Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 05 Jan 2017, 10:40  Onderwerp: HOE DE AANVALLEN VAN DE BOZE WEERSTAAN ;
Fazal schreef:
Natuurlijk is het 'aan ons' om keuzes te maken, aan wie anders??? Rolling Eyes

... aan wie anders ...

Natuurlijk Fazal , dat is ons aller recht , maar we kiezen niet zonder VERANTWOORDELIJKHEID ! Dat zullen we dan wel merken na dit leven hier ! Want afhankelijk van onze keuze hier , zal dan de keuze van Schepper God vallen in de oordeelsdag ! en de plaatsen zijn ontzettend groot ( voor ALLE geleefde mensen hier op aarde !!!) .
Alleen , er zijn maar twee eindplaatsen , de hemel of de hel zegt Gods Woord ! Toch de moeite om even te bezinnen hé !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

Geplaatst: Vr 06 Jan 2017, 23:19  Onderwerp: Re: HOE DE AANVALLEN VAN DE BOZE WEERSTAAN ;
ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:

... aan wie anders ...

Natuurlijk Fazal , dat is ons aller recht , maar we kiezen niet zonder VERANTWOORDELIJKHEID ! Dat zullen we dan wel merken na dit leven hier ! Want afhankelijk van onze keuze hier , zal dan de keuze van Schepper God vallen in de oordeelsdag ! en de plaatsen zijn ontzettend groot ( voor ALLE geleefde mensen hier op aarde !!!) .
Alleen , er zijn maar twee eindplaatsen , de hemel of de hel zegt Gods Woord ! Toch de moeite om even te bezinnen hé !

Is het vagevuur afgeschaft ?
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 07 Jan 2017, 9:30  Onderwerp: Re: HOE DE AANVALLEN VAN DE BOZE WEERSTAAN ;
arrow schreef:
ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:

... aan wie anders ...

Hallo Arrow , man of vrouw : onbekend ! Totdaar dan .

Vagevuur ? Heeft nooit bestaan , maar dat wist je wel ! Was waarschijnlijk een uitvinding om zielen zogenaamt te troosten ! Zuiver fantasie om de verantwoordelijkheid te omzeilen , meer niet !
Gast

Geplaatst: Za 07 Jan 2017, 21:29 
Waarom het belangrijk is dat ik man of vrouw ben snap ik niet.
Een pijltje op de cirkel
btw
Wat een wrede god hebt u.
Reini

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 08 Jan 2017, 0:19  Onderwerp: Re: HOE DE AANVALLEN VAN DE BOZE WEERSTAAN ;
[quote="ebenhaezer"][quote="arrow"]
ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:

Vagevuur ? Heeft nooit bestaan , maar dat wist je wel ! Was waarschijnlijk een uitvinding om zielen zogenaamt te troosten ! Zuiver fantasie om de verantwoordelijkheid te omzeilen , meer niet !

En hemel en hel werden uitgevonden om de mens bang en klein te houden, zoals men een kleuter in de hoek zet.
En Ebby, ooit gehoord van het voorgeborgte ?
Daar gingen alle doodgeboren kindjes naartoe, die niet gedoopt waren.
Dus mochten de hemel niet in.
Zonder veel poeha werd over die verblijfplaats nooit meer een woord gerept.
Vonden die fantasie waarschijnlijk zelf wat al te gek.
Wat ze ons toch wijsmaakten, nietwaar ?
Silver Wolf

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 08 Jan 2017, 6:47  Onderwerp: Beestig
Gezien ik liever in vrede leef, laat ik al die religieuze onzin voor wat het is.
Hoewel ik soms in een oeroud kerkgebouw verdwaal en dan kan merken hoe vooral veel geld werd gespendeerd aan al die pracht en praal.
Dan vraag ik me af, of dat nu wel de leer was van die profeet Jezus C. Exclamation Question
Dat hebben de afvalligen van destijds Calvinisten en andere Protestanten dan toch iets soberder gerealiseerd. Wink

Wel zijn katholieke geestelijke leiders zo leep geweest, om zoiets in te voeren als de zonde
Waarbij dan biecht hoorde, zodat de pasters wisten, wat de zondaar op z'n kerfstok had. Cool
Boete kon men doen door O.a. aflaten te kopen... = kassa, kassa Idea
Het hele circus draait op macht verwerven en tegelijk de zakken vullen.
Als men nagaat hoeveel bedienaars van de religie momenteel een luxeleventje leiden en later evenzeer hun pensioengeld oprapen... Very Happy

In de marge van mijn steeds zeldzamere dwaaltocht door pompeuze kerkgebouwen, schrik ik nog steeds van de afschuwelijke beestigheden die er worden geafficheerd.
Beelden van een of andere martelaar met pijlen doorzeefd én ook "de kruisweg" met al zijn gruwelijke details.
Terwijl zowat altijd, - heel grotesk - een zo goed als naakte en uitgemergelde man, aan twee balken gespijkerd met doornen op z'n hoofd en een steekwonde in de zij, een zoon van die fictieve god moet uitbeelden.
Qua duivelse demonen kan dat tellen en ik vraag me af wat liefdevolle ouders bezielt, om hun onschuldige wichtjes met deze nachtmerrie te confronteren, door ze na hun geboorte boven een stenen kuip met water te laten besprenkelen en hen in die traditie van 1ste en plechtige communie te duwen....
Deels onder sociale druk van hun school en /of leefgemeenschap.
Of is dat gewoon omwille van de schranspartij op alweer een familiefeestje... Question

Terwijl alle geschiedkundig geboekstaafde feiten rond de kerstening van heel wat overzeese volkeren, baden in het sadisme en het bloed van bestiale moordpartijen en plunderingen. Evil or Very Mad

Vredig 2017!

sw
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 09 Jan 2017, 11:03  Onderwerp: Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan ?
arrow schreef:
Waarom het belangrijk is dat ik man of vrouw ben snap ik niet.
Een pijltje op de cirkel
btw
Wat een wrede god hebt u.

Toch wel belangrijk Arrow ! Daar God in zijn scheppingswerk een man en een vrouw schiep , twee verschillende wezens die bij elkaar passen .
Maar wat ik veel ellendiger vindt , is dat men Gods werk nu ineens aan 't corrigeren is , een man wil nu persé een vrouw zijn en omgekeerd ! En de vérgevorderde geneeskunde krijgt dat nog voor elkaar ook !
Zo zie je maar , een mens is nu eenmaal NOOIT tevreden ! En dat komt omdat er geen respect noch liefde is voor de Maker aller dingen .
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 09 Jan 2017, 11:10  Onderwerp: Re: HOE DE AANVALLEN VAN DE BOZE WEERSTAAN ;
[quote="Reini"][quote="ebenhaezer"]
arrow schreef:
ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:

En hemel en hel werden uitgevonden om de mens bang en klein te houden, zoals men een kleuter in de hoek zet.
En Ebby, ooit gehoord van het voorgeborgte ?
Daar gingen alle doodgeboren kindjes naartoe, die niet gedoopt waren.
Dus mochten de hemel niet in.
Zonder veel poeha werd over die verblijfplaats nooit meer een woord gerept.
Vonden die fantasie waarschijnlijk zelf wat al te gek.
Wat ze ons toch wijsmaakten, nietwaar ?

Ja Reini , dat er veel fouten en mistoestanden zijn is wel bekend , en die zijn er in bijna alle religies , organisaties en regeringen !
Maar daarom niet goedgekeurd door normaal denkende mensen , met een goed werkend hart en geweten !
Dicksy

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 09 Jan 2017, 11:15 
Quote:
Gods werk nu ineens aan 't corrigeren is , een man wil nu persé een vrouw zijn en omgekeerd ! En de vérgevorderde geneeskunde krijgt dat nog voor elkaar ook !

Als een man per se een vrouw wil zijn en omgekeerd omdat deze het nu eenmaal zo aanvoelt kan het toch zijn dat Gods schepping(en) toch niet zo perfect of volmaakt zijn als men ons wil doen geloven en ook Hij vergissingen ( fouten ! ! ! ) kan maken ( Stress, lange werkdagen, laag loon e.d....Wink ).
Het zou natuurlijk gemakkelijker zijn moest hij zijn ' product ' kunnen terugroepen om de nodige herstellingen/wijzigingen aan te brengen maar dit doet hij niet omdat hij juist verheven boven alles en onfeilbaar is, dus onaantastbaar en zo ontloopt hij zijn verantwoordelijkheid.
Rolling Eyes

Laatst aangepast door Dicksy op Ma 09 Jan 2017, 14:02, in totaal 1 keer bewerkt
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 09 Jan 2017, 12:14  Onderwerp: Re: Beestig
Silver Wolf schreef:
Gezien ik liever in vrede leef, laat ik al die religieuze onzin voor wat het is.
Hoewel ik soms in een oeroud kerkgebouw verdwaal en dan kan merken hoe vooral veel geld werd gespendeerd aan al die pracht en praal.
Dan vraag ik me af, of dat nu wel de leer was van die profeet Jezus C. Exclamation Question
Dat hebben de afvalligen van destijds Calvinisten en andere Protestanten dan toch iets soberder gerealiseerd. Wink

Wel zijn katholieke geestelijke leiders zo leep geweest, om zoiets in te voeren als de zonde
Waarbij dan biecht hoorde, zodat de pasters wisten, wat de zondaar op z'n kerfstok had. Cool
Boete kon men doen door O.a. aflaten te kopen... = kassa, kassa Idea
Het hele circus draait op macht verwerven en tegelijk de zakken vullen.
Als men nagaat hoeveel bedienaars van de religie momenteel een luxeleventje leiden en later evenzeer hun pensioengeld oprapen... Very Happy

In de marge van mijn steeds zeldzamere dwaaltocht door pompeuze kerkgebouwen, schrik ik nog steeds van de afschuwelijke beestigheden die er worden geafficheerd.
Beelden van een of andere martelaar met pijlen doorzeefd én ook "de kruisweg" met al zijn gruwelijke details.
Terwijl zowat altijd, - heel grotesk - een zo goed als naakte en uitgemergelde man, aan twee balken gespijkerd met doornen op z'n hoofd en een steekwonde in de zij, een zoon van die fictieve god moet uitbeelden.
Qua duivelse demonen kan dat tellen en ik vraag me af wat liefdevolle ouders bezielt, om hun onschuldige wichtjes met deze nachtmerrie te confronteren, door ze na hun geboorte boven een stenen kuip met water te laten besprenkelen en hen in die traditie van 1ste en plechtige communie te duwen....
Deels onder sociale druk van hun school en /of leefgemeenschap.
Of is dat gewoon omwille van de schranspartij op alweer een familiefeestje... Question

Terwijl alle geschiedkundig geboekstaafde feiten rond de kerstening van heel wat overzeese volkeren, baden in het sadisme en het bloed van bestiale moordpartijen en plunderingen. Evil or Very Mad

Vredig 2017!

sw

Silver Wolf , ik moet zeggen , je hebt volkomen gelijk ! en zo was de leer van Jezus Christus volstrekt niet !
Want zoals ik daarnet al aan Reini schreef , vele geloofsgemeenschappen en organisaties beginnen soms goed , maar evolueren dan vaak beestachtig ... naar geldmisbruik of nog erger naar kindermisbruik ! Ja , vreselijk !
Ware gelovigen komen in stilte en eenvoud samen bij elkaar , zoals we dat zien bij de volgelingen van Jezus !
Gelukkig bestaan er in de hele wereld nog steeds dergelijke chr. gemeenten , die hun Heer kennen in liefde en waarheid !
Silver Wolf

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 09 Jan 2017, 16:19  Onderwerp: Man-Vrouw
Mannen komen van Mars
Vrouwen komen van Venus

EINDE CITAAT

Hieronder een stukje uit NINA 09-01-2017
BRON= http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/2188007/2015/01/20/15-000-vrouwen-voelen-zich-eerder-man-en-17-000-mannen-voelen-zich-eerder-vrouw.dhtml

15.000 vrouwen voelen zich eerder man
en 17.000 mannen voelen zich eerder vrouw

Bij een groep van ruim 30.000 Vlaamse mannen en vrouwen blijkt er sprake van genderincongruente gevoelens. Lees: zij voelen zich meer vrouw dan man, of omgekeerd. Dat zegt professor Guy T'Sjoen vandaag in De Morgen, nadat zijn team voor het eerst op grote schaal Vlamingen bevroeg over hun genderidentiteit.
Guy T'Sjoen, de coördinator van het genderteam van het UZ Gent, zag vorige week een artikel goedgekeurd voor publicatie in het vakblad Archives of Sexual Behavior. Daarvoor onderzocht hij in welke mate het biologische geslacht van de Vlamingen overeenstemt met hun gevoelens rond het man- of vrouw-zijn.

Uit T'Sjoens bevraging blijkt dat lang niet iedereen zich exclusief man of vrouw voelt. 2,2 procent van de mannen en 1,9 procent van de vrouwen gaven aan genderambivalent te zijn: zij zeggen evenveel in de ene als in de andere categorie thuis te horen. Nog opvallender: 0,7 procent van de mannen en 0,8 procent van de vrouwen blijken genderincongruent. Zij voelen zichzelf meer vrouw dan man en vice versa.

EINDE CITAAT Exclamation

Ps.: Dat er constructiefouten bestaan lijkt evident.
Dit beknopte artikel kan al een inzicht geven in de complexiteit...
http://wetenschap.infonu.nl/anatomie/55607-wordt-de-baby-een-jongen-of-een-meisje.html

sw
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 11 Jan 2017, 14:16  Onderwerp: Hoe de aanvallen van de boze te weerstaan ?
Dicksy schreef:
Quote:
Gods werk nu ineens aan 't corrigeren is , een man wil nu persé een vrouw zijn en omgekeerd ! En de vérgevorderde geneeskunde krijgt dat nog voor elkaar ook !

