Eindelijk gedaan met TAXI belbus in Oostvlaanderen !

Hier is plaats voor vragen en informatie over het openbaar vervoer.
Onlangs zag ik in de trein een man die een boek las. Verder was hij volkomen normaal.
(Marc Callewaert)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

06 jun 2016, 11:33

Als je googelt op taxi voor rolstoel gebruikers dan vind je er een pak, hendriks.be die zie je overal in oostvlaanderen .

waar ik woonde had je taxi2000 reed met meer dan 10 wagens voor rolstoelgebruikers, en nu heb je nog VZM Eeklo die doen dus ook ziekenvervoer en rolstoel vervoer.

Ik heb nog in Beernem op een zondag middag een ambulance met een rolstoel gebruiker zien toekomen en die kwam in het restaurant eten, na 2 uur kwam deze ambulance die mevrouw terug ophalen.

De CM heeft een uitgebreid minder-mobielen vervoer.

http://www.cm.be/diensten-en-voordelen/ ... ervoer.jsp
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

21 jun 2016, 00:46

denlowie schreef:
flupke2 schreef: Deze gegevens heb ik van mijn dochter die als verpleegster werkt voor het Wit-Geel kruis in de streek van Kessel-Lo

Maar rekenen kunnen die wel, dit weet ik, ik kreeg een voorschrift voor 6 maanden inspuitingen, na 5 weken heb ik dit stop gezet en ik heb tot einde van de 6 maanden rekeningen van het wit geel kruis ontvangen dat ik wel degelijk die inspuitingen heb gehad, ik zelf moest niks betalen, dus was het me wel gelijk.
Wel de onderste quote heeft eigenlijk niets met openbaar vervoer te maken.Maar wat ik hier wel zie is een vorm van fraude in het innen van 6 maand inspuitingen te geven waar er maar 5 weken gegeven zijn.
Ik heb het ook gehad met toilet voor mijn stiefvader.Hij werd 3xper week verzorgd en de firma(niet het gele kruis)18 maanden lang 5xper week had geind.Ik uitgekomen omdat ik dokter vroeg of het niet opgetrokken kon worden tot 5x per week en hij mij antwoorde dat hij al 5 toilettages kreeg.De firma heeft de teveel ontvangen sommen moeten terigbetalen.
lieve groetjes,mamacalypso

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2016, 12:56

Buiten topic, maar waarom moeten wij toch zo op onze qui vive zijn wat die zorgen betreft en de betalingen ervan.
cfr; rekeningen rustoorden, verstrekte zorgen enz...

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

29 jul 2016, 06:22

Helena van Troje schreef:Buiten topic, maar waarom moeten wij toch zo op onze qui vive zijn wat die zorgen betreft en de betalingen ervan.
cfr; rekeningen rustoorden, verstrekte zorgen enz...

Het gaat over GELD.....dan kun je alle uitwassen verwachten !
Doe wel en zie niet om !

rudallen
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:55
Locatie: Sint-Niklaas

04 jul 2018, 10:32

Belbus volledig afschaffen = grote besparing.
Vervangen door Uber !
Ik zou wel eens willen weten hoeveel de kostprijs is voor een verplaatsing met de belbus.
Als ik een belbus zie, zit er gemiddeld één reiziger op, onverantwoorde geldverspilling !
Windows 8.1 Pro, Intel Core i5-2320 3,0 GHz 64 bit, 4 GB Ram, NVidia GeForce GTX 550 Ti, HD 2,0 TB

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

07 jul 2018, 10:10

rudallen schreef:Belbus volledig afschaffen = grote besparing.
Vervangen door Uber !
Ik zou wel eens willen weten hoeveel de kostprijs is voor een verplaatsing met de belbus.
Als ik een belbus zie, zit er gemiddeld één reiziger op, onverantwoorde geldverspilling !
Ik kan u een lijn belbus zeggen waar die op zondag maximum 3 personen  vervoeren tussen 10:00 als ze starten en en ze houden op om 19:00 uur op zondag dus op 9 uur 1 man betalen + het busje, en dit voor het vervoer van maximum 3 personen, de chaufeur moet 9:30 uur betaald worden aan zondagdienst = +/-32€ per uur  X 9,50 = 304 € + de rsz van de werkgever 33% = 404€ en 1 maaltijd cheque 5€ 409€ + andere personeels kosten verzekering en eindejaars premie etc..

Als men meer dan 410€ + afschrijving en kosten busje moet geven voor 3 mensen te vervoeren waar zijn we nu mee bezig ?????????????????

Op zaterdag rijd die zelfde lijn van 8:00 uur tot 20:00 uur dus 12 uren mat maximum 5 personen in het totaal.

En hoeveel lijnen zijn er zo niet ???
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)