hoe blijf ik soepel

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Roder
Lid geworden op: 07 okt 2009, 18:00
Locatie: aan het kanaal

14 okt 2016, 22:26

Ik voel dat ik stijver word. Wat kan ik er tegen doen. Ik beweeg regelmatig maar toch voel ik mij strammer. Bestaan er specifieke oefeningen voor of vitamines, of voeding.
live can be short, so enjoy it

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 okt 2016, 11:53

Roder schreef:Ik voel dat ik stijver word. Wat kan ik er tegen doen. Ik beweeg regelmatig maar toch voel ik mij strammer. Bestaan er specifieke oefeningen voor of vitamines, of voeding.
Heb je al eens te rade geweest bij je huisdokter? Dat is de eerste plaats om te vragen hoor.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

22 okt 2016, 17:05

Vanaf mijn linkerknie, langs mijn dij word ik al enkele maanden heel stijf.
Eind vorige maand heb ik een foto laten nemen en die arts zei: dat is" maar artrose!"
Ik smeer elke avond met reuma balsem maar ik zal toch eens terugkeren naar de huisarts of er niets anders beterschap kan brengen.

Volgende maand beginnen de 14 daagse wandelingen terug van Okra, toch elke keer zo'n 5/ bijna 6km vooraleer we samen genieten van een koffie met pannenkoek, ge kent dat wel.

Nu weet ik niet of ik dat nog zal aankunnen, ik zal misschien wel proberen maar als ik te veel last heb zal ik het moeten stoppen.

De apotheker heeft me al een reclamefoldertje met allerlei smeersel van Dexsil meegegeven maar of al die middeltjes helpen betwijfel ik.

Misschien heeft u een goeie raad? Al goeie resultaten ervaren?
Laat het me aub weten!
met vriendelijke groeten
Ivette

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

23 okt 2016, 11:16

Roder,
Ik neem aan dat jij bij de senioren behoort, of de medioren (50+).
Stram worden is één van de dingen die opduiken bij het ouder worden.
Bewegen is daar goed voor, fietsen, fitnessen, wandelen , werken enz.
Als men ouder wordt laat men best 1 x per jaar een controle doen van bloed bij de huisarts , en volgt men de screenings die er lopen voor de mannen en vrouwen.
Supplementen kan men altijd innemen, kost veel geld en als je erin gelooft dan zal het je helpen.
Gezond eten, niet 'te' , met mate drinken , niet roken, bewegen en mentaal actief bezig blijven doet iedere senior goed en vooral 'genieten' van al het goede en mooie.
Niet te veel zorgen maken over het ouder worden. Dat wordt je sowieso, met of zonder rimpels.
Een goed leven !!!! :)
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

05 nov 2016, 19:09

yoga, turnen, fietsen, zwemmen....
fijne dag verder

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 nov 2016, 18:45

Ik was al een tijdje niet meer in Dadizele, ze hadden voor mij 3 tubes Diclofénac gekocht over de grens in Frankrijk, die kost daar 3€49 en hier maar liefst 18€ per tube voor het zelfde product.

Ik smeer daarmee mijn knie in maar ontwaak toch soms met kniepijn maar tegen ARTROSE is niet veel te doen zeker?

Kent u een middel dat helpt?
Ivette

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

28 feb 2017, 09:33

Ik ben hier nog eens, een hele tijd later.

Intussen neem ik b ij mijn avondeten een zakje van Rhumal complet
Glucosamine zal wel deugd doen zeker.
Die zakjes hebben een sinappelsmaak, zijn slecht om in water opgelost te drinken.

Toch heb ik langsom meer moeite om mijn linkerkous aan te doen, ik word langsom stijver! Het wordt een hele karwei, ben altijd blij als dat korte kousje eindelijk over mijn kleine teen schuift!!!

