persoonlijk alarm

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

ANDRIES
Lid geworden op: 29 okt 2005, 17:16
Locatie: NL

24 aug 2016, 09:57

Voor een alleenstaande oude dame (in NL) vraag ik of er mensen zijn die ervaring hebben met een persoonlijk alarm.
Er zijn verschillende types waarvan ik denk dat een apparaat dat aan een halsketting hangt het meest praktisch is. De typen die als een horloge worden gedragen zijn wat groot. Zembro is een type dat als horloge wordt gedragen.
Het is de bedoeling dat in nood er een bericht/signaal wordt verzonden naar contact personen en/of naar een centrale.
Dank.

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

24 aug 2016, 15:42

Nu ik alleen ben ( mijn man is overleden op 16 mei jl.) heb ik daar ook al aan gedacht , men kan dit via t' ziekenfonds ook bestellen maar ga eerst eens afwachten naar de réacties hier en de bevindingen ervan.
grt-jag. :wink:
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

24 aug 2016, 16:24

Persoonlijk alarm voor noodgevallen.

Als je alleenstaande bent en je plots hulp nodig hebt, dan zijn de meeste oproep systemen onbruikbaar daar je die dan meestal zelf niet meer in werking kunt stellen (onwel geworden, buiten westen, enz.).

Zolang je zelf nog een dergelijk systeem kunt activeren, dan is een GSM met nood oproep (Doro heeft dergelijk iets) meer dan voldoende, er staan daar enkele speciale knoppen op die bij activatie een bericht sturen naar vooraf geprogrammeerde bestemmelingen, en dan heb je bovendien nog een volwaardige GSM ter beschikking.

Ben je zelf niet meer in staat die knoppen op die GSM te activeren, dan zal je ook niet dat oproep systeem kunnen activeren.

Dat is mijn zienswijze op die niet zo goedkope alarm systemen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

garene
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:33

25 aug 2016, 10:43

Mijn moeder wou dan toch een alarm toen ze 92 werd dat aan hals hing en nog thuis woonde en dat heeft goede diensten bewezen.
De mensen achter de modem hebben me meermaals 's nachts opgeroepen.
Kost 10euro per maand via de mutualiteit.
Ik zou het aan iedereen aanraden.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 aug 2016, 11:39

Garene, niets te zeggen over de huurprijs omdat op veiligheid geen prijs kan staan, al die alarm systemen zijn prima, zolang men die nog zelf kan activeren ...

Een GSM kan men ook rond de hals dragen, en die heeft dan nog het voordeel dat je zelf, of iemand anders die persoon kunt bellen wat voor een alleenstaande zeker zal geapprecieerd worden door iemand te horen, en dat kan je niet met zo een gewoon alarm systeem, enkel de operator kan de hulpbehoevende bereiken.

Maar iedereen is natuur vrij te doen wat hij zelf denkt het beste te zijn.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender