Heimwee

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

AlbertToen
Lid geworden op: 09 mei 2016, 21:29
Locatie: Antwerpen

24 jun 2016, 02:06

*** bericht verwijderd door schrijver ***
Laatst gewijzigd door AlbertToen op 06 jul 2016, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

25 jun 2016, 11:08

Inderdaad Albert Toen,
Andere mensen denken er ook zo over als gij.Dat het vroeger beter was in vele gevallen.
En dat ge bijna graag zou willen opgeven als ge het zelf wilt en ge het gepaste moment vind.ben ik ook voorstander van. Maar het schijnt dat we zullen moeten vechten tot het einde. Ja ze maken het liever wat moeilijk voor ons. Waarom weet ik niet.
Ge hebt voor het ogenblik nog een groot voordeel dat ge nog samen bent met uw echtgenote en dat ge daar zoveel mogelijk moet van genieten.
Want veel mensen zijn alleen overgebleven en na een prachtig huwelijks leven is dit zeker niet gemakkelijk om alleen achter te blijven.

Groetjes Gerarda
Gast

02 jul 2016, 17:43

Dat is hier zeker de topic om andere mensen een depressie te bezorgen?!

Albert, je denkt dat er vroeger geen pedofiele priesters waren!!! Ik ben er nochtans anno 1958 ene tegen het ellendige lijf genomen. Nu staan ze meer in de kijker, toen konden ze hun gangen gaan, kinderen werden toen nog monddood gehouden.

En moeder aan de haard is het beste. Nooit over nagedacht dat vrouwen ook de behoefte hebben om zich te ontwikkelen en niet enkel en alleen maar de was en de plas te doen.

Heb je last van de gay parades? Als twee mannen of twee vrouwen van mekaar houden, is dat zo erg, als ze maar gelukkig zijn. Als mijn dochter morgen thuis komt met een vrouw dan zeg ik "joepie, een dochter erbij!".

Wat betreft de files, de onveiligheid, daar heb je gelijk in, maar alles verandert, een maatschappij blijft nooit of nooit dezelfde.

Ik wens jou toch nog wat plezier toe in de jaren die nog komen!!

Gerarda, natuurlijk is je partner verliezen heel erg, maar ook dan heb je weinig andere keuze dan verder te gaan met je leven.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

02 jul 2016, 23:38

Het noemt hier ook 'hoekje van troost'.
En troost kunnen we allemaal wel al eens gebruiken, vooral als het leven ons hard aanpakt. Een woordje, een schouderklop, een blijk van begrip en openheid naar elkaar kan wonderen doen.

Anders word je hard , verbitterd en kan je zelf geen troost meer ontvangen en ook niet meer geven. :)
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
Gast

03 jul 2016, 09:34

Volledig mee akkoord Sanne, maar je begrijpt toch wel dat ik Albert geen gelijk kan geven als hij stelt dat er vroeger geen pedofiele priesters waren. Ik denk dat er toen meer waren dan nu want de maatschappij is veel opener geworden en persoonlijk vind ik dat positief.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

03 jul 2016, 10:48

volledig mee eens leah,maar het is nooit geweten geweest.
kerken en pasters ,ik moet er niks van weten :twisted:
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

03 jul 2016, 12:35

Juist ,
vroeger wisten we niets tot de televisie kwam en de werkende mens slimmer maakte maar ook chagrijnig.

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

03 jul 2016, 15:52

Pedofilie is niet alleen te vinden in het christendom, ook in andere godsdiensten, en ook bij atheïsten. Pedofilie is niet aan een godsdienst gebonden.

Vroeger wist men niets, was men gelukkig ??
Nu weet men enorm veel , is men gelukkig ??

Het was in alle geval veel duidelijker voor de mensen vroeger, de hiërchie, men kon nog geloven, in alle naïviteit, dat de wereld rond de kerktoren best aangenaam was.
En dat is allemaal veranderd en die wereld komt niet meer terug.
hebben.
En weet je, het digitaliseren is voor vele mensen onoverkomelijk geworden.
Het maakt de mensen angstig. En wat onze man aanhaalt is volledig te begrijpen. Maar we moeten er allemaal proberen mee om te gaan.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
Gast

03 jul 2016, 20:00

Er is hier toch niemand die beweert dat pedofilie aan een godsdienst gebonden is!!?

Er waren vroeger gelukkige en ongelukkige mensen en dat is ook nu het geval. Dat heeft niets met de tijd te maken, wel met het karakter van een mens, en de ene heeft meer te verduren in het leven dan de andere.

En neen, ik begrijp niet als je nog maar 62 bent, nog gezond, hoe je dan al kunt verlangen naar de dood, dat begrijp ik totaal niet.

De wereld is digitaal geworden, volg dan cursussen om mee te kunnen, is toch zo moeilijk niet.

Marieke,

Vroeger waren er ook chagrijnige mensen hoor. Ik heb mijn moeder nooit anders gekend dan chagrijnig, zelfs lang voor er een tv gekocht werd.