Het is nu natuurlijk het weer niet om veel te wandelen maar ik doe mijn best

Is er iets om die stijfheid wat te verbeteren en wat fitter te worden?
Ivette

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

08 mar 2017, 09:17

Elke dag, nu nog goed ingeduffeld, een wandeling maken en zeker de hometrainer niet werkloos houden.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

08 mar 2017, 11:37

inderdaad gezonde voeding is nodig. Ik had ook last en nog als het weer verandert heb ik pijn aan mijn linkerbeen Artrose dus.
Ik behelp me ook met Voltaren en verder ga ik 2x in de week line dansen. dat is een uurtje dansen ,bewegen dus. en dan een half uurtje ongeveer rusten.En weer een uurtje dansen.
Dan denk ik ik ben moe als ik thuis kom vlieg ik in mijn zetel.niets is minder waar 0 minuutjes met de auto naar huis en ik begin rond te lopen alsof er niets is om voor eten te zorgen en verder nog van alles te doen.
Ik eet veel fruit. Voor het ogenblik vooral appels en binnen kort dan de aardbeien.Ik eet veel vis en rijst.
kan misschien iemand helpen Ik ben 78 jaar

groetjes Gerarda

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

17 mar 2017, 10:44

Dinsdag hoorde ik aan een kraam op de markt met voedingssupplementen iemand 2 dozen Flexio Balans vragen voor soepele gewrichten. Ik daar aanschuiven en die klante vragen of het product werkelijk hielp, wat ze bevestigde. Ik heb ook 22€ betaald voor zo'n pak van 60 tabletten. Ik moet er 3 per dag nemen. Omdat het grote, ovalen tabletten zijn en ik daar last mee heb, zijn ze al middendoor geknipt en neem ik 's morgens, 's middags en 's avonds een volledig tablet. Op het internet kost zo'n doos iets minder maar ik koop niet op het internet.
Ik heb de indruk dat ik toch al iets soepeler ben, ik kan alweer gewoon stappen zonder manken. Als die stijve dij en knie verder betert laat ik het jullie zeker weten want ik heb de indruk dat er nog mensen zijn met stijve knoken en lichte artrose!

Verdeler: Biovita Heulestraat 104 8560 Gullegem

Ik zal later verslag uitbrengen of het verder betert!
Ivette

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 mar 2017, 18:36

Het was mijn knie niet: ik moet een nieuwe heup krijgen.
Mijn heup is helemaal versleten, goed te zien op de foto's.
Dat straalde uit naar mijn knie, vandaar die pijn!

Het is natuurlijk een pijnlijk vooruitzicht maar zo kan ik ook niet verder, ik raak bijna niet meer vooruit en dat zal zonder ingreep niet meer beteren!
Het hele voorjaar wordt wel voor mij gepland vanaf nu maar er zijn nog slechtere ziektes!
Ivette

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 apr 2017, 17:08

Ivette schreef:Het was mijn knie niet: ik moet een nieuwe heup krijgen.
Mijn heup is helemaal versleten, goed te zien op de foto's.
Dat straalde uit naar mijn knie, vandaar die pijn!

Het is natuurlijk een pijnlijk vooruitzicht maar zo kan ik ook niet verder, ik raak bijna niet meer vooruit en dat zal zonder ingreep niet meer beteren!
Het hele voorjaar wordt wel voor mij gepland vanaf nu maar er zijn nog slechtere ziektes!
succes met de operatie!

Laat eens weten wat het resultaat is.
Ondank is 's werelds loon

Roder
Lid geworden op: 07 okt 2009, 18:00
Locatie: aan het kanaal

08 apr 2017, 22:01

ik hoop Ivette dat het nu beter met je gaat. Welke jonge leeftijd heb jij ?

