Sodom en Gomorra zijn er nog als waarschuwing voor de menshe

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

08 apr 2016, 12:38

@YYZ
Ik ben al een tijdje off topic :oops: sorry Wilsophie !
Daarom zal ik de discussie verder zetten op het topic :" Is de bijbel een mythe ?"

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 12:44

Geeft niet, het is ook een lastige titel waarvoor ik heb gekozen, denk ik.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 12:48

bluevelvet schreef:@YYZ Ik ben al een tijdje off topic :oops: sorry Wilsophie ! Daarom zal ik de discussie verder zetten op het topic :" Is de bijbel een mythe ?"
Misschien staat een nieuw topic op z'n plaats? Vooral het verdonkeremanen van informatie voor de bevolking is dan waarover we kunnen nadenken en bespreken. Dit volgens onderstaande zinsnede uit de Bijbel, of de Bijbel nu wel/niet een mythe is lijkt me helemaal niet relevant.

"Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen."

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 12:49

Goed idee, ga je gang.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 12:55

Wilsophie schreef:Geeft niet, het is ook een lastige titel waarvoor ik heb gekozen, denk ik.
Je koos voor een 'bedreiging voor de mensheid', misschien komen we nu pas waar het echt om gaat? Kan me voorstellen dat het lastig wordt, zeker gezien wat er uit deze fijne dialoog naar boven werd gehaald. Lees je mee wat Bluevelvet hier allemaal openbaart? Schokkend is het.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 12:57

Laat die bedreiging maar vallen, kies een onderwerp wat zowel Christenen als andersdenkenden interesseert.

Red Poppy zou je dit op slot willen doen a.u.b.?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 12:58

Wilsophie schreef:Laat die bedreiging maar vallen, kies een onderwerp wat zowel Christenen als andersdenkenden interesseert. Red Poppy zou je dit op slot willen doen a.u.b.?
Wel, het feit dat de bevolking misleid en onderdrukt wordt, is dat niet interessant genoeg? Voor welk kamp kies je dan? Waarom zou je dit topic plots op slot willen doen? Vreemd.
Laatst gewijzigd door YYZ op 08 apr 2016, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 13:00

YYZ schreef:
Wilsophie schreef:Laat die bedreiging maar vallen, kies een onderwerp wat zowel Christenen als andersdenkenden interesseert.
Wel, het feit dat de bevolking misleid en onderdrukt wordt, is dat niet interessant genoeg? Voor welk kamp kies je dan?
O bedoel je het zo? Heb IK te kiezen voor een kamp?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 13:01

Wilsophie schreef:O bedoel je het zo? Heb IK te kiezen voor een kamp?
Geen flauw idee, wat vind je er zelf van?

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 13:04

Jullie willen de Bijbel niet als uitgangspunt gebruiken dus vraag ik om dit topic te sluiten. Want dat er bedreigingen danwel donkere wolken samen pakken boven ons lijkt mij overduidelijk, maar als dat binnen dit onderwerp besproken kan worden is mij dat prima.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 13:10

Wilsophie schreef:Jullie willen de Bijbel niet als uitgangspunt gebruiken dus vraag ik om dit topic te sluiten. Want dat er bedreigingen danwel donkere wolken samen pakken boven ons lijkt mij overduidelijk, maar als dat binnen dit onderwerp besproken kan worden is mij dat prima.
Met alle respect Wilsophie, het onderstaande komt uit de Bijbel.

"Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen."

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 13:14

YYZ schreef:
Wilsophie schreef:Jullie willen de Bijbel niet als uitgangspunt gebruiken dus vraag ik om dit topic te sluiten. Want dat er bedreigingen danwel donkere wolken samen pakken boven ons lijkt mij overduidelijk, maar als dat binnen dit onderwerp besproken kan worden is mij dat prima.
Met alle respect Wilsophie, het onderstaande komt uit de Bijbel.

"Verdelgen zal Ik de wijsheid van de wijzen, en het verstand van de verstandigen zal Ik tenietdoen."
Klopt, maar wat wil je hiermee zeggen? Er wordt zo heen en weer gesprongen naar diverse topics dat ik het niet goed bij kan houden.
Vandaar dat ik het wat overzichtelijker zou willen zien dan al die aparte onderwerpjes. Maar hoe dat moet weet ik niet.
Je noemt nu weer iets wat over de wijsheid en de dwaasheid gaat. Het wordt voor mij als echte senior wat te warrig.
Ik ben ook druk met veel andere dingen YYZ. Heb je ook een gewone naam? Yvonne of zoiets?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 13:20

Wilsophie schreef:Klopt, maar wat wil je hiermee zeggen? Er wordt zo heen en weer gesprongen naar diverse topics dat ik het niet goed bij kan houden.
Vandaar dat ik het wat overzichtelijker zou willen zien dan al die aparte onderwerpjes. Maar hoe dat moet weet ik niet. Je noemt nu weer iets wat over de wijsheid en de dwaasheid gaat. Het wordt voor mij als echte senior wat te warrig. Ik ben ook druk met veel andere dingen YYZ. Heb je ook een gewone naam? Yvonne of zoiets?
Er is niets warrigs aan, dat citaat is duidelijk genoeg. De vraag is welke rol de kerk dan gespeeld heeft net voor WOII, dit maakt het praktisch. En welke rol spelen ze vandaag? Gaan ze dan weer hetzelfde doen?

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

08 apr 2016, 13:31

Geen idee YYZ , ik heb niks met kerken. Ik kom er nooit.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

08 apr 2016, 13:39

Wilsophie schreef:Geen idee YYZ , ik heb niks met kerken. Ik kom er nooit.
Je hebt wel iets met de Bijbel en Christendom, waarom hebben de Christenen daar destijds dan niets over gezegd?