Als een man per se een vrouw wil zijn en omgekeerd omdat deze het nu eenmaal zo aanvoelt kan het toch zijn dat Gods schepping(en) toch niet zo perfect of volmaakt zijn als men ons wil doen geloven en ook Hij vergissingen ( fouten ! ! ! ) kan maken ( Stress, lange werkdagen, laag loon e.d....Wink ).
Het zou natuurlijk gemakkelijker zijn moest hij zijn ' product ' kunnen terugroepen om de nodige herstellingen/wijzigingen aan te brengen maar dit doet hij niet omdat hij juist verheven boven alles en onfeilbaar is, dus onaantastbaar en zo ontloopt hij zijn verantwoordelijkheid.
Rolling Eyes

Dicksy , het is duidelijk dat je GOD niet kent , en dan ook ZIJN WOORD niet !

God is ALMACHTIG , de WIJSHEID zelve , de VOLMAAKTE LIEFDE , en ALLES DOORZIENDE , en nog zoveel meer !

Iets aanvoelen is menselijk en tijd gebonden ! Na dit geslachtsverschijnsel volgt straks wel weer iets anders .
Als iemand AANVOELD dat hij zijn moeder en zus moet vermoorden , moet dat dan maar goedgekeurd worden , waar eindigt dat ?
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 11 Jan 2017, 14:20  Onderwerp: Re: Man-Vrouw
Silver Wolf schreef:
Mannen komen van Mars
Vrouwen komen van Venus

EINDE CITAAT

Hieronder een stukje uit NINA 09-01-2017
BRON= http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/2188007/2015/01/20/15-000-vrouwen-voelen-zich-eerder-man-en-17-000-mannen-voelen-zich-eerder-vrouw.dhtml

15.000 vrouwen voelen zich eerder man
en 17.000 mannen voelen zich eerder vrouw

Bij een groep van ruim 30.000 Vlaamse mannen en vrouwen blijkt er sprake van genderincongruente gevoelens. Lees: zij voelen zich meer vrouw dan man, of omgekeerd. Dat zegt professor Guy T'Sjoen vandaag in De Morgen, nadat zijn team voor het eerst op grote schaal Vlamingen bevroeg over hun genderidentiteit.
Guy T'Sjoen, de coördinator van het genderteam van het UZ Gent, zag vorige week een artikel goedgekeurd voor publicatie in het vakblad Archives of Sexual Behavior. Daarvoor onderzocht hij in welke mate het biologische geslacht van de Vlamingen overeenstemt met hun gevoelens rond het man- of vrouw-zijn.

Uit T'Sjoens bevraging blijkt dat lang niet iedereen zich exclusief man of vrouw voelt. 2,2 procent van de mannen en 1,9 procent van de vrouwen gaven aan genderambivalent te zijn: zij zeggen evenveel in de ene als in de andere categorie thuis te horen. Nog opvallender: 0,7 procent van de mannen en 0,8 procent van de vrouwen blijken genderincongruent. Zij voelen zichzelf meer vrouw dan man en vice versa.

EINDE CITAAT Exclamation

Ps.: Dat er constructiefouten bestaan lijkt evident.
Dit beknopte artikel kan al een inzicht geven in de complexiteit...
http://wetenschap.infonu.nl/anatomie/55607-wordt-de-baby-een-jongen-of-een-meisje.html

sw

WIJSHEID DER MENSEN IS DWAASHEID VOOR GOD !!!
Silver Wolf

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 11 Jan 2017, 15:08  Onderwerp: Dwaasheid
ebenhaezer schreef:

WIJSHEID DER MENSEN IS DWAASHEID VOOR GOD!!!

Zou die bewering ook gelden voor al wat EB hier te melden heeft Exclamation Question
ebenhaezer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Jan 2017, 16:20  Onderwerp: Re: Dwaasheid
Silver Wolf schreef:
ebenhaezer schreef:

WIJSHEID DER MENSEN IS DWAASHEID VOOR GOD!!!

Zou die bewering ook gelden voor al wat EB hier te melden heeft Exclamation Question

Ja Silver Wolf , absoluut ! Ook voor mij is dat zo ! Want alles wat wij kunnen bedenken of verstaan , is gewoon dwaasheid voor God , eenvoudig omdat HIJ alles weet , alles kan , niets is Hem onmogelijk of onbegrijpelijk , Hij is de Almachtige en daar kunnen wij met ons verstand niet bij ! Wij kunnen alleen maar ' tasten ' naar hoe Hij echt is en wat Zijn bedoelingen waarlijk zijn !
Gelukkig hebben we Gods Woord , die ons daarin helpt , door onze voorgangers die ook hun ervaringen en belevingen beschreven hebben .

Ga naar: