Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 30 Mei 2016, 13:59  Onderwerp: Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan?
Vond hier weer wat, het lijkt erop dat Christenen menen dat politici als de Duivels zijn die moeten bestreden worden. Ze zullen het daar graag horen. Wink

Als christen hebben we te worstelen tegen boze geesten. “Wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.” (Efeze 6:12)

http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/baslgs.weerstaan.htm
Klaartje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 03 Jun 2016, 12:38 
Rolling Eyes beginnen de "bijbelse" christenen nu ook al met duivels te bestrijden, 't is toch ni waar zeker????

Met fanatiekers geraak je nooit klaar, altijd schudden ze wel wat uit hun mouwen, niet te doen Shocked Smile
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
maior domus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 03 Jun 2016, 23:34 
YYZ, waarom betrekt u dit specifiek bij Christenen?

De Duivel ligt overal op de loer.
We worden allen, vroeg of laat, met Hem geconfronteerd.
We moeten steeds waakzaam zijn en Hem bestrijden.
Christen of niet, gelovige of atheďst.

En ja, de Duivel vermomt zich onder meer als overheid en politieker om ons ... de duivel aan te doen.
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
talisman

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 04 Jun 2016, 11:03 
maior domus schreef:

En ja, de Duivel vermomt zich onder meer als overheid en politieker om ons ... de duivel aan te doen.

De duivel bestaat niet. Deze waangedachte bestaat enkel in het hoofd van gefrustreerde gelovigen.
Klaartje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 04 Jun 2016, 12:01 
talisman schreef:
maior domus schreef:

De duivel bestaat niet. Deze waangedachte bestaat enkel in het hoofd van gefrustreerde gelovigen.

Ze moeten blijkbaar eerst de "duivel" scheppen en dan komt de God !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 05 Jun 2016, 16:01 
Klaartje schreef:

Eerlijk is eerlijk, het is hun goed gelukt en de mensheid loopt eronder gebukt. Het verstand gebruiken blijft natuurlijk een optie maar de geesten blijken dermate bezoedeld waardoor dat niet eens meer lukt voor een aantal.
maior domus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 05 Jun 2016, 19:21 
YYZ schreef:
Klaartje schreef:

Eerlijk is eerlijk, het is hun goed gelukt en de mensheid loopt eronder gebukt. Het verstand gebruiken blijft natuurlijk een optie maar de geesten blijken dermate bezoedeld waardoor dat niet eens meer lukt voor een aantal.

Uw ziel is verduisterd YYZ, Klaartje en nog een paar anderen.
talisman

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 05 Jun 2016, 20:06 
maior domus schreef:
YYZ schreef:
Klaartje schreef:

Is dat zoiets als maansverduistering of zonsverduistering ?
Klaartje

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 05 Jun 2016, 20:16 
talisman schreef:
maior domus schreef:
YYZ schreef:
Klaartje schreef:

Rolling Eyes Very Happy
maior domus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 05 Jun 2016, 23:20 
talisman schreef:
maior domus schreef:

Nee, dat is een ZINSverduistering!

Het ontbreekt jullie aan spirituele zingeving.

Maar hoe erg dat ook is, het is u vergeven hoor.
talisman

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 06 Jun 2016, 4:53 
maior domus schreef:
talisman schreef:
maior domus schreef:

Nee, dat is een ZINSverduistering!

Het ontbreekt jullie aan spirituele zingeving.

Maar hoe erg dat ook is, het is u vergeven hoor.

Voor mijn spirituele zingeving heb ik geen sprookjesboek vol leugens nodig zoals de bijbel.
En jou infantiele post is je ook vergeven hoor.
YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 08 Jun 2016, 11:51 
maior domus schreef:

We geloven dat gezien die grote verdrukking der mensheid, en de kerk doet er een schepje bovenop om er zeker van te zijn dat hun boekjes blijven kloppen. Wink

YYZ

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 08 Jun 2016, 11:53 
maior domus schreef:
Nee, dat is een ZINSverduistering! Het ontbreekt jullie aan spirituele zingeving. Maar hoe erg dat ook is, het is u vergeven hoor.

Het zijn mooie vluchtwegen, al eens naar de wereld gekeken? Leuk hé, en dan maar brabbelen over spirituele zingeving, schandelijk!!!
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 09 Jun 2016, 9:58  Onderwerp: Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan ?
Ik heb hier nog geen serieuze antwoorden gezien , nochtans ... bezitten we toch en vrije wil , zodat we keuzes kunnen maken , en satan staat niet BOVEN ons ! We zijn niets of niemand iets verplicht , behalve onze Schepper God , maar Hij verplichtte ons niets , Hij liet ons de vrije keuze !
Als satan ons bedreigt of aanvalt , kunnen we ons verdedigen en zeggen : gij zijt niet mijn baas , 'k heb niets met u te maken !
Persoonlijk zeg ik dan : de Heer Jezus heeft u verslagen , want Hij is OPGESTAAN uit de doden , terwijl gij dacht dat je Hem de baas kon , een schrommelijke vergissing !
Daarom zijn wij IN CHRISTUS ook overwinnaars over satan en al zijn boze verzoekingen ! Bovendien woont de Heer in ieders hart van wie in Hem geloven , door Zijn Geest , die door Zijn Woord onze sterkte is !

Joh. 16 : 33 . " Deze dingen heb Ik tot u gesproken , opdat u in Mij vrede zult hebben . In deze wereld zult u verdrukking hebben , maar heb goede moed , IK heb de wereld overwonnen . "

Ps. 23 : 4 . " Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood , ik zou geen kwaad vrezen , WANT U BENT BIJ MIJ ,... ! " zei David .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 09 Jun 2016, 10:19  Onderwerp: Re: Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan ?
ebenhaezer schreef:
Als satan ons bedreigt of aanvalt , kunnen we ons verdedigen en zeggen : gij zijt niet mijn baas , 'k heb niets met u te maken !
Persoonlijk zeg ik dan : de Heer Jezus heeft u verslagen , want Hij is OPGESTAAN uit de doden , terwijl gij dacht dat je Hem de baas kon , een schrommelijke vergissing !

Gij kunt dus ook tegen satan praten!? En euh ...wat antwoordt hij u dan???
Of neemt hij de vlucht met zijn staart tussen zijn benen, zonder iets te zeggen???
Ik vroeg het mij gewoon even af. Rolling Eyes
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!

Ga naar: