MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

25 mar 2016, 22:00

Vandaag anno 2016 , goede vrijdag

Naast het kruis staat de bedroefde ..... Stabat Mater dolorosa

Naast het kruis weent de beproefde .....Juxta crucem lacrimosa

Lijdt de Moeder met den Zoon .............Dum pendebat Filium ....etc .


http://it.mariedenazareth.com/15691.0.html?&L=0

http://www.dailymotion.com/video/x4qmgz ... er-1_music

https://en.wikipedia.org/wiki/Marian_ar ... 070181.jpg


werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 mar 2016, 00:01

In het licht van wat er verleden week gebeurd is valt het me moeilijk om de bezoekers van dit forum , een vrolijk Pasen of een goed voorjaarsbegin toe te wensen ....maar toch hoop ik dat deze onzalige tijden weg blijven in onze gemeenschap .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 apr 2016, 22:23

Morgen begint de maand mei en deze wordt ook de Maria-maand genoemd . Ondanks dat er zoveel straat-kapelletjes verdwijnen , worden toch de overgeblevenen extra mooi versierd met bloemen .

De gelovigen die een devotie hebben voor de Moeder van Jezus Christus doen deze maand iets bijzonders om de Heilige Maagd te behagen .

Voor alle duidelijkheid ; Maria wordt vereerd en niet aanbeden zoals Haar Zoon . Ze heeft het niet graag dat Zij boven haar Zoon wordt gesteld .

Omdat dit topic al het derde deel vormt zou ik graag een paar belangrijke web-sites willen herhalen :

https://www.youtube.com/watch?v=eCr1bsO ... e=youtu.be

Deze is een camera op de grot gericht of tijdens de kaarskesprocessie voor de basiliek , elk moment van de dag .Zelfs om 0400 en 0500 h snachts is er nog beweging ...

De volgend web is een die uitvoerig over Maria uitweidt en gemaakt is door iemand die vroeger atheist was ;

www.marypages.com

Dan overigens is er het heel prachtig boekje uit het Davidsfonds/leuven Uigeverij Ten Have dat heet :

Het verhaal van MARIA -Volgens de apocriefe geschriften .

Door Jo Claes-Alfons Claes en Kathy Vincke
Het bevat het levensverhaal van Maria van Haar geboorte tot Haar tenhemelopneming . Meer dan honderd prachtige illustraties brengen Maria's belevenissen in beeld . Werkelijk een schitterend boek waar ook bv de Genealogie (afstamming ) van Maria in staat .

Voor jullie allen nog een prachtige bloemen en bloei maand toegewenst . :)

werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

24 mei 2016, 23:37

Vandaag op de kalender : Maria hulp van de christenen .

Vandaag een boek ontvangen die heet ;

Van Sophia tot Maria .

Over de wedergeboorte van de verborgen Moeder in de 21' eeuw .De schrijfster Dr Annine van der Meer ( 1953 ) stelt dat Maria Sophiale vorm aanneemt en dat Ze zich ontwikkelt tot medeverlosseres, middelares en voorspreekster . Zij bouwt een brug tussen protestante en katholieke, oosterse en westerse christenen, joden en moslims . Met dit boek, zegt de auteur, kunnen we een verloren gods-, mens- en wereldbeeld herstelle, en op basis daarvan een nieuw gods, mens- en wereldbeeld ontwikkelen .

Dr. Annine is oprichtter, voorzitter en docent van Academie PanSophia, kenniscentrum matriarchaat en eenheidsbewustzijn, die zich onder meer richt op het herontdekken van de vrouwelijke god, de vrouwelijke waarden en de bijdrage van vrouwen in oude en eigentijdse culturen .

Door te bladeren in dit mooie , versierde boek, heb ik een verband ontdekt tussen Sophia en een strofe in een oud gebed tot Maria nl de kleine getijden van de Onbevlekte Ontvangenis . Ik heb in het tweede deel van het topic al een verwijzing en een weblink aangehaald waarin de glorie van de Heilige Maagd uitdeint naar Bijbelse toestanden en figuren . Bv zoals Davids toren, de sterke vrouwe Judith, de schoone maagd Abisag, verhevener als Rachel, groter wonder dan de zonnewijzer toen de zon tien lijn terugweek, Gedeons verkoren vacht, Samsons zoete honingraat en zo verder ...

Sommige verwijzingen zijn me uitgelegd door een priester maar de volgende beschrijvin verwijst duidelijk naar Sophia in bovenvernoemde boek :

Wees gegroet, O wijze Maagd,
Tempel, Gode toegewijd,

Prijkend met uw zeven zuilen
en den gouden toonbrooddisch .

Uit spr. 9-11 --- Sophia bouwt haar huis, zeven zuilen heeft zij uitgekapt .

Uit Handelingen van Thomas c . 27 en 50 --- Kom Heilige Geest, heilige Duif, kom verborgen Moeder.

Uit Epistel . Eccl. 24 --op het einde : Ik ben de Moeder der schoone Liefde en der vreeze en der kennis en der heilige hope .

mvg werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

25 mei 2016, 00:04

Aanvullend heb ik deze heel bijzondere web-link-site gevonden in het boek -Van Sophia tot Maria :uitgave van A3 boeken, Geesteren, www.A3boeken.nl --- Annine van der Meer, 2008

http://www.pansophia.nl/

Zelden, heel zelden heb ik zo een uitgebreide website gezien van vrouwen, door vrouwen over God onzer Moeder en de wedergeboorte van de Verborgen Moeder van in het begin van de religie tot op heden .

Deze weblink gaat heel wat vrouwelijke deelneemster aan het forum in het algemeen bekoren . Ideaal om in de favorieten te plaatsen .

Liefs van werewoef
AMEN en AUM

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

30 mei 2016, 23:28

.
De meimaand is bijna voorbij,
maar MARIA en haar Kind
gaan nergens heen.
Zij hebben zich aan ons gegeven.
En wij? Hoe zit het met ons leven?

Afbeelding

dag Werewoef,
alles goed?

ria :wink:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 mei 2016, 22:31

Jeesmarie, mijn goeie Ria . Das langleen, you are a good sight for sore eyes .

Ben erg blij dat je dit topic nog volgt en een mooie bijdrage schenkt .

Inderdaad, de meimaand is weer voorbij, maar ik heb ergens in een Sint-Niklaaskerk een opschrift gezien dat luidt ; "" Kinderen van Maria raken nooit verloren ;""

ik heb kunnen vaststellen, spijtig genoeg en dat is nu al drie jaar, dat het bedevaarttoerisme met eenderde gedaald is . De Maria-devotie wordt precies niet meer " ingehart " door moeders en grootmoeders aan hun kinderen ?

Elke avond kijk ik naar de site TV Lourdes . Rond 2130 kan je dan de afsluiting zien van de " kaarskesprocessie " voor de basiliek .

Zelfs in de winterperiode ziet ge rond 0200 nog mensen bidden voor de grot .

Enfin, das heel fijn te weten beste Ria dat je nog steeds vertoeft op dit forum en ik wens je een goeie nachtrust toe . :D

Liefs van werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 jun 2016, 00:13

Er waren onlangs een beetje problemen om de correct link van TV Lourdes binnen te krijgen .

Deze hieronder zou wel moeten lukken .

https://www.youtube.com/watch?v=7fQL8aqVfcc


Transmissão directa Santuario de Fátima - YouTube

a.u.b

werewoef
Laatst gewijzigd door werewoef op 07 mei 2018, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 aug 2016, 00:33

Vandaag , maandag, 15 augustus vieren de christenen een van de grootste Maria-feesten , De Tenhemelopneming van de Moeder van Jezus Christus .

Hiermede probeer ik twee mooie filmpjes te plaatsen van deze glorievolle gebeurtenis in de schilderkunst .

https://www.youtube.com/watch?v=G_IbZzZY2Dg

en deze

https://www.youtube.com/watch?v=a4ew4U-hC5g


a.u.b

werewoef
AMEN en AUM

amadeus77
Lid geworden op: 11 sep 2016, 23:29
Locatie: flanders fields

25 sep 2016, 13:28

werewoef schreef:
Vandaag , maandag, 15 augustus vieren de christenen een van de grootste Maria-feesten , De Tenhemelopneming van de Moeder van Jezus Christus .



werewoef

Neen hoor, het zijn Rooms Katholieke gelovigen die dit vieren.
Christenen vieren dit niet.
Als ik blijf denken zoals ik altijd heb gedacht,
blijf ik geloven zoals ik altijd heb geloofd.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

26 sep 2016, 12:18

amadeus77 schreef:
werewoef schreef:
Vandaag , maandag, 15 augustus vieren de christenen een van de grootste Maria-feesten , De Tenhemelopneming van de Moeder van Jezus Christus .



werewoef

Neen hoor, het zijn Rooms Katholieke gelovigen die dit vieren.
Christenen vieren dit niet.
O, zijn dat geen christenen ? Wat dan wél ? Moslims ?

amadeus77
Lid geworden op: 11 sep 2016, 23:29
Locatie: flanders fields

26 sep 2016, 12:32

talisman schreef:
amadeus77 schreef:
werewoef schreef:
Vandaag , maandag, 15 augustus vieren de christenen een van de grootste Maria-feesten , De Tenhemelopneming van de Moeder van Jezus Christus .



werewoef

Neen hoor, het zijn Rooms Katholieke gelovigen die dit vieren.
Christenen vieren dit niet.
O, zijn dat geen christenen ? Wat dan wél ? Moslims ?
Zoals ik al zei : Gelovigen die de Rooms Katholieke leer volgen met een leider die zich papa noemt over zijn volgelingen en die bovendien nog claimt de plaatsbekleder te zijn van Jezus Christus.
Als ik blijf denken zoals ik altijd heb gedacht,
blijf ik geloven zoals ik altijd heb geloofd.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

27 sep 2016, 11:32

amadeus77 schreef:
talisman schreef:
amadeus77 schreef:
werewoef schreef:
Vandaag , maandag, 15 augustus vieren de christenen een van de grootste Maria-feesten , De Tenhemelopneming van de Moeder van Jezus Christus .



werewoef

Neen hoor, het zijn Rooms Katholieke gelovigen die dit vieren.
Christenen vieren dit niet.
O, zijn dat geen christenen ? Wat dan wél ? Moslims ?
Zoals ik al zei : Gelovigen die de Rooms Katholieke leer volgen met een leider die zich papa noemt over zijn volgelingen en die bovendien nog claimt de plaatsbekleder te zijn van Jezus Christus.
En waarom zijn dat geen christenen ?

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 sep 2016, 22:48

Met deze nieuwe link zou je terug zicht kunnen hebben op de grot in Lourdes . 24 h aan een stuk . Hopelijk krijg je de nieuwe link door ..


Diffusion en direct de la Grotte de Lourdes - YouTube




werewoef
Laatst gewijzigd door werewoef op 20 jun 2018, 22:33, 5 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM