Sodom en Gomorra zijn er nog als waarschuwing voor de menshe

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 apr 2016, 11:31

Reini schreef:Vraag dit aan WS. Straffen uitdelen op zulke wijze is puur sadisme. Mijn gedacht.
De mens is een vreemd ding, niemand weet goed wie de mens gemaakt heeft maar toch doet die mens dingen die we als mensonwaardig ervaren. Het zit van binnen, zeggen ze. :wink:

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 12:42

Beetje tegenstrijdig, de één beweert dat het van God komt en de ander vindt binnen dit verband de mens een raar ding.

Ik kan daar niet zo veel mee. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat deze wereld geregeert wordt door de "god dezer eeuw" en dat is satan en zolang het zijn domein is, zorgt hij voor deze wreedheden.
Ik ben een boekje aan het lezen van wijlen Joh. de Heer die al in 1927 waarschuwt voor de Islam , toen woonde er in ons land slechts 37 Islamieten. Wereldwijd een 2 miljoen wat nu meer dan 10 miljard is.
Die ontwikkeling is zorgwekkend en de god van deze Islam is dezelfde als de "god dezer eeuw" dus er zal nog meer schade aangericht worden aan de mensheid.
Profetisch aangekondigd in de Bijbel. En waarom heeft God het licht uitgedaan in deze wereld, ook daar is een antwoord op. Omdat zij ( de wereld) de duisternis liever heeft gehad dan het Licht.
Zo eenvoudig is het, maar ook zo triest.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 12:44

YYZ schreef:
Reini schreef:Vraag dit aan WS. Straffen uitdelen op zulke wijze is puur sadisme. Mijn gedacht.
De mens is een vreemd ding, niemand weet goed wie de mens gemaakt heeft maar toch doet die mens dingen die we als mensonwaardig ervaren. Het zit van binnen, zeggen ze. :wink:
"Zeggen ze? " Heb je daar zelf ook een gedachte over YYZ? Mensen zeggen zoveel. Het verbaast mij dat jij zegt dat niemand weet wie de mens gemaakt heeft. Dat is natuurlijk niet waar. Er zijn wereldwijd gelukkig velen die dat wel weten, maar wat weet jij? Je kunt je toch niet verschuilen achter "hullie en zullie?"
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

03 apr 2016, 14:05

Tenandere is religie geen drug voor de mensheid, om de mensen ergens een doel van hun bestaan te geven? Hoe kan je weten dat die bijbel juist is? <niemand van ons bestond toen, en iedereen kan verhalen fantaseren. Hoeveel zou er juist van zijn en hoeveel niet? Het is niet bewezen, door de eeuwen heen is er zoveel afgedaan, en bijgekomen. En fantasie vind je overal. En godsdienstwaanzinnigen zijn er altijd geweest.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad
Fazal

03 apr 2016, 14:10

Zelfs bij degenen die nu, nòg altijd, de maan aanbidden.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 14:12

Daar gaat het hier toch niet over. Blijf toch bij de les of in forumtaal, blijf toch on topic.
En ja... als je Zotspook heet dan moet je niet verwachten dat men met je in gesprek gaat , denk ik .
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 14:26

zotspook schreef:Tenandere is religie geen drug voor de mensheid, om de mensen ergens een doel van hun bestaan te geven? Hoe kan je weten dat die bijbel juist is? <niemand van ons bestond toen, en iedereen kan verhalen fantaseren. Hoeveel zou er juist van zijn en hoeveel niet? Het is niet bewezen, door de eeuwen heen is er zoveel afgedaan, en bijgekomen. En fantasie vind je overal. En godsdienstwaanzinnigen zijn er altijd geweest.
Ik doe toch een poging. Natuurlijk is religie geen drug voor de mensheid. Wat een vreemde gedachte.
En natuurlijk kun jij niet weten of de Bijbel juist is? Heb je voorbeeld van een boek wat wel juist is? En wat hebben godsdienstwaanzinnigen hiermee te maken?
Alle waanzin is een onderdeel van de oude schepping dus wat wil je ermee zeggen?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

03 apr 2016, 16:11

Wilsophie schreef :

Ik kan daar niet zo veel mee. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat deze wereld geregeert wordt door de "god dezer eeuw" en dat is satan en zolang het zijn domein is, zorgt hij voor deze wreedheden.

Buiten over de bijbel praten kan u er inderdaad niet veel mee.
Dan wordt het ietwat onbegrijpelijk voor u.
Als er al ene Satan bestond, kan de heerser des hemelen daar toch korte metten mee maken ?
Waar zou dat sadistisch monster dan moeten wonen ? In de vurige kern van de aarde ?
Of zou het toch mogelijk zijn dat alles zich afspeelt in de menselijke geest, goed én kwaad ?
Misschien eens tijd om daar eens over na te denken.
Ik geloof dat dit zelfs een tijd geleden de titel van een topic was.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 17:30

Reini schreef:Wilsophie schreef :

Ik kan daar niet zo veel mee. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat deze wereld geregeert wordt door de "god dezer eeuw" en dat is satan en zolang het zijn domein is, zorgt hij voor deze wreedheden.

