Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
talisman

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 03 Okt 2016, 7:59 
Fazal schreef:
amadeus77 schreef:
Christenen strijden inderdaad tegen boze geesten in de hemelse gewesten.

Doe zoals ik en laat die zgn boze geesten in de hemelse gewesten met rust.
Zodoende heb ik er ook nog nooit last van gehad. Wink

Laughing
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 27 Dec 2016, 15:20  Onderwerp: Hoe de aanvallen van de boze weerstaan ?
Fazal schreef:
amadeus77 schreef:
Christenen strijden inderdaad tegen boze geesten in de hemelse gewesten.

Doe zoals ik en laat die zgn boze geesten in de hemelse gewesten met rust.
Zodoende heb ik er ook nog nooit last van gehad. Wink

Ho FAZAL , misschien is de reden waarom boze machten jou met rust laten , juist omdat jij geen VIJAND van hen bent ! Waarom zouden ze jou dan lastig vallen hé ?
Maar ik zou wel passen , om een VRIEND van hen te zijn hoor !

Wie niet voor Mij is , is tégen Mij , zei de Heer Jezus ! En dat is ook zo voor andere machten , je bent er voor of er tegen , ook als je denkt er niets mee te maken te hebben .
Juist daarom kregen we een WIL om keuzes te maken , en een GEWETEN dat ons inlicht voor wat goed of verkeerd is .

Wat is onze Schepper God toch WIJS en INDACHTIG !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 27 Dec 2016, 15:44 
"Juist daarom kregen we een WIL om keuzes te maken , en een GEWETEN dat ons inlicht voor wat goed of verkeerd is "

En stuurt god dan die wil en dat geweten?
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 27 Dec 2016, 18:08  Onderwerp: Re: Hoe de aanvallen van de boze weerstaan ?
Ebenhaezer xxx Very Happy Very Happy Very Happy

Laatst aangepast door Fazal op Do 29 Dec 2016, 11:45, in toaal 2 keer bewerkt
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 28 Dec 2016, 0:59 
"Een klein beetje hulp van God was toch goed geweest voor U. "

Ha, mijn stalker volgt tot in de afdeling religie. Is god misschien een... moslim ? Wink
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 29 Dec 2016, 15:20  Onderwerp: HOE DE AANVALLEN VAN DE BOZE WEERSTAAN ;
frits1955 schreef:
"Juist daarom kregen we een WIL om keuzes te maken , en een GEWETEN dat ons inlicht voor wat goed of verkeerd is "

En stuurt god dan die wil en dat geweten?

Nee Frits , God bestuurt niet onze WIL , daar zijn wijzelf volledig verantwoordelijk voor !
Maar ons GEWETEN komt wel van God , Hij tracht ons daarmee op het rechte pad te houden .
Een mens bestaat uit : lichaam , ziel en geest ; alleen ons lichaam is zichtbaar , en toont duidelijk wat we WILLEN en hoe we reageren op ons GEWETEN .
Ziel en geest zijn onzichtbaar , onze ziel is onze persoonlijkheid , onze IK , dat zich in het bloed bevindt ( Leviticus 17 : 11 ) , en die verantwoordelijk is voor ons willen en handelen .
Onze geest is de zetel van ons geweten ( Spreuken 20 : 27 ) , het is ook de plaats waar Gods H. Geest in de gelovige komt wonen .
Als we sterven , keert de geest terug tot God ( Pred. 12 : 7 ) , het lichaam keert terug tot de aarde , en de ziel , ons IK , gaat naar het paradijs ( Luc. 23 : 42 - 43 ) , voor wie zijn Schepper geloofd en geéert heeft !
Duidelijker kan het niet zijn !
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 30 Dec 2016, 0:05 
"Maar ons GEWETEN komt wel van God , Hij tracht ons daarmee op het rechte pad te houden "

Dat schijnt dan toch wel goed fout te lopen bij zeer veel van onze medeburgers aangezien zeer velen nog nooit van dat rechte pad gehoord hebben blijkbaar, gezien hun wanstaltige daden- laat staan dat ze zich zelfs maar bewust zouden zijn van enigerlei geweten.Als God zou inloggen op dit forum en zou lezen hoe velen hier figuurlijk trappen en stampen naar minder fortuinlijke medemensen die willen ontsnappen aan mensonwaardige omstandigheden zou hij een heuse gewetenskrisis krijgen schat ik zo.
Verder schijnt uw "tracht" ook te suggereren dat een geweten-dat ons zegt wat slecht of goed is - geen absoluut gegeven is en dat wij dan toch zelf nog ruimte hebben om dat geweten te negeren. Of zie ik het fout?
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 30 Dec 2016, 16:02  Onderwerp: Re: HOE DE AANVALLEN VAN DE BOZE WEERSTAAN ;
ebenhaezer schreef:
Een mens bestaat uit : lichaam , ziel en geest ; alleen ons lichaam is zichtbaar , en toont duidelijk wat we WILLEN en hoe we reageren op ons GEWETEN .
Ziel en geest zijn onzichtbaar , onze ziel is onze persoonlijkheid , onze IK , dat zich in het bloed bevindt ( Leviticus 17 : 11 ) , en die verantwoordelijk is voor ons willen en handelen .
Onze geest is de zetel van ons geweten ( Spreuken 20 : 27 ) , het is ook de plaats waar Gods H. Geest in de gelovige komt wonen .
Als we sterven , keert de geest terug tot God ( Pred. 12 : 7 ) , het lichaam keert terug tot de aarde , en de ziel , ons IK , gaat naar het paradijs ( Luc. 23 : 42 - 43 ) , voor wie zijn Schepper geloofd en geéert heeft !
Duidelijker kan het niet zijn !

Voila se, eindelijk wat klaarheid in de zaak. Rolling Eyes
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 30 Dec 2016, 16:09  Onderwerp: Re: Hoe de aanvallen van de boze weerstaan ?
ebenhaezer schreef:
Ho FAZAL , misschien is de reden waarom boze machten jou met rust laten , juist omdat jij geen VIJAND van hen bent ! Waarom zouden ze jou dan lastig vallen hé ?

Wie niet voor Mij is , is tégen Mij , zei de Heer Jezus ! En dat is ook zo voor andere machten , je bent er voor of er tegen , ook als je denkt er niets mee te maken te hebben .
Juist daarom kregen we een WIL om keuzes te maken , en een GEWETEN dat ons inlicht voor wat goed of verkeerd is .

Heel WIJS en INDACHTIG, en vooral VREDELIEVEND!

Quote:
Wie niet voor Mij is , is tégen Mij , zei de Heer Jezus !

Quote:

Belachelijk toch he ebenhaezer!? Vind jij dat nu zelf ook niet? Rolling Eyes
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 02 Jan 2017, 11:12  Onderwerp: Re: Hoe de aanvallen van de boze weerstaan ?
Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:

Heel WIJS en INDACHTIG, en vooral VREDELIEVEND!

Quote:
Wie niet voor Mij is , is tégen Mij , zei de Heer Jezus !

Quote:

Belachelijk toch he ebenhaezer!? Vind jij dat nu zelf ook niet? Rolling Eyes

Dat vindt ik absoluut niet belachelijk hoor Fazal !
Onze levenshouding tegenover de Maker van alles wat is , is zeker doodernstig te nemen , want dat er een MAKER of SCHEPPER is , kan niemand ontgaan , en alles weglachen is ook geen oplossing voor deze ernsige levensvraag waar uiteindelijk iedereen mee te maken krijgt !
Denk je dat ook niet ?
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 02 Jan 2017, 11:23 
Nee sorry, ik denk dat dus niet. Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 02 Jan 2017, 11:31  Onderwerp: Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan ?
frits1955 schreef:
"Maar ons GEWETEN komt wel van God , Hij tracht ons daarmee op het rechte pad te houden "

Dat schijnt dan toch wel goed fout te lopen bij zeer veel van onze medeburgers aangezien zeer velen nog nooit van dat rechte pad gehoord hebben blijkbaar, gezien hun wanstaltige daden- laat staan dat ze zich zelfs maar bewust zouden zijn van enigerlei geweten.Als God zou inloggen op dit forum en zou lezen hoe velen hier figuurlijk trappen en stampen naar minder fortuinlijke medemensen die willen ontsnappen aan mensonwaardige omstandigheden zou hij een heuse gewetenskrisis krijgen schat ik zo.
Verder schijnt uw "tracht" ook te suggereren dat een geweten-dat ons zegt wat slecht of goed is - geen absoluut gegeven is en dat wij dan toch zelf nog ruimte hebben om dat geweten te negeren. Of zie ik het fout?

Ja Frits , als het fout loopt bij mensen , is dat gewoon omdat ze niet luisteren naar hun geweten , en zo worden ze door de duur GEWETENLOOS !
Ieder mens heeft een geweten en kunnen daar naar luisteren , ook al woont men in een wereld van armoe en onrecht , of als men ongeletterd is ! Behalve natuurlijk wanneer men geestelijk gehandicapt is .
Excuses zijn er niet , ... aan ons om keuzes te maken !
Als ik zeg ' tracht ' , dan bedoel ik dat God ons niet dwingt , maar HELPT op allerlei manieren .
En natuurlijk kunnen we ons geweten negeren , vandaar onze VRIJE wil . God is geen dwingeland , Hij wil geen automaten , maar mensen die Hem vrijwillig en van harte liefhebben en waarderen , Hem ACHTEN zoals dat normaal zou zijn tegenover de SCHEPPER !
frits1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 02 Jan 2017, 12:28 
"Excuses zijn er niet , ... aan ons om keuzes te maken ! "

Daar kan ik mee leven.
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 04 Jan 2017, 14:18  Onderwerp: HOE DE AANVALLEN VAN DE BOZE WEERSTAAN ;
frits1955 schreef:
"Excuses zijn er niet , ... aan ons om keuzes te maken ! "

Daar kan ik mee leven.

Blij Frits dat je er vrede kunt in vinden , er kunt mee leven ; maak in elk geval goeie keuzes , dan ontmoet ik je misschien wel eens daarboven !
Fazal

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 04 Jan 2017, 19:46 
Natuurlijk is het 'aan ons' om keuzes te maken, aan wie anders??? Rolling Eyes Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!

Ga naar: