godsdienst

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 nov 2017, 22:20

socrates schreef:Ik geloof voorwaardelijk in wat wij wetenschap noemen en ik zal wetenschappelijke stellingen blijven geloven tot het tegendeel wordt bewezen.
Heel goed, uiteindelijk zal de wetenschap ook moeten aannemen dat er sommige zaken niet te verklaren zijn aan materie en haar eigenschappen en op basis daarvan een sluitende definitie kunnen geven wat leven is. Stel dat bij het ontstaan van het leven dit zeer waarschijnlijk niet te vergelijken is met wat iets wij al kennen en dus ook niet zullen vinden.
Daarom is de kennis die wij hebben van een levende cel, om er zelf één in elkaar te knutselen nog steeds ontoereikend.
Laatst gewijzigd door janx op 05 nov 2017, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

05 nov 2017, 22:31

janx schreef:
socrates schreef:Ik geloof voorwaardelijk in wat wij wetenschap noemen en ik zal wetenschappelijke stellingen blijven geloven tot het tegendeel wordt bewezen.
Heel goed, uiteindelijk zal de wetenschap ook moeten aannemen dat er sommige zaken niet te verklaren noch te relateren zijn aan materie en haar eigenschappen.
Daarom is het tot dusver niet gelukt om leven kunstmatig na te maken.. En tot nu toe is de kennis die wij hebben van een levende cel ontoereikend om er zelf één in elkaar te knutselen.
Klonen of kloneren is een kunstmatige wijze van reproductie, waarbij een identieke genetische kopie van een organisme wordt geproduceerd.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 nov 2017, 22:52

Klonen is beslist geen kunstmatige leven doen ontstaan het is enkel reproduceren van een bestaand leven.

citaat;
De moderne techniek om te klonen is kerntransplantatie. Deze techniek wordt ook wel ‘Somatic cell nucleus transfer’ (SCNT) genoemd. Daarbij wordt de kern van een cel van de genetische ouder in vitro ingebracht in een ontkernde eicel, die vervolgens wordt ingebracht in de baarmoeder van een draagmoeder. Op deze manier is de voortplanting via geslachtscellen omzeild. Al het erfelijke materiaal van de kloon is afkomstig van één ouder.

Met andere woorden, men gebruikt levend materiaal en doet geen leven ontstaan.
Alles is Één en die Éne is Alles.