Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

03 aug 2016, 15:41

Vlaanderen wordt een soevereine staat.
Vechtscheiding: een hypothetische oplossing.
Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt, hopelijk omdat de socio-economische problemen dan -dank zij haar huidige beleid-, zijn opgelost. Hoe zou u, als pensioentrekker, dan staan tegenover een eenzijdig verklaarde onafhankelijkheid van Vlaanderen. Met dien verstande dat Brussel dan, inclusief de 19 gemeenten, een autonome Stadstaat wordt en dat de Federale Schuld, volgens een 60/40 ratio wordt verdeeld; dwz. 60 voor Vlaanderen en 40; te verdelen tussen Brussel en Wallonië.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
dejules

03 aug 2016, 18:09

socrates schreef: Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt,.
De laatste 15 jaar is elke traditionele partij + Vlaams Belang de grootste partij geweest. N-Va is hetzelfde lot beschoren.
Indien deze partij nog 20% vd stemmen behaalt mag ze heel blij zijn.
Als ik de commentaren in forums en lezersbrieven lees vrees ik dat deze partij niet eens aan 15% vd stemmen gaat komen.
Niemand ziet grote veranderingen, ze voelen het wel in hun portemoné.
De mensen maak je niets wijs zoals de werkloosheid daalt al X-maanden op rij of de economie trekt terug aan.
En aan latijnse spreuken heeft niemand een boodschap.
Trouwens, bij de volgende verkiezingen is zowat de hele partijtop bejaard : Peumans, Bracke, Becaus, Bourgeois, etc.
Dan wordt het helemaal een 1 manspartij.
Alles rust dan op de schouders van De Wever en die zijn populariteit is tanende.
Bij de jeugd heeft de N-VA ook geen gehoor : deze partij gaat gewoon imploderen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

04 aug 2016, 10:04

dejules schreef:
socrates schreef: Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt,.
De laatste 15 jaar is elke traditionele partij + Vlaams Belang de grootste partij geweest. N-Va is hetzelfde lot beschoren.
Indien deze partij nog 20% vd stemmen behaalt mag ze heel blij zijn.
Als ik de commentaren in forums en lezersbrieven lees vrees ik dat deze partij niet eens aan 15% vd stemmen gaat komen.
Niemand ziet grote veranderingen, ze voelen het wel in hun portemoné.
De mensen maak je niets wijs zoals de werkloosheid daalt al X-maanden op rij of de economie trekt terug aan.
En aan latijnse spreuken heeft niemand een boodschap.
Trouwens, bij de volgende verkiezingen is zowat de hele partijtop bejaard : Peumans, Bracke, Becaus, Bourgeois, etc.
Dan wordt het helemaal een 1 manspartij.
Alles rust dan op de schouders van De Wever en die zijn populariteit is tanende.
Bij de jeugd heeft de N-VA ook geen gehoor : deze partij gaat gewoon imploderen.
Als de mensen ook maar even zouden nadenken, waarom zouden ze dan alle schuld voor het dure leven aan de N-VA geven, terwijl de christelijke volkspartij toch mee regeert en er, via de populaire C. Peeters, een linkse toets moet aan geven. Is de figuur van BDW zo preponderant dat men in zijn schaduw, de regering waarneemt als een ultra-liberaal-conservatieve club waarin hij en hij alleen, de koers uitzet ?
Zo gezien is het succes van Dewever dan eerder een nadeel dan een voordeel ,voor zijn partij en kan dat inderdaad stemmen en dus geld gaan kosten.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
dejules

04 aug 2016, 10:14

socrates schreef:Als de mensen ook maar even zouden nadenken, waarom zouden ze dan alle schuld voor het dure leven aan de N-VA geven.
Uw partij heeft grote veranderingen aangekondigd : zo ging ze begrotingsoverschotten boeken, de schulden versneld afbouwen, meer bedrijven naar hier halen (oa Bourgeois heeft zowat de hele wereld afgereisd), het overheidsbeslag afbouwen, voor veel werkgelegenheid in de privésector zorgen (Vlaanderen terug op de economische kaart zetten) ...
Uw partij onderscheidt zich in niets vd andere partijen nl een bende hypocrieten en leugenaars oa werkloosheid is afgenomen NIET DOOR MEER WERKGELEGENHEID MAAR DOOR MASSALE SCHORSINGEN VAN WERKLOZEN.
Wel, uw partij zal hierop afgerekend worden!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 aug 2016, 10:50

Welkom bij de N-VA, Socrates :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Jan Meuleman
Lid geworden op: 19 jul 2006, 18:37

04 aug 2016, 11:07

dejules schreef:
socrates schreef: Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt,.
De laatste 15 jaar is elke traditionele partij + Vlaams Belang de grootste partij geweest. N-Va is hetzelfde lot beschoren.
Indien deze partij nog 20% vd stemmen behaalt mag ze heel blij zijn.
Blijven dromen jongen, blijven dromen.
In uw stamcafé zijn er waarschijnlijk een paar achterlijken, maar Vlaanderen is niet achterlijk. De mensen begrijpen zeer goed dat de rode putten moeten gevuld worden en dat de alles gratis politiek onhoudbaar is.
De rooie moeten van mijn geld blijven. Ze moeten maar werken ipv op mijn kosten te leven.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

04 aug 2016, 11:12

Jan Meuleman schreef:... In uw stamcafé zijn er waarschijnlijk een paar achterlijken, maar Vlaanderen is niet achterlijk.
Juist !
Zo'n 32% van Vlaanderen wel, maar gelukkig niet héél Vlaanderen. 8)
dejules

04 aug 2016, 11:55

Jan Meuleman schreef:In uw stamcafé zijn er waarschijnlijk een paar achterlijken.
Ik ga niet op café zwijg stil dat ik een stamcafé heb!
In elke peiling gaat de nva fors achteruit.

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

04 aug 2016, 12:13

De manier waarop de Vlaamse regering het nu gedaan heeft, kan absoluut niet mijn goedkeuring krijgen. Het leven is ontzettend duurder geworden in Vlaanderen in vergelijking met Wallonië.
Daar is o.a. de energie rekening één van de oorzaken van, wat wel in schoenen van de Blauwen kan geschoven worden maar de andere partijen deden er duchtig aan mee, zo onrechtvaardig!
De volgende verkiezing zal een proteststem worden, hopelijk vliegen al die dieven er allemaal uit. Maar dit is natuurlijk een utopie en die gangsters weten dat, daarom dat ze van geen ophouden weten.
Ice

04 aug 2016, 12:15

Jan Meuleman schreef:
dejules schreef:
socrates schreef: Als N-VA, bij een volgende verkiezing opnieuw de communautaire kaart trekt,.
De laatste 15 jaar is elke traditionele partij + Vlaams Belang de grootste partij geweest. N-Va is hetzelfde lot beschoren.
Indien deze partij nog 20% vd stemmen behaalt mag ze heel blij zijn.
Blijven dromen jongen, blijven dromen.
In uw stamcafé zijn er waarschijnlijk een paar achterlijken, maar Vlaanderen is niet achterlijk. De mensen begrijpen zeer goed dat de rode putten moeten gevuld worden en dat de alles gratis politiek onhoudbaar is.
ahhh en daarom dat de nva de rooftechniek verderzet van degene die de rode putten gegraven hebben en het 'vulsel' telkens ook bij dezélfde mensen gaat halen???

Of zie jij niet dat van de werkende mens en de laagste inkomens wéér worden geroofd om de rijken, politici en bedrijven te beschermen door nva?

Turteltax? Ze doen er nog een schép bovenop!! Het volk moet voor iets betalen waar ánderen, rijken en bedrijven, alleen profiteren en het volk NIKS aan heeft, hél, het volk kan er niet van genieten maar moet wél de factuur betalen én ze blijven de rijksten dan NOG subsidiëren!!!
Dáár hoor je nva niet over hé, die onrechtvaardigheid klagen ze niet aan, nee: ze doen eraan MEE!

Hopelijk denken 'de mensen' wat verder dan hun neus lang is, doorzien ze de manipulatie en leugens van nva dat zij de 'rotzooi' van de vorige politieke dieven moeten opruimen: ze maken godverdomme niet enkel de putten nog dieper, ze blijven het zelfs nog bij dezelfde halen ook!

Als nva werkelijk die 'rode' putten zou willen vullen, dan haalden ze het bij de rijken, de bedrijven en de politiek (die nog nooit een duit in het zakje gedaan hebben maar wel blijven graaien!) bij degenen die de putten gemáákt hebben, die ervan geprofiteerd hebben en nu NOG van profiteren en niet bij telkens dezelfde: het volk!

Van toogpraat en achterlijk gesproken, amai!
Gast

04 aug 2016, 12:28

Jan Meuleman schreef:...De mensen begrijpen zeer goed dat de rode putten moeten gevuld worden en ......
Dat wordt de mensen wijs gemaakt , en ondertussen wordt de put in de begroting nog steeds dieper uitgegraven.
dejules

04 aug 2016, 12:35

Jan Meuleman schreef: De mensen begrijpen zeer goed dat de rode putten moeten gevuld worden en dat de alles gratis politiek onhoudbaar is.
Welke rode putten? : de 2.000.000 mensen die hun inkomen uuit arbeid krijgen uit de schatkist? De dubbele ambtenarenpensioenen?

Dit is waarom België stilaan een van de duurste landen wordt om te tanken

http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 35921.html

Hoe komt het dat de nva alle belastingen verhoogt, er nieuwe uitvind, ... en de staatsschuld blijft oplopen?
Wat heeft die partij waarvan de volledige top uit de ambtenarij komt gedaan aan het overheidsbeslag van 54,5%?

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

04 aug 2016, 12:57

dejules schreef:...Wat heeft die partij waarvan de volledige top uit de ambtenarij komt gedaan aan het overheidsbeslag van 54,5%?
Geen lap, het wordt trouwens duidelijker waarom ze Vlaanderen zouden willen afweken van het geheel !
Het is het nog economisch stuk, zoals in vele andere naties is het bezit van havens een groot voordeel tegenover het hinterland, waar geld te rapen valt om het overheidsbeslag nog een poosje verder te kunnen zetten en de vetpotten 'nog enige tijd' vol genoeg blijven.
Solidariteit tegenover dat hinterland is onbestaande want wat ze daar op verteren moeten ze zelf missen !
Precies zoals bij de Brexit komen ze dan met argumenten als :"we zullen het véél beter hebben !"

Jan Meuleman
Lid geworden op: 19 jul 2006, 18:37

04 aug 2016, 13:11

De honden blaffen weer, gelukkig trekt de karavaan verder.
De rooie moeten van mijn geld blijven. Ze moeten maar werken ipv op mijn kosten te leven.

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

04 aug 2016, 13:37

De sossen zijn vervangen door N-VA en het resultaat slaat op niets. DE burger verarmt en heeft minder koopkracht, de putten worden groter, de begrotingen kloppen langs geen kanten en nu beginnen de bedrijven ook al te klagen want al wat ze zogezegd als cadeau gekregen hebben brengt hen niets op. Inflatie blijft hoog en dat zien ze zwart in.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.