Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 dec 2017, 20:59

In Virginia (VS) vond vorige maand een conferentie plaats die werd georganiseerd door Khatme Nubuwwat. Dat is een internationaal netwerk dat haat en geweld tegen de Ahmadiyya moslims predikt. Deze laatsten staan eerder bekend als vreedzame moslims. Doch, de KN-vrienden hebben hen tot ongelovigen verklaard. KN verspreidt ook blaadjes waarin wordt opgeroepen om de Ahmamdi's te vermoorden. De reden? Deze moslims beweren dat zij nog een profeet in hun rangen hebben ná Mohammed. Dat is blasfemie! Dus moet er gemoord worden.

Daar houdt de vrije meningsuiting duidelijk op. Maar vooraanstaande Amerikaanse moslims (homegrown)  nemen geen afstand van die uitspraken. Integendeel. Zij keuren ze goed.

Zouden er in West-Europa óók dergelijke mensen met moord-denkbeelden rondlopen, denk je?

Bron: http://www.meforum.org/blog/2017/12/cai ... al-muslims
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 dec 2017, 19:45

Het Oostenrijkse Graz telt 20 moskeeën. Niet minder dan 11 daarvan staan nu bekend als radicaliseringsplaatsen. http://www.krone.at/602773 

Een imam die ook in de gevangenis werkt, wordt beticht van het voorbereiden van een opstand om opgesloten extremisten te laten onstnappen, aldus de Kronen Zeitung.  http://www.krone.at/601696
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 dec 2017, 21:30

Afbeelding
Die Amerikanen mogen van geluk spreken: Akayed Ullah, de moslimterrorist die in New York probeerde een zelfgemaakte bom te laten ontploffen, was gelukkig een religieus mens. Stel je even voor dat hij géén aanhanger was geweest van 'de religie van de vrede', wat had die New Yorkers dán te wachten gestaan?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 dec 2017, 16:48

In de Deutsche Bundestag hebben Die Linke een vraag gesteld: hoeveel gevallen van terrorisme werden er in 2017 opgevolgd door de overheid?  https://www.bundestag.de/presse/hib/-/533540

Het antwoord:

Volgens het Departement van Terrorisme werden er 1.119 onderzoeken opgestart dit jaar (tot 24/11) . Daarvan waren er 959 die gerelateerd waren aan islamterrorisme waarvan er 234 verband hielden met de islamitische staat.

Voorts waren er ook 159 initiële onderzoeken die verband hielden met internationaal, maar niet-islamitisch terrorisme. En niet te vergeten: 6 gevallen van binnenlands, rechts geïnspireerd terrorisme.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 dec 2017, 13:39

In New Jersey (VS) heeft imam Aymen Elkasaby zich nog eens goed laten gaan. Aanleiding: Trumps erkenning van Jeruzalem als de plaats waar de ambassade moet gevestigd worden.

Dat is voldoende voor de schuimbekkende imam om in het vrijdaggebed Allah op te roepen om die varkens en apen te vernietigen.

Afbeelding

Bron: http://www.islamist-watch.org/blog/2017 ... r-genocide

Zou dat taaltje gelden als 'hate speech' ? Er wordt in elk geval gesmeekt om de massamoord op joden.
Zou een jood die dit hoort en zijn vrees kenbaar maakt een "islamofoob" zijn?

 Maar wacht, hier komt het beste: imam Elkasaby is een deelnemer aan de bijeenkomst van "Interfaith gathering of Unity". Natuurlijk in de hoedanigheid van afgevaardigde van 'de religie van de vrede' .

Nog een bonus: de president van de moskee waar deze vrome man aan het spreken is, werd door Obama uitgenodigd op zijn laatste State of the Union address in 2016.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 20:43

De meester straft de ganse klas omdat er één jongen van een andere klas stout is geweest.

Dit jaar géén kerstvieringen en geen optochten in Nazareth voor mensen van het andere geloof, zegt Ali Salam, de moslimburgemeester, en dit wegens het besluit van Trump om zijn ambassade te verkassen.
https://www.timesofisrael.com/nazareth- ... jerusalem/
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 21:17

De bazin van Ofsted (Office for Standards in Education) is bedreigd omwille van een slecht rapport dat ze had gegeven aan private scholen (conservatief islamitische) omdat zij opzettelijk de wet weigeren toe te passen op gelijkheid en op het verwerven van Britse waarden.

Zij heeft dreigmails gekregen met bv. deze inhoud: " We weten waar je woont en we kunnen je te allen tijde te pakken krijgen". Inspecteurs van haar dienst hadden op de school teksten gevonden die huiselijk geweld, de onderwerping van vrouwen en homofobie aanmoedigen.

Dat is de toestand vandaag in sommige islamitische scholen in West-Europa.

Bron: https://www.theguardian.com/education/2 ... -criticism
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 dec 2017, 14:25

De 81-jarige voormalige imam en leraar in een moskee heeft 3 dagen geleden strafvermindering gekregen voor zijn kindermisbruik. Aanvankelijk moest hij 13 jaar brommen, maar dat is teruggebracht tot 9 jaar.

Het gaat over 14 gevallen van kindermisbruik bij kinderen jonger dan 11 jaar.
Wanneer 'de beste mens die ooit geleefd heeft' en het voorbeeld voor élke moslim - Mohammed - zelf een kind van 9 als vrouw nam, dan is het niet zo verwonderlijk dat dit gedrag frequent voorkomt in de moslimwereld.
Ik zie niet goed hoe de islamcultuur ons op dit vlak een verrijking heeft geboden.

 http://www.bbc.com/news/uk-wales-south- ... s-42351477
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 dec 2017, 15:46

Wil. schreef:De meester straft de ganse klas omdat er één jongen van een andere klas stout is geweest.

Dit jaar géén kerstvieringen en geen optochten in Nazareth voor mensen van het andere geloof, zegt Ali Salam, de moslimburgemeester, en dit wegens het besluit van Trump om zijn ambassade te verkassen.
https://www.timesofisrael.com/nazareth- ... jerusalem/
Ali Salam  komt terug op zijn beslissing: Kerstmis mag dan tóch gevierd worden in Nazareth. De reden van de wijziging in zijn beleid: de commerce moet blijven draaien!
Salam: there are commercial interests of the city and we are used to hundreds of thousands coming for this season.”


http://www.jpost.com/Israel-News/Mayor- ... mal-518211
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 dec 2017, 20:16

Patrick Dewael maakt zich met reden druk om een uitspraak:

 Afbeelding

 Afbeelding

Zou Patrick Dewael hoofdstuk 8 al eens opengeslagen hebben? Een parasiet is een schepsel van Allah, toch? Joden en christenen zijn ook degenen die niet geloven in de ware Allah.

Besluit???
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 dec 2017, 11:03

Er begint wat te borrelen bij de CD&V. Hendrik Bogaert schrijft in een essay dat er beperkingen moeten zijn aan het dragen van opvallende religieuze symbolen in het openbare leven.

Beke fluit hem al rap terug via een tweet waarin hij stelt : 'De keuzes die onze leden maken, zijn de leidraad voor CD&V. Over het dragen van religieuze symbolen zijn ze duidelijk geweest tijdens het Nieuwe WIJ-congres'
En daarmee weet Bogaert dat hij niet mag spreken voor de CD&V.

Wat hiermee wél aangegeven wordt door Bogaert is dat er een onderstroom bestaat in de partij die het niet prettig meer vindt om een overdaad aan hoofddoeken te zien in het straatbeeld. Dat betekent dat de CD&V een gat in de emmer moet dichten, want die kiezers zijn nog maar een halve stap verwijderd van een overstap naar een partij die daarin veel duidelijker standpunten inneemt.

Er blijven voor Beke dan minstens twee keuzes over: 1) iedereen de mond snoeren en gewoon voortdoen in de hoop dat er niemand op 'slechte ideeën' komt maar dan loopt de emmer stilletjes leeg en 2) zelf met de partij opschuiven naar rechts, maar dan botst hij onmiddellijk aan tegen andere partijen die daar al een goed verankerde plaats hebben ingenomen.
Er is natuurlijk nog een derde mogelijkheid: zelf een nieuw hot item op de agenda brengen waardoor het huidige debat naar de achtergrond wordt verdrongen. Dan moet hij in zijn ideeënbus gaan zoeken wat daarvoor in aanmerking kan komen.

De pot is goed warm, maar nog een eind van het kookpunt verwijderd. De vlam eronder wordt zeker niet lager gezet, integendeel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

19 dec 2017, 14:05

Je vergist je schromelijk wat betreft hypocriet bogaert:
Als het van CD&V-Kamerlid Hendrik Bogaert afhangt, moet er een verbod komen op het dragen van “grote en zichtbare religieuze tekens voor religies met meer dan 5 procent aandeel van de bevolking
Daar bedoelt de nestbevuiler uiteraard ONZE christelijk/katholieke religie mee aangezien van de 7% moslims niet elke moslima een hoofddoek draagt en die dus vást onder de 5% vd bevolking zullen vallen volgens die politieke leugenaars. 
Ze zouden er zelfs een dure studie, gefinancierd door ons, durven voor laten uitvoeren om hun leugens kracht bij te zetten met cijfergegoochel.

De tjeven vergeten dat bij aantal van 20% vd bevolking, moslims de politieke macht zullen grijpen en hen eruit winkelen, dan kunnen ze plat op de buik gaan zonder hoofd, de dhimmi's.

Duidelijk dat bogaert weer inspeelt op elk kiesvee, de tweezak, door autochtone kiezers te misleiden met een dooie mus: gelijkheid door de provocerende en respectloze hoofddoek te bannen uit het openbaar naar de privésfeer, zoals het hoort! én tegelijkertijd slijmen bij moslims door katholieke tekens te verbieden.
Onze religieuze tekens verbieden en de hoofddoek blijven toestaan onder het bedrog van procentjes, dát doet deze tjeef hier.

Zich door een hoofddoek onderscheiden in onze maatschappij is behalve schending van scheiding kerk/staat, dus grondwet, ook discriminerend voor elke ongesluierde vrouw en respectloos tov onze cultuur.
Verbieden in het openbaar dus, enkel privé achter de voordeur!
Bij échte integratie hoort geen hoofddoek in het openbare leven, bij provocatie, discriminatie en segregatie echter wel..

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 dec 2017, 14:53

Ice, ik denk dat je die 5% moet zien op het totaal van mannen + vrouwen. Ik heb Bogaert gisteren gehoord tussen 17u en 18u op radio1 en daar bleek duidelijk dat het te doen was op het groeiend aantal moslima's met hoofddoek terug te dringen uit het straatbeeld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

19 dec 2017, 15:53

Wil. schreef:Ice, ik denk dat je die 5% moet zien op het totaal van mannen + vrouwen. Ik heb Bogaert gisteren gehoord tussen 17u en 18u op radio1 en daar bleek duidelijk dat het te doen was op het groeiend aantal moslima's met hoofddoek terug te dringen uit het straatbeeld.
Wil zoals je wel weet sta ik eerder achter jou dan achter een halvegare donut,maar vergeet het man dat je bepaalde bevolkingsgroepen selectief kan aanpakken. Trouwens even eerlijk zijn,stoort die hoofddoek jou nu ècht? Wat mij betreft mag ieder zijn eigen geloof belijden doch wel mèt respect voor anders gelovigen of denkenden. Zo zijn er wel grenzen,en is een nikab uit den boze,doch dit verbod is dan ook volledig te verdedigen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 dec 2017, 16:26

Ik haalde maar de visie van Bogaert zelf aan. Het feit dat er vage grenzen zijn gesteld (rond 5% van de bevolking) en dat het om uiterlijk duidelijke kenmerken gaat (ook dat is in feite vaag: wanneer wordt het een duidelijk kenmerk?) laat me denken dat er niets van in huis komt.

Maar dat is ook niet het punt dat ik wil maken. Mij is het erom te doen dat er in een centrumpartij iemand opstaat die vindt 'dat het genoeg is' , en die man verpakt dat gevoel op een bepaalde manier. Die Bogaert is de kanarie in de koolmijn. Er zijn er zeker en vast meer die dezelfde mening zijn toegedaan. Dat zal wel blijken naarmate de verkiezingen dichter komen. Het is aan Beke en co. om daar op de gepaste manier mee om te gaan. Maar dat is mijn zorg niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.