Bij mij is het kraakbeen weg aan mijn knie. Ik krijg nu infiltraties met gel. Van de eerste spuit heb ik nog geen beterschap.
Laatst gewijzigd door Roder op 01 mei 2017, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
live can be short, so enjoy it

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

01 mei 2017, 02:57

Artrose is het verdwijnen van het kraakbeen, vooral in de gewrichten. Daar helpt totnutoe niks tegen, alleen pijnbestrijding op allerlei manieren.
Glucosamine en andere middeltjes zijn kwakzalverij, dat helpt geen steek, tenzij als placebo.
Maar je moet je er geen illusies over maken.
Ik heb kortgeleden een bericht gelezen over onderzoek dat zich bezighoudt met het oplossen van het probleem zélf, nl. het verdwijnen van het kraakbeen. Maar het zit nog in zijn kinderschoenen en de definitieve genezing of voorkoming van artrose is waarschijnlijk niet meer voor onze generatie.
Bewegen is makkelijk gezegd, als het nog kan; tegen sommige mensen die niet meer kunnen verroeren kun je veel zagen over "bewegen! Bewegen!" maar dat haalt ook niet veel uit. Je kunt maar bewegen voor zover je over functionerende gewrichten beschikt...
Voorlopig is onze enige hulp de orthopedische chirurg, die ons een nieuwe heup of een nieuwe knie bezorgt ipv die versleten exemplaren van ons. Dat kan een twintigtal jaar goed gaan. Maar dan is die versleten en zouden we theorethisch een nieuwe moeten hebben, maar tegen dan zijn we weer 20 jaar ouder en een stokoude patiënt opereren de chirurgen niet meer zo graag... en ik kan ze geen ongelijk geven.
Laten we blij zijn dat we hier niet in een godsdienstig fanatiek land leven: denk maar aan Prince, de veelbegaafde muzikant uit Minneapolis. Hij had hevige artrose aan beide heupen, hij werd gek van de pijn. Maar omdat zijn hele familie en omgeving Jehova's getuigen zijn, kon hij zich niet laten opereren, want dat doen chirurgen niet tenzij je hen toestaat indien nodig een bloedtransfusie toe te dienen. En Jehova's getuigen vinden bloedtransfusies de ergste zonde die er bestaat, dat hebben ze ergens uit de Bijbel gepeuterd. Als je dat durft te doen, word je voor eeuwig uit hun gemeenschap gestoten, je mag met je familie geen contact meer hebben, zelfs je kinderen worden je afgenomen, je wordt als een paria beschouwd. Mensen die dat meegemaakt hebben hebben veelvuldig zelfmoord gepleegd. Enfin, hij mocht geen operatie laten doen en leed ondraaglijke pijnen, en je weet hoe een mens is die pijn heeft: die grijpt naar pijnstillers. Bijkomend probleem is dat dokters in Amerika veel meer geneigd zijn om verslavende pijnstillers voor te schrijven dan hier. Wij trekken onze plan met Paracetamol en Voltaren zalfjes, maar daar geven de dokters je vlot voorschriften voor allerlei opiaten.
En als dat helpt, dan slik je dat, hé.
Met als gevolg dat de sukkelaar op een dag dood in de lift lag: te veel pijn gehad, teveel pillen gepakt, overdosis. Zoveel talent, zoveel werklust nog, zo jong nog (vergeleken met velen van ons), maar jammer genoeg lid van een idiote, verderfelijke fundamentalistische godsdienst!
(en hij kon er niks aan doen dat hij dat was, want hij is erin geboren, zijn ouders waren het allebei en zijn zus ook. Als je daar éénmaal in zit, is er geen ontsnappen mogelijk.)
Dus: laten we bij zijn dat we hier wonen, ons schikken in ons lot, een par paracetamols slikken en "Purple Rain" nog eens opzetten...

Roder
Lid geworden op: 07 okt 2009, 18:00
Locatie: aan het kanaal

01 mei 2017, 14:08

Ondertussen mijn tweede infiltratie gehad en het gaat wel beter. Nog even afwachten want de gel moet zich blijkbaar toch even plaatsen en de prik moet zich ook verwerken. Ik leef op hoop. Het goede nieuws, mijn kraakbeen is weg maar mijn knie is niet versleten.
live can be short, so enjoy it