Sodom en Gomorra zijn er nog als waarschuwing voor de menshe

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 08:52

Wilsophie schreef:Ik zie dat je een post quote waarvan ik het verband niet kan leggen t.o.v. je antwoord. Weer praten we over appels en peren vrees ik.
Maar misschien ben ik zo dom dat ik niet weet dat ik tegen windmolens strijd. Toen deze windmolens aan de orde waren in mijn woonplaats, heb ik mij er nog nooit druk om gemaakt. Wetende dat je een dergelijke strijd toch verliest.
Leuk afweermechanisme, zo wordt het wel heel gemakkelijk.

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

08 apr 2016, 09:08

Wilsophie schreef:Gaan we nu op die toer? Gevaarlijk terrein, lijkt mij waar ik me verder niet mee inlaat.
Ja, dat is voor u het gemakkelijkste alternatief zeker...dan hoef je niet na te denken....man,man...

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 09:15

Grappig dat 2 posters mijn benadering een gemakkelijke manier vinden. Dat stemt tot nadenken. Dank voor de reacties.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 09:16

bluevelvet schreef:Tja, zo sprak Salomo, en die was wijdbekend om zijn wijsheid !

Lees ook nog het volgende in 1 Kor. 19-21 :
[19] Er staat immers geschreven: Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen. [20] De wijze, de schriftgeleerde, de redetwister van deze wereld, waar zijn zij? Heeft God de wijsheid van de wereld niet tot dwaasheid gemaakt? [21] Volgens Gods wijsheid heeft de wereld met al haar wijsheid God niet gevonden; daarom heeft God besloten hen die geloven te redden door de dwaasheid van de verkondiging. Vers 26 schrijft nog dat : "Onder de eerste christenen waren naar menselijke maatstaven daar niet veel geleerden bij, niet veel machtigen, niet velen van hoge afkomst".
Is weer een interessant stuk bluevelvet, vooral onderstaande zinsnede.

"Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen."

Gebeurt dit vandaag nog steeds? En wie is daar dan mee bezig?

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 09:52

YYZ schreef:
bluevelvet schreef:Tja, zo sprak Salomo, en die was wijdbekend om zijn wijsheid !

Lees ook nog het volgende in 1 Kor. 19-21 :
[19] Er staat immers geschreven: Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen. [20] De wijze, de schriftgeleerde, de redetwister van deze wereld, waar zijn zij? Heeft God de wijsheid van de wereld niet tot dwaasheid gemaakt? [21] Volgens Gods wijsheid heeft de wereld met al haar wijsheid God niet gevonden; daarom heeft God besloten hen die geloven te redden door de dwaasheid van de verkondiging. Vers 26 schrijft nog dat : "Onder de eerste christenen waren naar menselijke maatstaven daar niet veel geleerden bij, niet veel machtigen, niet velen van hoge afkomst".
Is weer een interessant stuk bluevelvet, vooral onderstaande zinsnede.

"Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen."

Gebeurt dit vandaag nog steeds? En wie is daar dan mee bezig?
Dat gebeurt vandaag niet. Het is profetisch en God zal de wijsheid van de wereld teniet doen en verdelgen. "De vreze des Heeren is het begin der wijsheid". Er is alleen wijsheid te vinden in Christus Jezus.
Dus "vandaag" is niemand er mee bezig omdat deze wereld in de macht ligt van de boze of "het" boze. God is niet actief in deze wereld op dit moment, Hij zorgt voor Zijn kinderen en bouwt een volk voor Zijn Naam, in het verborgene. Zijn Koninkrijk is nu nog verborgen omdat de Koning verborgen is.
Als dat Koninkrijk geopenbaard wordt krijgt de wereld te maken met wat Bluevelvet heeft geciteerd.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 apr 2016, 10:24

YYZ schreef:
bluevelvet schreef:Tja, zo sprak Salomo, en die was wijdbekend om zijn wijsheid !

Lees ook nog het volgende in 1 Kor. 19-21 :
[19] Er staat immers geschreven: Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen. [20] De wijze, de schriftgeleerde, de redetwister van deze wereld, waar zijn zij? Heeft God de wijsheid van de wereld niet tot dwaasheid gemaakt? [21] Volgens Gods wijsheid heeft de wereld met al haar wijsheid God niet gevonden; daarom heeft God besloten hen die geloven te redden door de dwaasheid van de verkondiging. Vers 26 schrijft nog dat : "Onder de eerste christenen waren naar menselijke maatstaven daar niet veel geleerden bij, niet veel machtigen, niet velen van hoge afkomst".
Is weer een interessant stuk bluevelvet, vooral onderstaande zinsnede.

"Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik
tenietdoen."

Gebeurt dit vandaag nog steeds? En wie is daar dan mee bezig?
Net nu de hele wereld gefocust is op hoe we onze vrijheid van mening en denken kunnen vrijwaren, komen enkele fanatiekers hier even schrijven dat we net het tegengestelde moeten doen. Slaafs handelen , vooral niet denken....terug naar de tijd van Jezeke, die dan wel durfde opstaan tegen het Romeinse gezag, en een groep opstandelingen aan zijn zijde wist te scharen.
Wat hij met de kruisdood moest bekopen, want die martelgang was bij uitstek een Romeinse straf.
De bijbel maakte er wederom een sprookjesverhaal van, om de goegemeente in aanbidding op de knieën te doen vallen en hen tot slaaf te houden van een bovennatuurlijk wezen dat zich nooit kenbaar maakte.
Dus niet : Laat ons bidden !
Maar : Laat ons denken ! Daar hebben ons grote brein voor.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 10:36

Wilsophie schreef:Dat gebeurt vandaag niet. Het is profetisch en God zal de wijsheid van de wereld teniet doen en verdelgen. "De vreze des Heeren is het begin der wijsheid". Er is alleen wijsheid te vinden in Christus Jezus. Dus "vandaag" is niemand er mee bezig omdat deze wereld in de macht ligt van de boze of "het" boze. God is niet actief in deze wereld op dit moment, Hij zorgt voor Zijn kinderen en bouwt een volk voor Zijn Naam, in het verborgene. Zijn Koninkrijk is nu nog verborgen omdat de Koning verborgen is. Als dat Koninkrijk geopenbaard wordt krijgt de wereld te maken met wat Bluevelvet heeft geciteerd.
Volgens mij gebeurt het vandaag nu net wel, hoeveel bewijzen wil je? Het is werkelijk onthutsend en mensonterend, plots wordt hier een en ander helder gemaakt, dat is het goede nieuws. Met oprechte dank aan bluevelvet overigens. Ga je dit nu proberen te ontkennen?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 10:42

Reini schreef:Net nu de hele wereld gefocust is op hoe we onze vrijheid van mening en denken kunnen vrijwaren, komen enkele fanatiekers hier even schrijven dat we net het tegengestelde moeten doen. Slaafs handelen , vooral niet denken....terug naar de tijd van Jezeke, die dan wel durfde opstaan tegen het Romeinse gezag, en een groep opstandelingen aan zijn zijde wist te scharen. Wat hij met de kruisdood moest bekopen, want die martelgang was bij uitstek een Romeinse straf. De bijbel maakte er wederom een sprookjesverhaal van, om de goegemeente in aanbidding op de knieën te doen vallen en hen tot slaaf te houden van een bovennatuurlijk wezen dat zich nooit kenbaar maakte. Dus niet : Laat ons bidden ! Maar : Laat ons denken ! Daar hebben ons grote brein voor.
Inderdaad Reini, het is als zeggen dat je de bevolking vooral dom moet houden opdat je hen kan blijven onderdrukken en misleiden. Zo lijkt de bijbel op een handboek voor narcisten, interessant dat het zo duidelijk tot uiting komt hier, leerzaam.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