AlbertToen
Lid geworden op: 09 mei 2016, 21:29
Locatie: Antwerpen

04 jul 2016, 11:23

*** bericht verwijderd door schrijver ***
Laatst gewijzigd door AlbertToen op 06 jul 2016, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

04 jul 2016, 20:30

Albert Toen

Een goede discussie moet in iedere rubriek kunnen. Ik vraag me trouwens af hoe jij getroost zou kunnen worden en of troost is wat je nodig hebt.
Je bent 62 en hebt veel familieleden verloren, ik ben 65 en ben gans mijn familie (behalve mijn zus) kwijt en ook de schoonfamilie is overleden (behalve nog een tante van 87).
Dat is toch normaal dat je op onze leeftijd ouders en grootouders kwijt bent.
Je hebt je echtgenote nog, waarom maak je het niet gezellig samen met haar. Uitstapjes doen, samen koken, samen tv kijken, (ik kijk ook niet naar het nieuws), er zijn zo vele kleine dingen die het leven de moeite waard maken. Hou je van de natuur? van dieren?
Echte schoonheid verdwijnt niet met de tijd, hou je niet bezig met wat jou een slecht gevoel geeft, zoek naar dingen die je vreugde brengen.
Goed bedoeld hoor, ik ben geen vrouw van zeemzoete sentimentele woorden, persoonlijk verkies ik (voor mezelf) een goede bolwassing, mijn dochter is daar erg goed in, ik dacht dat zo'n bolwassing jou misschien ook op andere gedachten zou brengen.
Ik wilde jou geenszins kwetsen, maar je begrijpen doe ik niet.
Gast

10 jul 2016, 11:11

Hoe flauw om het openingsbericht te verwijderen...
En Gerarda is ook al gaan lopen, ben je verdwaald Gerarda?
Ik laat staan wat staat...

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

10 jul 2016, 11:36

*leah* schreef:Hoe flauw om het openingsbericht te verwijderen...
En Gerarda is ook al gaan lopen, ben je verdwaald Gerarda?
Ik laat staan wat staat...
Vind ik ook flauw, leah.

Iedereen heeft het recht om zich te voelen zoals hij/zij wil; te denken zoals hij/zij het wil. Als je hier iets schrijft, verwacht je ook een reactie, denk ik. Dat die niet altijd is, zoals je verwacht, is maar logisch.

Net het weerleggen van het uitgesproken negatief hedendaags wereldbeeld is een oppeppen van de schrijver/schrijfster.

We leven in het "NU" en het is de bedoeling, dacht ik, van er ook in "nu" het beste van te maken. Als je niet gefocust bent op het negatieve, dan zal je wel merken dat we nu in een prachtige tijd leven!

Maar, al bij al, maak je van je leven vooral wat je er zelf wil van maken!

Fijne zondag! Vanaf morgen wordt het minder goed, maar.... in 't Midden-Oosten bv. hebben de mensen het, ondanks de zon , véél slechter !



:)

Wiana

AlbertToen
Lid geworden op: 09 mei 2016, 21:29
Locatie: Antwerpen

10 jul 2016, 14:53

Lieve mensen,

ik legde mijn ziel bloot in dit hoekje van troost, maar (behalve een enkele troost-posting) oogste ik veelal discussie over gay, pedofilie, anti-religie...

ik las in de openingsmededeling van dit Hoekje van Troost forum (door moderator Tilly) nochtans iets heel anders...

ik stuurde dan maar een PB naar de moderator met de vraag om deze ganse Heimwee te verwijderen, maar kreeg geen reactie. Dus daarom hoefde het voor mij niet meer.

Vriendelijke groeten

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

10 jul 2016, 15:36

AlbertToen schreef:Lieve mensen,

ik legde mijn ziel bloot in dit hoekje van troost, maar (behalve een enkele troost-posting) oogste ik veelal discussie over gay, pedofilie, anti-religie...

ik las in de openingsmededeling van dit Hoekje van Troost forum (door moderator Tilly) nochtans iets heel anders...

ik stuurde dan maar een PB naar de moderator met de vraag om deze ganse Heimwee te verwijderen, maar kreeg geen reactie. Dus daarom hoefde het voor mij niet meer.

Vriendelijke groeten
Beste,

U was wel degelijk op het juiste onderdeel van het forum.
Zoals ik hierboven aanhaalde, is het weerleggen van de stelling dat vroeger alles beter was,
wel degelijk als steun, als oppepper voor u bedoeld!

Vroeger waren sommige dingen beter (ik denk hier bv. aan het sociaal contact - denk maar aan stoeltje-voor-de deur-met-de-gezellige-burenbabbel -).
Misschien zijn vele mensen nu ook egoïstischer geworden; sommigen niet te vertrouwen en noem maar op...
Brengt de welvaart de slechte kantjes van een mens naar boven???

Toch is de wereld an sich nu niet slecht; misschien moeten we alleen alerter zijn; onze vrienden beter weten uit te kiezen???

Wat ik wel weet: als je positief probeert te blijven, vind je de leuke kantjes aan het leven NU, want die zijn er echt wel hoor :)
(Al heeft de grootste optimist ook wel es een donkere dag natuurlijk!!!)

En we leven maar één keer; waarom dan NU "de zon" niet zoeken :wink: ?

Koppie op en een zonnige zondag

:)

Wiana