Van OSX Lion naar OSX El Capitan.

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Katia
Lid geworden op: 27 dec 2005, 21:06
Locatie: Koksijde

01 apr 2016, 15:25

Beste,

Mijn zoon heeft onze Mac geupdated naar El Capitan. Ik krijg nu de melding dat El Capitan IPHOTO niet meer ondersteund. Bij het importeren van mijn foto's naar FOTO van El Capitan, krijgen we de foutmelding:"FOTO vindt consistenties in uw foto's", hierna kan ik alleen nog maar klikken op "STOP" en de import van de foto's stopt. Hoe kan ik dit nog oplossen?
MVG
Katia.

Rai
Lid geworden op: 19 jul 2014, 09:07

03 apr 2016, 17:46

@ Katia,

Kijk in Finder >> Programma's of iPhoto nog aanwezig is.
Zo JA, volgt de instructie bij onderstaande link:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201769

Katia
Lid geworden op: 27 dec 2005, 21:06
Locatie: Koksijde

15 apr 2016, 16:06

I photo staat er nog, maar wanneer ik erop klik, krijg ik het volgende:

"Om iPhoto te openen, moet u de software bijwerken naar de nieuwste versie.De versie van iPhoto die op deze Mac is geïnstalleerd is niet compatibel met OS X El Capitan. Download de nieuwste versie gratis bij de Mac App Store"

Wanneer ik dan zoek in de App Store, krijg ik het volgende:

"Item Not Available
The item you've requested is not currently available in the U.S. store."

Kan iemand mij helpen aub?

Katia
Lid geworden op: 27 dec 2005, 21:06
Locatie: Koksijde

15 apr 2016, 17:40

Ik heb zelf al een beetje zitten zoeken, en heb nu gevonden hoe ik mijn "bilbliotheek" moet voorbereiden naar "Foto's", maar op 24 % blokkeert het met de melding:
"Er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan.
Er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan tijdens een poging uw bibliotheek voor te bereiden."

Dus de voorbereiding stopt op 24%

Hoe kan ik de voorbereiding verder zetten?

Katia
Lid geworden op: 27 dec 2005, 21:06
Locatie: Koksijde

15 apr 2016, 17:51

Mijn bibliotheek is nu volledig voorbereid, maar de gemigreerde foto's worden niet geopend in het programma "foto's".

Ben ik nu toch mijn foto's kwijt?

Rai
Lid geworden op: 19 jul 2014, 09:07

15 apr 2016, 18:25

@ Katia,
Katia schreef:I photo staat er nog, maar wanneer ik erop klik, krijg ik het volgende:
"Om iPhoto te openen, moet u de software bijwerken naar de nieuwste versie.De versie van iPhoto die op deze Mac is geïnstalleerd is niet compatibel met OS X El Capitan. Download de nieuwste versie gratis bij de Mac App Store"
Wanneer ik dan zoek in de App Store, krijg ik het volgende:
"Item Not Available
The item you've requested is not currently available in the U.S. store."
Kan iemand mij helpen aub?
Over iPhoto voor Mac is best ingewikkeld als men de update's niet goed bijhoudt.
U heeft van Mac OS X Lion naar OS X El Capitan ge-upgrade, dat is een aantal Mac OS X overgeslagen >> Mountain Lion, Mavericks & Yosemite.
Dat wil zeggen ook een aantal update's van iPhoto nooit uitgevoerd.

Klopt via OMT weet ik dat iPhoto niet meer aanwezig is in de App Store, ook niet inde NL App Store.

Ik kwam deze link tegen, maar weet niet of die versies nog te downloaden zijn.

De iPhoto op mijn Mac is versie 9.6.1
Katia schreef:Ik heb zelf al een beetje zitten zoeken, en heb nu gevonden hoe ik mijn "bilbliotheek" moet voorbereiden naar "Foto's", maar op 24 % blokkeert het met de melding:
"Er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan.
Er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan tijdens een poging uw bibliotheek voor te bereiden."
Dus de voorbereiding stopt op 24%
Hoe kan ik de voorbereiding verder zetten?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet; ik vermoed dat het komt doordat de Mac van Mac OS X Lion naar OS X El Capitan is ge-upgraded.
Katia schreef:Mijn bibliotheek is nu volledig voorbereid, maar de gemigreerde foto's worden niet geopend in het programma "foto's".
Ben ik nu toch mijn foto's kwijt?
Dat weet ik niet en ik hoop van niet.
Heeft u ooit een back up gemaakt van alle foto's ? Time Machine OF in iCloud OF op een externe harde schijf ?
Ik heb bijvoorbeeld van alle foto's in iPhoto en/of Foto's, maar ook nog een back up op 2 andere externe harde schijven.

Ik weet niet of ik u verder goed kan helpen (wat wel mijn intentie is), vind u erg om bij MacFreak forum hulp te vragen ?
Daar zijn er meer Mac gebruikers en ze hebben ook veel meer ervaringen met dat soort zaken dan ik.

:roll:

Katia
Lid geworden op: 27 dec 2005, 21:06
Locatie: Koksijde

15 apr 2016, 21:00

OK bedankt ik zal het op het MAC forum eens proberen. Ik wil enkel nog zeggen dat ik nu IPHOTO MANAGER gedownload heb, en daar zie ik mijn foto's allemaal staan, maar krijg ze niet in FOTO.

Rai
Lid geworden op: 19 jul 2014, 09:07

15 apr 2016, 21:07

@ Katia,
Katia schreef:Ik wil enkel nog zeggen dat ik nu IPHOTO MANAGER gedownload heb, en daar zie ik mijn foto's allemaal staan, maar krijg ze niet in FOTO.
Dat is goed nieuws, u bent die foto's dus niet kwijt.
Waar staan die foto's ? Op de Mac harde schijf ?
Probeer al die foto's ergens op te slaan, als een extra back up, zeg maar/

Kunt u die foto's niet importeren in Foto's.app?