08 apr 2016, 10:49

YYZ schreef:
bluevelvet schreef:Paulus vestigde de aandacht op de gevaren van het blindelings volgen van menselijke filosofie. De steeds veranderde theoriën waren een sterk contrast met de leer van Christus en de apostelen. Als christenen de leer van Christus in acht bleven nemen dan had dat aan duizenden, neen, aan miljoenen mensen veel leed en ellende kunnen besparen zoals oorlogen edm.
Kan me goed vinden in wat Paulus daar zegt, blijkbaar is z'n vingerwijzing niet zo goed begrepen. Het is natuurlijk nooit te laat om een en ander te herstellen, ik hoor er maar weinig over. Wat nu?
Zolang politieke leiders maar ook geestelijken in de naam van God oorlog verklaren en goedkeuren valt er niets te herstellen. Denken we aan de kruistochten met heel wat slachtoffers, gevoerd met de zegen van paus Urbanus enerzijds maar ook met de steun van allah anderzijds, de 1ste en 2de WO waar elk land dacht te strijden onder Gods goedkeuring. Daardoor zijn miljoenen soldaten ten strijde getrokken met de overtuiging dat God met hen was. En (godsdienst)oorlogen blijven maar doorgaan !
Verwijzen naar oorlogen ten tijde van de Israelieten om hun daden kracht bij te zetten houdt geen steek omdat die gevoerd werden voor bepaalde doeleinden en door God zelf verordend.
Eens de doeleinden bereikt was het gedaan om ten oorlog te trekken. Daarom ook zien we in het N.T een God van vrede en vooral de noodzaak om elkaar lief te hebben! Dat wordt zeker niet tot stand gebracht met het "zwaard" remember Jezus woorden in de hof van Gethsemane.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 10:57

bluevelvet schreef:Zolang politieke leiders maar ook geestelijken in de naam van God oorlog verklaren en goedkeuren valt er niets te herstellen. Denken we aan de kruistochten met heel wat slachtoffers, gevoerd met de zegen van paus Urbanus enerzijds maar ook met de steun van allah anderzijds, de 1ste en 2de WO waar elk land dacht te strijden onder Gods goedkeuring. Daardoor zijn miljoenen soldaten ten strijde getrokken met de overtuiging dat God met hen was. En (godsdienst)oorlogen blijven maar doorgaan ! Verwijzen naar oorlogen ten tijde van de Israelieten om hun daden kracht bij te zetten houdt geen steek omdat die gevoerd werden voor bepaalde doeleinden en door God zelf verordend. Eens de doeleinden bereikt was het gedaan om ten oorlog te trekken. Daarom ook zien we in het N.T een God van vrede en vooral de noodzaak om elkaar lief te hebben! Dat wordt zeker niet tot stand gebracht met het "zwaard" remember Jezus woorden in de hof van Gethsemane.
Interessant Bluevelvet, zeg je nu ook dat alle Christenen dit wel weten maar er ook niets aan doen? Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig? Heeft dat dan niets met boter en hoofd te maken, je weet wel. Onthutsend, krijg er een zeer vreemd gevoel bij, jij niet?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 apr 2016, 11:03

YYZ schreef:
Reini schreef:Net nu de hele wereld gefocust is op hoe we onze vrijheid van mening en denken kunnen vrijwaren, komen enkele fanatiekers hier even schrijven dat we net het tegengestelde moeten doen. Slaafs handelen , vooral niet denken....terug naar de tijd van Jezeke, die dan wel durfde opstaan tegen het Romeinse gezag, en een groep opstandelingen aan zijn zijde wist te scharen. Wat hij met de kruisdood moest bekopen, want die martelgang was bij uitstek een Romeinse straf. De bijbel maakte er wederom een sprookjesverhaal van, om de goegemeente in aanbidding op de knieën te doen vallen en hen tot slaaf te houden van een bovennatuurlijk wezen dat zich nooit kenbaar maakte. Dus niet : Laat ons bidden ! Maar : Laat ons denken ! Daar hebben ons grote brein voor.
Inderdaad Reini, het is als zeggen dat je de bevolking vooral dom moet houden opdat je hen kan blijven onderdrukken en misleiden. Zo lijkt de bijbel op een handboek voor narcisten, interessant dat het zo duidelijk tot uiting komt hier, leerzaam.
Dat is toch het doel van elke religie YYZ.
Hun slaven komen het hiet zelfs promoten , ik besefte niet dat de brainwashing nog zo ver kon gaan, behalve bij woestijnbewoners, waar het hoofd vol zand zit.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 11:11

Reini schreef:Dat is toch het doel van elke religie YYZ. Hun slaven komen het hiet zelfs promoten , ik besefte niet dat de brainwashing nog zo ver kon gaan, behalve bij woestijnbewoners, waar het hoofd vol zand zit.
Ik dacht dat het doel van religie meer harmonisatie, volwassenheid en vrede was, het wordt nu wel duidelijk dat een aantal dat enkel maar trachten tegen te werken. Met 'brainwashen' moeten we natuurlijk voorzichtig zijn, op die manier is men zich daar zelfs niet bewust van. Hoe dan verder?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

08 apr 2016, 12:04

YYZ schreef:
bluevelvet schreef:Zolang politieke leiders maar ook geestelijken in de naam van God oorlog verklaren en goedkeuren valt er niets te herstellen. Denken we aan de kruistochten met heel wat slachtoffers, gevoerd met de zegen van paus Urbanus enerzijds maar ook met de steun van allah anderzijds, de 1ste en 2de WO waar elk land dacht te strijden onder Gods goedkeuring. Daardoor zijn miljoenen soldaten ten strijde getrokken met de overtuiging dat God met hen was. En (godsdienst)oorlogen blijven maar doorgaan ! Verwijzen naar oorlogen ten tijde van de Israelieten om hun daden kracht bij te zetten houdt geen steek omdat die gevoerd werden voor bepaalde doeleinden en door God zelf verordend. Eens de doeleinden bereikt was het gedaan om ten oorlog te trekken. Daarom ook zien we in het N.T een God van vrede en vooral de noodzaak om elkaar lief te hebben! Dat wordt zeker niet tot stand gebracht met het "zwaard" remember Jezus woorden in de hof van Gethsemane.
Interessant Bluevelvet, zeg je nu ook dat alle Christenen dit wel weten maar er ook niets aan doen? Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig? Heeft dat dan niets met boter en hoofd te maken, je weet wel. Onthutsend, krijg er een zeer vreemd gevoel bij, jij niet?
Spirituele leiders zouden het moeten weten maar vanaf de dood van de apostelen en de eerste christenen zijn er "wolven in schapekleren" in de gemeenten binnengeslopen die Christus leer hebben verdraaid ten einde volgelingen achter hen aan te trekken. In Matteus 7:15 gaf Jezus al een waarschuwing van "valse profeten in schapekleren" en schrijft Johannes ook over de antichrist. Mensen worden zo al eeuwen lang in "duisternis" gehouden omtrent het Woord van God. Zelfs de bijbel werd op allerhande manieren vervolgd, verboden en verbrand, maar heeft stand gehouden. Door wie of wat denk je ?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 12:21

bluevelvet schreef:Spirituele leiders zouden het moeten weten maar vanaf de dood van de apostelen en de eerste christenen zijn er "wolven in schapekleren" in de gemeenten binnengeslopen die Christus leer hebben verdraaid ten einde volgelingen achter hen aan te trekken. In Matteus 7:15 gaf Jezus al een waarschuwing van "valse profeten in schapekleren" en schrijft Johannes ook over de antichrist. Mensen worden zo al eeuwen lang in "duisternis" gehouden omtrent het Woord van God. Zelfs de bijbel werd op allerhande manieren vervolgd, verboden en verbrand, maar heeft stand gehouden. Door wie of wat denk je ?
Heel interessant Bluevelvet, je verwees eerder al naar WOI en WOII wat m'n aandacht trok. Destijds - zoals je wellicht ook wel weet - heeft men economisch verantwoorde herstelplannen terzijde geschoven met de gekende gevolgen. Welke rol heeft de kerk daarin gespeeld? En wat met vandaag? Valse profeten?

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

08 apr 2016, 12:28

Reini schreef "Laat ons denken ! Daar hebben we ons grote brain voor"
---------------------------------------

Omdat sommige christenen in Thessalonika misleid werden door leugens schreef Paulus in zijn tweede brief "Hun denken niet veel in de war te laten brengen". Hij spoorde christenen ook aan om hun denkvermogen goed te gebruiken ten einde aan de verleidingen van de wereld te kunnen weerstaan.

Christenen denken misschien veel meer na dan je denkt Reini.