Passion kater?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

02 apr 2016, 14:18

Als dit Goede Vrijdag is, laat het goede dan maar weg voor mij: ik stond op met hoofdpijn. Had waarschijnlijk de volume knop te hard op tv spektakel The Passion van de Entertainment Omroep afgestemd. Ik wilde net een paashaas slachten, toen er een gedachte bij mij opkwam: “Zouden er ook zoveel kijkers zijn voor een The Passion 360?” Een vrolijke moderne musical over de dood van politicus Pim Fortuyn.

Misschien kan de kalende sportverslaggever Jack van Gelder of de Jezus speler van dit jaar de rol van Fortuyn doen. En dan doen we het jaar daarop hetzelfde over de doodgestoken filmmaker Theo van Gogh. De serie kan lang mee. De 75ste verjaardag van het einde van de Holocaust komt eraan. Misschien kunnen we een trein nabouwen die naar een kamp reed. Om onschuldige Joden te vergassen. “Denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart wit…” Mooi nummer lijkt mij daarbij.

Dan profeet Mohammed. Die stierf ook. Niet voor mij. Of u. Maar goed kniesoor die daar op let. Lijkt mij prachtig. Ergens in Amsterdam of de Haagse Schilderswijk? Wie zou Mohammed willen spelen? Ik heb de advertentie tekst al klaar: “Gezocht: vrolijke, op camera aantrekkelijke, man die niet bang is om te worden omgebracht door mensen die vinden dat je Mohammed niet mag uitbeelden.” Of mag dit niet, maar Jezus vernedering en Zijn kruistocht ‘uitbeelden’ wel? Omdat dat toch al een oud verhaal is en de vele ongelovige kijkers en BN’rs het mooi vinden mits niet te ingewikkeld met Bijbelse teksten? En christenen niet protesteren en hooguit een andere zender aanzetten? Nee joh. Vast niet.

Nou niet komen met het argument dat in tegenstelling tot de genoemde mensen Jezus kwam om de wereld te redden zodat een ieder die in Hem gelooft eeuwig leven heeft. Want dat staat in de Bijbel die de ongelovigen liever dicht laten. Nee nu geen Johannes 3:16. Tijd voor iets nieuws. Misschien kan EO directeur Lock vast een locatie in de Schilderswijk boeken? En het mediapark voor de Fortuyn opname moet geen probleem zijn. Fijn. Heel fijn. Of zoals Geert Wilders zei: “Dan gaan we dat regelen.”
Lang leve de kijkcijfers

Passion

Bron: http://vlichthus.nl/passion-2016-lang-l ... jkcijfers/
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 02 apr 2016, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

02 apr 2016, 17:46

Hosanna in den hoge.
Geef mij maar Lasagne in den oven. :lol:

Met jullie flauwekul. Daar staat toch meer dan één vijs aan los.
Ik neem nog een Leffe nu het nog kan.

Afbeelding

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

02 apr 2016, 18:02

Net terug thuis .

Wat een blije ontvangst, sacho :-D . De hele dag zo leuk geweest hier? Dat belooft :-)
Maar lezen is voor straks: zo te zien, draait de wereld nog altijd rustig door....de plicht roept dus . Gelukkig maar, want ik heb leuke spulletjes gekocht...nu het nog kan :-D

Wiana

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

02 apr 2016, 23:21

Graag on topic blijven. Red Poppy meldt dit niet in het stukje van "even lezen", maar misschien kunnen we afspreken dat allerlei prietpraat op de daartoe bestemde plaatsen gepost wordt. Gelovigen zouden niets claimen en ongelovigen ook niet, maar de post moet wel inhoudelijk gaan over de titel van het topic en dat geldt voor alle "partijen".
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

02 apr 2016, 23:33

Is het dit wat u bedoelt met passion kater?
https://youtu.be/Xnsxq3iYOso

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

02 apr 2016, 23:37

Nee, ik zie geen overeenkomst.
Deze film is woensdag j.l. in première gegaan en daarvan heb ik mensen gesproken die onder de indruk waren hoe deze film de kruisiging belicht vanuit de visie van de Romeinen. Maar ik heb de film niet gezien.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

02 apr 2016, 23:43

In die zin blijft iedereen hier wel degelijk bij het onderwerp: in de film wordt nl. door een Romeinse soldaat de spot gedreven met ...

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

02 apr 2016, 23:57

Waarom praat u steeds over Hem, Zijn, God.............
en nooit over Maria, het is toch door haar dat Jezus er is/was, alhoewel......(potje zout)

Zat er niet Gabriël voor iets tussen toen de timmerman te werk was. :lol:

De bijbel is zelfs de aanleiding van het huidige strafwetboek.
Moord, oplichterij, overspel, kwakzalverij, meineed......

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 00:02

sacho schreef:Waarom praat u steeds over Hem, Zijn, God.............
en nooit over Maria, het is toch door haar dat Jezus er is/was, alhoewel......(potje zout)

Zat er niet Gabriël voor iets tussen toen de timmerman te werk was. :lol:

De bijbel is zelfs de aanleiding van het huidige strafwetboek.
Moord, oplichterij, overspel, kwakzalverij, meineed......
Waarop baseer je dat het strafwetboek op de Bijbel is gebaseerd of dat de Bijbel aanleiding was?
Wat wil je weten over Maria? Er zijn er verschillende namelijk.
De Here Jezus is door ene Maria ter wereld gebracht, zij was daartoe uitverkoren onder de Joodse vrouwen.
Je laatste zin kan ik niet ontleden. Ik weet niet wat je wil zeggen t.a.v. Gabriël en Jozef de timmerman?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

03 apr 2016, 11:17

Maakt mij allemaal niks uit, ik ga zieltjes winnen op het terasje. :lol:
Het is mooi weer hier in ons vlaamsche land, nu het nog kan.
Gast

03 apr 2016, 12:05

Even iets vertellen, echt gebeurd, ik plaats het hier maar.

Meer dan 10 jaar geleden ging ik zo af en toe op bezinning of een cursus volgen in een klooster.
Nu spreek ik over een verblijf van 5 dagen. Op de laatste dag was er als afsluiting nog een mis in de kapel, vroegere cursisten mochten ook aanwezig zijn.
Op de eerste rij in die kapel zat een nog vrij jonge vrouw, ze keek met verliefde dwepende ogen naar het altaar, zoals een "normale" vrouw kijkt naar een knappe man.
Ik vond dat zo'n walgelijk beeld, ik heb na de mis mijn valies genomen en ben gauw naar huis gegaan. Nooit ben ik nog in dat klooster geweest.


Ik vind heel dat gedoe over "bij Hem zijn", "in Zijn lichaam zijn" best eng.

Sacho, de eerste goden waren vrouwen, het patriarchaat heeft het ooit overgenomen, vandaar al die oorlogen en ellende in de wereld, al het misbruik binnen de kerk en andere wantoestanden.

Het is de hoogste tijd dat het matriarchaat terug in eer herstelt wordt, enkel op die manier, én matriarchaat, én patriarchaat samen, kan een einde komen aan al dat vreselijk geweld in de wereld.
Gast

03 apr 2016, 12:07

sacho schreef:Maakt mij allemaal niks uit, ik ga zieltjes winnen op het terasje. :lol:
Het is mooi weer hier in ons vlaamsche land, nu het nog kan.
Ik ga straks wandelen sacho, veel plezier gewenst op je terrasje.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

03 apr 2016, 13:16

*leah* schreef:
sacho schreef:Maakt mij allemaal niks uit, ik ga zieltjes winnen op het terasje. :lol:
Het is mooi weer hier in ons vlaamsche land, nu het nog kan.
Ik ga straks wandelen sacho, veel plezier gewenst op je terrasje.
Dat doen we ook, "leah":-) In Brugge was 't vanmorgen al een gezellige drukte natuurlijk!

Mensen die deze mooie schepping liefst zo vlug mogelijk willen verlaten, kunnen nog altijd van een brug springen ;-)

Amen (lol)

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

03 apr 2016, 18:03

ineke-kitty schreef:Correctie: Onze rechtsorde is niet gebaseerd op de Bijbel, maar op het Romeinse recht. Iedere student in de rechten weet dat.
Helemaal geen correctie, mevrouw!
Sacho schreef wel degelijk : "De aanleiding tot..."
Héél iets anders!

Maar ik heb uw strategie ondertussen al doorprikt hoor!

Wiana

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

03 apr 2016, 20:15

ineke-kitty schreef:De Bijbel is OOK geen aanleiding van het huidige strafwetboek.
Heeft niets te maken met mijn "strategie" , maar met kennis van ons rechtssysteem, en waar dat vandaan komt.
Uw rechtssysteem is toch bij Hem. Eieren of jongen he. Waar wilt u leven.
Ga dan, niemand houd u tegen.

Een tournevis is hier echt nodig voor uw vijzen vast te zetten ivm uw sekte. Welke godsdienst hebt u dan wel.

Met de aanleiding bedoelen wij aardse mensen dat alle misdaden in dat grote sprookjesboek staan.
De Heer Jezus ging toch zelf naar de hoeren, m.n. Maria Magdalena.
Hij zei toch, laat de kleintjes tot mij komen, pedofilie dus.