Buiten over de bijbel praten kan u er inderdaad niet veel mee.
Dan wordt het ietwat onbegrijpelijk voor u.
Als er al ene Satan bestond, kan de heerser des hemelen daar toch korte metten mee maken ?
Waar zou dat sadistisch monster dan moeten wonen ? In de vurige kern van de aarde ?
Of zou het toch mogelijk zijn dat alles zich afspeelt in de menselijke geest, goed én kwaad ?
Misschien eens tijd om daar eens over na te denken.
Ik geloof dat dit zelfs een tijd geleden de titel van een topic was.
Ik denk dat als je over satan praat dat je niet buiten de Bijbel om kunt praten, maar misschien heb je een bron?
Waar hij zou wonen? Daar heb ik wel een idee over. En je zou je vergissen als je praat over een monster denk ik, al is hij dat wel natuurlijk. De menselijke geest heeft sowieso een "goed en een kwaad" , denk ik. Dat zou je moeten erkennen als je de aanslagen in Parijs en Brussel o.a. tenminsten als een werkelijkheid ziet. Daar hoef IK niet over na te denken, jij wel?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

03 apr 2016, 19:50

Wilsophie schreef:[Ik denk dat als je over satan praat dat je niet buiten de Bijbel om kunt praten, maar misschien heb je een bron?
Waar hij zou wonen? Daar heb ik wel een idee over. En je zou je vergissen als je praat over een monster denk ik, al is hij dat wel natuurlijk. De menselijke geest heeft sowieso een "goed en een kwaad" , denk ik. Dat zou je moeten erkennen als je de aanslagen in Parijs en Brussel o.a. tenminsten als een werkelijkheid ziet. Daar hoef IK niet over na te denken, jij wel?
Ik heb er al over nagedacht en ik denk dat alle goed en alle kwaad vanuit de mens komt, daar heeft een satan niets mee te maken.
diegenen die hier al lang op het forum rondzwerven, weten perfect dat bijbellovers niet meer zelfstandig kunnen denken.
Totaal gehersenspoeld. Telkens teksten aanhalen om hun gelijk te halen.
Terwijl het een geloofsboek is en geen wetenschap.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

03 apr 2016, 20:20

Ik heb ook soms Sodom en Gomorra in de keuken, dan weet ik dat ik de afwasmachine moet aanzetten.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

03 apr 2016, 20:21

Reini schreef:
Ik heb er al over nagedacht en ik denk dat alle goed en alle kwaad vanuit de mens komt, daar heeft een satan niets mee te maken.
diegenen die hier al lang op het forum rondzwerven, weten perfect dat bijbellovers niet meer zelfstandig kunnen denken.
Totaal gehersenspoeld. Telkens teksten aanhalen om hun gelijk te halen.
Terwijl het een geloofsboek is en geen wetenschap.
Volkomen gelijk, heb je, Reini!
Waarom zouden ze zich hier anders weren als een duivel in een wijwatervat? Topics openen aan de lopende band? Er moet veel op het spel staan !(Een nieuwe fanclub van de new born deads?) LOL

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 20:22

Reini schreef:
Wilsophie schreef:[Ik denk dat als je over satan praat dat je niet buiten de Bijbel om kunt praten, maar misschien heb je een bron?
Waar hij zou wonen? Daar heb ik wel een idee over. En je zou je vergissen als je praat over een monster denk ik, al is hij dat wel natuurlijk. De menselijke geest heeft sowieso een "goed en een kwaad" , denk ik. Dat zou je moeten erkennen als je de aanslagen in Parijs en Brussel o.a. tenminsten als een werkelijkheid ziet. Daar hoef IK niet over na te denken, jij wel?
Ik heb er al over nagedacht en ik denk dat alle goed en alle kwaad vanuit de mens komt, daar heeft een satan niets mee te maken.
diegenen die hier al lang op het forum rondzwerven, weten perfect dat bijbellovers niet meer zelfstandig kunnen denken.
Totaal gehersenspoeld. Telkens teksten aanhalen om hun gelijk te halen.
Terwijl het een geloofsboek is en geen wetenschap.
Ik kwam hier al in 2005 en heb veel mensen zien gaan en komen, inclusief mijzelf. Ik ben het in grote lijnen met je eens.
Het is wel iets te makkelijk om iedereen over 1 kam te scheren en dan te zeggen dat men totaal gehersenspoeld is. Dat kun je nooit zo stellen omdat je de mensen die hier posten doorgaans niet kent.
De Bijbel is inderdaad een geloofsboek al vind ik dat iets te zwart/wit gesteld, en tekort door de bocht.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

03 apr 2016, 20:22

Reini schreef:
Ik heb er al over nagedacht en ik denk dat alle goed en alle kwaad vanuit de mens komt, daar heeft een satan niets mee te maken.
diegenen die hier al lang op het forum rondzwerven, weten perfect dat bijbellovers niet meer zelfstandig kunnen denken.
Totaal gehersenspoeld. Telkens teksten aanhalen om hun gelijk te halen.
Terwijl het een geloofsboek is en geen wetenschap.
Volkomen gelijk, heb je, Reini!
Waarom zouden ze zich hier anders weren als een duivel in een wijwatervat? Topics openen aan de lopende band? Er moet veel op het spel staan !(Een nieuwe fanclub van de new born deads?) LOL

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

03 apr 2016, 20:40

Reini schreef:
Ik heb er al over nagedacht en ik denk dat alle goed en alle kwaad vanuit de mens komt, daar heeft een satan niets mee te maken.
diegenen die hier al lang op het forum rondzwerven, weten perfect dat bijbellovers niet meer zelfstandig kunnen denken.
Totaal gehersenspoeld. Telkens teksten aanhalen om hun gelijk te halen.
Terwijl het een geloofsboek is en geen wetenschap.

Keihard de waarheid heb je hier neergepend Reini !!