Eigenaardig ... toch voor mij.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

30 aug 2016, 00:55

Na het terugvinden van mijn digicorder afstandsbediening (cfr "Overige vragen" onderwerp "Miljaar!!!!") is er toch nog iets dat me van het hart moet.
OK, de Telenet digirecorder werd, tot grote satisfactie, geïnstalleerd. Wat me echter wat bezig aan het houden is ... dat beest (en zijn voeding) zijn permanent lauw bij aanraking.
Als neofiet in de materie betekent dit voor mij: Warmte? = Verbruik van elektriciteit.
Mag ik het zo stellen? Als er geen elektriciteit verbruikt wordt ... wordt geen enkel apparaat warm/lauw.
Uw professionele mening wordt in dank aanvaard!

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

30 aug 2016, 09:04

Juist.

Men mag de digicorder verbinding met het elektriciteitsnetwerk losmaken, maakt niets uit. De digicorder zal de temperatuur van de omgeving krijgen.

Diigicorder, TV (niet allemaal) en andere toestellen hebben wel een ingebouwde batterij om de gegevens bij te houden.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

BlauwBloes
Lid geworden op: 10 mar 2015, 05:59

01 sep 2016, 06:59

Paca schreef:Mag ik het zo stellen? Als er geen elektriciteit verbruikt wordt ... wordt geen enkel apparaat warm/lauw.
Dat mag je zo stellen. Heet de wet van behoud van energie. Meestal warmte (thermische energie), kan echter ook in een andere vorm omgezet worden, beweging (kinetische energie), chemisch proces en hog een hele resem andere vormen.En meestal kost dit geld :evil: