kind dat mensen aan haar bed ziet staan

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

01 okt 2016, 16:35

Zijn er nog mensen die weet van kinderen hebben (+/- 5 jr) die mensen aan hun bed zien staan die de volwassenen niet kunnen zien ?
fijne dag verder

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

11 okt 2016, 08:39

Mijn overleden echtgenote had zo'n ervaring rond haar zevende jaar.
Vijf nachten achter elkaar, quasi rond hetzelfde middernachtelijk uur.
Een man met een hoed en een niet brandende pijp.

Intussen had haar vader ( tegen zijn overtuiging in want hij was niet zo gelovig ) een medaillon laten komen van een pater Isodoor ( als ik mij niet vergis ). Dit medaillon werd onder haar hoofdkussen gelegd, zonder dar zij het wist en die nacht toonde de verschijnende figuur ook een mes in de linkerhand en kwam langs de bedzijde naar haar toe.
Ter hoogte van haar hoofd en terwijl zij het uitschreeuwde verdween het silhouet om...nooit meer terug te keren.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.
Fazal

11 okt 2016, 11:21

Was waarschijnlijk boos omdat hij daar niet mocht roken!? :roll: :wink:

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

11 okt 2016, 11:49

Fazal schreef:Was waarschijnlijk boos omdat hij daar niet mocht roken!? :roll: :wink:
Beste, dit is een thema dat meerdere kinderen is overkomen.
Het hoeft helemaal niets bovennatuurlijk te zijn, maar een speling van een wat zwakker bewustzijn en een onderbewustzijn wat parten speelt.
Ik hou van humor. Wees er maar van overtuigd. Doch deze opmerking is hier misplaatst.
Menig kind, indien later niet goed geïnformeerd, kan hier wel eens een klein trauma aan overhouden.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

11 okt 2016, 16:56

Psychosen zijn rare dingen.
Ik las juist een voorbeeld van een man die uit de psychiatrie was onstlagen en stilaan met zijn hallucinaties leerde leven.
Hij weet wat er aan de hand is in zijn hoofd als hij over straat loopt en overal lijken in de bomen ziet hangen, door plassen bloed loopt en overal afgesneden ledematen ziet liggen.
Jawatte
Fazal

12 okt 2016, 13:56

jure schreef:
Fazal schreef:Was waarschijnlijk boos omdat hij daar niet mocht roken!? :roll: :wink:
Beste, dit is een thema dat meerdere kinderen is overkomen.
Het hoeft helemaal niets bovennatuurlijk te zijn, maar een speling van een wat zwakker bewustzijn en een onderbewustzijn wat parten speelt.
Ik hou van humor. Wees er maar van overtuigd. Doch deze opmerking is hier misplaatst.
Menig kind, indien later niet goed geïnformeerd, kan hier wel eens een klein trauma aan overhouden.
Ik begrijp u volkomen. Sorry voor die idd misplaatste grap.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

12 okt 2016, 14:01

o heb ik ooit in mijn eerste kinderjaren (-5 jaar) gedroomd dat ik een enorm gat in mijn hand had. Dat was zo aangrijpend en mijn moeder heeft het nooit geloofd en altijd maar gelachen. Tot op vandaag spookt dat nog door mijn hoofd, zo levensecht dat dat was. De betekenis ben ik ook nooit te weten gekomen. Maar ik kan me goed indenken dat kinderen door hun dromen lange tijd daardoor achtervolgd worden. Want meer dan dromen zijn het uiteraard niet. Maar als ze ietwat serieuzer zouden genomen worden, zouden er veel trauma's kunnen vermeden worden.
Ik heb trouwens lang geloofd dat dat echt gebeurd was en werd 's nachts wakker om naar mijn hand te kijken. Het heeft lang geduurd voor ik eindelijk kon aannemen dat het maar een droom was.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

17 okt 2016, 14:59

Er zijn inderdaad kinderen die met verhalen komen waar de zgn volwassenen versteld van doen staan en uit veiligheid voor hun gemoedsrust het afdoen als zijnde hallucinaties. Echter de wetenschap weet nog steeds niet waar het bewustzijn, dus dat wat je doet denken en afwegen, zich bevind maar zeker is wel dat het niet in je hersenen huist. Dit is natuurlijk iets waar cappa zich zal tegen verzetten omdat hij bewijzen wil hebben dat het inderdaad zo is dat het niet de hersenen zijn waar je bewustzijn zich bevind. Ja, waar dan wel? zal zijn vraag zijn. Maar zelfs de wetenschap kan hier niet op antwoorden niet meer dan enkel dat wat de reacties zijn die door het menselijk bewustzijn worden veroorzaakt zowel in het lichaam zelf als wel naar buiten toe.
Even zoals de zwaartekracht. Wat het precies is weet men niet enkel de eigenschappen die het heeft en wat het veroorzaakt en de gevolgen daarvan..
Alles is Één en die Éne is Alles.
Fazal

17 okt 2016, 15:17

Wetenschap of niet, als men (letterlijk dan) zijn/haar hoofd (of hersenen) kwijt geraakt, dan zal er van het bewustzijn niet veel (zeg maar: "niks"!) meer overblijven. Wees daar maar zeker van!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

17 okt 2016, 23:29

Ik ben daar niet zeker van beste Fazal. Het is gebleken dat mensen zonder de stoffelijke hersenen even goed functioneren. Zoek maar op het internet naar ' mensen zonder hersenen'.
Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

18 okt 2016, 10:44

janx schreef:Ik ben daar niet zeker van beste Fazal. Het is gebleken dat mensen zonder de stoffelijke hersenen even goed functioneren. Zoek maar op het internet naar ' mensen zonder hersenen'.
Och, die vind je op dit forum toch ook!
Jawatte

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 okt 2016, 10:53

cappa schreef:
janx schreef:Ik ben daar niet zeker van beste Fazal. Het is gebleken dat mensen zonder de stoffelijke hersenen even goed functioneren. Zoek maar op het internet naar ' mensen zonder hersenen'.
Och, die vind je op dit forum toch ook!
Vooral bij mannen zou die afwijking wel meer voorkomen namelijk dat de hersenen veel te laag in het lichaam zijn ingebouwd. :idea:
PS: Van vrouwen wordt ook beweerd dat die er minder zouden hebben ? :lol:
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 okt 2016, 11:00

socrates schreef:Vooral bij mannen zou die afwijking wel meer voorkomen namelijk dat de hersenen veel te laag in het lichaam zijn ingebouwd. :idea:
PS: Van vrouwen wordt ook beweerd dat die er minder zouden hebben ? :lol:
Dat laatste klopt ook. Als je de hersenen van mannen en vrouwen weegt op een weegschaal, dan zijn die van mannen gemiddeld zwaarder.

Maar een formule 1 wagen heeft ook een kleine motor en presteert veel beter dan een gewone personenwagen met dubbel zo grote motor.

Het is niet de hoeveelheid, maar wellicht eerder de kwaliteit van de kronkels die telt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

18 okt 2016, 13:39

janx schreef:Echter de wetenschap weet nog steeds niet waar het bewustzijn, dus dat wat je doet denken en afwegen, zich bevind maar zeker is wel dat het niet in je hersenen huist.
Jij vindt blijkbaar nogal rap iets 'zeker'.
Ik ben er zeker van dat jou bewustzijn in je dromen zit. :lol:

Maar het ging over kinderlijke hallucinaties.
Ik las recent nog "Haperende hersenen" van Iris Sommer, hoogleraar psychiatrie. Duidelijk en verhelderend.
Jawatte
Fazal

18 okt 2016, 14:36

janx schreef:Ik ben daar niet zeker van beste Fazal. Het is gebleken dat mensen zonder de stoffelijke hersenen even goed functioneren. Zoek maar op het internet naar ' mensen zonder hersenen'.
Idd! Zeer interessant, dat wist ik niet. :oops: