Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Fazal

13 okt 2017, 18:44

Gent krijgt de grootste moskee van Vlaanderen, met minaretten en al.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171013_03129623

Ik hoop dat ze niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, 'allah akbar' gaan staan schreeuwen.
Er is nòg geen protest van de buren. Niet moeilijk, het zijn daar allemaal islammers.
Dat er overlast zal zijn, is nochtans niet uit te sluiten.

De Gentenaars zijn niet zo moedig om daartegen te protesteren, en 'alleen' gaat dat niet..

Neen, ze zijn gewoon te bang, want ze wonen er middenin, en zijn in die buurt al sterk in de minderheid.
De tijd van Keizer Karel is al lang voorbij. Er zijn geen fiere Gentenaars meer.
Ik zou ook niet weten op 'wàt' wij, als Gentenaars, nog fier 'zouden kunnen' zijn.

Op de schaapstal? Op die twee kunst-miskleunen op de Korenmarkt? Ik alleszins niet!
En doe er dat vervloekte mobiliteitsplan er ook maar bij!
Dat er minder files zijn dan verwacht, is een grove leugen.
En liegen, dat kan het Gentse stadsbestuur als de beste.
Laatst gewijzigd door Fazal op 13 okt 2017, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

13 okt 2017, 18:55

" Alles samen schat Tok de kosten op 6 miljoen euro. De moslimgemeenschap zal die fondsen bijeenbrengen.”
Ben eens benieuwd of die Gentse inwoners die nu hun klep dichthouden of ze dat ook gaan doen als de eerste Gentse subsidies beginnen te vloeien richting moskee ! :roll:
Gast

13 okt 2017, 19:12

Dicksy schreef: " Alles samen schat Tok de kosten op 6 miljoen euro. De moslimgemeenschap zal die fondsen bijeenbrengen.”
Ben eens benieuwd of die Gentse inwoners die nu hun klep dichthouden of ze dat ook gaan doen als de eerste Gentse subsidies beginnen te vloeien richting moskee ! :roll:
Hoomans zal haar klep openen als die subsidies van Erdogan komen. :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 okt 2017, 11:07

Afbeelding
Dit is imam Tawhidi. De man ligt serieus onder vuur, en dat valt letterlijk te nemen. Hij stelt zich - volgens westerse normen - heel gematigd op. Dat levert hem de haat op van de soenni in Australië. Recent werd zijn auto serieus toegetakeld: de voorruit aan gruzelementen, de zetels kapot gesneden enz. Hij krijgt ook doodsbedreigingen van ISIS supporters.

Tawhidi is een shiiet. ISIS volgt de soennitische lijn. Hij moet dus dood want hij is een afvallige.

Deze imam heeft de laatste tijd al meer controversiële standpunten en stellingen ingenomen. Zo verdedigt hij ook de visie van Ayan Hirsi Ali dat de Australische moslimgroepering Hizb ut-Tahrir moet aangepakt worden zoals neo-nazi's worden aangepakt. Veel ophef bij de 'gewone moslims' natuurlijk.

Tawhidi zegt ook dat alle moslimscholen in Australië dicht moeten omdat ze een probleem zijn voor het land.

Zoals je ziet in het plaatje hierboven geeft hij openlijk toe dat de basisteksten van de islam het vermoorden van niet-moslims promoten. Ik beweer dit al jaren. Maar linkse mensen wensen dit niet te zien, zo zegt de imam. Waarschijnlijk is Tawhidi een 'islamofoob'.

Bron: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -ISIS.html
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 okt 2017, 14:52

Hoe kan iemand geloofwaardig zijn als hij zegt dat de religie -die hij als imam promoot- het doden van ongelovigen wettigt- en tegelijk een vooraanstaande rol binnen die religie opnemen ? Of is "links" voor hem misschien een nog groter kwaad dan de Soenitische islam ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 okt 2017, 15:18

Misschien is hij wel van oordeel dat die basisteksten nu maar een keer ééns en voor altijd goed moeten uitgemest worden. Mogelijk wil hij afstand nemen van die oproepen tot moord.

Om te begrijpen wat zijn positie is, moet je alvast beseffen dat sjiieten véél minder waarde hechten aan de zogenaamd authentiek bevonden uitspraken van de profeet. Die vormen méér dan de helft van de bronteksten van de islam. Bovendien gaan sjiieten ervan uit dat elke gelovige en zeker de huidige 'kenners' nog het recht hebben om de teksten te interpreteren. Dat is bij de soennieten niet het geval.


Wat betreft 'links': hij ziet vanzelfsprekend ook welke groepen in de westerse maatschappij weigeren te accepteren wat de eigenlijk inhoud en het verdere doel van de islam is. Die groepen vind je nooit in het rechtse kamp. Maar zoals ik voordien al schreef: links gaat ervan uit dat de vijanden van mijn vijanden mijn vrienden zijn. Daarom knuffelen ze de islam. Neem als voorbeeld onze eigen Bert Anciaux die in februari '13 in de senaat een voorstel lanceerde om de strijd tegen de "islamofobie" wettelijk te regelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 okt 2017, 15:55

Een van de zwakten van ons samenlevingsmodel is dat onvolwassen pubers als een nooit ontgroende boyscout zoals Bertje, zijn stem mag verheffen in de Senaat. Politici worden helaas niet verkozen op basis van hun resultaten maar steeds meer op basis van hun" sex appeal" in al zijn vormen.
Hoe kan die imam beweren dat hij de islam vertegenwoordigt terwijl hij zegt een omzeggens naar maat gemaakte religie te promoten ? Wie de dogma's van het Roomse geloof niet aanvaardt is geen christen meer, laat staan dat hij (en nog minder zij !) een priesterambt zou mogen bekleden.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 okt 2017, 16:05

Even tussen de bedrijven door en voor de geïnteresseerden - een intrigerend en lang interview met Othman El Hammouchi; een piepjonge filosoof , moslim en oerconservatief en een vriendje van Etienne Vermeersch - vandaag in de bijlage Zeno van De Morgen.
De man publiceert ook op de -voor mij dan toch - even intrigerende webstek "deopinie.be" -een site met als moto "nuda veritas" (de naakte waarheid).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 okt 2017, 19:41

socrates schreef:(...)Hoe kan die imam beweren dat hij de islam vertegenwoordigt terwijl hij zegt een omzeggens naar maat gemaakte religie te promoten ? Wie de dogma's van het Roomse geloof niet aanvaardt is geen christen meer, laat staan dat hij (en nog minder zij !) een priesterambt zou mogen bekleden.
Luther is zo ook begonnen. Vandaag wordt het Lutheranisme wel degelijk erkend als een christelijke tak van christelijke boom.

Ik zou aan die imam graag een aantal vragen stellen om goed te weten waar hij naartoe wil en wat zijn positie is in een aantal heikele kwesties.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 okt 2017, 19:52

frits1955 schreef:Even tussen de bedrijven door en voor de geïnteresseerden - een intrigerend en lang interview met Othman El Hammouchi; een piepjonge filosoof , moslim en oerconservatief en een vriendje van Etienne Vermeersch.
Dat laatste klopt volgens mij langs geen kanten.

Op 25/4/17 heeft Vermeersch hem flink de oren gewassen.
Bron: https://www.demorgen.be/opinie/ik-zou-g ... -bedf8b03/
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

15 okt 2017, 07:11

De inhoud van deze tekst : Over interpretatie en toepasbaarheid valt te twisten, zelfs in wat men fundamentalistische kringen noemt -, beaamt wat ik eerder schreef dat de islam ongeveer 600 jaar na het verzamelen van de bijbelse teksten is geschreven.
De moslim, gelijk de christen in het verleden, moet nog een lange evolutie ondergaan om tot dezelfde houding ( seculier ) te komen als de christenen.
Edoch, door de moderne wapens, zal deze modale moslim misschien die tijd niet meer krijgen.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

15 okt 2017, 08:37

jure schreef: Edoch, door de moderne wapens, zal deze modale moslim misschien die tijd niet meer krijgen.
Juist
En het zal ervan afhangen.
Mogelijks gebruikt binnen die tijdspanne het Westen ofwel één of andere gek zoals Kim zijn kernwapens.
Ofwel gebruiken de islamieten zelf hun kernwapens in hun nooit aflatende pogingen onze planeet onder de knoet van de islam te brengen en de Joden en de Westerlingen te vernietigen.
De combinatie islam + kernwapens is oneindig gevaarlijker dan de combinatie Christendom + paard en zwaard was.
Daarom moeten het Westen en de rest van de vrije wereld met de grootste alertheid tegenover de islam staan.
Naieve tolerantie mag daarna niet het eerste agendapunt zijn.
We moeten het beest in toom houden.
Het voortbestaan van de mensheid kan ervan afhangen.
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 okt 2017, 09:50

maior domus schreef:
jure schreef: Edoch, door de moderne wapens, zal deze modale moslim misschien die tijd niet meer krijgen.
De combinatie islam + kernwapens is oneindig gevaarlijker dan de combinatie Christendom + paard en zwaard was.
Ik wil daarover een paar zaken kwijt:

1. Het christendom heeft van zijn voorman J.C. nooit de opdracht gekregen om andere volkeren met het zwaard in de hand binnen het geloof te dwingen. De islamieten hebben van hun voorman Mo. de plicht opgelegd gekregen om zijn voorbeeld te volgen en niet te rusten voordat alle volkeren van de aardbol uit vrije wil of onder dwang van het zwaard zich plooien naar de regels van de islamideologie.

2. Uit (1) volgt ook dat het maken van een vergelijking zoals islam + wapens tegenover christendom + wapens volkomen misplaatst is. Hun vertrekpunten liggen immers mijlenver uit elkaar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 okt 2017, 09:56

"Dat laatste klopt volgens mij langs geen kanten. "

Bwah, de eerste zin van het artikel in Zeno begint met:" Etienne Vermeersch noemt hem (Othman) briljant" En wat verder staat:"Etienne Vermeersch noemt mij een vriend" .

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 okt 2017, 10:35

"Het christendom heeft van zijn voorman J.C. nooit de opdracht gekregen om andere volkeren met het zwaard in de hand binnen het geloof te dwingen."

Dat is onzin. Alles wat we over JC weten is door anderen vormgegeven, bedacht en opgeschreven, vaak vele jaren na de veronderstelde uitspraken van JC. Er is zelfs geen historische zekerheid dat JC effectief zou bestaan hebben.
Overigens heeft het prille christendom net zo goed een geschiedenis van vervolgen van heidenen en verwoesten van tempels. In " Deuteronomium," staat letterlijk dat je de tempels van mensen die andere goden aanbidden kapot moet slaan. Augustinus zegt dan weer in "De Civitate Dei" dat andersgelovigen moeten uitgeroeid worden want zo tonen christenen dat ze van God houden.
En o ironie - we hebben gezien hoe IS tempels verwoestte in Palmyra waaronder de gerestaureerde tempel van Athena; christelijke sekten vernielden diezelfde tempel van Athena in datzelfde Palmyra dat ze einde 4de eeuw binnengevallen waren. De eerste vrouwelijke wiskundige - Hypathia van Alexandrië - werd door christelijke sekten aan stukken gescheurd vanwege haar onafhankelijke en wetenschappelijke opstelling. Vervolgens staken die sekten de wereldberoemde bibliotheek van Alexandrië in brand. En zo kan je maar doorgaan.
Niet verwonderlijk: het eerste christendom baseerde zich bij zijn vervolgingen op teksten uit het Hebreeuws, die nu in het Oude Testament staan. Nadien nam ook de islam die teksten en het ermee gepaard gaande geweld over.