twee vraagjes over websites

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

05 jul 2016, 08:18

1/ heb een website gemaakt voor mijn zoon, alles werkt prima maar ip zijn laptop is het scherm iets te groot, op zijn pc en ook op mijn pc is dit gewoon.
Nu is dit geschreven in html-CSS, vroeger met frames was dit niet zo, kan ik dit aanpassen ??

2/Als je een template download zoals bij templates css, mag je daar ook een foto ervan op de website zetten , want meestal zitten daar zeer veel foto's bij.

dank bij voorbaat.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

05 jul 2016, 15:08

Beste denlowie,

1- Je gaat dit steeds hebben daar niet elke bezoeker eenzelfde scherm (schermresolutie) heeft als jij. Je kan je website zo maken dat het op alle drie jouw schermen past (ook op de laptop van je zoon) maar daarvoor past je website nog niet op alle andere schermen! Er bestaan zoveel verschillende schermresoluties dat je onmogelijk voor iedereen goed kan doen.
Je kan je breedtes en hoogtes in % uitdrukken maar dan verschuift je tekst, afbeeldingen, ... steeds.
Wat je wel kan doen is je website zo maken dat het op de meest gebruikte (uit het verleden) schermresoluties werkt maar dan moet je rekening houden met een schermresoluite van 900x600!
Ook dan heb je nog niet iedereen mee, denk maar aan kleine tablets, iphones, etc ...

2- Dat moet je nakijken van waar je de template hebt gehaald. Meestal staat er ergens bij of je de template gratis en volledig mag gebruiken al dan niet.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.