Eindelijk gedaan met TAXI belbus in Oostvlaanderen !

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

04 jun 2016, 15:20

Fokke schreef:Al eens een belbus gezien met méér dan twee passagiers? Als je de kostprijs moest kennen per passagier zou je omver vallen. Kostprijs bus + kostprijs van de chauffeur - opbrengst ticketten gedeeld door het aantal passagiers... Maar dat zullen ze nooit bekend maken! :twisted: :lol:
De belbussen zaten in den beginne goed gevuld, de meeste reiziger misten hun aansluitingen met den trein en bus, want een bel bus heeft ongeveer een begin uur maar nooit een aankomst uur, als 2 maal per week je trein mist dan neem je geen belbus meer en dit is de grote oorzaak van geen volk meer te hebben.

Meegemaakt dat reizigers 2 km ver moesten en ze gans de tour mee moesten maken +/-18 km, van onzin gesproken.

Als je over kost prijs spreekt wel er zijn streken waar je belbus I heeft en Belbus II , wel dat ze er één van maken de ene vroeger beginnen en de andere Later, het dat het te veel kost dit ligt aan de politiek , zoiets moest er niet zijn, de buurtspoorwegen zaten tot in iedere uithoek, en hadden een goede uur regelingen, en de lijn dat een politiek bastion is heeft er een soep van gemaakt zodat er bijna niemand nog mee rijd.

Een groot geluk dat de over meerderheid belbussen van pachters zijn, anders waren de kosten nog een veelvoud !

Ook de aanwervingen bij de lijn zijn voor 90% politiek, het zijn de vakbonden die daar de plak zwaaien, de voorstanders van de discriminatie wet, als je 45 jaar bent mag je het bij de lijn volledig vergeten van aangenomen te worden tenzij je van een pachter komt en ze je geen opleiding meer moeten geven, mocht Dovy keukens dit hier nu lezen ???

Wens je te werken bij de lijn ga naar het ACOD en je kan beginnen, mits je kan optellen en aftrekken, en als je de prijs kan zeggen in het Nederlands is ook voldoende.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

04 jun 2016, 15:57

Ik moet mij verontschuldigen! Ik volg nog maar een tiental jaar dat gebelbus en ken slechts twee chauffeurs die er mee rijden... :oops:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 jun 2016, 09:23

Fokke schreef:Ik moet mij verontschuldigen! Ik volg nog maar een tiental jaar dat gebelbus en ken slechts twee chauffeurs die er mee rijden... :oops:
Mijn familie en ik rijden van dag 1 mee uit noodzaak!
Alle hangt ook af van de provincies.

Je moet eens bekijken Naar Eeklo dit een stad is je je moet gaan werken naar Aalter 12 km ver, en in Aalter daar werken veel mensen van Eeklo, daar rijden 1 bus per dag voor de school in de vakantie zelfs niet, ook geen rechtstreekse verbinding met belbus, als je naar het station wil om een trein te nemen voor Antwerpen of Brussel ben je op je auto aangewezen, anders moet je met een lijnbus naar Maldegem en daar wachten op de bus naar Deinze, met de bel bus heb je er minstens twee nodig meestal 3 belbussen,

1/ meetjesland,

2/ zomergem

3/ maldegem

Vind je dit normaal voor een afstand van 12 a 15km er drie belbussen nodig zijn.

Fokke je volgt dit al 10 jaar in streken waar het zeer goed gaat kijk eens naar streken waar het niet goed gaat dan weet je waarom de belbussen geen volk meer hebben.

Je zal maar in Merendree wonen en je moet gaan werken met het openbaar vervoer.

Met de buurtspoorwegen kon je op alle fabrieken zijn om 6:00 uur en kon je na 22:00 uur terug thuis geraken, nu met de lijn niet die is er voor schoolkinderen en voor gepensioneerden !

Lijnen zoals Brugge - Gent daar heeft men geen problemen, die zitten dan ook altijd vol !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

05 jun 2016, 09:36

denlowie schreef:
Fokke schreef:Ik moet mij verontschuldigen! Ik volg nog maar een tiental jaar dat gebelbus en ken slechts twee chauffeurs die er mee rijden... :oops:
Mijn familie en ik rijden van dag 1 mee uit noodzaak!
Alle hangt ook af van de provincies.
Je moet eens bekijken Naar Eeklo dit een stad is je je moet gaan werken naar Aalter 12 km ver, en in Aalter daar werken veel mensen van Eeklo, daar rijden 1 bus per dag voor de school in de vakantie zelfs niet, ook geen rechtstreekse verbinding met belbus, als je naar het station wil om een trein te nemen voor Antwerpen of Brussel ben je op je auto aangewezen, anders moet je met een lijnbus naar Maldegem en daar wachten op de bus naar Deinze, met de bel bus heb je er minstens twee nodig meestal 3 belbussen,
1/ meetjesland,
2/ zomergem
3/ maldegem
Vind je dit normaal voor een afstand van 12 a 15km er drie belbussen nodig zijn.
Fokke je volgt dit al 10 jaar in streken waar het zeer goed gaat kijk eens naar streken waar het niet goed gaat dan weet je waarom de belbussen geen volk meer hebben.
Je zal maar in Merendree wonen en je moet gaan werken met het openbaar vervoer.
Met de buurtspoorwegen kon je op alle fabrieken zijn om 6:00 uur en kon je na 22:00 uur terug thuis geraken, nu met de lijn niet die is er voor schoolkinderen en voor gepensioneerden !
Lijnen zoals Brugge - Gent daar heeft men geen problemen, die zitten dan ook altijd vol !
Jij schrijft uit jouw ervaring en ik uit de mijne. Ik meen nu te ervaren dat mijn ervaring niet de juiste ervaring is... :lol:
Ik zou nog eens kunnen vloeken in de kerk: Tijdens die tien jaar dat ik regelmatig met de bussen van de Lijn rij heb ik driemaal ervaren dat de accomodatie voor rolstoelgebruikers gebruikt werd...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 jun 2016, 17:00

Fokke schreef: Tijdens die tien jaar dat ik regelmatig met de bussen van de Lijn rij heb ik driemaal ervaren dat de accomodatie voor rolstoelgebruikers gebruikt werd...
In de belbus kan je dit misschien tegen komen, ik ook nog geen gezien, nochtans zijn praktisch iedere belbus er voor aan gepast.

De rolstoel gebruikers laten hun voeren op de kosten van de ziekenbond.

Waar ik woon is een een taxi dienst voor gehandicapten.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

05 jun 2016, 17:14

denlowie schreef:
Fokke schreef: Tijdens die tien jaar dat ik regelmatig met de bussen van de Lijn rij heb ik driemaal ervaren dat de accomodatie voor rolstoelgebruikers gebruikt werd...
In de belbus kan je dit misschien tegen komen, ik ook nog geen gezien, nochtans zijn praktisch iedere belbus er voor aan gepast.
De rolstoel gebruikers laten hun voeren op de kosten van de ziekenbond.
Waar ik woon is een een taxi dienst voor gehandicapten.
Ik had het wel over de bijna nooit gebruikte dure aanpassingen in de gewone lijnbussen! En wat ik nog vergeten was: Die aanpassing behelst ook de mogelijkheid om al rijdend met de rolstoel in de bus te geraken maar dat heb ik nog nooit zien gebruiken. Die enkele keren werd de rolstoelgebruiker geholpen door de andere passagiers en dat ging altijd heel vlot!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 jun 2016, 18:34

Ik denk dat men dit wel tegen komt in de stad, ik rijd nu zoveel niet in stad, gisteren eens in Gent en vandaag Antwerpen linkeroever naar het Groenplein en omgekeerd om te gaan eten !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 jun 2016, 18:57

denlowie schreef:... De rolstoel gebruikers laten hun voeren op de kosten van de ziekenbond ...
Ik zou graag te weten komen over welke ziekenbond jij het hier hebt.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 jun 2016, 20:50

Danny. schreef:
denlowie schreef:... De rolstoel gebruikers laten hun voeren op de kosten van de ziekenbond ...
Ik zou graag te weten komen over welke ziekenbond jij het hier hebt.
Dit zal wel iemand van de ziekenkas betalen, die rolstoel taxi werk wel alle dagen, naar de kliniek met nier patiënten, naar opvang van gehandicapten, die rijden zeker niet voor de rekening van die mensen.
Mijn oom heeft jaren naar het ziekenhuis geweest naar de nierafdeling 3 maal per week ze kwamen hem halen en ze brachten hem terug, hij woonde 500 meters van de kliniek en als hij s'namidags afgezet werd ging hij dan nog een een paar km wandelen !

Vrouw van oude vriend zijn vrouw word elke dag gehaald als rolstoel gebruikster voor een dag verblijf, eerst word ze gewassen door een verpleegster van het wit geel kruis en dan rond 8:00 uur komt men haar met den taxi haar halen.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 jun 2016, 08:07

@Den Lowie, misschien zou jij eens enkele dagen of zelfs weken moeten samen leven met een rolstoel gebruiker, dan zou je misschien kunnen begrijpen wat zo een rolstoel gebruiker dagelijks nodig heeft aan hulp en verzorging, al was dit maar om hem of haar te "helpen" na een toilet bezoek indien deze nog van een toilet gebruik kan maken, anders is het ..., misschien zou je dan ook anders gaan denken als die rolstoel gebruiker dagelijks door mensen van het Wit Gele Kruis verzorgd zou worden, en daarna naar zo een dagcentrum gebracht worden.

Of misschien ook gedurende enkele maanden lijden aan nier insufficiëntie zodat je ook 3 maal in de week afgehaald kunt worden om naar het ziekenhuis gebracht te worden en daar enkele uren rustig te genieten van "platte rust" ...

Misschien zou je dan wel iets minder kankeren ... :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 jun 2016, 08:52

denlowie,

Vrouw van oude vriend zijn vrouw word elke dag gehaald als rolstoel gebruikster voor een dag verblijf, eerst word ze gewassen door een verpleegster van het wit geel kruis en dan rond 8:00 uur komt men haar met den taxi haar halen.

Dat gebeurt hier ook.
Er is een woonzorgcentrum waar men
* permanent kan verblijven
* dagelijks kan verblijven

Zij die voor een korte of lange periode daar dagelijks komen hebben vervoer op kosten van de familie. De medische verzorging kan gebeuren door het personeel van het zorgcentrum OF door het Wit-Gele kruis.

Het Wit-Gele kruis is een afdeling van de CM (Christelijke mutualiteit), waarvan verpleegsters/verplegers aan huis komen voor de verzorging van iemand. Tegenwoordig blijft men een minimum tijd in het ziekenhuis en krijgt nazorg aan huis (mits toestemming huisdokter). Hiervoor moet men niets betalen, de CM betaalt dat.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

06 jun 2016, 09:28

pastoor schreef :"Het Wit-Gele kruis is een afdeling van de CM (Christelijke mutualiteit), waarvan verpleegsters/verplegers aan huis komen voor de verzorging van iemand. Tegenwoordig blijft men een minimum tijd in het ziekenhuis en krijgt nazorg aan huis (mits toestemming huisdokter). Hiervoor moet men niets betalen, de CM betaalt dat. "

De tussenkomst van een verpleegkundige van het Wit-gele kruis wordt betaald door de mutualiteit waar men bij aangesloten is . Het Wit-Gele kruis is niet enkel voor leden van CM maar voor iedereen die dergelijke zorgen nodig heeft. Is men lid van CM betaalt men inderdaad niets voor de "werkuren" van de verpleegkundige , maar het is in bepaalde gevallen wel mogelijk dat men het gebruikte materiaal moet betalen. Is men lid van een andere mutualiteit , dan worden de "werkuren" afgerekend tussen die mutualiteit en CM , en geldt ook hier dat sommige gebruikte materialen moeten betaald worden.

Deze gegevens heb ik van mijn dochter die als verpleegster werkt voor het Wit-Geel kruis in de streek van Kessel-Lo

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

06 jun 2016, 10:41

Danny. schreef:
Misschien zou je dan wel iets minder kankeren ... :wink:
Ik kanker zeker niet, maar ik wil maar zegen dat zo een taxidienst bestaat!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

06 jun 2016, 10:44

flupke2 schreef: Deze gegevens heb ik van mijn dochter die als verpleegster werkt voor het Wit-Geel kruis in de streek van Kessel-Lo

Maar rekenen kunnen die wel, dit weet ik, ik kreeg een voorschrift voor 6 maanden inspuitingen, na 5 weken heb ik dit stop gezet en ik heb tot einde van de 6 maanden rekeningen van het wit geel kruis ontvangen dat ik wel degelijk die inspuitingen heb gehad, ik zelf moest niks betalen, dus was het me wel gelijk.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 jun 2016, 11:10

denlowie schreef:... Ik kanker zeker niet, maar ik wil maar zegen dat zo een taxidienst bestaat!
Laat mij toe daar een andere mening over te hebben (en ik denk wel niet alleen te zijn met deze mening :wink: ), je hebt het hier toch over het feit dat iemand slechts 500 meter van de kliniek woont, en toch afgehaald en terug gebracht wordt, waarna hij nog gaat wandelen, en ook over die rolstoel gebruikster die dagelijks door het mensen van het Wit Gele Kruis gewassen wordt ...
denlowie schreef:... Mijn oom heeft jaren naar het ziekenhuis geweest naar de nierafdeling 3 maal per week ze kwamen hem halen en ze brachten hem terug, hij woonde 500 meters van de kliniek en als hij s'namidags afgezet werd ging hij dan nog een een paar km wandelen !

Vrouw van oude vriend zijn vrouw word elke dag gehaald als rolstoel gebruikster voor een dag verblijf, eerst word ze gewassen door een verpleegster van het wit geel kruis en dan rond 8:00 uur komt men haar met den taxi haar halen.
Sorry hoor, maar indien je hier, zoals je zegt, gewoon wil laten weten dat er een taxi dienst bestaat voor dergelijke verplaatsingen, geef dan gewoon de link door waar mensen in nood zich kunnen wenden ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender