Sodom en Gomorra zijn er nog als waarschuwing voor de menshe

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

02 apr 2016, 14:44

http://vlichthus.nl/sodom-en-gomorra-zijn-er-nog/


Zelf heb ik het hele gebied mogen bezoeken en het bestaat nog gewoon.
En dan maar roepen dat de Bijbel een mythe is.
Het is gewoon een werkelijkheid.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 apr 2016, 15:50

Kan ons morgen ook overkomen, de NASA houdt die bedreigingen in het oog, begreep ik. Het zal je job maar zijn, als eerste weten wanneer de aarde uit het heelal geknikkerd zal worden. :wink:

In de blog over Tall el-Hamman wordt gesuggereerd dat meteoriet-explosies een intense hitte veroorzaakt zouden kunnen hebben, waardoor Sodom verwoest werd. Daarna zou die plek kennelijk weer bewoond zijn geweest en bekend geraakt zijn onder de naam Tall el-Hammam.

http://vlichthus.nl/sodom-en-gomorra-zijn-er-nog/
Gast

02 apr 2016, 17:52

Dat is in Tsjernobyl ook zo, ik vind die Heer maar een wreedaard.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

02 apr 2016, 18:04

Hij blijft maar doorgaan.
Fukushima, Hier is um in zijn bad gesprongen en is het overgelopen.
Eyjafjallajökull, hier heeft hij een boertje gelaten.
Orkaan Katrina, een windje gelaten in de verkeerde richting? :lol:
Fazal

02 apr 2016, 18:29

God zou goed zijn ..., 'indien' hij zou bestaan!!!

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

02 apr 2016, 18:34

Jaja, Fazal, dat manneke weet van wanten :lol:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 apr 2016, 19:30

ineke-kitty schreef:De Bijbel zegt heel wat anders, dan er hier gesuggereerd wordt.

In Genesis 19:24 staat "Toen deed de HEERE zwavel en vuur over Somdom en Gomorra regenen, van den HEERE uit den hemel".

Het regende dus brandende zwavel en dat daalde uit de hemel neer. In de studie wordt verklaard hoe . Er groeit niets meer in dat hele gebied, en er wordt ook geen leven meer gevonden.
Heb je al eens een meteoriet in je tuin weten vallen? Denk niet dat je nog veel gras zal vinden, ook dat dubbelglas zal wellicht dan in een deukje staan. :wink:

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

02 apr 2016, 23:32

Fazal schreef:God zou goed zijn ..., 'indien' hij zou bestaan!!!
Er zijn m.i. nog andere bedreigingen dan die van het regenen van zwavel of wat het ook was en dat zijn de ideologieën die in de wereld extreme vormen aannemen.

,Met name de Islam is de ideologie die zich vanaf haar begin opvallend manifesteert tegen het christendom en tegen het jodendom. De geschiedenis leert namelijk dat sinds de oprichting van de islam (het woord betekent “onderwerping”) in de 7e eeuw er heel veel pogingen zijn ondernomen door de moslims (volgelingen van Mohammed, dé profeet en stichter van de islam) om zowel het jodendom als het christendom via dwang en vaak groot geweld (Jihad) aan zich te onderwerpen.

Héél de wereld moet onderworpen zijn aan Allah, de profeet, de koran, de hadieth en de sjaria (islamitische wetgeving). Gaat het niet goedschiks, dan moet het maar kwaadschiks (jihad) , maar het zal gebeuren zoals de profeet gezegd heeft!

Misschien was Sodom en Gomorra niet alleen letterlijk een ernstig signaal naar de mensheid toe, maar is de verdorvenheid in overdrachtelijke zin toch wel reden tot bezorgdheid voor de nabije toekomst. Vandaar mijn voorbeeld in de opening.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 00:20

*leah* schreef:Dat is in Tsjernobyl ook zo, ik vind die Heer maar een wreedaard.
Wat daar gebeurd is, heeft niets met God te maken. Wat in Sodom en Gomorra gebeurde wel degelijk. God had voldoende gewaarschuwd tegen het ongeloof en de misstanden in die steden. In de toekomst zal de aarde niet vergaan door water zoals in Genesis, maar zal de aarde vergaan door vuur.
Ook vanwege de ongehoorzaamheid van de mensheid.
Ik denk dat de vernietiging van Sodom en Gomorra daar in profetisch opzicht een type van is.
Maar ook toen waren er net als bij Noach een klein gelovige overblijfsel wat door God bewaard en gespaard werd.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

03 apr 2016, 01:19

Dat de sprookjes van duizenden jaren geleden om wat macht over de mensen te krijgen nog altijd geloofd worden is me een raadsel. Ik kan alleen maar meewarig het hoofd schudden.
De simpele van geest zal altijd diegene met een hersencel meer ... en met allerhande (bij)bedoelingen ... achterna lopen zoals een bok achter een bussel worteltjes.
Het doet me wat denken aan kaartleggers, numerologen, Madame Soleil en noem maar op ... 90% zijn gewoonweg bedriegers en 10% MENEN dat ze de gave hebben.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 apr 2016, 06:57

Wilsophie schreef:Er zijn m.i. nog andere bedreigingen dan die van het regenen van zwavel of wat het ook was en dat zijn de ideologieën die in de wereld extreme vormen aannemen. Misschien was Sodom en Gomorra niet alleen letterlijk een ernstig signaal naar de mensheid toe, maar is de verdorvenheid in overdrachtelijke zin toch wel reden tot bezorgdheid voor de nabije toekomst. Vandaar mijn voorbeeld in de opening.
Ik weet het niet zeker, kan die zwavel ook niet afkomstig geweest zijn van vulkaanuitbarstingen? Ken de regio daar niet, misschien waren vulkanen toen nog veel actiever dan nu? In combinatie met een meteorieteninslag kan ik me voorstellen dat het nogal wat moet geweest zijn. Kunnen er desgevallend nog tsunami's tengevolge aardbevingen aan toevoegen. En dan vergeten we orkanen nog.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

03 apr 2016, 08:50

Toen ik daar was, kon je er alleen met een jeep komen en met deskundigen die het gebied kende. Verbazingwekkend was dat je de contouren van een stad kon zien. De zoutstenen die ik op de grond vond smaakten nog naar zout en het gebied rook naar zwavel. Het was tamelijk heuvelachtig of eigenlijk bergachtig gebied. Je zag een enorm groot standbeeld van een vrouw overdekt met lagen zout, maar het was net als met een wolk waar je soms beelden in ziet of figuren dus of dat echt was weet ik niet. Je kon daar niet bij komen want dat soort beeld stond op een berg.

Abraham bekeek de verwoesting vanaf een veilige positie westelijk van de Dode Zee. De bijbel vertelt wat Abraham zag: “Toen hij uitkeek over Sodom en Gomorra en over de hele vallei, zag hij dikke rookwolken van het land opstijgen als uit een smeltoven.” (Genesis 19:28). Dikke rookwolken zouden kunnen duiden op een vuur met petroleum als grondstof. Rook die opstijgt als uit een smeltoven toont aan dat het gaat om een geforceerde uitstoot, zoals men kan verwachten van afzettingen die onder druk naar buiten worden gestuwd.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

03 apr 2016, 10:21

Dus toch duidelijk een vulkaanuitbarsting WS ?
De bijbelschrijvers maakten er een straffe Gods van, zoals men alle gebeurtenissen een goddelijke draai wist te geven.
Zoals hier al lang voor uw komst meermaals werd aangevoerd ; is het bestaan van oude steden een bewijs van de juistheid van de bijbel ?
Deze geschriften zijn een mengsel van waarheid en fantasie van de toenmalige schrijvers, die bovendien geen verklaringen vonden voor feiten die wij nu perfect begrijpen door wetenschap en ontdekkingen .
Kan u of WIL u dit niet doorzien ?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

03 apr 2016, 11:05

Reini schreef:Dus toch duidelijk een vulkaanuitbarsting WS? De bijbelschrijvers maakten er een straffe Gods van, zoals men alle gebeurtenissen een goddelijke draai wist te geven. Zoals hier al lang voor uw komst meermaals werd aangevoerd ; is het bestaan van oude steden een bewijs van de juistheid van de bijbel ? Deze geschriften zijn een mengsel van waarheid en fantasie van de toenmalige schrijvers, die bovendien geen verklaringen vonden voor feiten die wij nu perfect begrijpen door wetenschap en ontdekkingen . Kan u of WIL u dit niet doorzien ?
Leuke insteek Reini, waren de aanslagen in Brussel dan ook een 'straffe Gods'? Dit zou dan unaniem gedeeld moeten worden door alle 'religies', niet?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

03 apr 2016, 11:09

YYZ schreef:
Reini schreef:Dus toch duidelijk een vulkaanuitbarsting WS? De bijbelschrijvers maakten er een straffe Gods van, zoals men alle gebeurtenissen een goddelijke draai wist te geven. Zoals hier al lang voor uw komst meermaals werd aangevoerd ; is het bestaan van oude steden een bewijs van de juistheid van de bijbel ? Deze geschriften zijn een mengsel van waarheid en fantasie van de toenmalige schrijvers, die bovendien geen verklaringen vonden voor feiten die wij nu perfect begrijpen door wetenschap en ontdekkingen . Kan u of WIL u dit niet doorzien ?
Leuke insteek Reini, waren de aanslagen in Brussel dan ook een 'straffe Gods'? Dit zou dan unaniem gedeeld moeten worden door alle 'religies', niet?
Vraag dit aan WS :).
Straffen uitdelen op zulke wijze is puur sadisme . Mijn gedacht.