Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 8:10 
YYZ schreef:
Wilsophie schreef:
Dat laatste roept weer een vraag op. Waarop baseer je dat de opname van de Gemeente, als je er al in gelooft, nog even zal duren? En geloof jij in het bestaan van Satan? Eigenlijk verbaast me dat.

Aandacht en gedegen onderzoek WS, voor die opname hebben we een kritische massa nodig. Velen weten dat, Satans werk belemmert dat vooralsnog maar dat kan snel veranderen. Het hoeft je niet te verbazen, heb je vijand lief en je zal zien dat Satan lijkt op een opgeblazen ballon die je met een speld kan doorprikken. Het is finaal verbluffend eenvoudig, tekst en uitleg kan je eenvoudig terugvinden. Geloof verzet bergen, herinner je je nog?

Kun je een bron geven voor dat gedegen onderzoek. En waar staat dat we een kritische massa nodig hebben? En hoe weet jij dat "velen" datweten.
Mijn vraag was niet wat satan in jouw beleving voorstelt, maar of jij in zijn bestaan gelooft?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 8:19 
Wilsophie schreef:
Kun je een bron geven voor dat gedegen onderzoek. En waar staat dat we een kritische massa nodig hebben? En hoe weet jij dat "velen" datweten. Mijn vraag was niet wat satan in jouw beleving voorstelt, maar of jij in zijn bestaan gelooft?

Uiteraard bestaat Satan, die zit in ieder van ons als de verpersoonlijking van onwetendheid. En dat is ook de reden waarom duivels- en godskinderen in wezen hetzelfde zijn, het zijn allemaal manifestaties van en uit die Ene Bron die we trachten te ontdekken maar moeilijk kunnen vinden. Er zijn veel bronnen WS, het aanbod is amper te overzien. Wat zoek je precies?
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 8:42 
YYZ schreef:
Wilsophie schreef:
Kun je een bron geven voor dat gedegen onderzoek. En waar staat dat we een kritische massa nodig hebben? En hoe weet jij dat "velen" datweten. Mijn vraag was niet wat satan in jouw beleving voorstelt, maar of jij in zijn bestaan gelooft?

Uiteraard bestaat Satan, die zit in ieder van ons als de verpersoonlijking van onwetendheid. En dat is ook de reden waarom duivels- en godskinderen in wezen hetzelfde zijn, het zijn allemaal manifestaties van en uit die Ene Bron die we trachten te ontdekken maar moeilijk kunnen vinden. Er zijn veel bronnen WS, het aanbod is amper te overzien. Wat zoek je precies?

Quote:
Aandacht en gedegen onderzoek WS, voor die opname hebben we een kritische massa nodig. Velen weten dat, Satans werk belemmert dat vooralsnog maar dat kan snel veranderen

Ik zoek helemaal niks, ik vraag over welk gedegen onderzoek jij het hebt. Je haalt dat toch ergens vandaan? Verder had ik meer vragen gesteld.
Als er zo een groot aanbod is dan moet je dat toch kunnen weerleggen?

Dat satan in ieder mens zit zou ik zo niet willen formuleren omdat dat een beperking in zich draagt.

Als je antwoord is dat je met satan het kwaad bedoelt, dan zal ik mijn vraag anders moeten formuleren:

Geloof jij dat satan met zijn vele gevallen engelen en demonen een realiteit is in deze wereld? En in de lucht.
Uit de door jouw geschreven zin "Satans werk belemmert dat..." hebben we het dan over het kwaad in de mens of over een wezen, genoemd "de aanklager der broederen, "de oude slang" " de leugenaar van den beginne", "de god dezer eeuw", "de overste in de lucht"?
Voor de duidelijkheid moeten we dat eerst helder krijgen.

Laatst aangepast door Wilsophie op Za 16 Apr 2016, 8:54, in totaal 1 keer bewerkt
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 8:51 
YYZ schreef:
Uiteraard bestaat Satan, die zit in ieder van ons als de verpersoonlijking van onwetendheid.

Dus iemand die onwetend is over een bepaalde zaak, dat komt door Satan?

YYZ schreef:
En dat is ook de reden waarom duivels- en godskinderen in wezen hetzelfde zijn,

En dus is die onwetendheid een basis voor het feit dat duivelskinderen en Gods kinderen hetzelfde of dezelfden zijn?
Ik weet niet wat je onder duivelskinderen verstaat. En onduidelijk is ook wat je onder Gods kinderen verstaat. Dus wordt de reden ook niet duidelijk.
Kun je dat wat uitgebreider toelichten en de bron aangeven?

YYZ schreef:
het zijn allemaal manifestaties van en uit die Ene Bron die we trachten te ontdekken maar moeilijk kunnen vinden.

Over welke manifestaties heb je het nu?
En bedoel je nu met die Ene Bron, de Schepper van hemel en aarde?
Wie trachten Hem te ontdekken en waarom is Hij moeilijk te vinden? En door wie is Hij moeilijk te vinden?
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 8:56 
Wilsophie schreef:
Ik zoek helemaal niks, ik vraag over welk gedegen onderzoek jij het hebt. Je haalt dat toch ergens vandaan? Verder had ik meer vragen gesteld. Als er zo een groot aanbod is dan moet je dat toch kunnen weerleggen?

Als start is het Chaospunt van Ervin Laszlo beslist een aanrader, hij beschrijft op voortreffelijke manier verschillende stuwkrachten (goed en kwaad) die vandaag werkzaam zijn, naarmate een kritische massa de goede stuwkrachten cultiveert vergroot onze slaagkans. Je wil begrijpen dat het kwade zeer destructief is, ook veel eenvoudiger om te realiseren. Kortom, als er iets in de wereld gebeurt dan kan je er bijna de pagina bijgeven uit dat boek. Het baat natuurlijk niets als er geen interesse voor bestaat, ook niet iets om klakkeloos te aanvaarden natuurlijk, zelf zien en nuchter oordelen is het advies. Dit werk is niet limitatief, het geeft je een heel breed kader dat je makkelijk in relatie kan brengen met je eigen overtuiging, het sluit hierop aan. De wereld op een tweesprong:

https://www.bol.com/nl/p/het-chaos-punt/1001004004464047/
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:00 
Dat vroeg ik niet. Lees even goed terug waar je over de opname van de Gemeente begint, andere "opname" ken ik niet, daar doe jij uitspraken over en n.a. daarvan vraag ik om je bron. Dan zeg jij dat er heel veel aanbod is, dus vraag ik nog eens om een deel van dat aanbod weer te geven waar je je informatie op baseert.
Even zorgvuldig je eigen post lezen.
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:06 
Wilsophie schreef:
Dat satan in ieder mens zit zou ik zo niet willen formuleren omdat dat een beperking in zich draagt. Als je antwoord is dat je met satan het kwaad bedoelt, dan zal ik mijn vraag anders moeten formuleren: Geloof jij dat satan met zijn vele gevallen engelen en demonen een realiteit is in deze wereld? En in de lucht. Uit de door jouw geschreven zin "Satans werk belemmert dat..." hebben we het dan over het kwaad in de mens of over een wezen, genoemd "de aanklager der broederen, "de oude slang" " de leugenaar van den beginne", "de god dezer eeuw", "de overste in de lucht"? Voor de duidelijkheid moeten we dat eerst helder krijgen.

Je kan er oneindig veel metaforen voor gebruiken WS, binnen tijd en ruimte bestaat nu eenmaal het spel van goed en kwaad. Het is finaal ook geen kwestie van woorden maar van daden, zoals altijd komt dat met een doelstelling. Anders gezegd, hoe bereik je dat 'betere oord'? Ik hoor velen klagen, net zoals er veel - zelfs onbewust daarvan - leugens verteld worden.
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:08 
Wilsophie schreef:
Dat vroeg ik niet. Lees even goed terug waar je over de opname van de Gemeente begint, andere "opname" ken ik niet, daar doe jij uitspraken over en n.a. daarvan vraag ik om je bron. Dan zeg jij dat er heel veel aanbod is, dus vraag ik nog eens om een deel van dat aanbod weer te geven waar je je informatie op baseert. Even zorgvuldig je eigen post lezen.

Eerst zorgvuldig lezen WS, het is een boodschap vanuit jezelf aan jezelf.
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:18 
Wilsophie schreef:
Dus iemand die onwetend is over een bepaalde zaak, dat komt door Satan? En dus is die onwetendheid een basis voor het feit dat duivelskinderen en Gods kinderen hetzelfde of dezelfden zijn? Ik weet niet wat je onder duivelskinderen verstaat. En onduidelijk is ook wat je onder Gods kinderen verstaat. Dus wordt de reden ook niet duidelijk. Kun je dat wat uitgebreider toelichten en de bron aangeven? Over welke manifestaties heb je het nu? En bedoel je nu met die Ene Bron, de Schepper van hemel en aarde? Wie trachten Hem te ontdekken en waarom is Hij moeilijk te vinden? En door wie is Hij moeilijk te vinden?

Zeg ons misschien eerst wie je zelf bent, dat maakt de dialoog veel eenvoudiger. In het andere geval wordt het misschien weer een overvloed aan woorden die tot niets leiden.
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:19 
YYZ schreef:
Wilsophie schreef:
Dat laatste roept weer een vraag op. Waarop baseer je dat de opname van de Gemeente, als je er al in gelooft, nog even zal duren? En geloof jij in het bestaan van Satan? Eigenlijk verbaast me dat.

Aandacht en gedegen onderzoek WS, voor die opname hebben we een kritische massa nodig. Velen weten dat, Satans werk belemmert dat vooralsnog maar dat kan snel veranderen. Het hoeft je niet te verbazen, heb je vijand lief en je zal zien dat Satan lijkt op een opgeblazen ballon die je met een speld kan doorprikken. Het is finaal verbluffend eenvoudig, tekst en uitleg kan je eenvoudig terugvinden. Geloof verzet bergen, herinner je je nog?

Laatste poging om uit jouw post mijn vragen te destilleren.
JIj zegt dat de opname van de Gemeente nog even zal duren en ik vraag waarop jij dat baseert en dan antwoordt JIJ : "aandacht en gedegen onderzoek" en je zegt dat "velen dat weten" Dan zeg je dat het finaal verbluffend eenvoudig is, want tekst en uitleg kan ik eenvoudig terugvinden.
Dus vraag ik heel eenvoudig wat de bron is waarom de opname nog even zal duren.
Ik vraag wie die "velen" zijn die WAT weten?
En dan kom je ineens met "geloof kan bergen" verzetten. Wat ik helemaal niet kan plaatsen, want het gaat niet om geloof, maar om concrete dingen waar jij blijkbaar bronnen voor aangeeft, waarvan het aanbod heel groot is.

Dus vraag ik naar die bronnen en dan kom je met een boek aanzetten van Bol.com. Alsof ik nu een boek ga lezen om heel eenvoudige antwoorden van jou te kunnen verwachten.
Als dat niet lukt dan houdt het op. En geef je aan de je geen bronnen hebt van "gedegen onderzoek".
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:25 
Wilsophie schreef:
Laatste poging om uit jouw post mijn vragen te destilleren. JIj zegt dat de opname van de Gemeente nog even zal duren en ik vraag waarop jij dat baseert en dan antwoordt JIJ : "aandacht en gedegen onderzoek" en je zegt dat "velen dat weten" Dan zeg je dat het finaal verbluffend eenvoudig is, want tekst en uitleg kan ik eenvoudig terugvinden. Dus vraag ik heel eenvoudig wat de bron is waarom de opname nog even zal duren. Ik vraag wie die "velen" zijn die WAT weten? En dan kom je ineens met "geloof kan bergen" verzetten. Wat ik helemaal niet kan plaatsen, want het gaat niet om geloof, maar om concrete dingen waar jij blijkbaar bronnen voor aangeeft, waarvan het aanbod heel groot is. Dus vraag ik naar die bronnen en dan kom je met een boek aanzetten van Bol.com. Alsof ik nu een boek ga lezen om heel eenvoudige antwoorden van jou te kunnen verwachten. Als dat niet lukt dan houdt het op. En geef je aan de je geen bronnen hebt van "gedegen onderzoek".

Het grote verschil is dat jij wat loopt te brallen over een opname, anderen zetten dat om in concrete plannen. Begrijp je een beetje WS? Hoog tijd om je ogen eens open te doen, nog vragen?

Laatst aangepast door YYZ op Za 16 Apr 2016, 9:25, in totaal 1 keer bewerkt
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:25 
YYZ schreef:
Wilsophie schreef:
Dus iemand die onwetend is over een bepaalde zaak, dat komt door Satan? En dus is die onwetendheid een basis voor het feit dat duivelskinderen en Gods kinderen hetzelfde of dezelfden zijn? Ik weet niet wat je onder duivelskinderen verstaat. En onduidelijk is ook wat je onder Gods kinderen verstaat. Dus wordt de reden ook niet duidelijk. Kun je dat wat uitgebreider toelichten en de bron aangeven? Over welke manifestaties heb je het nu? En bedoel je nu met die Ene Bron, de Schepper van hemel en aarde? Wie trachten Hem te ontdekken en waarom is Hij moeilijk te vinden? En door wie is Hij moeilijk te vinden?

Zeg ons misschien eerst wie je zelf bent, dat maakt de dialoog veel eenvoudiger. In het andere geval wordt het misschien weer een overvloed aan woorden die tot niets leiden.

Is dat je antwoord op zaken als onwetendheid wat door satan zou komen?
En is dat je antwoord op de vraag of onwetendheid een basis is om Gods kinderen en duivelskinderen als hetzelfde te bestempelen?
Is dat een antwoord op mijn vraag over welke manifestaties je het hebt?
En wie trachten de Bron te ontdekken en kunnen Hem moeilijk vinden?

Wat heeft 'wie ik ben'daar nu mee te maken???
De dialoog wordt eenvoudiger als jij gewoon mijn vragen beantwoordt.
Helaas moet ik een veelheid van woorden gebruiken omdat je de vragen niet wil of kan beantwoorden, maar ik ben geduldig. Dus nog maar eens goed in kaart gebracht en nu wacht ik de antwoorden af.
Ik heb geen geheimen over wie ik ben, maar dat doet nu even niet terzake.
Er is geen aanzien des persoons dacht ik.
Ik ben Wilsophie en jij bent YYZ., Wie is er nu transparanter over zichzelf?
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:27 
Wilsophie schreef:
Is dat je antwoord op zaken als onwetendheid wat door satan zou komen? En is dat je antwoord op de vraag of onwetendheid een basis is om Gods kinderen en duivelskinderen als hetzelfde te bestempelen? Is dat een antwoord op mijn vraag over welke manifestaties je het hebt? En wie trachten de Bron te ontdekken en kunnen Hem moeilijk vinden? Wat heeft 'wie ik ben'daar nu mee te maken??? De dialoog wordt eenvoudiger als jij gewoon mijn vragen beantwoordt. Helaas moet ik een veelheid van woorden gebruiken omdat je de vragen niet wil of kan beantwoorden, maar ik ben geduldig. Dus nog maar eens goed in kaart gebracht en nu wacht ik de antwoorden af. Ik heb geen geheimen over wie ik ben, maar dat doet nu even niet terzake. Er is geen aanzien des persoons dacht ik. Ik ben Wilsophie en jij bent YYZ., Wie is er nu transparanter over zichzelf?

Ik vrees dat het hoog tijd wordt om de bijbel eens te lezen, probeer dat andere oog eens dit keer.

Laatst aangepast door YYZ op Za 16 Apr 2016, 9:28, in totaal 1 keer bewerkt
Wilsophie

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:27 
YYZ schreef:

Het grote verschil is dat jij wat loopt te brallen over een opname, anderen zetten dat om in concrete plannen. Begrijp je een beetje WS? Hoog tijd om je ogen eens open te doen, nog vragen?

Dan zou ik graag willen weten wat die concrete plannen zijn?
En er staan nog veel vragen open, beantwoord die eerst maar eens YYZ en wie ben jij eigenlijk?
Ik ken je naam niet eens. YYZ? Je maakt er niet eens uit op of je een man of een vrouw bent. ...lol Laughing
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 16 Apr 2016, 9:29 
Wilsophie schreef:
Dan zou ik graag willen weten wat die concrete plannen zijn? En er staan nog veel vragen open, beantwoord die eerst maar eens YYZ en wie ben jij eigenlijk? Ik ken je naam niet eens. YYZ? Je maakt er niet eens uit op of je een man of een vrouw bent.

Je hebt ze net gekregen, ben je bevangen door Satan misschien?

Ga naar: