godsdienst

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 mei 2016, 16:00

YYZ schreef:
ebenhaezer schreef:Als God de mens niet geschapen heeft , WIE DAN WEL? Daar zijn veel Geleerden al lang uit, een ingewikkelde sterrenhemel en een tot in de puntjes uitgekiemd menselijk lichaam, heeft hen wel anders doen denken ! Ze zijn inderdaad zo vér gevorderd, dat ze wel moesten inzien dat wijsheid en inteligentie ondoorgrondelijk zijn! Ze begrijpen nog niet half hoe alles zo fijn in elkaar kon zitten. Ja, er is nog veel werk aan de winkel!
Dit noem ik een zinnige reactie EB, het enige dat we kunnen doen is trachten te achterhalen hoe alles in elkaar gestoken werd. Maar dat impliceert wel wat, het zou immers betekenen dat God z'n eigen werk onderzoekt om op die manier zichzelf te hervinden als de creator van dit alles. Tiens, zou het dan toch eenvoudiger zijn dan we denken? Is het dan niet zo dat God zichzelf om de tuin leidt? :wink:

YYZ , als jij God een beetje zou kennen , dan zou je heel anders denken !
Christus heeft de mensen getoond dat NIETS voor Hem onmogelijk is , God is de Alwijze , Almachtige , Allesdoorziende Schepper God , daar valt niets te onderzoeken , zo eenvoudig is dat !
De eigenwijsheid staat in de weg van eenvoudig geloven !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

23 mei 2016, 17:36

ebenhaezer schreef:YYZ , als jij God een beetje zou kennen , dan zou je heel anders denken ! Christus heeft de mensen getoond dat NIETS voor Hem onmogelijk is , God is de Alwijze , Almachtige , Allesdoorziende Schepper God , daar valt niets te onderzoeken , zo eenvoudig is dat ! De eigenwijsheid staat in de weg van eenvoudig geloven !
Vreemd allemaal, ik gaf gewoon door wat God nog aan jou vertellen wou. Hij zei nog dat hij al wist wat je daar stelt, hij vroeg wel wat je nu eigenlijk allemaal doet met die kennis. Wat mag ik hem vertellen?
Gast

23 mei 2016, 20:49

Dat beweerde ik ook mevrouw Ebenhaezer dat God ons mensen beter had kunnen maken.
Voor iedereen, sterke schouders, sterke knieën, geen pijnlijke voeten, geen pijnlijke operaties moeten ondergaan.
Dan spreek ik nog niet over de mensen die af te rekenen krijgen met kanker of andere erge ziekten.

Of ik 12u kan zonder iets verkeerd te doen. Natuurlijk, wij mensen hoeven toch geen engelen te zijn.

Ik zei vandaag "lomperik" tegen mijn man, so what, die kent mij en lacht daarmee. Ik heb gestreken tot en met, lekker gekookt, ondanks mijn pijn, volgens mij doen doorsnee gewone mensen niets verkeerd.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

23 mei 2016, 21:10

*leah* schreef:Ik zei vandaag "lomperik" tegen mijn man, so what, die kent mij en lacht daarmee. Ik heb gestreken tot en met, lekker gekookt, ondanks mijn pijn, volgens mij doen doorsnee gewone mensen niets verkeerd.
Doorsnee mensen niet, maar wat met de kerkleiding die verdomd goed weet waar die verlossende sleutels liggen?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 mei 2016, 15:37

YYZ schreef:
ebenhaezer schreef:YYZ , als jij God een beetje zou kennen , dan zou je heel anders denken ! Christus heeft de mensen getoond dat NIETS voor Hem onmogelijk is , God is de Alwijze , Almachtige , Allesdoorziende Schepper God , daar valt niets te onderzoeken , zo eenvoudig is dat ! De eigenwijsheid staat in de weg van eenvoudig geloven !
Vreemd allemaal, ik gaf gewoon door wat God nog aan jou vertellen wou. Hij zei nog dat hij al wist wat je daar stelt, hij vroeg wel wat je nu eigenlijk allemaal doet met die kennis. Wat mag ik hem vertellen?

Haha YYZ , ik wist niet dat jij contacten had met God ? Dus jij geloofd in Hem , mooi zo !
Zeg Hem dat ik heel blij en gelukkig ben , Hem heel erg lief heb en waardeer ; en dat ik mijn best doe hier op dit forum om dat met anderen te delen , en dat jij daar al heel erg van profiteerd !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 mei 2016, 15:49

*leah* schreef:Dat beweerde ik ook mevrouw Ebenhaezer dat God ons mensen beter had kunnen maken.
Voor iedereen, sterke schouders, sterke knieën, geen pijnlijke voeten, geen pijnlijke operaties moeten ondergaan.
Dan spreek ik nog niet over de mensen die af te rekenen krijgen met kanker of andere erge ziekten.

Of ik 12u kan zonder iets verkeerd te doen. Natuurlijk, wij mensen hoeven toch geen engelen te zijn.

Ik zei vandaag "lomperik" tegen mijn man, so what, die kent mij en lacht daarmee. Ik heb gestreken tot en met, lekker gekookt, ondanks mijn pijn, volgens mij doen doorsnee gewone mensen niets verkeerd.

Troost je Dametje , God heeft ook gezorgd dat er wijze Dokters zijn , zodat ziektes bestreden kunnen worden !

Nee , natuurlijk hoef je geen engel te zijn , mijn vraag was alleen , of je ZONDER foutjes zou kunnen leven , of dat ook echt mogelijk is .

Proficiat Leah , je lijkt me echt een voorbeeldig vrouwtje te zijn , die blijkbaar NIETS verkeerd doet , vraag eens aan YYZ of hij aan God wil vragen , waarom Hij toch zegt in Luc. 18 : 19 , " ... niemand is goed , ...", dan krijg je garant het juiste antwoord op jouw vraag !
En tussen haakjes : plagerijtjes zijn geen zonden hoor , maak je geen zorgen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

24 mei 2016, 16:30

ebenhaezer schreef:Haha YYZ , ik wist niet dat jij contacten had met God ? Dus jij geloofd in Hem , mooi zo ! Zeg Hem dat ik heel blij en gelukkig ben , Hem heel erg lief heb en waardeer ; en dat ik mijn best doe hier op dit forum om dat met anderen te delen , en dat jij daar al heel erg van profiteerd !!!
Dank voor al de complimenten en liefde die je voor me koestert, ik maak me zorgen over de toestand in de wereld. Je hoeft ze niet naar mij te verwijzen, geef ze liever informatie over hoe ze dat aards paradijs terug in ere kunnen herstellen. Dat heb ik je vorige keer toch ook al laten weten, of ben je dat inmiddels vergeten?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 mei 2016, 16:53

YYZ schreef:
ebenhaezer schreef:Haha YYZ , ik wist niet dat jij contacten had met God ? Dus jij geloofd in Hem , mooi zo ! Zeg Hem dat ik heel blij en gelukkig ben , Hem heel erg lief heb en waardeer ; en dat ik mijn best doe hier op dit forum om dat met anderen te delen , en dat jij daar al heel erg van profiteerd !!!
Dank voor al de complimenten en liefde die je voor me koestert, ik maak me zorgen over de toestand in de wereld. Je hoeft ze niet naar mij te verwijzen, geef ze liever informatie over hoe ze dat aards paradijs terug in ere kunnen herstellen. Dat heb ik je vorige keer toch ook al laten weten, of ben je dat inmiddels vergeten?

Graag gedaan YYZ.
Ook ik maak me zorgen over de toestand in onze wereld , maar ik weet uit Gods Woord , dat er een dag komt dat alles hersteld zal worden .
Niemand is in staat om alles weer normaal te laten functioneren , deze wereld maakt het alleen maar erger !
HOE God dat zal doen ? , zullen we moeten afwachten , we weten alleen dat er GERECHTIGHEID zal geschieden , en er werkelijke VREDE op aarde zal zijn , maar dan onder ZIJN Leiding !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

25 mei 2016, 18:41

Gaat Hij dan van de aarde weer een aards paradijs maken ebenhaezer?
Laat ons dan maar hopen dat Hij er weer geen verboden boom in plant!
De boom der wijsheid!? Daar mag geen schepsel van plukken.
Natuurlijk niet. 'Uw' God duldt niet dat zijn schepselen 'te' wijs zouden worden.

Maar goed, als Hij dat niet doet, waar gaat Hij dan weer Zijn verdere ontspanning halen!?
Weer een soort nieuwe mensjes creëren, om hen voor nieuwe en andere uitdagingen te plaatsen?

Die God van u moet zich momenteel dood vervelen!?
Hij zal dus, volgens u en uwen bijbel althans, duidelijk nieuwe speeltjes nodig hebben.

Waarom speelt Hij geen vredelievend spelletje schaak met zijn afvallige vriend Satan bvb?
Niets leuker om te ontdekken wie eigenlijk de slimste is!
Haja ..., Hij weet per definitie dat Hij zich toch niet zal kunnen weren waarschijnlijk.
En dàt ..., zal wel veruit het enige zijn dat Hij wel degelijk op voorhand weet!
Want Satan blijkt nogal een sluwe kerel te zijn ..., volgens de bijbel toch althans.

Maar nog iets ..., heeft die God van u, soms ook Satan niet geschapen?
Die God van u, blijkt toch het enige scheppingsrecht te hebben!?

Of waren er soms nog die dat recht hebben opgeëist?
Waar kwamen die dan vandaan??? Joost zal het wel weten zekers!???
In ieder geval, ook al niet te vinden in de bijbel! :roll:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

25 mei 2016, 19:47

Heeft er nog nooit iemand nagedacht wie er ooit de gebeurtenissen in het paradijs kon gadeslaan en op schrift zetten, want het koppel was toch maar met twee indertijd ?
Fazal

25 mei 2016, 20:10

Reini schreef:Heeft er nog nooit iemand nagedacht wie er ooit de gebeurtenissen in het paradijs kon gadeslaan en op schrift zetten, want het koppel was toch maar met twee indertijd ?
Ach Reini, daar hebben de nu niet-meer-gelovigen al lang over nagedacht.
Maar o.a. dàt, is aan dàt soort fanatieke gelovigen niet besteed!
Nadenken, is uit den boze! Geloven, zonder poot om op te staan, dat is 'hun' zgn wijsheid welke niets met wijsheid heeft te maken.
Iets, of in iets, geloven zonder poot om op te staan, is letterlijk de domheid voorbij.
En de overtuiging in zulk geloof, is het gevaarlijkste wat er maar kan bestaan.
Dat hebben àlle Godsdienst-strekkingen al eeuwen lang bewezen!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 mei 2016, 14:39

God verveelt zich niet Fazal , Hij heeft zijn handen vol met deze miljarden mensen hier op aarde !

Hopelijk werkt Hij ook in jouw hart , zodat je ogen open gaan voor de werkelijkheid en de ernst van dit leven !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

26 mei 2016, 19:43

Nog niet nee, gelukkig. Al is het risico hier niet uit te sluiten.
Maar eigenlijk loop ik graag een beetje risico's.

Dat ik al die onnozelheden hier blijf komen lezen is gewoon het bewijs dat ik redelijk avontuurlijk ben ingesteld :wink:

Meer nog, ik ben verzot op grollen en grappen, hoe onnozel die ook mogen zijn.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat ik nu echt met àlles kan lachen.

Ik bedoel dus wel 'lachen', NIET 'spotten' he ebenhaezer. :lol:
Fazal

26 mei 2016, 20:26

ebenhaezer schreef:God verveelt zich niet Fazal , Hij heeft zijn handen vol met deze miljarden mensen hier op aarde !

Hopelijk werkt Hij ook in jouw hart , zodat je ogen open gaan voor de werkelijkheid en de ernst van dit leven !
Laat dat 'hopelijk' daar maar af voor mij hoor ebenhaezer.
Dat hij mij maar met rust laat, dan heeft meer tijd voor u en voor al die anderen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

30 mei 2016, 09:40

Dat heeft Hij al 84 jaar voor mij gedaan Fazal !
'k Heb veel lessen moeten leren , maar het vormde mij steeds meer en meer naar Zijn beeld van liefde , geduld , vergevingsgezindheid , vrede en rust .
En daar ben ik heel dankbaar voor , de Here God liefhebben en vertrouwen , geeft absolute blijdschap en rust in je leven , ook als het eens moeilijk gaat .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .