair niveau aan het worden wat studie betreft...
Ik ben het 100 % met je eens , Helena !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 mar 2016, 15:27

alfa schreef: OOK houden zo , mensen....'t is teken dat het jullie voor de wind gaat.


Het zijn allemaal geen schipperskinderen die van het openbaar vervoer gebruik willen maken en met een "windjammer" verplaatsingen doen; dit is zowat het énige vaartuig dat het voor je wind gaat, al de overige hebben er moeite mee... :lol:
Zonder gekheid, ook op de boerenbuiten is het huilen met de wind en zéker als de allochtone medemens bevoordeeld wordt... :cry:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

12 mar 2016, 16:05

telloorlekker schreef: Zonder gekheid, ook op de boerenbuiten is het huilen met de wind en zéker als de allochtone medemens bevoordeeld wordt... :cry:
Ja op den boerenbuiten is het een drama met het openbaar vervoer.

Als je bv in Watervliet woont en je wil op een zondag naar Antwerpen naar den dieren tuin met je kinderen 65km - 40 minuten rijden met de wagen , dan kan je daar met het openbaar vervoer ten vroegste om 13:45 uur aankomen !!!!!
Eerste bel bus iets na 10:00uur die voer je naar Eeklo station dan heb je daar een trein om 11:17uur naar Gent Dampoort waar je 20minuten wacht op je trein om 13:45 uur aan te komen in Antwerpen centraal !!

10:00uur de eerste bus ??????? dit is op den buiten !!! dit is wel in het weekend, op de gewone dagen heb je daar rond 7:20 uur je eerste bus naar Eeklo.

Dus gaan werken met het openbaar vervoer op den buiten vergeet dit maar.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
alfa

12 mar 2016, 16:22

telloorlekker schreef: Zonder gekheid, ook op de boerenbuiten is het huilen met de wind en zéker als de allochtone medemens bevoordeeld wordt... :cry:
Ook 100 % akkoord, Teloorlekker ! Vroeger ging ik vaak met de bus naar mijn dochter in de Westhoek. Eén van de haltes op die lijn is aan een asielcentrum.
De allochtonen die daar opstappen zijn beter gekleed dan ikzelf ; hebben allen een omnipas. Waar ze naartoe gaan , weet ik niet....ik zie ze dan vaak terug in de stad waar mijn dochter woont; rondlopend....zomaar.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

14 mar 2016, 12:08

alfa schreef: Waar ze naartoe gaan , weet ik niet....ik zie ze dan vaak terug in de stad waar mijn dochter woont; rondlopend....zomaar.
Hebben ze een alternatief misschien ? Jawel, terug naar af.... maar 't is hier geen "ganzenspel" hé... ze MOETEN BLIJVEN om ons openbaar vervoer te overrompelen... :cry:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

14 mar 2016, 12:38

Als je gisteren avond van Brugge de bus richting Gent nam (lijn58) kon je met moeite op de bus, en na de stop in Sijsele waren er nog maar een paar reizigers op den bus, ontvangst Nada !!
Wij Belgen zullen wel terug den auto nemen om die gasten plaatst te geven!

En eerlijk gezegd gisteren was het mooi weer en Brugge gaan zien is voor hen ook mee genomen ! :lol:
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Gast

25 apr 2016, 20:45

Ik nam deze middag de bus die van Lint naar Berchem rijdt.
De Belgen kon je op één hand tellen. Die allochtone mensen stappen op, met de gsm aan hun oor, luid pratend, hoor het maar aan als passagier, een hele rit lang. Sommige hebben zo'n microfoontje voor hun mond, die zitten daar dan oeverloos te kletsen, op het eerste zicht tegen niemand, belachelijk zicht.
De allochtone jongeren roepen, zijn druk, joepie toen ze afstapten aan hun school.
Naast mij zat een oudere gekleurde dame, aan mijn halte geraakte ik niet goed aan de bel, zij belde voor mij, dat vond ik dan weer heel lief.
In Mortsel zijn er werken, die logge bus wrong zich door smalle straten, niet voorzien op grote voertuigen.
Ik zou niet zonder het openbaar vervoer kunnen, net als kitten heb ik een halte vlakbij mijn woonst van trams en bussen, een luxe.
Ik geef Alfa gelijk, bussen afschaffen of verminderen, altijd op stap in een knusse auto zeker, niet egoïstisch zijn hé!

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

30 mei 2016, 15:46

Nu Leah, alle jongeren maken lawaai op de tram of bus, eigen aan de jeugd zou ik denken.
Wanneer ik vroeger met de tram naar het lyceum reed was dat niet anders, toen heerste er een soort van kibbelstrijd tussen de leerlingen ( meisjes) van de katholieke scholen ( St Lutgardis en "Dames ") en de officiele scholen (het Lyceum). Dat was zeker even luidruchtig als nu, waarschijnlijk ergerden de ouderen zich toen ook aan ons.
Dat er nu meer allochtonen op het openbaar vervoer zitten is toch logisch als je de samenstelling van de bewoners van Antwerpen bekijkt. Maar gegarandeerd zijn een groot aantal daarvan Belgen zoals wij.
Dat houd mij niet tegen om alle dagen de tram te nemen en dat voor 50€ in het jaar.
Op de buiten is er inderdaad minder aanbod, niet enkel door de lijn zijn schuld, mijn vriendin woont in Brasschaat en die gemeente heeft zelf geweigerd om een tram tot daar te laten komen ten koste van haar niet auto bezittende inwoners. Zwijndrecht bv heeft dat wel gedaan en heeft nu een 10 minuten verbinding met de stad.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

30 mei 2016, 18:40

Kitten,


alle jongeren maken lawaai op de tram of bus, eigen aan de jeugd zou ik denken. Wanneer ik vroeger met de tram naar het lyceum reed was dat niet anders, toen heerste er een soort van kibbelstrijd tussen de leerlingen ( meisjes) van de katholieke scholen ( St Lutgardis en "Dames ") en de officiële scholen (het Lyceum). Dat was zeker even luidruchtig als nu, waarschijnlijk ergerden de ouderen zich toen ook aan ons.

Het zijn vooral de vrouwen die praten.

Mark Eyskens heeft daar in zijn memoires iets over geschreven:

Als de vrouwen praten dan zwijgen de mannen. Als de vrouwen niet praten dan zwijgen de mannen om hun denken niet in de war te brengen. Vrouwen hebben namelijk geen schakelaar zoals een radio om het praten te stoppen.

Staat in het internet.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

31 mei 2016, 07:00

Sorry Pastoor, ik hield mij in die tijd alleen bezig met wat meisjes deden. Er was een even grote competitie tussen de jongens van het Atheneum en het College. Anders misschien maar zeker even luidruchtig.
Dat mannen zwijgen en vrouwen praten , dat zie je hier ik de politiek, ik heb nog zelden zo'n grote hoop kwebbelaars bijeen gezien, mannen zowel als vrouwen dacht ik.
Zegt die vrouw, wel, ik hou me bezig met het huishouden, mijn werk op kantoor, mijn kinderen, mijn ouders enz, en wat doet mijn man? Hij houd zich bezig met de rest van de wereld!!
Je moet praten als het nodig is en zwijgen als dat nuttig zou blijken, zowel voor mannen als voor vrouwen. Ik hou niet van vooroordelen over gender. Maar dat heeft uiteraard niks met het openbaar vervoer meer te maken.