Passion kater?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

04 apr 2016, 23:52

Wilsophie schreef:
Wiana schreef: Nu ziet u wel hoe achterlijk dit geschrift is !

Wij senioren hier hebben respect voor elkaar! Mannen- vrouwen én omgekeerd!

Wiana
PaulSiemons schreef:Nu ik verbaas me er niet over dat u hier de ene flater na de andere stommiteit neerpent: de bijbel heeft dan toch gelijk dat een vrouw te lomp is om te helpen donderen"
Het respect druipt er inderdaad vanaf Wiana. Je ziet hier hoe mannen met vrouwen omgaan en dan de Bijbel voor hun karretje spannen.
Wilsophie, U als kenner moet ik toch niet helpen zoeken zeker waar Uw boekske beschrijft hoe u en uw seksegenoten zich dienen te gedragen ?

"34 Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt."

En raad nu toch eens waar dit sublieme stukje tekst vandaan komt Wilsophie
... Jawel hoor: uit je favoriete Statenvertaling

http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/14.html#34

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 apr 2016, 00:01

En speciaal voor Wilsophie heb ik me de moeite getroost om nog eens wat verder in haar favoriete boek te grasduinen en kwam me daar toch wel het volgende pareltje tegen:

12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.

Blijkt dit toch ook weeral uit de Statenvertaling te komen zeker:

http://www.statenvertaling.net/bijbel/1tim/2.html#12

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 00:01

....." de bijbel heeft dan toch gelijk dat een vrouw te lomp is om te helpen donderen" .
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 00:04

Wiana schreef:
Nieuwe hobby: mensen proberen kleineren als.... u niet afdoend kan reageren, Wilsophie?
Lukt u niet hoor, "meid" ;-)
Tis jouw feessie hoor meid!! :lol: :lol:
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 apr 2016, 00:16

Wilsophie schreef:....." de bijbel heeft dan toch gelijk dat een vrouw te lomp is om te helpen donderen" .
Inderdaad en ook dat je moet schamen vrouw zijnde:

9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;



[/i]

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 09:53

@ PaulSiemons:
Ik kan natuurlijk heel goed verklaren hoe dergelijke teksten bedoeld zijn die uit de Joodse wetgeving komen en waarom Paulus deze wetten speciaal schrijft aan de havengemeente Korinthe, maar gezien de ondertoon en persoonlijke aanvallen die maar worden rondgestrooid alsof je niet met volwaardige mensen te doen hebt, weerhouden mij om geen voeding te geven aan minderwaardige uitspraken over en tegen medemensen op dit forum.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 apr 2016, 10:05

Wilsophie schreef:@ PaulSiemons:
Ik kan natuurlijk heel goed verklaren hoe dergelijke teksten bedoeld zijn die uit de Joodse wetgeving komen en waarom Paulus deze wetten speciaal schrijft aan de havengemeente Korinthe, maar gezien de ondertoon en persoonlijke aanvallen die maar worden rondgestrooid alsof je niet met volwaardige mensen te doen hebt, weerhouden mij om geen voeding te geven aan minderwaardige uitspraken over en tegen medemensen op dit forum.
Ik moet helemaal geen "verklaring" hebben en al zeker niet van een ziekelijk leugenachtige persoon als u!
En als u me nog een maal probeert te beschuldigen dat ik u persoonlijk aanval daar waar ik u enkel met de neus op de feiten druk vanuit uw eigen geschriften dan gaat er onmiddellijk een klacht naar de moderator!

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

05 apr 2016, 10:13

Wiana schreef:

Paul Siemons geeft alleen een letterlijk citaat , ja toch ?
Heeft zeker niets met zijn houding tegenover "normale" en "hedendaagse" vrouwen te maken!

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 12:47

Paul Siemons schreef:
Wilsophie schreef:@ PaulSiemons:
Ik kan natuurlijk heel goed verklaren hoe dergelijke teksten bedoeld zijn die uit de Joodse wetgeving komen en waarom Paulus deze wetten speciaal schrijft aan de havengemeente Korinthe, maar gezien de ondertoon en persoonlijke aanvallen die maar worden rondgestrooid alsof je niet met volwaardige mensen te doen hebt, weerhouden mij om geen voeding te geven aan minderwaardige uitspraken over en tegen medemensen op dit forum.
Ik moet helemaal geen "verklaring" hebben en al zeker niet van een ziekelijk leugenachtige persoon als u!
En als u me nog een maal probeert te beschuldigen dat ik u persoonlijk aanval daar waar ik u enkel met de neus op de feiten druk vanuit uw eigen geschriften dan gaat er onmiddellijk een klacht naar de moderator!
Je hoeft geen klacht in te dienen dat heb ik al gedaan. De moderator kent jou en je hebt al tig waarschuwingen gekregen heb ik begrepen. Ik zou maar een beetje inbinden want iedereen kan lezen hoe je mij beticht een pathologische leugenaar te zijn, daar krijg ik zelfs berichten over binnen hoe dat wordt toegestaan op dit forum.
Ik vind je gedrag meer dan agressief en zelfs bedreigend. Daar moet je nu mee ophouden anders onderneem ik andere stappen.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

05 apr 2016, 13:30

Zoals reeds eerder gemeld zijn persoonlijke aanvallen niet toegelaten op het forum van Seniorennet.Gelieve onmiddellijk te stoppen met elkaar te beschuldigen van leugens of de "heethoofden " mogen zich aan een ban verwachten van een week om een beetje tot reden te komen.Elkaar om de oren slaan met Bijbelteksten die moeten gezien worden in de tijd waarin ze geschreven werden, gaat niet veel uithalen.Meerdere citaten zijn nu volledig zo verouderd dat ze totaal niet meer van toepassing zijn in onze moderen tijd.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 apr 2016, 18:31

Wilsophie schreef: Ik zou maar een beetje inbinden want iedereen kan lezen hoe je mij beticht een pathologische leugenaar te zijn, daar krijg ik zelfs berichten over binnen hoe dat wordt toegestaan op dit forum.
Ik vind je gedrag meer dan agressief en zelfs bedreigend. Daar moet je nu mee ophouden anders onderneem ik andere stappen.


Kom maar op en neem andere stappen ... ik kan niet wachten !!

Je bent gewoonweg een zielig persoontje : gaan bleiten en dreigen als je leugens hier een voor een doorprikt worden!!

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

05 apr 2016, 18:40

Ik geloof dat redpoppy orde op zaken gesteld heeft, Paul Siemons (zie hierboven) :-).

Zo is het inderdaad: iemand met zogezegd correcte teksten van ééuwen geleden om de oren zwaaien, is tijdverspilling; heeft niets met het hedendaagse leven te maken en wekt alleen maar ergernis op!

We'll see ...

Wiana

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

06 apr 2016, 21:42

Wilsophie schreef: Gelukkig zijn de meeste commentaren die ik heb gelezen het met mij eens.
Ik wil hier ook bevestigen dat Paul het zoals altijd goed mis heeft. In de vers 27 van Lukas hoofdstuk 19, zijn de woorden NIET van Jezus maar maken zij verder deel uit van de vergelijking van de tien pond. Dit komt duidelijk tot zijn recht in vers 14 van hoofdstuk 19 : Zijn landgenoten haatten hem en stuurden hem een gezantschap achterna met de boodschap: "Wij willen deze man niet als koning" 15 Toen hij terugkwam na de aanvaarding van het koningschap.........enz, enz..
Zodoende gaf hij als zijnde koning in vers 27 opdracht zijn vijanden te doden die hem niet als koning wilden- zie vers 24.
Net zoals de nutteloze slaaf in de vergelijking van de talenten in Matth. 25 : 14-30 gestraft werd door de heer bij zijn terugkomst. Ook in vers 30 zijn de woorden NIET van Jezus.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

06 apr 2016, 22:04

Heel hartelijk dank voor uw duidelijke uitleg en toelichting.
Daar ben ik heel blij mee.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

07 apr 2016, 00:14

Paul Siemons schreef:
Wilsophie schreef:....." de bijbel heeft dan toch gelijk dat een vrouw te lomp is om te helpen donderen" .
Inderdaad en ook dat je moet schamen vrouw zijnde:

9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;



[/i]
Waarom zouden vrouwen zich moeten schamen ? ?

In de eerste eeuw was het onder vrouwen de gewoonte, mede onder invloed van de Griekse cultuur, sterk op te vallen door hun haartooi, het dragen van veel gouden sieraden en parels. De apostelen Paulus en Petrus legden geen specifiek gebod op maar gaven vrouwen in de gemeente de raad niet al te veel belang te hechten aan hun uiterlijk.(1 Tim. 2)

In 1 Petrus 3 : 3-4 geeft Petrus de volgende raad :
[3] "Zoek uw schoonheid niet in uiterlijkheden, zoals kunstige kapsels, gouden sieraden en mooie kleren, [4] maar veeleer in de innerlijke hoedanigheden van het hart, in het onvergankelijke sieraad van een zacht en gelijkmatig gemoed, dat kostbaar is in de ogen van God".
Ik denk dat die raad voor christenen nog altijd geldig is heden ten dage.
Ook (jonge)mannen kunnen zich bescheiden tonen in verband met hun kledij of haarkapsel en zich afvragen of die wel tot een christen toebehoren.
Het zal God meer behagen een christelijk gedrag te vertonen en bescheiden te zijn dan uiterlijke versieringen.
Elk land of natie heeft bepaalde klederdrachten eigen aan hun cultuur, daar is niets mee, maar hier ook komt gezond verstand van pas.

Men moet dus alles in de context plaatsen alvorens een negatief oordeel te vellen.