ervaringen rusthuis in de buurt van Turnhout

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

08 okt 2016, 08:55

Het volgende heb ik meegemaakt als vrijwilligster in een rusthuis.

Ik werkte op de afdeling van de demente mensen.

Mensen die suikervrij moesten eten en oa yoghurt zonder suiker moesten eten kregen TOCH de gewone yoghurt zogezegd onder het mom van "dat kan geen kwaad".

Terwijl hun mond nog niet leeg was, werd de volgende hap er al met dwang ingepropt.

De boter tussen hun boterham kwam er langs alle kanten uit.

De boterhammen waren ook niet altijd vers.

Na het eten werden de mensen voor de tv gedropt.

Is dat zo dat mensen behandeld worden en dan zo'n hoge kosten moeten betalen aan een rusthuis ???
fijne dag verder

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

08 okt 2016, 10:17

Als jij daar als vrijwilligster gewerkt hebt, kon je vanuit je vrijwilliger zijn iets veranderen aan de situatie. Een potje yoghurt met suiker is niet zo gevaarlijk als men denkt bij oudere mensen. Men volgt de glycemie op meerdere uren van de dag en veel eten deze mensen niet.
Maar als je er zou kunnen mee gaan wandelen, of activeren samen met de ergotherapeute (als er al één is), dat zou een verschil maken.
Je zou dat kunnen bespreekbaar maken, door je voorstel voor te leggen aan de verpleegkundigen. Het zijn de interventies van de vrijwilligers die soms het leven van de dementerende mens kan laten veranderen.
:)
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 okt 2016, 11:17

angel22 schreef:... Ik werkte op de afdeling van de demente mensen ...
Misschien ware het ook interessant te weten hoeveel uren, dagen, weken jij daar gewerkt hebt.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender