Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

11 sep 2016, 14:17

Je zou gauw in de bak zitten Albert, met de nodige stokslagen, 't zijn zo'n lieverds.... :?
Gast

11 sep 2016, 16:56

*leah* schreef:Je zou gauw in de bak zitten Albert, met de nodige stokslagen, 't zijn zo'n lieverds.... :?
ik kan daar allemaal wel tegen,
met luciferstokjes dan wel liefst!
die jongens daar houden ook wel van een grapje hoop ik

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

11 sep 2016, 19:04

Heb het item ook gezien in de zevende dag. Ben even naar het toilet gelopen om die bruine zeveraar die amper Vlaams sprak niet te moeten aanhoren. Daarbij, sorry Santorium gij kunt er wat van om te zalven!
Waarom niet recht toe recht aan zeggen dat onverdoofd slachten in ons land niet kan? Blijkbaar loopt het spuitgaten uit en eten wij de autochtonen nu ook onverdoofd geslacht vlees!!!
Gast

11 sep 2016, 19:08

uoona schreef:Heb het item ook gezien in de zevende dag. Ben even naar het toilet gelopen om die bruine zeveraar die amper Vlaams sprak niet te moeten aanhoren. Daarbij, sorry Santorium gij kunt er wat van om te zalven!
Waarom niet recht toe recht aan zeggen dat onverdoofd slachten in ons land niet kan? Blijkbaar loopt het spuitgaten uit en eten wij de autochtonen nu ook onverdoofd geslacht vlees!!!
ze zijn nog niet in de meerderheid , maar 600 000 stemmen al,hoor ik....
daarom is het ook sterk dat crombez zo'n stemkanon durft buitengooien.

nu nog groen met de voetjes op de grond krijgen.
compromis van de kiekens: er komt een bemiddelaar die een studie van 2 jaar ... ook groen keurt dat goed.
die zijn het meest besmet ,vrees ik...
doe zo voort crombez!

claes maffia buiten, erdogan fans buiten...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 sep 2016, 20:17

Afbeelding
Een vooraanstaande Amerikaanse moslimgeleerde stelt dat het verschil tussen de islam en een ander geloof veel dieper gaat dan wat de meeste mensen denken. De verschillen reiken zelfs tot de scheiding van kerk en staat.
In de LA Times van vorige vrijdag schreef Shadi Hamid, een medewerker aan het Brookings Institution (een think tank met faam), dat de veronderstelling die men in het Westen nogal gemakkelijk maakt dat alle religies in de grond wel min of meer hetzelfde zijn en dat ze allemaal wel zowat hetzelfde willen , die veronderstellingen zijn fundamenteel verkeerd!


Deze moslim verklaart dat Mohammed tegelijk een 'man van God' was en tegelijk een politiek leider en de leider van een staat.
Jezus heeft een uitspraak gedaan die nogal wat mensen zich herinneren: 'Geef aan de keizer wat de keizer toekomt en geef aan God wat aan God toekomt'. Daarmee stelt hij vanaf het begin van het christendom dat er een onderscheid moet zijn tussen kerk en staat.

Shadi Hamid zegt dat hij er zich van bewust is dat zijn uitspraak niet in goede aarde zal vallen bij een flink aantal moslims, maar zijn opdracht is niet om de islam anders voor te stellen dan die is. Zijn uitspraak volgt op die van andere moslims die op de hoogte zijn van de status van hun godsdienst tegenover de andere godsdiensten. Dit zou westerse denkers toch eens moeten aanzetten om eens ten gronde na te denken over wat de islam is, en de mogelijkheid om een democratisch systeem te laten samengaan met de islam.

In 1996 schreef paus Ratzinger een boek waarin hij heel duidelijk maakt dat hij datzelfde inzicht heeft.
Bron

Of de huidige vrolijke Frans daar ook weet van heeft, is een ander paar mouwen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

12 sep 2016, 22:32

Och, dat minieme verschil tussen scheiding kerk of staat en sharia boven alle wetten verheven is immers verwaarloosbaar volgens politiek correcte verraders en mohammedanen. :roll:

Zo pogen ze nu ook weer in een katholieke school te kunnen bepalen hoe KORT de rokjes maar mogen zijn....uiteraard niet openlijk maar zoals ze gewend zijn: hypocriet en door druk te zetten, het slachtoffer uithangen en te klagen over de 'beledigingen' tegenover hunzelf, hun pedo-profeet, hun koran haatboek of meer algemeen: hun 'geloof'... Succes verzekerd.

Doel natuurlijk: afdwingen dat ONZE kinderen dienen gekleed te gaan zoals ZIJ willen bepalen.
“Wat is er mis met een jurkje bij zo’n hitte?” De ouders van een 50-tal meisjes zijn razend na een telefoontje van het Sint-Franciscuscollege in Heusden-Zolder, zo meldt Het Laatste Nieuws. De school vroeg of ze hun dochters “meteen andere kledij konden brengen”
heusden-zolder: turkistan
En natuurlijk is de directeur zich van geen kwaad bewust:
“We hebben gewoon het schoolreglement toegepast. Te korte kledij is niet toegestaan.”
Ieder weldenkende mens weet intussen waar hier de knoop weer ligt en dat is niet in het schoolreglement!
WIE er bepaalt wanneer een rokje 'te kort' is door te komen klagen over niet bestaande beledigingen die als mom gebruikt worden om hun religieuze regeltjes op te leggen aan de maatschappij en zelfs katholieke onderwijsinstellingen?
Toch handig, zo een schoolreglement waar je je als directeur kunt achter verstoppen, nietwaar?
Het toegenomen aantal mohammedanen zal er vast wel voor iets tussen zitten, tenslotte zijn subsidies afhankelijk van het leerlingenaantal? En dan moet er gepamperd worden natuurlijk.

In de 21 ste eeuw hoort het NIET om terug naar de middeleeuwen te gaan om een vreemde ideologie die zich laf verschuilt achter 'geloof' ter wille te zijn, het is al schandalig genoeg dat mohammedanen nu de voorkeur van VRIJ van schoolplicht krijgen om dierenbeul te spelen en onverdoofd schapen de keel over te snijden terwijl ze de keuze hebben om een gift te doen in de plaats van het veroorzaken van dierenleed.

Bij katholieke feestdagen moeten ze dan ook de mohammedanen verplichten aanwezig te zijn en lessen te volgen, net als onze kinderen nu bij hun 'offerfeest' aanwezig dienen te zijn op school en lessen dienen te volgen!
Maaaar......bij katholieke feestdagen wordt de school GESLOTEN, dus dan hebben ze hun vergoelijking weer klaar, intussen vreet vreemd gespuis van 2 walletjes!
Nog geen discriminatie? Tssss

Misschien alle meisjes ook nog op termijn verplicht en ingepakt als voddebalen met hoofddoek, niqaab of boerka bij 30° naar school doen komen? Of allemaal in boerkini voor de zwemles, aparte zwemlessen uiteraard, niet-gemengd zoals 40 jaar geleden..
Sharia voorschriften in een katholieke school, on-voor-stel-baar en Godsgeklaagd!

Ouders razend na vraag van college om kleding kinderen aan te passen.
“De regel gold vorig jaar ook al”, getuigt een van de meisjes in de krant. “Maar dit jaar is het nog veel erger. We mogen niets meer. En dat bij dit weer. Er zijn meisjes die uit angst gewoon een jeans aantrekken. Bij 30 graden is dat echt niet leuk.”
Groot gelijk dat de ouders razend zijn, uit protest moesten de meisjes allemaal in BIKINI naar school gaan!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 sep 2016, 23:57

Soms denkt een mens: 'Ik heb alles al gehoord.' maar dan blijkt er plots nog iets te zijn waar je moet bij gaan zitten.

Welt am Sonntag heeft uitgevist dat er een aantal 'asielzoekers' zijn die voor de vakantie even een vlucht boeken naar de landen waaruit ze zogezegd 'gevlucht' zijn, zoals Syrië, Afghanistan. Een tijd later komen ze dan terug naar Duitsland om daar de ruime sociale uitkeringen in ontvangst te nemen.

Vakantie op kosten van de belastingbetaler ... 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

13 sep 2016, 06:07

In 2009 waren al 15 gevallen geregistreerd door de luchthaven politie van Zaventem van asielzoekers die op ' vakantie gingen naar hun onveilig land ' en in 2010 zelfs 26 gevallen. Ze waren hun land ontvlucht wegens oorlog of vervolging.
Net als die kleine vluchteling die vorig verdronken was en waar zoveel heisa over was in Griekenland en de rest van Europa werd ook begraven door zijn vader in het dorp dat ze ontvlucht waren voor de oorlog en dan bleek zelfs dat er geen oorlog was. Die asielzoekers kunnen zelfs zeggen dat ze gevlucht zijn voor de regen en nog krijgen ze een verblijfsvergunning op basis van oorlogsvluchteling.
Het is dus al langer geweten maar ze blijven hun kop in het zand steken. :roll:

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

13 sep 2016, 07:43

In mijn geboortejaar, op dezelfde dag, hetzelfde uur en minuut is elders ter wereld nog iemand geboren.
Toen ik opgroeide en tot objectief denken in staat werd ( geacht ) is die jongen of dat meisje ook volwassen geworden.
He, stelde ik, ik woon in een land waar niet weinig problemen zijn tussen de burgers die Frans of Duits spreken ( in mindere maten ) en de burgers die Vlaams spreken. En, er zijn hier zo veel kerken en priesters.
Vele invloeden van die Klerikalen bepaalden dus mijn cultuur.
Ginds stelde die jongen of dat meisje vast dat er veel Moskeeën waren, veel Imans en dat hun cultuur bepaald werd door hun invloeden.
Noch ik, noch een ander bepaald waar hij of zij geboren wordt.
De verlichte geesten, zowel hier als ginds moeten een oplossing bedenken om een einde te maken aan die rotstrijd.
Zeker niet eenvoudig.
Ik geloof stellig dat er Moslim ouders zijn die niets liever willen dat hun kroost voldoende eten heeft, werk krijgt en geluk betreffende gezondheid.
Maar ik weet ook dat de meesten dat willen volgens hun cultuur.
Slotsom : als onze cultuur niet overeenkomt met hunne moeten zij consequent zijn en terugkeren naar hun land.
Of...onbetwist geloof en staat gescheiden houden, waarvan de staat superieur is aan religie.
Hun profeet Isa ( jezus ) heeft duidelijk dat onderscheid als normaal ervaren. Als Mohammed's theologie hier tegen ingaat gaat hij in tegen de hele context van de religie.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.
Gast

13 sep 2016, 08:30

jure schreef:In mijn geboortejaar, op dezelfde dag, hetzelfde uur en minuut is elders ter wereld nog iemand geboren.
Toen ik opgroeide en tot objectief denken in staat werd ( geacht ) is die jongen of dat meisje ook volwassen geworden.
He, stelde ik, ik woon in een land waar niet weinig problemen zijn tussen de burgers die Frans of Duits spreken ( in mindere maten ) en de burgers die Vlaams spreken. En, er zijn hier zo veel kerken en priesters.
Vele invloeden van die Klerikalen bepaalden dus mijn cultuur.
Ginds stelde die jongen of dat meisje vast dat er veel Moskeeën waren, veel Imans en dat hun cultuur bepaald werd door hun invloeden.
Noch ik, noch een ander bepaald waar hij of zij geboren wordt.
De verlichte geesten, zowel hier als ginds moeten een oplossing bedenken om een einde te maken aan die rotstrijd.
Zeker niet eenvoudig.
Ik geloof stellig dat er Moslim ouders zijn die niets liever willen dat hun kroost voldoende eten heeft, werk krijgt en geluk betreffende gezondheid.
Maar ik weet ook dat de meesten dat willen volgens hun cultuur.
Slotsom : als onze cultuur niet overeenkomt met hunne moeten zij consequent zijn en terugkeren naar hun land.
Of...onbetwist geloof en staat gescheiden houden, waarvan de staat superieur is aan religie.
Hun profeet Isa ( jezus ) heeft duidelijk dat onderscheid als normaal ervaren. Als Mohammed's theologie hier tegen ingaat gaat hij in tegen de hele context van de religie.
het eerste deel van je mail zegt alles over godsdienst op zich!
ben je hier geboren, moet je een god aanbidden, ben je 100 km verder geboren moet je een andere kwibus aanbidden...
Gelukkig hebben de meeste westerlingen de leugens door van "de kerk".
Ik vind het ongelofelijk gevarlijk dat jonge moslims wéér beginnen fanatiek geloven ik hun verhaaltjes!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 sep 2016, 10:26

jure schreef:Hun profeet Isa ( jezus ) heeft duidelijk dat onderscheid als normaal ervaren. Als Mohammed's theologie hier tegen ingaat gaat hij in tegen de hele context van de religie.
Zo zien zij dat niet. Mohammed heeft al het voorgaande 'verbeterd' en heeft van Allah bovendien de zekerheid gekregen: a) dat hij de allerlaatste profeet is. Dus niemand kan hem nog 'verbeteren' en b) dat hij het perfecte voorbeeld is voor alle mensen.

Er zijn zo'n 1,5 miljard mensen die het daarmee eens zijn. Een groot aantal daarvan wil je zelfs op je neus komen timmeren als jij dat ontkent.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

13 sep 2016, 10:48

Wil. schreef:
jure schreef:Hun profeet Isa ( jezus ) heeft duidelijk dat onderscheid als normaal ervaren. Als Mohammed's theologie hier tegen ingaat gaat hij in tegen de hele context van de religie.
Zo zien zij dat niet. Mohammed heeft al het voorgaande 'verbeterd' en heeft van Allah bovendien de zekerheid gekregen: a) dat hij de allerlaatste profeet is. Dus niemand kan hem nog 'verbeteren' en b) dat hij het perfecte voorbeeld is voor alle mensen.

Er zijn zo'n 1,5 miljard mensen die het daarmee eens zijn. Een groot aantal daarvan wil je zelfs op je neus komen timmeren als jij dat ontkent.
voor mij mag iedereen in sprookjes geloven.
de kinderen in "roodkapje en de wolf".
katholieken in de onfeilbare paus en niet pedofiele priesters,
moslims in hun god.
maar...waarom moet de staat zo iets subsidiëren??
van kindersprookjes kan ik dat nog verstaan.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 sep 2016, 16:17

johan20 schreef:Iedereen heeft dezelfde mensenrechten ongeacht of hij nu zwart, geel, wit is. Ongeacht de taal zij/hij die spreekt. Dat is een universele conventie. En inderdaad ik heb hier een eigen mening over, maar voel absoluut niet de drang om hier dagdagelijks over door te zitten drammen. Dat oeverloos gezwam over het bannen of verbieden van de islam: totaal zinloos: ze zijn er, er komen er dagelijks bij en dat gaat zo blijven. Schuldige zoeken: de lakse houding indertijd van de eigen politiekers en de europese gemeenschap. Gaan die eens terugweg? Neen. En Ice je moet je absoluut niet geviseerd voelen, daar doe ik niet aan mee, maar moet toch gezegd dat er toch nooit veel positiefs gezegd wordt hier op de diverse fora en dat vind ik uiterst jammer. Dit gezegd zijnde wens ik iedereen een zonnig weekend en tot nog eens.
Droom maar verder Johan 20, de islam kent geen mensenrechten, hoofden afhakken ,vrouwen molesteren, kinderen een bomgordel aandoen ,allemaal tegen de mensen rechten, het zijn monsters niets goed aan ze hebben ruzie met iedereen, ze stelen ,moorden en branden, de grootste smeerlapperij vinden ze goed,en ze krijgen steeds meer macht,ze provoceren, en willen al wat niet moslim is vernietigen,als ze morgen aan een atoombom geraken gaan ze niet aarzelen,der uit met die soort,laat ze het in hun zandbak maar uitvechten, niet hier,als wij 14 jaar waren wisten we nog niet eens wat moslim was,en nu zitten ze overal,er ze krijgen van vele pipo's nog gelijk ook.
Het zal een totale oorlog worden, en nog rapper dan dat wij denken. :evil: :evil: :evil: :evil:

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -in-Europa
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 sep 2016, 22:00

Justin Trudeau, de eerste minister van Canada, is erin geslaagd om een speech te geven ter nagedachtenis van 9/11, waarin hij niet 1 keer het woord Al Qaida of moslimterrorist heeft gebruikt. Ook het feit dat die daders een moslimideologie aanhingen heeft hij compleet achterwege kunnen laten.

Ik denk dat hij hoog kan scoren in het spelletje 'Zeg eens 'euh' '.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 sep 2016, 15:26

Wanneer barst de bom?
In Frankrijk en Duitsland voelen ze al nattigheid,maar de europeese pipo's doen alsof hun neus bloeit,wir schaffen das is hun meest besproken uitspraak,maar wij staan er voor als in de tijd de indianen zegden"wij hebben geen wapens"
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... mmen-heeft

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamiti ... -til.dhtml

En van den deze is ook n'en hoek af :evil:

http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Paus/ ... reur.dhtml
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.