Steeds maar die authenticatie

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

03 okt 2016, 20:42

Op een laptop HPCompaq staat als OS Linux Mint 17.3 Cinnamon 32 bit dat vlot draait was het niet dat om de haverklap er gevraagd wordt om te "authenticeren" en telkens het paswoord in te moeten geven.
Da's natuurlijk vervelend.
Kan daar iets aan gedaan worden ?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 okt 2016, 08:33

Toby schreef:Op een laptop HPCompaq staat als OS Linux Mint 17.3 Cinnamon 32 bit dat vlot draait was het niet dat om de haverklap er gevraagd wordt om te "authenticeren" en telkens het paswoord in te moeten geven.
Da's natuurlijk vervelend.
Kan daar iets aan gedaan worden ?
Wat is dat "om de haverklap", wat probeer je dan te doen, en over welk paswoord heb je het?

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

05 okt 2016, 00:42

hviaene schreef:
Toby schreef:Op een laptop HPCompaq staat als OS Linux Mint 17.3 Cinnamon 32 bit dat vlot draait was het niet dat om de haverklap er gevraagd wordt om te "authenticeren" en telkens het paswoord in te moeten geven.
Da's natuurlijk vervelend.
Kan daar iets aan gedaan worden ?
Wat is dat "om de haverklap", wat probeer je dan te doen, en over welk paswoord heb je het?
Het gaat over het paswoord dat moet opgegeven worden wanneer de Linux distro op de computer geïnstalleerd wordt.
Die vraag verschijnt ook bij bvb. updaten, installatie software ...
Dat is volkomen normaal in Linux dacht ik en ik vind dat niet hinderlijk.

Om een ongekende reden, begon de laptop om de 5 à 6 minuten spontaan diezelfde vraag te stellen via diezelfde weg.
In dat laatste geval was er geen enkele reden toe vermits er geen fundamentele wijzigingen aan het OS gedaan werden. Ik was dan bvb. gewoon aan het surfen, teksten te schrijven of zelfs gewoon te lezen ... Onbegrijpelijk.
Intussen is dit fenomeen al een dagje achterwege gebleven en wacht ik af.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 jan 2017, 06:40

't Is nu al een hele tijd geleden, maar beter laat dan nooit : na herinstallatie van Linux Mint 17.3 Cinnamon 32 bit op de laptop, bleef het herhaalde vragen naar authenticatie uit.
Zou dit een zgn. bug kunnen geweest zijn ?
Hierbij een voorbeeld :
Afbeelding

Toch bedankt voor de commentaar.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

27 jan 2017, 09:03

Ja maar, je schrijft in je eerste antwoord : " Het gaat over het paswoord dat moet opgegeven worden wanneer de Linux distro op de computer geïnstalleerd wordt. " Ik heb daarbij aangenomen dat het ging over een gebruikerspaswoord. Maar hetgeen je nu toont is helemaal wat anders, dat is het paswoord dat een Wifi router vraagt om een draadloze verbinding te aktiveren. Om dat op te lossen hed je helemaal geen herinstallatie nodig, zou ik zo denken.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

05 feb 2017, 05:18

Gelijk heb je. Laat we zeggen dat het leergeld is dat ik (nog) betaal. Wat irritatie en onwetendheid bij mijzelf bij een steeds herhaalde (fout)melding, waardoor alles niet meer in de juiste proportie gezien werd, is daar ook niet vreemd aan.
Excuses daarvoor, ik was op dat moment niet wijzer.

Bedankt voor je bezorgdheid.
Ik weet waarheen als er nog problemen zijn.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !