mantelzorg

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jan 2018, 19:02

Als het heel simpel alleen om de boodschappen gaat:
Ik heb een tijdje bij een bepaalde keten, mag ik hier waarschijnlijk niet vermelden ivm reclame, mijn boodschappen thuis laten brengen. Dat kostte mij dan wel een bescheiden bijdrage, maar die lieve man zette alles bijna in mijn kasten bij wijze van spreken.
Eén keer per maand een grote lijst maken, maar ook verswaren kon je laten brengen. 

Een goede diepvries is ook een oplossing. Voorgebakken broodjes die je alleen nog met afbakken.
Het is een kwestie van organiseren.

Gezinshulp is ook een goede oplossing, maar niet de goedkoopste altijd. Dit hangt af van jullie inkomen en eigendommen, want het kadastraal inkomen wordt ook meegerekend.

Eten laten brengen...

Ik ben maar wat hardop aan het denken.
55 Monique

14 jan 2018, 13:39

Klopt Beste pastoor , 

Maar niet iedere gemeente doet wat hoor , en trouwens als rusthuis niet op eigen gemeente is , kan je ook niet van genieten ben je verplicht van naar die gemeente te stappen , en dan zal de vraag zijn hoelang woon je hier al .En dan moet je nog adres overbrengen , ok dat gebeurt zeker als ze vaste verblijfplaats hebben .
55 Monique

14 jan 2018, 13:44

Beste Helena van Troje ,

Dat is fijn te lezen , zolang als er iemand is waar je kan op rekenen en die de taken op zich neemt .

En vooral gezond blijft . 

Wens u zeker allerbeste toe en dat nog vele jaren zo mag verder doen .

Maar als alleenstaande , en mentaal achteruit gaat ben je daar niks mee hoor .En 86j is ,

ben je verplicht (rusthuis) hoor .